Kiitoksia vastauksesta. Voisitko vielä vinkata kuka myy tonnilla, olen vertaillut hintoja useista paikoista ja halvin setti on lähempänä kahta kuin yhtä tonnia.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Pikasesti itsekkin katsoin ja muutamissa kaupoissa näkyi edullisesti ~1300 € kunnes laittoi toimitusmaaksi Suomen ja hinta pompsahti sinne 1600+ €.
Muutaman vuoden vanhempia Zippejä liikkuu kaikenlisäksi todella usein käytettyinä tonnin hintaan jos sellaiset on vaihtoehtona. XXL:stä sai noita usein tarjouspäiviltä 1250 € mikä saattaa olla yksi syy. Uusissa katsoisin suosiolla noita uudella jarrupinnalla olevia, jotka tuli myös halvempiin Firecrest malleihin vuosi-kaksi sitten.
Googlella löytää TOURin kiekkotestejä mistä saa muitakin vaihtoehtoja. Laitan Zippin kilpailijaksi Campan 45 WTO samassa alta 1700 € hintaluokassa.
Millaisia kiekkoja suosittelisitte crossariin maantie käyttöön. Kiekot tulisi levyjarrulliseen ridley x-fireen.
Onko kuskin painolla väliä kiekkoja valittaessa? Painoa mulla noin 67kg, eli varmaan alle 70kg kuormalla ajellaan.
Budjettina noin 300-500, mutta jos jotain merkittävää hyötyä saa niin ainahan sitä voi viilata. Kaikissa muissa vehkeissä tubeless, niin semmoset varmaan. Renkaiksi ajattelin 25 leveät gp5000:set.
Lähetetty minun PAR-LX1 laitteesta Tapatalkilla
Esim tästä - aeroa ja kuitua 506€
https://www.wiggle.co.uk/prime-rr-50...disc-wheelset/
Tuossa SE mallissa riittävän sisäleveä vanne niin GP5000 tubeless onnistuu. Wigglellä on myös 16,5mm sisäleveä malli jolle on oman kokemuksen mukaan mahdotonta asentaa GP5000 TL kumia
^Se vapari ei vaikuta asiaan läheskään niin paljon kun se napa muuten. Itsellä vaihteita ei juurikaan tarvitse säädellä kiekkoja vaihtaessa, mutta levyjarrut pitää aina keskittää uudestaan.
Pitäisi kanssa saada uudet levyjarrulliset tubeless -kiekot about 500 eurolla. Budjetti tarkoittaa tietysti alukiekkoja. Olen miettinyt seuraavia.
Pacenti Forza (525e)
Fulcrum Racing 3 (525e)
ZIPP 30 Course (715e)
DT Swiss ER 1600 SPLINE db 23 tai 32 (433e)
En tiedä olisiko jollain asiantuntevaa mielipidettä noista? Samalla olen vähän alkanut ajattelemaan, että onko noilla about saman hintaluokan alumiinikiekoilla mitään eroa käytännön ajokokemuksessa ja kestävyydessä? Musta tuntuu, että moni (budjettirajoitteinen) kipuilee vähän saman valinnan kanssa.
Mavic:
-ksyrium elite ust disc
-ksyrium ust disc
-cosmic elite ust disc
-aksium elite ust disc
olen ollut tyytyväinen Mavic'in rengas ja vanne komboon, itsellä on alumiiniset cosmic elitet ja pojan pyörässä vissiin cosmic carbonit kummissakaan ei ole ollut miatään valitettavaa ja molemmat setit oli käytössä kaikessa ajossa viime kesänä. Ainakin kolme kertaa etu-rengas ruiskinut litkut jaloille kesken ajon mutta ei ole tarvinnut edes pysähtyä kertaakaan, sama pojalla se on ollut lähinnä semmoinen ilmoitusluontoinen kokemus että meinas eturengas puhjeta.
Toki olemme ajaneet melko vähän gravelia mutta kyllä siihenkin on törmännyt kehä 1 lähistöllä ajellessa, ja muutenkin iisisti koska aloittelija tasoisia ajajia. En edes harkitse muita renkaita toistaiseksi, tai no ehkä taakse 28 mm voisi seuraavaksi laittaa muuten kyllä jatkan toistaiseksi näillä vanteilla ja renkailla.
Eron kyllä huomaa shimano rs ensiasennuskiekkoihin.
Ja nyt sisäpyöräily kautena huomaa kuinka hyvin nää pitää ilmat sisällä kun takakiekot on pois käytöstä niin aina yllättyy positiivisesti ns huoltovapaudesta.
No suosittelen nyt näitäkin erityisesti vanteiden ja renkaiden helppoutta saada vanteelle ja ilmat sisään, ei kyllä muista tubelesseista ole kokemusta mutta ainakaan ei ole "pahoja tubeless ongelmia" vielä ollut, katsotaan sitten kun olen jossain tienvarressa iso snakebite renkaassa ja ilman sisuria matkassa![]()
Tähän asiaan olen törmännyt monta kertaa, mutta en nyt löytänyt vastausta niin kysyn. Miten nuo Campan vaparilla olevat kiekkosetit pyörään missä on 11 vaihteinen 105-osasarja? Harrastan pyöräilyä, en pyöriä joten olisi hyvä, ettei tarvi omia patentteja tehdä.
Esimerkkinä tällä setillä https://www.wiggle.co.uk/pro-lite-bo...cher-wheelset/ laihtuisi pyörä mukavasti
Shimanon pakka ei passaa Campan vapariin. Ja pakkojen rattaissa on sen verran eroja, ettei kunnolla saa toimimaan niin, että käyttäisi Campan pakkaa Shimpan vaihtajilla. Vaihtoehdoksi jää vapaarattaan vaihto, jos se ko kiekkoihin onnistuu.
Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.
Ainakin Shimanon ja Sramin 11s pakat toimii Campan vaihtajilla ihan mainiosti. Luulisi että myös toisin päin.
Kiitos, taidan päätyä etsimään suoraan shimpan vaparilla olevia. Tai siis säästän ensin, koska keikkokaupoille taitaa olla turha lähteä alle 0.5 harrasteyksikön...
Lähetetty minun SM-N975F laitteesta Tapatalkilla
Yhden kaupan löysin, https://www.cyclerepublic.com/pro-li...-wheelset.html
Hinta on vaan vähän kalliimpi, en tiedä myöskään millä kurssilla muuntavat euroiksi puntia ym
Primellä olisi aika kevyet ja edulliset https://www.wiggle.co.uk/prime-baroudeur-road-wheelset/
edit. Nuo saa 208€ bike24
Vielä tyhmä kysymys, onko tubelesskiekot maantiepuolella usein tai koskaan sellaisia, että teippiä ei tarvita vaan uloin kehä on suoraan tubeless valmis eikä siinä ole reikiä? Maalaisjärjellä luulisi, että jo profiilia on vanteessa enemmän niin näin voisi olla
Noissa molemmissa tarvitsee vannenauhan, koska nippelit ovat vanteen läpi, nippelit juotettu sisäpintaan tähän tapaan, kun ilman vanteen reikiä. Otos jokseenkin pieni, tätä ei pidä yleistää, tähän tapaan kun ovat:
https://www.bike-discount.de/en/buy/...eel-set-630294
Itse en ostaisi kiekkoja sillä perusteella tarvitseeko ne teipata vai ei. Kerran kun tekee, niin aika monta vuotta saa sen jälkeen ajaa.
Minulla on Ultegra 6800 kiekot ja näissä on vanteen sisärenkaan puoli sileä, ei tarvitse vannenauhaa, mutta renkaanvaihtokin sitten hiukan vaikeampaa, kun ura ei ole niin syvä kuin on ollut aiemmin. Nippelit ja pinnat juuri tuon kuvan mukaiset. Sisureita käytän kuitenkin edelleen, niin myös jatkossa teen.
Noita Primeja mietin kans kun hetki sitten ostin uusia. Campalle sopivia vapaarattaita olisi saanut myös halvalla. Kokemukset kiinnostaa edelleen, jos vaikka tulisi nämäkin hommattua sorarenkaille.
Päädyin itse kuitenkin epämuodikkaan kapeisiin 2 way fit Zondiin kun britti e-baysta edukkaasti löytyi vielä uusia. Näistä on hyviä kokemuksia eikä tarvitse myöskään teipata, vaikka sillä nyt ei suurempaa väliä olekaan.
Bike 24 osottautu kulutuskamassa edullisimmaksi niin laitoin nuo primet samalla tilaukseen, kun käyttettynäkään ei tunnu kummosempaakaan olevan tarjolla budjettirajotteiselle. Sitten osui silmään nämä https://www.bike24.com/p2249323.html...hey%20wheelset, jotka on vähintäänkin erilaiset. Kevyet ja arvostelun kun luin, niin kestävät ja saivat muutenkin hyvää palautetta. Ainoa ongelma pehmeä vaparin runko. Arvostelun aikaan hinta ollut suunnilleen tuplat. Melko huonoilla teillä tulee ajeltua, niin tuli mieleen että olisko nuo Ritcheyt kuitenkin fiksumpi valinta, ei se pyörä noilla sen rumemmaksi muutu.
No aspa kehotti tilaamaan molemmat ja paluttamaan ne mitä en tarvitse, niin näin sitten toimin. Eihän noita testaamaan pääse, mutta näkee viimeistelyn laadun ainakin.
Punnitut painot seteillä olivat Prime 1594g ja Ritchey 1489g. Ilmeisesti mainospaino on ilman teippejä ja toisen teippi on aika painavaa... Varmaan nuo Ritcheyt pidän jos en tuohon hintaluokkaan (300€) mistään parempia (kevyempiä) löydä, käytettyjä edelleen katsellut myös. Molemmat tuli teipattuna (Prime tubeless, Ritcheyn keltaisesta teipistä ei hajua). Ei tuo prime hypistellessä mitenkään rimpulalle vaikuttanut, vapari oli tosi hiljainen ja se vähän laski fiilistä.
Onko porukalla kokemusta Prime RR-50 -kiekoista? Olisivat hinnaltaan houkuttelevat kuitukiekot. Kehät tubeless-yhteensopivat, mutta ilmeisesti osan tubeless-renkaiden asentaminen vanteelle on haastavaa.
https://www.wiggle.com/prime-rr-50-v...cher-wheelset/
Kirjanmerkit