ElectrobikeGarminHephaGiant
Sivu 12 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12 13 14 22 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 331 - 360 / 1318

Aihe: Tunturi eMax

  1. #331
    Sinänsä liity suoraan eMaxiin mutta onko kukaan päivittänyt tuota uusinta firmistä:

    "
    Note
    Jul 13, 2020 DU-E8000 4.8.0
    ・Adapted for SC-E5000.
    ・Adapted for BT-E8035L/BT-E8036/BT-E8016.
    ・Bug fixes the start mode that does not work when the power is turned on.
    "

  2. #332
    Liittynyt
    01/2019
    Viestit
    79
    Itse olen huomannut että tuo 32km/h on riittävä ja kestänyt tämä eka emax jo sen 2000km tuolla, tosin nykyään ajelen todellapaljon metsäpoluilla ja mennään ilman avustusta ihan hyvin...
    Viimeksi Lauantaina reilu 30km lenkki josta n. 20km vedin metsässä ilman avustusta, sitten sieltä pois avustuksen kanssa.

  3. #333
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pker Katso viesti
    Hain pyörän naksuvian korjauksesta, ei onneks ollu kun sen keskiön kiinnitys renkulan löyhyydestä kyse. Ei ainakaan naksu enää mut tosi testi tekemättä. Voimannsiirto menee vaihtoon sen verran kuluneet ja venyneet kamppeet.

    Missä päin suomea tai mitä liikettä käytit huollossa missä se ääni jäi mut vaimeampana?
    Itselläni korjaantui siis joksikin aikaa mutta sitten aloitti satunnaisen naksuttamisen, eli tositesti kannattaa ehdottomasti suorittaa.

    Oma ongelmani tosin ei ole lähtenyt pahenemaan, kuten pelkäsin. Edelleen naksuu vain hyvin harvoin, ehkä jopa mennyt parempaan suuntaan, vaikea sanoa.

    Pieksämäellä paikallinen pyörähuolto, jota Tunturilta suositeltiin.

  4. #334
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.975
    Sain mun pyörän huollosta eilen. Pari kuukautta siinä moottorinvaihdossa meni. Sain tekstarin että noudettavissa, noudettaessa keksivät onneksi että pitää vielä korjata tuo 3000 mm halkaisija asetuksista, jolla se kulki 20 km/h todellista. Näyttää toimivan hyvin nyt. Tuossa on ilmeisesti nyt 4.8.0 softa.

  5. #335
    Tuosta alkuperäisestä viestistäni alkaa olla pari viikkoa, niin vähän päivitystä. Naputusongelma huollon jälkeen ei ole huonontunut pätkääkään, pikemminkin päinvastoin. Alkaa jo tuntua siltä että ehkä nuo satunnaiset napsahtelut on vaan lämpölaajenemista tms., sen verran vähäistä on. Eli kyllä tässä vaiheessa uskaltaisin sanoa että ongelma sittenkin ratkesi huollossa.

  6. #336
    Mulla taannoin vääntyi se takaratas.
    Asiaa soudettiin ja huovattiin suuntaan ja toiseen.
    Tuli siinä huomattua, että toisin kuin Tunturi mainosti, pyörässä ei ole Sramin takapakkaa vaan Sunracen pakka.

    Tieto on nyt ”korjaantunut” Tuntsan sivuille.

    Pakan vaihto meni lopulta takuun piikkiin.

    600km ”lasissa”, käy ja kukkuu.

    Peace Out

  7. #337
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    214
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti BatFiker Katso viesti
    Mulla taannoin vääntyi se takaratas.
    Asiaa soudettiin ja huovattiin suuntaan ja toiseen.
    Tuli siinä huomattua, että toisin kuin Tunturi mainosti, pyörässä ei ole Sramin takapakkaa vaan Sunracen pakka.

    Tieto on nyt ”korjaantunut” Tuntsan sivuille.

    Pakan vaihto meni lopulta takuun piikkiin.

    600km ”lasissa”, käy ja kukkuu.

    Peace Out
    Oho. Kyllä mulla oli emaxissa sram pg1130 pakka.

  8. #338
    Liittynyt
    08/2020
    Paikkakunta
    Sweden, Pajala
    Viestit
    99
    Moi! Ite sain noin viikko sitte emax fs 2020. Lueskelin koko ketjun että pääse jyvälle. Noin 100km tullu täyteen. Tuntuu siltä että aika heikkoja nää pyörät on. Kesä ja kuivan kelin pyörä. Vähän alkaa mietityttään että miks helvata ostin tämän. Noh aika näyttää miten kestää. Yritän polkea luomulla ja tarvittaessa käytään apuu. Enpäs lähde pururadalle vetään tänään.

  9. #339
    ^^ Täällä voi saada kyllä aivan väärän käsityksen pyörien laadusta. Tod näk. irjoittajista suurin osa eksyy tänne, koska itsellä on sattunut tulemaan jotain ongelmia. Ne muut, joiden pyörät toimii moitteettomasti eivät välttämättä koskaan tule tänne kertomaan sitä, vai onko joku tullut foorumille vain kertoakseen, ettei ole mitään ongelmia? Vai onko täällä sitten esitelty jotain tutkimuksia eMaxin kestävyydestä, josta moinen käsitys?

  10. #340
    eMaxin napsumisesta oma kokemus oli se, että alkoi napsuun sen mukaan, miten paino kohdistu polkimille. Eli napsahti lähes aina, kun rullas seiaalteen ja hyppäytti tai jotennin anto voimapiikin polkimille. Yhdessä polkimien asennossa kun kerran napsahti, niin ei napsahtanu enää uudestaan samassa asennossa, mut kun vaihto toisinpäin, nii taas sai napsauksen aikaan. Välillä napsaus tuli myös satunnaisemmin. Usein napsahti liikkelle lähdössä kun voima polkimiin kohdistu ensimmäistä kertaa.

    Tämä vika korjaantu kun otti moottorin pultit irti ja rasvas ne ja laitto takas kiinni. Tod näk samaa napsahdusta aiheuttanutta liikettä tapahtuu edelleen, mutta rasvauksen ansiosta liike ei etene napsahtamalla, tai sit se kiristy paremmin kiinni. Huollossa eivät meinanneet saada pultteja auki, joten ne oli tod näk. kireällä, tai sit ne oli jääny jumiin kuitenkaan kiristämättä kunnolla.

    Tämä on ollut ainoa vikani eMaxissa, 2500km ja 2 vuotta vanha.

  11. #341
    Liittynyt
    02/2020
    Viestit
    164
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti villariveijari Katso viesti
    ^^ Täällä voi saada kyllä aivan väärän käsityksen pyörien laadusta. Tod näk. irjoittajista suurin osa eksyy tänne, koska itsellä on sattunut tulemaan jotain ongelmia. Ne muut, joiden pyörät toimii moitteettomasti eivät välttämättä koskaan tule tänne kertomaan sitä, vai onko joku tullut foorumille vain kertoakseen, ettei ole mitään ongelmia? Vai onko täällä sitten esitelty jotain tutkimuksia eMaxin kestävyydestä, josta moinen käsitys?
    Juuri näin. Lisäksi täällä kyllä on positiivispainotteisia käyttökokemusketjuja sähköpyöristä, mutta kyseiset keskustelut eivät yleensä roiku etusivulla. Yksittäisiä positiivisia viestejä löytyy myös noista fiilistelykuvaketjusta. Kaikkien monimutkaisten laitteiden kanssa tulee kuitenkin vastaan myös maanantaikappaleita. Niiden varalle on olemassa takuu ja sitä on syytä pitää tiukasti kiinni eikä vain niellä asiaa tappiona.

  12. #342
    Liittynyt
    06/2008
    Viestit
    333
    Tunturi eMax pelannu hienosti noin 1,5 vuotta. Tähän pyörään tosin kilsoja tullut noin 1200-1500km, en muista tarkkaan eli ei ihan kovimmalla käytöllä ole ollut mulla. Tosiaan napsuminen voi johtua moottorin ja rungon välisestä kiinnityksestä ja siinä tapauksessa ei nyt niin paha vika ole, mutta toki kaikenlainen napsuminen on ärsyttävää pitemmänpäälle. Ja takuu eikös se ole 2 vuotta niin sen piikkiin pitäisi hoitua nämä maanantaikappaleet.

  13. #343
    Liittynyt
    10/2019
    Paikkakunta
    Hese
    Viestit
    1.355
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tane Katso viesti
    Ja takuu eikös se ole 2 vuotta niin sen piikkiin pitäisi hoitua nämä maanantaikappaleet.
    Pyörästä ja tuotteesta riippumatta raakaa käyttöä vaan kun sitä takuuta piisaa. Myy vaikka sitten juuri ennen takuuajan päättymistä tai sen jälkeen pois, näinhän tuolla autopuolella on tapana tehdä.

  14. #344
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    176
    Voisko joku mitata paljonko jää ketinki puolen kammen ja takahaarukan väliin millejä? Mulla ottaa kovassa nousussa kampi vähän kiinni haarukkaan, silmämääräisesti hankala sanoa mut näyttäs että kampi ois vähän killissä?

  15. #345
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    102
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markus Raatiniemi Katso viesti
    Moi! Ite sain noin viikko sitte emax fs 2020. Lueskelin koko ketjun että pääse jyvälle. Noin 100km tullu täyteen. Tuntuu siltä että aika heikkoja nää pyörät on. Kesä ja kuivan kelin pyörä. Vähän alkaa mietityttään että miks helvata ostin tämän. Noh aika näyttää miten kestää. Yritän polkea luomulla ja tarvittaessa käytään apuu. Enpäs lähde pururadalle vetään tänään.
    Höpö höpö, itse olen vetänyt mudassa, sateessa ja jopa meressä
    650km lasissa ja toimii kuin Buick. Ylimääräisiä ääniä en tosin kuule, kun yleensä on napit korvissa

    Toisena pyöränä on Trek Powerfly5, minkä kanssa on saanut jatsailla enemmän.
    Tosin myyjäliike on hoitanut asiat hyvin, eikä pinna kiristy itsellä, kun on vaihtoehto tallissa.

  16. #346
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pker Katso viesti
    Voisko joku mitata paljonko jää ketinki puolen kammen ja takahaarukan väliin millejä? Mulla ottaa kovassa nousussa kampi vähän kiinni haarukkaan, silmämääräisesti hankala sanoa mut näyttäs että kampi ois vähän killissä?
    9mm näkys jäävän. Itte nyt vuoden ajellu ja vähän päälle 6000 kilometrii tullu mittariin, Mullaki on tuota napsumista kuuluna mut on hävinnä keskiöö vähä kiristämällä.
    En oo sääliny pyörää kyllä yhtään ja hyvin on toistaseks kestänä.

  17. #347
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    176
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti käiverö Katso viesti
    9mm näkys jäävän. Itte nyt vuoden ajellu ja vähän päälle 6000 kilometrii tullu mittariin, Mullaki on tuota napsumista kuuluna mut on hävinnä keskiöö vähä kiristämällä.
    En oo sääliny pyörää kyllä yhtään ja hyvin on toistaseks kestänä.
    Kiitosta, mulla jää about 3mm.jotaki häikkää...

  18. #348
    Liittynyt
    08/2020
    Paikkakunta
    Sweden, Pajala
    Viestit
    99
    Kivaa kuulla että monella kuiten toimii. Mulla vasta 100km mittarissa. 30km luomulla. Mitenkäs nää kestää pakkasta? Täällä alkaa kohta pakkaset tulheen ja lunta.

  19. #349
    ^^ Takana on 2 talvea pyöräilyä, ensimmäinen aktiivisesti jokapäivä, toinen talvi satunnaisemmin. Pyörä kestää pakkasen, mutta akun varaus tippuu kovilla pakkasilla voimakkaasti (palautuu taas lämmettyä), eli tämä tulee huomioida. Jo kun mennään 0 alapuolelle, niin vaikutus näkyy.

    Ajattelin hitsata ensitalveksi alumiinista kotelon, eristää sen jollain tehokkaalla eristeellä, ja tehdä sille asianmukasen kiinnityksen pyörään, niin akun käytöstä aiheutuva akun lämpeäminen pitää akkua lämpösempänä, win win. Sit vaan kovaa ajoa. Ja tietenkään akkuja ei säilytetä pakkasessa talvisin, että se on aina vähän lämmin lähteissä, ja eristeellä myös tämän lämmön haihtumista voi ehkästä.

    Itse moottorin suhteen huomioisin sen, ettei lähe heti kylmiltä boostilla ja isolla vaihteella ylämäkeen, jos siis pyörä ollut pakkasessa, koska väistämättä öljyjen viskositeetit ovat kylmästä kangistuneet, joten ajelee hetken vaikka ekolla, nii paikat vähä lämpee.

    Sit ylipäätään vois keskustella siitä, kannattaako pyörää säilyttää lämpimässä vai kylmässä talvisin, koska jos säilyttää lämpösessä, niin pyörän materiaalit kokee suht suurta lämpötilavaihtelua (pahimmillaan 50°C erot pakkasen ja huoneen lämmön välillä), ja esim. työmatkakäytössä tai toistoja tulee paljon. Tässä tapauksessa kuitenkin lämmöstä eläminen voi olla se pienin haitta, mutta entä kondensoituva kosteus moottorissa ym. rakenteissa? Itse olen intuitiivsesti kylmässä/viileässä säilyttämisen kannalla.
    Mielummin miten vaan O.O

  20. #350
    Liittynyt
    08/2020
    Paikkakunta
    Sweden, Pajala
    Viestit
    99
    Juu. Akku sisälle ja ostaa pyörälle se pressu/huppu/peite. Millä nimellä se nyt menee. Normi pyörällä olen polkenu - 52 pakkasella. Olihan se jo aika kylmä. Rasvat oli kohmeessa.

  21. #351
    Liittynyt
    06/2008
    Viestit
    333
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markus Raatiniemi Katso viesti
    Kivaa kuulla että monella kuiten toimii. Mulla vasta 100km mittarissa. 30km luomulla. Mitenkäs nää kestää pakkasta? Täällä alkaa kohta pakkaset tulheen ja lunta.
    Läpi vuoden tulee ajettua sähköpyörillä (onkohan se jo 5. talvi edessä?) ja kohtuullisesti ovat kestäneet. Ketjuöljyyn kannattaa panostaa, eli MucOff -50C on meikäläisellä toiminut hyvin.

  22. #352
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Keskisuomi
    Viestit
    57
    Mulla myös tullut eMaxiin reilu 1000km parissa kuukaudessa... melkosta rynkytystä ollut kovissakin kivikoissa. Vaivalla surffatut, ostetut ja asennetut lokarit ja tarakka piti ruuvata aika nopeasti pois kun en kestänyt niiden räminää. Melkein ensitöikseen vaihdoin siis US markkina-aluelle (32km/h), ja tolla asetuksella vetänyt ihan surutta ja pyörää säälimättä. Lenkit sen verran lyhkäsinä (alle 40km) että voi pitää hauskaa ja Boostia käyttää säästelemättä. Ei mitään ongelmia pyörässä toistaiseksi. Nyt menossa huoltoon ja saavat käydä pyörän läpi ja säätää kaiken taas kohilleen. Ens kuussa Lappiin viikoks ja pyörä mukaan! Tuskin malttaa enää tehdä mitään ruskavaelluksia kun on eMax mukana....

    Täytyy kyllä sanoa että toi Mastodon keula toimii eMaxissa aivan loistavasti (kiitos vielä Haraldille tästä), vaikka myönnettävä on että täpäri kuume vähän lämmittää. Sitten seuraava pyörä...

  23. #353
    Liittynyt
    08/2020
    Paikkakunta
    Sweden, Pajala
    Viestit
    99
    Muc - 50 öljy on tulossa. Iteki meinasin ylläsellä käy ens viikolla. Katsotaan miten tää korona karenssi homma. Asun ruotsissa. Kolariin noin 25km.

  24. #354
    täälä 700km ajettu toimii hyvin:-) keulaan joustoa huutais johtuen monen vuoden käsikivuista .

  25. #355
    ^^ Käytä vähemmän puristusvoimaa ja tiedosta, ettei joustokeula täysin ratkase vääristä asennoista johtuvia käsikipuja. Harkitse siis myös ajoasennon korottamista tai ohjaustangon kaarevuutta. Joustokeula on ehkä se kallein pääty mistä lähteä ratkaisemaan moista vaivaa.
    Mielummin miten vaan O.O

  26. #356
    Liittynyt
    08/2020
    Paikkakunta
    Sweden, Pajala
    Viestit
    99
    Meneekö emax fs nostaa sarven tankoa ylöspäin?

  27. #357
    ^^ Mitä meinaat?
    Mielummin miten vaan O.O

  28. #358
    Liittynyt
    08/2020
    Paikkakunta
    Sweden, Pajala
    Viestit
    99
    Noh etuhaarukan yläpuolella on se sarven pidike. Meneekö sitä nostaa että saa sarvet korkeamalle? Vaikea selvittää ja selittää.

  29. #359
    Mites takuut jos vaihtaa maan?

  30. #360
    ^^ Mulla on eMaxissa 10cm korottava ohjainlaakerin jatkopala. On hakusessa myös 35 asteen kulmalla oleva, n. 70mm pitkä, ohjainkannatin(stemmi), kun tahtoisin edelleen korottaa ajoasentoa juuri ranteiden säästämiseksi. Ei vaan löydy ainottakaan 35mm ohjaintangon pidikkeellä olevaa. Kaikki on 31.8mm tai 25...jotain. Otan vinkkejä vastaan, mistä löytyis.

    EDIT: tällä hetkellä mun satula ja ohjaintanko on about samalla korkeudella. En vois kuvitellakaan tilannetta, että ohjaintanko olis alempana.
    Mielummin miten vaan O.O

Samanlaisia aiheita

  1. E-Tube, Freemax, Emax, etc Shimano-softat
    By MRe in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 788
    Viimeinen viesti: 09.02.2025, 13.22
  2. eMax ja e275 (Fat >> Plus)
    By villariveijari in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 17.06.2019, 11.14
  3. Tunturi emax läskipyörä
    By Seppo Hernesniemi in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 27.01.2019, 08.41

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •