ElectrobikeHephaGiantGarmin
Sivu 11 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 10 11 12 13 21 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 301 - 330 / 1318

Aihe: Tunturi eMax

Työkalukysymys:

Millä ja mistä tilaisitte takapakakka työkalun.
    Myös keskiötyökalu millä saisi moottorinläpi menevän irti on hakusessa, ei tekisi mieli tilata väärää.

Muitakin speciaaleja työkaluja saa ehdottaa mitä voin joskus kaivata.
    Itsellä on ensimmäisiä emaxeja mutta ehkä näissä on kaikissa sama.

T:Tee se itse ensiksi ja opi, vie sitten huoltoon ja maksa tuplat :P

Shimanon pakkatyökalun ja ketjuruoskan saat vaikka Biltemasta tai Motonetistä. E8000:n keskiöön tarviit erikoistyökalun TL-FC39:n ja sille kaveriksi puolen tuuman räikkävääntimeen sopivan TL-FC33 (= Hollowtec II). Jälkimmäinen käy myös CenterLock jarrulevyihin.

Tietääkö joku, saako eMaxin vapaarattaan kynsiä erillisinä? Mistä olette löytäneet?

Valoille tarkoitettu kytkentä suoraan moottorilta näyttää antavan 6v jännitettä.
    Onko kukaan kytkenyt siihen 5v laitetta?

Eli onko väliin laitettava joku mokkula, jolla jännite tippuu 5v?

Meinasin ryöstää naville virransyötön.

Etujoustollinen emaxi olis myytävänä, ilman moottoria. Kokonaisena tai osina. Löytyy mm fillaritorilta.

Löytyy esim kiekot likimain uudella surly bud/lou rengastuksella litkutettuna. Sis uudehkon rataspakan ja jarrulevyt..

Akkua laturia ym.. rockshox Bluto jne

miksi ilman moottoria?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jullli Katso viesti
    miksi ilman moottoria?
    No todella lyhyesti, se on rikki.
    Pyörä käytännössä myyty, mutta takakiekko löytyy jos semmosta tarvii uusia. Avustuksen säätö 7000:n nappimallia, nopeusanturi, spideri ja kammet.. muuten taisi kaikki mennä

emaxista ei jääny kyllä pahaa sanaa, 1 takakiekko meni takuuseen alkumetreillä. Muuten on pelannu, nyt vaa vaihtelun vuoksi täpäriä alle. Tuun sit talvella tänne kiroon kun ei oo fattiä

eMax nopeuden rajoitus

Olen ajatellut ostaa joko uuden Efatin tai Tunturi EMax:n metsäpoluilla ajoa varten. Tuo Tunturin 25 km max avustusnopeus vähän mietityttää - voiko joku korvausta vastaan asentaa sellaisen softan, tuo 25 km rajoitus poistuu? Kiitos kommenteista jo etukäteen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rami Harmaala Katso viesti
    Olen ajatellut ostaa joko uuden Efatin tai Tunturi EMax:n metsäpoluilla ajoa varten. Tuo Tunturin 25 km max avustusnopeus vähän mietityttää - voiko joku korvausta vastaan asentaa sellaisen softan, tuo 25 km rajoitus poistuu? Kiitos kommenteista jo etukäteen.
    Jos rajoitukset ei kiinnosta, niin silloin kannattaa hankkia suoraan laite, jossa niitä ei ole tai säätäminen onnistuu pyörän omista valikoista. Tällä palstalla on useampikin keskustelu sellaisista.

Kun avustus ylittää 25 km/h, niin kysessä on lähes poikkeuksetta laiton peli, jolla saa ajaa vain suljetulla alueella maanomistajan luvalla. Laiton siksi, että moottorin toimiessa vielä yli 25 km/h vauhdissa pitää laite rekisteröidä mopoksi ja vakuuttaa, mikä puolestaan vaatii tyyppihyväksynnän ja tieliikennekäyttöön hyväksytyt valot ym., joita ko. laitteessa tuskin on.

Mikäli tarkoitus on, että pyörä ei koskaan poistu suljetulta alueella, niin silloin vain taivas on rajana (huonolla tuurilla myös määränpäänä).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pedelec Katso viesti
    Jos rajoitukset ei kiinnosta, niin silloin kannattaa hankkia suoraan laite, jossa niitä ei ole tai säätäminen onnistuu pyörän omista valikoista. Tällä palstalla on useampikin keskustelu sellaisista.

Kun avustus ylittää 25 km/h, niin kysessä on lähes poikkeuksetta laiton peli, jolla saa ajaa vain suljetulla alueella maanomistajan luvalla. Laiton siksi, että moottorin toimiessa vielä yli 25 km/h vauhdissa pitää laite rekisteröidä mopoksi ja vakuuttaa, mikä puolestaan vaatii tyyppihyväksynnän ja tieliikennekäyttöön hyväksytyt valot ym., joita ko. laitteessa tuskin on.

Mikäli tarkoitus on, että pyörä ei koskaan poistu suljetulta alueella, niin silloin vain taivas on rajana (huonolla tuurilla myös määränpäänä).
    Suljetun alueen pyörä olisikin tarkoitus hankkia. Toi Tunturin ulkonäkö vain miellyttää silmää.

Suljetun alueen pyörä olisikin tarkoitus hankkia. Toi Tunturin ulkonäkö vain miellyttää silmää.
    Kannattaa lukea myös Emaxissa olevan Shimanon moottorin teknisistä murheista, muutama surullinen tapaus tälläkin foorumilla.

F. Kotlerburg Guest
    Paskapuhetta, mutta uskon.

Stunlockeria myös suosittelen. Itse en tehnyt muuta kun vaihdoin EU=>US.

Itse asiassa olen aika vakuuttunut että Shimanon moottori on tehty US markkinoille ja tuolle n.30km/h. Nyt tuolla asetuksella avustus loppuu mukavan pehmeästi eikä ”seinä” tule vastaan on-off tyylisesti kun EU 25km/h rajoituksessa. Mielestäni vaikuttaa siltä että toi EU rajoitus on jälkikäteen vain softaan puukotettu eikä sitä ole mitenkään sen enempää optimoitu käyttäjäystävälliseksi.

Täytyykö tuon US version vaihtamiseksi hankkia tuo premium lisenssi?

Tarvii, mutta eipä se kallis ole. On kyllä aikatoimiva emaxin välityksille se 32. Enempää ei tarviskaan, mielestäni.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ebike-harrastelija Katso viesti
    Kannattaa lukea myös Emaxissa olevan Shimanon moottorin teknisistä murheista, muutama surullinen tapaus tälläkin foorumilla.
    btw, tiedätkö yhtään moottori merkkiä/mallia mikä ei olisi mennyt rikki? Itse en tiedä.

Jos niitä moottoreita asennetaan vaikka 1000kpl, joista 3 rikkoontuu, en vielä demonisoisi moottoria kuraksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petrisai Katso viesti
    btw, tiedätkö yhtään moottori merkkiä/mallia mikä ei olisi mennyt rikki? Itse en tiedä.

Jos niitä moottoreita asennetaan vaikka 1000kpl, joista 3 rikkoontuu, en vielä demonisoisi moottoria kuraksi.
    En sitä tarkoittanutkaan, kaikki komponentit kuluvat. Mutta tässä Shimanon moottorissa tuo em. vika vaan on mielestäni lähempänä suunnitteluvirhettä (eli ns. tyyppivikaa) kuin tavanomaisesta käytöstä johtuvaa vikaantumista. Ja todella harmillinen siksi, että ilmeisesti ainoa vaihtoehto omistajalla on hankkia tilalle uusi moottori.

Ja onhan näitä ollut muissakin, oliko Boschin ja Bafangin alkupään keskimoottorimalleissa voimansiirron ratasongelmia jossa rattaan materiaali muutettiin lopulta metalliin. Mutta näissäkin selvittiin avaamalla kone ja vaihtamalla osa, uutta moottoria ei tarvinnut ostaa.

Joo, oma e-max ollut tallissa kesä- ja heinäkuun kun moottori ei suostu käynnistymään. Odotellaan uutta moottoria edelleen, ja taitaa nyt vähintään tämä heinäkuukin mennä ilman pyörää.

Miten haraldilla noin kauan kestää ? Mulla hajos kans kone 400km kohdalla ja sain viikossa huollosta takas uudella koneella. Uudella koneella tullut nyt 1600km ilman ainuttakaan vikakoodia tai muutakaan ongelmaa.

Harald, kurkkaa yksityisviestit.

En sitä tarkoittanutkaan, kaikki komponentit kuluvat. Mutta tässä Shimanon moottorissa tuo em. vika vaan on mielestäni lähempänä suunnitteluvirhettä (eli ns. tyyppivikaa) kuin tavanomaisesta käytöstä johtuvaa vikaantumista. Ja todella harmillinen siksi, että ilmeisesti ainoa vaihtoehto omistajalla on hankkia tilalle uusi moottori.

Ja onhan näitä ollut muissakin, oliko Boschin ja Bafangin alkupään keskimoottorimalleissa voimansiirron ratasongelmia jossa rattaan materiaali muutettiin lopulta metalliin. Mutta näissäkin selvittiin avaamalla kone ja vaihtamalla osa, uutta moottoria ei tarvinnut ostaa.
    Tunnut tietävän vähän kaikesta kaikkea, voiko Shimanolta ostaa pelkän moottorin?
    Itse olen ollut siinä ymmärryksessä, ettei niitä voi ostaa. Tässä paljastan, etten tiedä kaikesta kaikkea

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petrisai Katso viesti
    Tunnut tietävän vähän kaikesta kaikkea, voiko Shimanolta ostaa pelkän moottorin?
    Itse olen ollut siinä ymmärryksessä, ettei niitä voi ostaa. Tässä paljastan, etten tiedä kaikesta kaikkea
    Eli tavoitteeni luoda mielikuva itsestäni kaikentietävänä asiantuntijana myös tällä alueella on siis toiminut nojoo ehkä ei ihan noin kuitenkaan

Olen itse pohjannut mielipiteeni ihan netistä lukemaani ja löytämääni, ja sen perusteella ei ainakaan helposti eritoten uutena noita E8000-moottoreita saa. Liekö ihan Shimanon omaa politiikkaa, että varamoottoreita ei kuluttajille myydä? Parempi heidän kannaltaan tietty markkinoida seuraavan sukupolven moottoreita kuin tuottaa vanhaa mallia markkinoilla... Bisnes is bisnes.

Ite kyselin muutama vko sitte e8000 moottoria ja olis semmonen kyllä myyty. Ainoo et arvio saatavuudesta oli vissii marraskuu. Satasen halvemmalla olis hyllystä saanu e7000 mut päädyin myymään pyörän osina ja ostin uuden - boschilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jyrmy Katso viesti
    Ite kyselin muutama vko sitte e8000 moottoria ja olis semmonen kyllä myyty. Ainoo et arvio saatavuudesta oli vissii marraskuu. Satasen halvemmalla olis hyllystä saanu e7000 mut päädyin myymään pyörän osina ja ostin uuden - boschilla.
    Paljonko oli hintaa noilla? Ja mitä kautta kyselit?

Viime syksynä hommasin eMaxin, alkupuolella toimi ihan moitteitta ja olin hyvin tyytyväinen. Nyt on jo jonkin aikaa ollut ongelmaa moottorin kohdalta kuuluvan naksutuksen kanssa. Ongelma alkoi hyvin lievänä, muutama satunnainen naksaus silloin tällöin, mutta paheni ajan kanssa ollen lopulta jatkuvaa naputusta aina kun polkee niin että voimaa siirtyy. Kuuluu millä tahansa vaihteella. Otin videoakin kun siitä saa paremman käsityksen minkälaisesta äänestä on kyse.

https://www.youtube.com/watch?v=XsNDXGX3Gwk

Pyörä on netistä ostettu. Olin yhteydessä myyjään josta kertoivat paikallisen pyöräliikkeen johon voi viedä huoltoon ja kulut menee takuun piikkiin. Vein huoltoon ja sain pyörän takaisin tämän viikon tiistaina. Alkuun ongelma oli korjaantunut. Nyt olen muutamia kymmeniä kilometrejä ajanut, ja olen huomannut hyvin satunnaisia naksahduksia moottorin suunnalta, ja veikkaan että muutaman kuukauden päästä ollaan taas tuossa videon tilanteessa. Mitähän tässä kannattaisi tehdä? Ehkä yhteydessä huoltoliikkeeseen, tai myyjään? Toisaalta ongelma on tällä hetkellä vielä niin satunnainen, saattaa olla että ajat 10km eikä naksu kertaakaan, että uskovatko koko ongelman olemassaoloon huollossa? Ehkä ajaa muutaman viikon ja mikäli ongelma pahenee, sen voi viedä takaisin huoltoon? Takuuta on vielä voimassa yli vuosi joten sinällään ei ole kiirettä. Alkaa kismittää kun liikun pyörällä työmatkat ja täällä pöndellä julkinen liikenne toimii tunnin välein, siihen turvautuminen aiheuttaa ongelmia arjessa ja on minun kukkarosta pois.

edit. Jaa täällä oli näköjään erikseen ketju Shimanon moottorien vioille, moderaattori voinee siirrellä tämän viestin jos se kuuluu paremmin sinne.

Paljonko oli hintaa noilla? Ja mitä kautta kyselit?
    Tunturi huolto, tampere. Tonnin pintaan,vähä yli olis ollu e 7000 asennettuna emaxiin. 889€ oli moottorin hinta.
    E8000 oli alle tonnin, en muista ny tarkkaa mut tosiaa ei saatavilla heti

Mullaki alkoi shimano naputtaan viime viikolla, ei noin tiheä ääni kuin alhoon videolla mut semmonen niinkuin ois poljin rikki. Vaihdoin polkimet mut sama napse kuuluu, ei vaikuta onko virrat päällä vai ei.
    Ajettu pari tonnia, ostettu vuos sitte.
    Tunturi pyysi tarkistaan kaikki kampien pultit ja keskiön iso kiinnitys osa ennenkuin vie huoltoon. No ne oli kireällä paitsi ei mulla siihen eturattaan isoon juttuun ollu työkalua. Mut ei se vaikuttanut olevan löyhällä.vein huoltoon katotaan mitä tulee...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pker Katso viesti
    Mullaki alkoi shimano naputtaan viime viikolla, ei noin tiheä ääni kuin alhoon videolla mut semmonen niinkuin ois poljin rikki. Vaihdoin polkimet mut sama napse kuuluu, ei vaikuta onko virrat päällä vai ei.
    Ajettu pari tonnia, ostettu vuos sitte.
    Tunturi pyysi tarkistaan kaikki kampien pultit ja keskiön iso kiinnitys osa ennenkuin vie huoltoon. No ne oli kireällä paitsi ei mulla siihen eturattaan isoon juttuun ollu työkalua. Mut ei se vaikuttanut olevan löyhällä.vein huoltoon katotaan mitä tulee...
    Tuo video on siis lopputulos juuri ennen huoltoon vientiä. Tätä ennen ongelma alkoi kuukausia takaperin juurikin satunnaisina napsahduksina. Äänen tiheyteen vaikuttaa itsellä polkemisnopeus, tuo video on otettu loivassa ylämäessä pienellä vaihteella. Minullakin naputtaa sekä virrat päällä että ilman, mutta ilman virtaa tuntuu naputtavan vähemmän, tai sitten on omaa harhaluuloa. Itsellä ajettu n. 2500km ja ostettu hieman alle vuosi sitten.

Huollossa ei ollut korjaaja paikalla silloin kun hain pyörän, joten en päässyt utelemaan mikä ongelman aiheutti. Toisaalta koska hän ei sitä viestiin kirjoittanut, veikkaan että ei ole hänkään varma missä vika on.

Nyt kun oli vihdoin aurinkoinen päivä kehtasi lähteä polkemaan, ja ei tosiaan ongelma ollut korjaantunut huollossa vaikka alkuun siltä vaikutti. Tällä hetkellä naputus on todella harvaa, n. 1 per polkimien pyörähdys, ja sitä esiintyy satunnaisesti ehkä 5% ajoajasta. Ääni on kuitenkin selvästi sama napsahdus. Tässä kunnossa sitä en oikein huoltoon viitsisi viedä takaisin, kun on sen verran vaikea itsekään edes tiedostaa ongelman olemassaoloa, puhumattakaan koska tuo olisi korjattu. Eli joutuu varmaan viikkoja/kuukausia ajaa taas että ongelma pahenee, ja viedä sitten huoltoon kun on selvää että kyseessä on sama ongelma. Ja tällä kertaa todella vaatia, että joko rikkinäinen osa vaihdetaan tai koko pyörä vaihdetaan, mielestäni tällainen on käsittämätöntä ihmisten pallottelua takuuaikana, ehkä toivotaan että takuuaika loppuu.

Hain pyörän naksuvian korjauksesta, ei onneks ollu kun sen keskiön kiinnitys renkulan löyhyydestä kyse. Ei ainakaan naksu enää mut tosi testi tekemättä. Voimannsiirto menee vaihtoon sen verran kuluneet ja venyneet kamppeet.

Missä päin suomea tai mitä liikettä käytit huollossa missä se ääni jäi mut vaimeampana?

Samanlaisia aiheita

1. E-Tube, Freemax, Emax, etc Shimano-softat
    By MRe in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 788
    Viimeinen viesti: 09.02.2025, 13.22
  2. eMax ja e275 (Fat >> Plus)
    By villariveijari in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 17.06.2019, 11.14
  3. Tunturi emax läskipyörä
    By Seppo Hernesniemi in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 0