FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 419 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 319 369 409 417 418 419 420 421 429 469 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 12.541 - 12.570 / 15287

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

  1. #12541
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.231
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Хуй Katso viesti
    Turvallisuuden perusta ei kuitenkaan ole tietämyksessä vaan varovaisuudessa ja ennakoinnissa. Vaikka tietäisi säännöt, silti tulee varautua muiden virheisiin. Virheitä tekevät myös ihmiset, jotka tietävät. Vaikka olisi etuajo-oikeutettu ja tietäisi sen, silti tulee varautua siihen, että joutuu väistämään muita. Kun valo vaihtuu vihreäksi, autoilijan on typerää lähteä liikeelle varmistamatta ensin, tuleeko joku punaisia päin tai hyvin vanhoilla vihreillä.

    Pakko on hyvä ohjuri. Hidastetöyssyt autoille toimivat ihan oikeasti. Kun niitä on riittävän tiheästi, vain harvat viitsivät kiihdyttää töyssyjen välissä voimakkaasti. Sama toimisi pyörienkin huippunopeuksien rajoittamiseen. Nopeisiin kohtiin pitäisi rakentaa kelveille helposti kierrettäviä mutta varmasti hidastavia esteitä, jotta huippunopeudet saataisiin tippumaan. Samaan aikaan pitäisi rakentaa toimivampaa infraa, jotta keskinopeudet nousisivat.

    Kelvien nopeusryntäily on saatava loppumaan. Se tuhoaa pyöräilykulttuurin. Pitäisi päästä siihen, mitä tänne linkatuissa Alankomaiden videoissa näkyy. Pystyjä peruspyöriä ja hiljaisia nopeuksia.
    Kyllähän ne toimii, kun on tarpeeksi korkea, että on pakko hidastaa. Eilen tosin näin kun pakettiauto ei hidastanut yhtään, kiersi kelvin kautta sen töyssyn. Meni sinne kelville hyvissä ajoin ennen töyssyä, koska siellä oli kanttarit loivennettu kun oli tie pihalle. Kyllä oli kuskilla kiire.

  2. #12542
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.020
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRa Katso viesti
    Esim sun takana on iso läjä autoja jotka eivät pääse suoraan kun olet kääntymässä vasemmalle. Mun puolella liikenne matelee mutta ei pysähdy... Päätän hiljentää jotta sä pääset kääntymään.
    Juuri näin on hyvä toimiakin. Se on sitä joustamista ja liikenne sujuu taas.

    Mutta (imho) se ei ole joustamista, jos risteykseen tulee yksi autoilija ja väistämisvelvollinen pyöräilijä. Ja autoilija päättää väistää vaikka pyöräilijä on jo hidastanut vauhdin lähes nollaan. Näin kävi tänään. Ihan piruuttani, ja taisi olla eka kerta tällaisessa tapauksessa, nousin pois ja talutin. Ja ennen kuin joku alkaa urputtaa toiminnastani niin todettakoon, että olisihan se autoilija voinut alkaa kiihdyttää, että kolahtaa ja sitten väittää, että tulin väistämisvelvollisena alle.

  3. #12543
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.231
    Tässä on kuva viime vuoden tammikuulta Intiankadulta kun oli luntakin. Siinä huomaa mistä autoilijat ajavat töyssyn kohdalla, fillarikaistan kautta tietenkin.

  4. #12544
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.132
    Tätä voi olla jo täällä puitu, mutta itse osuin eilen ajamaan Kulosaaren uutta, kapeaa pyöräkaistaa ekan kerran: https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/...006587839.html

    Olin nähnyt tuon uutisenkin, mutta sijainti ei jotenkin ollut lainkaan rekisteröitynyt aivoihin, joten tuli yllättäen eteen. Mulla oli pulleat sivulaukut pikku reissun takia, joten en kyllä ihan mahtunut annettuun tilaan 🙄.

  5. #12545
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.628
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xubu Katso viesti
    Kyllähän ne toimii, kun on tarpeeksi korkea, että on pakko hidastaa. Eilen tosin näin kun pakettiauto ei hidastanut yhtään, kiersi kelvin kautta sen töyssyn. Meni sinne kelville hyvissä ajoin ennen töyssyä, koska siellä oli kanttarit loivennettu kun oli tie pihalle. Kyllä oli kuskilla kiire.
    Kelvin kautta noi näyttää meidänkin kotikadulla kiertävän. Lähinnä juippeja toijotalla, mutta kuitenkin. Samalla ajavat sitten sitä kelviä 50 metriä pihaan asti.

  6. #12546
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.628
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti alli Katso viesti
    Tätä voi olla jo täällä puitu, mutta itse osuin eilen ajamaan Kulosaaren uutta, kapeaa pyöräkaistaa ekan kerran: https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/...006587839.html

    Olin nähnyt tuon uutisenkin, mutta sijainti ei jotenkin ollut lainkaan rekisteröitynyt aivoihin, joten tuli yllättäen eteen. Mulla oli pulleat sivulaukut pikku reissun takia, joten en kyllä ihan mahtunut annettuun tilaan .
    Suunta kaupungista Hertsikaan päin on kyllä tosi onneton viritys. Olisi edes sellaisia suoja-aidan jalkoja, joissa se reikä olisi sivussa, niin se jalka ei veisi puolta siitä jo valmiiksi onnettomasta pyöräilyväylästä. Mutta ei niin ei.

  7. #12547
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti alli Katso viesti
    Tätä voi olla jo täällä puitu, mutta itse osuin eilen ajamaan Kulosaaren uutta, kapeaa pyöräkaistaa ekan kerran: https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/...006587839.html

    Olin nähnyt tuon uutisenkin, mutta sijainti ei jotenkin ollut lainkaan rekisteröitynyt aivoihin, joten tuli yllättäen eteen. Mulla oli pulleat sivulaukut pikku reissun takia, joten en kyllä ihan mahtunut annettuun tilaan 🙄.

    Käyty, todettu surkeaksi. Minä ihmettelen mikä ihmeet firma näitä tekee.

    https://www.youtube.com/watch?v=kzC04zGTj1E

  8. #12548
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Хуй Katso viesti
    Turvallisuuden perusta ei kuitenkaan ole tietämyksessä vaan varovaisuudessa ja ennakoinnissa. Vaikka tietäisi säännöt, silti tulee varautua muiden virheisiin. Virheitä tekevät myös ihmiset, jotka tietävät. Vaikka olisi etuajo-oikeutettu ja tietäisi sen, silti tulee varautua siihen, että joutuu väistämään muita. Kun valo vaihtuu vihreäksi, autoilijan on typerää lähteä liikeelle varmistamatta ensin, tuleeko joku punaisia päin tai hyvin vanhoilla vihreillä.
    Toki näin on mutta väitän että on helpompi olla varovainen ja ennakoiva jos tuntee säännöt, joten tietämys vaikuttaa myös. Sääntöjä pitää aina noudattaa, vaikka niitä ei osaisi. On paljon helpompaa noudattaa sääntöjä, jos osaa ne. Täysin virheettömään maailmaan ei päästä mutta siihen suuntaan on hyvä pyrkiä. Ennakointi, varovaisuus ja muiden töppäilyn olettaminen on ihan hyviä keinoja pyrkiä selviytymään tilanteista.
    I’m on the Koskenkorva diet. So far I have lost 2 days.

  9. #12549
    Liittynyt
    02/2020
    Viestit
    51
    Eilen Ruotsinkylässä oli hyvä alamäki, mittarin mukaan oli vauhtia 47.9km/h. Katselin että vastaan tulee jalankulkija ja hänen takana droppitankopyöräilijä. Laskettelin menemään ja tuumailin että ei tarvi hiljentää. Olisi pitänyt, tämä vastaantuleva pyöräilijä lähtikin ohittamaan jalankulkijaa ja tuli suoraan mun ajolinjalle. Tulikin sitten kiire väistää. Vastaantuleva ei muuttanut linjaansa mitenkään ajoi vain kohti.

    En kyllä ymmärrä miksi ei voinut odottaa jalankulkijan takana vaan ohitti hänet suoraan mun eteen. Onneksi olin tilannetta hieman ennakoinut.
    Olihan mulla vauhtia liikaa pyörätielle, mutta muuten suht hiljainen liikenne.

  10. #12550
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.470
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^I, me and myself. Yleensä kolmistaan vedetään lenkkiä. Jostain syystä tuossa porukassa en ole koskaan kokenut saavani kauheasti vetoapua.
    Tuohon on tarjolla hoitoa ainakin rahaa vastaan.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  11. #12551
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tubelix Katso viesti
    Toki näin on mutta väitän että on helpompi olla varovainen ja ennakoiva jos tuntee säännöt, joten tietämys vaikuttaa myös. Sääntöjä pitää aina noudattaa, vaikka niitä ei osaisi. On paljon helpompaa noudattaa sääntöjä, jos osaa ne. Täysin virheettömään maailmaan ei päästä mutta siihen suuntaan on hyvä pyrkiä. Ennakointi, varovaisuus ja muiden töppäilyn olettaminen on ihan hyviä keinoja pyrkiä selviytymään tilanteista.
    Eikös Ruotsinkylässä niissä kaikissa mäissä ole myös vastamäki. Eli olikohan vastaantulijalla myös mukavat vauhdit ja jarrutus vastenmielistä?
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  12. #12552
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.628
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oatmeal Stout Katso viesti
    Tuohon on tarjolla hoitoa ainakin rahaa vastaan.
    Vetoapuunko?

  13. #12553
    Liittynyt
    02/2020
    Viestit
    51
    "Eikös Ruotsinkylässä niissä kaikissa mäissä ole myös vastamäki. Eli olikohan vastaantulijalla myös mukavat vauhdit ja jarrutus vastenmielistä?"

    Varmaankin juuri näin.

  14. #12554
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.470
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Vetoapuunko?
    Ei vaan mainitsemaasi pyhään kolminaisuuteen, vastaavasta I, me and myself -uskosta on riidelty kristittyjen joukoissa satoja vuosia tuhoisin seurauksin, joten hoitoon kannattaa panostaa.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  15. #12555
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Hmm, miten ihmeessä tuohon mun viestiin tuli tuollainen quote? Mielestäni kyllä lainasin ihan toista viestiä. My bad...
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  16. #12556
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.628
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oatmeal Stout Katso viesti
    Ei vaan mainitsemaasi pyhään kolminaisuuteen, vastaavasta I, me and myself -uskosta on riidelty kristittyjen joukoissa satoja vuosia tuhoisin seurauksin, joten hoitoon kannattaa panostaa.
    Eikö pääasia ole, että ihminen on onnellinen. Keskenään.

  17. #12557
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Eikö pääasia ole, että ihminen on onnellinen. Keskenään.
    Ompahan samanmielistä ajoseuraa.. kai?

    Lähetetty minun moto g(8) power laitteesta Tapatalkilla
    Miten niin tyhmä kysymys??

  18. #12558
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Ompahan samanmielistä ajoseuraa.. kai?
    No oli kyllä muutama päivä sitten aika pirun vaikeeta. Piti odotella liikkeelle lähtiessä ja ei edes osannut päättää mihin menis.

  19. #12559
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    447
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Eikös Ruotsinkylässä niissä kaikissa mäissä ole myös vastamäki. Eli olikohan vastaantulijalla myös mukavat vauhdit ja jarrutus vastenmielistä?
    Eli tässäkin sähköpyörät parempia ja turvallisempia. Niillä voi ihan helposti ottaa vauhdin pois vaikka kokonaan missä vaan, koska kiihdytys äskeiseen vauhtiin käy hyvin nopeasti ja vaivattomasti. Ei tarvitse pitää siitä vauhdista kiinni kynsin ja hampain, sekä aiheuttaa vaaraa muille liikkujille.

  20. #12560
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.132
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    No oli kyllä muutama päivä sitten aika pirun vaikeeta. Piti odotella liikkeelle lähtiessä ja ei edes osannut päättää mihin menis.
    Ja kun koko seurueeseen iskee tappiomieliala... Vastatuuli, väsyttää, eikö tää matka nyt mitenkään etene...

  21. #12561
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.039
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nixuu Katso viesti
    Eli tässäkin sähköpyörät parempia ja turvallisempia. Niillä voi ihan helposti ottaa vauhdin pois vaikka kokonaan missä vaan, koska kiihdytys äskeiseen vauhtiin käy hyvin nopeasti ja vaivattomasti. Ei tarvitse pitää siitä vauhdista kiinni kynsin ja hampain, sekä aiheuttaa vaaraa muille liikkujille.
    Pyörät? Eiköhän tuossa ollut kuitenkin kyse kahden pyöräilijän ja yhden jalankulkijan kohtaamisesta.
    --
    Enimmäkseen vain istun, ja tuijotan papereita. Ja yritän selvittää, onko missään mitään järkeä. Yleensä ei ole. -
    Michael Kosterlitz

  22. #12562
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nixuu Katso viesti
    Eli tässäkin sähköpyörät parempia ja turvallisempia. Niillä voi ihan helposti ottaa vauhdin pois vaikka kokonaan missä vaan, koska kiihdytys äskeiseen vauhtiin käy hyvin nopeasti ja vaivattomasti. Ei tarvitse pitää siitä vauhdista kiinni kynsin ja hampain, sekä aiheuttaa vaaraa muille liikkujille.
    Väsyttävä...
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  23. #12563
    Tampere, Ruskontie. Naisoletettu hölkkää nätisti kelvin oikeaa reunaa. Omaa kahden hengen lenkkiporukkaani tulee samanaikaisesti vastaan pyöräilijä, joten hieman jo etäämmältä rupeamme himmailemaan naisen takana ja odottelemaan tilavampaa kohtaa ohitukselle. Vastaantulija suhahtaa ohi, jolloin siirrymme kelvin vasempaan reunaan ja lähdemme kiihdyttämään. Eturenkaan etummaisen pisteen ollessa juuri naisen tasalla, päättää tämä ampaista taakseen katsomatta vasempaan reunaan aggressiivisella loikalla päästääkseen kohta risteävälle hiekkatielle. Pyöräseurue harjoittelee lukkojarrutteluja asvaltilla. Kävimme muutaman sentin päässä kolarista säikähtäneiden huutojen säestyksellä, mutta nainen ei ole vieläkään havahtunut tilanteeseen. Vasta päästyään kokonaan hiekkatielle ja putkinäkökentän kääntyessä riittävästi hän hieman havahtuu ja ihmettelee, että miksi noi kaksi pyöräilijää ovat tossa metrin päässä kummatkin poikittain ja toinen osittain ojassa. Hänen juoksunsa kuitenkin vaan jatkui sanaakaan sanomatta.

    Napithan sillä oli korvissa. Ja vaikka ei kuullut puhuvaa & myöhemmin jarruttelevaa ja huutavaa pyöräilijäkaksikkoa, niin ei silti kokenut asiakseen havainnoida ympäristöään edes visuaalisin keinoin, saati antaa muita merkkejä aikomuksistaan. Ei nyt tälläkään kertaa kuitenkaan ihan ainoita pyöräilijöitä oltu sillä pätkällä, niin luulis jossain takaraivossa kutittelevan se ajatus, että vois kurkata olan yli ennen nopeahkoa nykäisyä kelvin toiseen reunaan. Anteeksi pitkä vuodatus. Säikähdin itse, että nyt sattuu aivan kaikkia. Samaan aikaan hieman keljutti se, että joku voi niin pelisilmättömästi suhailla kelvilläkin. Onneksi nyt vahingoilta vältyttiin. Muistan jatkossakin pitää sormet tiukasti jarrukahvoilla koko lenkin ajan.

  24. #12564
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.628
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Väsyttävä...
    Totuus väsyttää...

    Aiheeseen: https://www.hs.fi/lassijaleevi/car-2000006590945.html

  25. #12565
    Liittynyt
    02/2020
    Viestit
    164
    Tämä kuuluisi uutisointiketjuun, mutta teksti on enemmänkin avautumista, joten laitetaan tänne
    https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006591662.html

    ”Kukaan ei tiedä, miten Mannerheimintie pitäisi ylittää” – Kun Taneli Pärssinen ryhtyi selvittämään helsinkiläisten pyöräilijöiden elämää, vastaan tuli kaaos

    Helsingin kaupungin pyöräilykoordinaattori myöntää osan kritiikistä. Muutosta tehdään jo, mutta se tapahtuu hitaasti, Oskari Kaupinmäki sanoo.

    Tukholmankadun ja Topeliuksenkadun risteyksestä lähtee yksisuuntainen pyöräkaista, joka kulkee ajoradan reunassa Topeliuksenkadulla. Kaista kapenee nopeasti ja päättyy vain muutamien metrien jälkeen alkamisestaan suoraan reunakiveen. Pyöräkaistan päätyttyä pyöräilijän pitäisi siirtyä rinnakkaiselle ajokaistalle bussien ja autojen sekaan.

    Heti kaistan päättymisen jälkeen edessä on myös bussipysäkki. Tämä Meilahdessa sijaitseva pyöräkaista on vain yksi esimerkki Helsingin luokattomasta pyörätiesuunnittelusta, sanoo tuore liikennetekniikan ja maankäytön suunnittelun diplomi-insinööri Taneli Pärssinen.

    ”Tämä on todella vaarallinen. Eihän kukaan autoilija osaa tässä väistää pyöräilijää.”

    Pärssinen teki diplomityönsä Helsingin kaupungille pyöräliikenteen liikennevalo-ohjauksen kehittämisestä. Nykyään hän työskentelee konsulttiyhtiö Swecolla pyöräliikenteen suunnittelijana.

    Sanottavaa Helsingin pyöräilijöiden olosuhteista riittää.

    Pärssisen mielestä Helsingin risteysalueet on lähes poikkeuksetta suunniteltu kehnosti pyöräilijöitä ajatellen.

    Järjestelyt ovat heikot esimerkiksi Töölön tullin kohdalla Tukholmankadun ja Mannerheimintien risteyksessä.

    Pärssinen kulkee alueella lähes päivittäin, ja hänkin on hämmentynyt.

    ”Kukaan ei tiedä, miten Mannerheimintie pitäisi ylittää, jos haluaa päästä Tukholmankadulta vastakkaiselle puolelle kohti Laakson sairaalaa.”

    Opasteiden puuttuminen viestii hänen mukaansa siitä, että pyöräliikennettä ei ole otettu riittävän tosissaan.

    ”Että on ihan okei, jos pyöräväylät menevät vähän niin ja näin. Ajatellaan, että kyllä pyöräilijät selviävät ja löytävät tiensä jotenkin.”

    Paremmalla suunnittelulla Helsinki olisi houkuttelevampi pyöräilijöille, mikä voisi edistää myös kaupungin tavoitteita kasvattaa pyöräilyn osuutta liikenteestä.

    Helsingissä on viime vuosina panostettu voimakkaasti pyörätieverkoston laajentamiseen. Se ei Pärssisen mielestä kuitenkaan yksinään riitä.

    Huomiota tulisi kiinnittää nykyistä enemmän risteysalueiden yhdenmukaisuuteen sekä ymmärrettävyyteen ja pyöräliikenteen sujuvuuteen. Tämä vaatii huomattavaa liikenteenohjauksen kehittämistä.

    [...]
    Loput linkistä.

  26. #12566
    Liittynyt
    02/2020
    Viestit
    51
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nixuu Katso viesti
    Eli tässäkin sähköpyörät parempia ja turvallisempia. Niillä voi ihan helposti ottaa vauhdin pois vaikka kokonaan missä vaan, koska kiihdytys äskeiseen vauhtiin käy hyvin nopeasti ja vaivattomasti. Ei tarvitse pitää siitä vauhdista kiinni kynsin ja hampain, sekä aiheuttaa vaaraa muille liikkujille.
    Autojen kohtaamisessa ilmeisesti ongelmat johtuvat alitehoisista autoista tällä logiikalla.

  27. #12567
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    149
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiiski Vastaranta Katso viesti
    Eturenkaan etummaisen pisteen ollessa juuri naisen tasalla, päättää tämä ampaista taakseen katsomatta vasempaan reunaan aggressiivisella loikalla päästääkseen kohta risteävälle hiekkatielle.
    Juuri tuo on syy, miksi himmailen jalankulkijoiden kohdalla. Jos väylällä ei ole tilaa reiluun väistöön, on syytä varautua siihen, että joku poukkaisee. Silloin vauhtia on oltava niin vähän, että jarruttamalla selviää.

  28. #12568
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Hankasalmellakin jo kunnon kelvejä. Eikä ollu ruuhkaa!




    Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk

  29. #12569
    Liittynyt
    02/2020
    Viestit
    51
    Neitsyt

  30. #12570
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pedelec Katso viesti
    Tämä kuuluisi uutisointiketjuun, mutta teksti on enemmänkin avautumista, joten laitetaan tänne
    https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006591662.html

    Loput linkistä.
    Ihan hyvä juttu oli, avautumista muttei lainkaan turhaan. "Sitä ennen liikennesuunnittelussa vallitsi vielä ajattelu, jossa pyöräliikennettä ei nähty tasavertaisena kehittämiskohteena muihin liikennemuotoihin verrattuna." <-Kyllä tässä ollaan vieläkin tasa-arvosta kaukana! Katsotaanpa vaikka talvikunnossapitoa. Autotie yleensä viimisen päälle putsattu, mutta vieressä menevä pyörätie karmeaa perunapeltoa... Pitäisi olla päinvastoin?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •