Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
Hyvää kokemusperäistä infoa taas yllä, pikkuhiljaa tässä tiedomurusia keräämällä saadaan valaistua mitä itse lähdetään kokeilemaan.
Tuo Basson Astra kiinnostaa edelleen; sille ja Eliten trainerille tulis yhteishintaa saman kuin pelkälle käytetylle Spessun Tarmacille...

Toki pyörällä on ikää 10 vuotta, mutta josko tuo sitä huonontaa..

Alkaa vaan olemaan sellainen kutina että ehken pärjään niillä kapeillakin renkailla, jopa saatan haluta ne.
Hiilaripyörä levareilla ei vaan mahdu mun budjettiin nyt.
Tuohan on tosiaan miltei kokonaan hiilaria (runko, seat post, stemmi, tanko), paitti kiekot - jotka suht' edukasta päivittää kevyempiin. Jos tarvis.
Ite pärjännyt Basson Ventalla (hinnat alkaen Basso) sileillä sorateilläkin GP4000 28mm renkailla. Nyt tulossa budjettiluokan kevyemmät kiekot niiden 'vakio-parin-kilon-ankkuri-kiekkojen' tilalle. Samaten kevyet sisurit. Saas nähä onko niillä muuta kuin placebo-vaikutusta.
Ennen mopo-jonnet tuumi, että viritys on onnistunut, jos tehoista katosi _vaan_ kymmenisen prossaa (amis-jonnet menneisyydessä). Toi Basso, sun mitoilla, ja kunto ilmon mukaan. Varsin hyvä.
Ite otin tuon uuden Ultegra Venta discin 2020 kun olin pitkään korkeeta maantiefillaria ettinyt ja tuo tuli vastaan. Astra vastaava (geotmetria olis miltei sama, hiilariosia enempi) olis sellaiset reilut 4kEur.