BikeshopGiantLostInLaplandElectrobike
Sivu 6 / 19 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 16 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 566

Aihe: Garmin EDGE 530/830

Lainaus Alkujaan tämän lähetti peetter Katso viesti
    Tyhmä kysymys: tarviiko 530/830:een hankkia erillisen nopeusanturin pyörän napaan, jotta laite näyttää hetkellisen nopeuden (tai ylipäätään mitään nopeutta)? Itse laitteen peruspakettiinhan ei kuulu mitään lisäosia. Eli siis käyttääkö tuo nopeuden mittaamiseen gps:ää mitenkään vai vain erikseen ostettavaa anturi?
    Ei tarvitse, gps kyllä mittaa nopeuden, matkan ja tallentaa reitin muistiin.

Nopeusanturi tekee hommasta tarkempaa ja mittaa nopeutta/matkaa myöskin jos gps on suljettu virransäästösyistä. Mutta välttämätön ostos se ei ole.

Maantiellä gps antaa riittävän tarkkuuden (IMHO), varsinkin kun ajomatkatkin on yleensä pidempiä, jolloin joku pieni heitto ei niin näy lopputuloksessa. Metsässä sitten voi tapauksesta riippuen lopputulos olla mitä vain tarkan ja luokattoman välillä. Ensinnäkään gps ei ota huomioon pieniä nousuja/laskuja ja välillä signaali saattaa kadota jos on tiheä puusto.

Mutta kyllä ilmankin pärjää.

Nopeus tulee gps:stä, ei tartte lisäpalikoita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti terro Katso viesti
    Ei kai tuohon valikoita tarvi kaivella. Jos karttanäkymä on päällä, niin ...-painiketta pitää hetken pohjassa, niin nuolinäppäimet toimii zoom-painikkeina. Eli kaksi napin painallusta tarvitaan zoomaamiseen.
    Tämä oli uutta tietoa minulle, Kiitos!

Asfalttipyörään olisi kyseinen laite harkinnassa. Mulle gps -tarkkuus niin ollen riittää vallan mainiosti, kiitos selventävistä kommenteista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti terro Katso viesti
    Ei kai tuohon valikoita tarvi kaivella. Jos karttanäkymä on päällä, niin ...-painiketta pitää hetken pohjassa, niin nuolinäppäimet toimii zoom-painikkeina. Eli kaksi napin painallusta tarvitaan zoomaamiseen.
    Jos olisin tämän manuaalista löytänyt niin olisin 530 omistaja. Toivottavasti 520 sentään vaati menun kautta säädön kun sillä aikanaan sormet kipeenä tuli paineltua.

Nyt aamulla ensimmäinen lenkki 530:n kera. Palvelee mun tarkoituksia mainiosti.
    Helppo, takertelematon käyttöönotto.
    Päivitystä tarjoaa mutta Garminin tietäen taidan sivuuttaa tuon kun laite nyt toimii.

Pääseekö karttaa selaamaan pausen aikana? Mä olin asentanut reitin 530:een ja lenkin aikana yhdes kohtaa se näytti opastavan väärään suuntaan risteyksessä ja ihmettelin. Kun oli pause päällä nii en löytänyt tapaa päästä katsomaan karttaa. Piti ottaa känny käteen ja katsoa siinä kartasta et mitä ihmettä.

Onko joku tehnyt laitteessa olevaa FTP-testiä tai osaisi kertoa siitä? Kokeilin tehdä testin pari päivää sitten kuntopyörällä, johon asensin Favero Assioman polkimet. Testi löytyy laitteesta ja siinä pitää ajaa neljä neljän minuutin ja yksi kolmen minuutin kuorma tehoa nostaen. Ongelmana oli, että selvisin neljännen kuorman puoliväliin, kun jalat oli ihan loppu, ja lopuksi laite ilmoitti, että testi epäonnistui. Pyöräilyharrastukseni on ollut vähäistä ja olen treenannut enemmän juoksua, mutta toukokuun alussa akilleskipu pakotti pitämään taukoa juoksusta ja aloin pyöräillä enemmän. Kilometrejä on nyt kahdeksan viikon ajan kertynyt noin 2300 km eli jonkinlaista tuntumaa on jo polkemiseenkin, vaikka aluksi se oli juoksun jälkeen vaikeaa. Painoa on 62 kg ja arvion FTP:n olevan korkeintaan jossain 220 W tienoilla. Testissä ongelmana on, että muistaakseni toisella kuormalla mennään tuolla tasolla ja lopussa pitäisi pystyä ajamaan selvästi isommilla tehoilla. Tätä ei ilmeisesti voi muuttaa? Aluksi luulin, että laitteen alun perin arvioima FTP oli liian suuri ja testi skaalautuu sen mukaan, mutta vaikka muutin tuota arvoa, niin testi näytti edelleen samoja lukemia kuormille.

Tänään tuli postissa Edge 530 sensor bundle, kun halvalla sai. Lähinnä halusin sykemittarin ja kadenssimittarin pyörään, eikä navigoinnistakaan ole haittaa. Ärsyttää kun välillä tarvitsee pysähtyä ja kaivaa puhelimesta kartta esiin uudella reitillä.

Sitä en vielä tajunnut, että saako tästä siirrettyä ajetun lenkin stravaan? Tähän mennessä olen käyttänyt puhelimesta stravan tallennusta, nyt tuntuisi tyhmältä käyttää kahta laitetta.

Garmin connectista laitat synkkauksen päälle. Löytyy, tiliasetukset-tilitiedot ja paria vipua väännät.

No niin, eka lenkki Garminin kanssa tehty. Yritin seurata tallennettua reittiä mutta ärsyynnyin piipitykseen. Sykkeen, nopeuden ja muiden näyttöön laite toimii hyvin. Täytyy kokeilla navigointia uudestaan, kun nyt luin käyttöohjeet ja otin äänet pois. Poljettu reitti siirtyi myös suoraan Stravaan, mutta syketiedot jäi vielä puuttumaan. Stravassa näkyy jopa poljinkadenssit, mutta syketietojen siirtämiseen pitäisi vielä löytää joku eri namista...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti villepolkee Katso viesti
    ...Stravassa näkyy jopa poljinkadenssit, mutta syketietojen siirtämiseen pitäisi vielä löytää joku eri namista...
    Kyllä ne syketiedot siirtyvät ihan samalla kertaa kuin muukin Garminin data sinne Stravaan. Tallentuiko syke sinne Garminin dataan eli näkyykö esim.Garmin Connectissa?
    Rule #1: Obey The Rules

Lainaus Alkujaan tämän lähetti villepolkee Katso viesti
    Poljettu reitti siirtyi myös suoraan Stravaan, mutta syketiedot jäi vielä puuttumaan. Stravassa näkyy jopa poljinkadenssit, mutta syketietojen siirtämiseen pitäisi vielä löytää joku eri namista...
    Mahtaisiko olla tämä:

Joo, juuri tuo. Kiitos.

Mulla on sykevyön yhteys 530:een katkennu muutaman kerran kesken lenkin viime aikoina. Välillä myös kadenssianturista.. aluksi luulin että paristo on loppumassa, mutta uusienkin kanssa yhteys katkeilee, varsinkin sykevyön kanssa. Tosi ärsyttävää, tänäänkin piti "tunti täysiä" lenkin aikana polkiessa yhdistää manuaalisti valikkoa painellessa. Ei yhdistynyt ekalla kerralöa, vasta toisella kerralla heräsi. Mikä tässä oikein on?

Sitäkin ihmettelen et eiks tää osaa hakea yhteyttä vyöhön automaattisesti kun yhteys katkeaa? Ihan pöljää ruveta manuaalisti yhdistellä ku pitäis yrittää polkea ennätysaikoja jahdaten..

Mulla on käynyt muutaman kerran kadenssianturan putoaminen tauon aikana. Aina ei edes onnistu manuaalinen uudelleenyhdistäminen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikkomoe Katso viesti
    Mulla on sykevyön yhteys 530:een katkennu muutaman kerran kesken lenkin viime aikoina. Välillä myös kadenssianturista..
    Mulla tekee [830] samaa. Yleensä tauon jälkeen, mutta joskus myös kesken lenkin. Koitin perehtyä asiaan ja näyttää olevan ns. ominaisuus nykyisessä fw-versiossa. Garminilla on tällä hetkellä jakelussa fw-beta, joka ei korjaa ongelmaa, mutta lisää logittamista joten ehkä ongelmakin joskus saadaan korjattua.

Lukemani perusteella workaroundina toimii laitteen buuttaminen ja kun tämän tekee aktiviteetin aikana, pitäisi mittauksen jatkua buutin jälkeen. Itse olen toistaiseksi tehnyt niin, että olen poistanut dropanneen sensorin ja asentanut sen uudestaan. Pelkkä connect-operaatio ei ole vielä kertaakaan luonut yhteyttä takaisin.

Harmillista tässä on se, että ongelmasta ei tule mitään indikaatiota; ajelin eilen pimeällä ja jossain kohtaa vain satuin huomaamaan, että HR zone näyttää tyhjää -> vähintään pitäisi saada jokin piippi sensorin dropatessa.

Garmin EDGE 530/830

Onneksi nää Garminin naurettavat softabugit oli jo ennestään tuttuja kun äskettäin hankin tuon 530:n.
    En ole päivitystä ottanut, enkä ota.
    Garminin ollessa kyseessä jos laite toimii hyvin pakkauksesta otettuna, älä päivitä sitä.

Edit: tiedä sitten oisko Garminin tapauksessa järkevää parittaa sensorit uudestaan firmwaren päivittämisen jälkeen?

Mulla 5.20-firmware ja toimii kuin junan vessa. En aio päivittää niin kauan kuin toimii.

Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk

Itse en ole havainnut droppeja, mutta mulla sykkeen mittaakin Fenix 6. Edge 130 hukkasi jonkun kadenssianturin jossain vaiheessa ihan mystisesti, mutta uudelleen asentamalla sen sai sitten takaisin. En muista, että Edge 830 olisi vielä onnistunut hukkaamaan mitään. Mutta... katsotaanpas huomenna lenkillä, niin tietysti kaikki ihan pimeinä...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Onneksi nää Garminin naurettavat softabugit oli jo ennestään tuttuja kun äskettäin hankin tuon 530:n.
    En ole päivitystä ottanut, enkä ota.
    Garminin ollessa kyseessä jos laite toimii hyvin pakkauksesta otettuna, älä päivitä sitä.

Edit: tiedä sitten oisko Garminin tapauksessa järkevää parittaa sensorit uudestaan firmwaren päivittämisen jälkeen?

Mulla 5.20-firmware ja toimii kuin junan vessa. En aio päivittää niin kauan kuin toimii.

Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk
    Aijaa, vilkaisin juuri mun edgestä, siinä näkyy olevan 5.50 versio. Eipä kai mitenkään onnistu palauttamaan vanhaan 5.20 versioon? Pitäis kysyä farminin tuelta.. vois kokeilla uudelleen paritusta ennen seuraavaa lenkkiä..

Minulla ainakaan ei ole mitään uusia ongelmia tullut päivityksen jälkeen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Mutta... katsotaanpas huomenna lenkillä, niin tietysti kaikki ihan pimeinä...
    Joopa joo... no ei nyt droppaillu mitään, paitsia HUDia aina jos teki 830:n näytöllä jotain reititykseen liittyvää. Mutta reitin laskenta kesti valehtelematta 15 min. Mulla oli mittarissa jo joku 5-6 km ennen kuin oli saanut reitin laskettua ja alkoi antamaan ajo-ohjeita. En tiedä, johtuuko tuo sitten pohjalla olevasta Open Street Mapista vai mistä. Hangossa pelasi aivan hienosti ja sinne ulottuvaa OSM:ää ei ole asennettuna.

Mutta taas tuli todistettua, että tuo navigointi on auttamatta jäljessä. Se ilmoittaa, että kääntymiseen aikaa vielä 20-50m, kun risteys on jo kohdalla. Samoin muutenkin se ohjeistus on jotenkin hähmäinen ja huteja tulee tosi paljon. En tykkää yhtään ajaa tuolla navigoinnilla. Ajamisesta katoaa se flow, kun koko ajan pitää kytätä, että mihin pitäisi mennä.

Joo edge on huono navigaattorina. Toimii kyllä ihan ok jos on tehnyt reitin valmiiksi tietokoneella tjms esim komoot sivuilla ja ladannut reitin edgeen. Mutta kotiinpaluu jostain tai laittaa navigoimaan tallennettuun pisteeseen niin reitit on miten sattuu, ei ollenkaan lyhintä reittiä..

Tänään ennen lenkkiäni kokeilin poistaa sykevyö edgen yhteyslistalta ja uudelleen parittaa, niin ei tullu enää yhteyskatkoja. Tosin en tiiä oliko sattumaa vai auttoiko parittaminen uudestaan.

Yhden kerran lenkillä nopeuslukema tippui 30 vauhdista johonkin kymppiin hetkeksi vaikka itse nopeus pysyi tasaisena ja pomppas takaisin oikeisiin lukemiin.. ehkä nopeusanturistakin meni yhteys poikki ja edge siirtyi gps mittaukseen. Täytyypä kokeilla uudelleen parittaa kaikki anturit.

Garmin Edgen kadenssianturi lakkasi eilen toimimasta, oletin että patteri loppu.
    Ei tunnu kuitenkaan heräävän henkiin patterinvaihdon jälkeen, ledmerkivalot loistaa poissaolollaan.

Hmm. mitähän vois tehdä asian suhteen?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tobby Katso viesti
    Garmin Edgen kadenssianturi lakkasi eilen toimimasta, oletin että patteri loppu.
    Ei tunnu kuitenkaan heräävän henkiin patterinvaihdon jälkeen, ledmerkivalot loistaa poissaolollaan.

Hmm. mitähän vois tehdä asian suhteen?
    Tänään vähän lisää tutustuin anturiin.
    Kontaktissa vikaa, taivuttelin vähän metallisia kieliä paristokotelon sisällä ja rupesi toimimaan.

Missähän vika kun Edge 830 ei näy tietokoneella massamuistina, kun kytkee kaapelilla koneeseen? Ei auta vaihtaa porttia, kaapelia tms ja on sammuteltu konetta, EDGE:ä tms. Ajatus oli synkata harjoitukset käsin training peaksiin...
    Canyon Dude 2021
    Specialized S-Works Epic
    Specialized S-Works Tarmac SL7

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pred Katso viesti
    Missähän vika kun Edge 830 ei näy tietokoneella massamuistina, kun kytkee kaapelilla koneeseen? Ei auta vaihtaa porttia, kaapelia tms ja on sammuteltu konetta, EDGE:ä tms. Ajatus oli synkata harjoitukset käsin training peaksiin...
    Itse itselle vastaten. Vielä kerran kaapelia vaihtamalla alkoi toimimaan. Eli Garminin oma kaapeli tue datasiirtoa
    Canyon Dude 2021
    Specialized S-Works Epic
    Specialized S-Works Tarmac SL7

Samanlaisia aiheita

1. Garmin Edge 820
    By kervelo in forum Varusteet
    Vastaukset: 88
    Viimeinen viesti: 05.09.2019, 16.31
  2. Garmin edge explore vs Garmin edge 820
    By JOR in forum Varusteet
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 05.03.2019, 14.20