GiantLostInLaplandElectrobikeBikeshop
Sivu 5 / 19 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 7 15 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 566

Aihe: Garmin EDGE 530/830

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Jotenkin tämän jälkeen meni tuo Garminin (Edge 830) Courses melko sekavaksi. Mulle olisi käynyt kyllä pitää kaikki erikseen.

Wahoossa on tämä toteutettu fiksusti niin, että reitin nimestä näkee mistä järjestelmästä se on tullut.
    Suodatin toiminnolla saa ehkä valittua, näyttääkö Stravan vai Komoot:in reitit. En tiedä auttaako ongelmaasi ja minullakaan ei tuosta suodatuksesta ole kokemusta, kun kaikki reitit tehty Komoot:lla.

Edit: suodatusvaihtoehdot onkin mun edge 530:ssä: Garmin, Strava ja Trailforks. Komoottia ei näy.

Lähetetty minun SM-A515F laitteesta Tapatalkilla

Eipä nuo juuri kilpailevien järjestelmien välillä nuo siirrot toimi. Veikkaan ettei kukaan sykemittarivalmistaja (Garmin, Polar, Suunto, etc) ole tehnyt sellaista rajapintaa omaan järjestelmäänsä, mihin saisi helposti integroitua jotain muuta edes kolmannen osapuolen "datapumppua".

Useinhan noissa on vielä se tieto, että millä mittarilla on suoritus tehty ja sen perusteellakin sitten ko. suoritus voidaan järjestelmässä hylätä.

Itse käytän usein lenkeillä kahta Garminia, Fenixiä ja Edgeä. Fenix hoitaa kaiken mittaamisen & näyttää mun fysiologiset datat (sykkeet ja muut), Edge sitten fillarin tiedot, kuten kadenssin, nopeuden, ajomatkan, jne... Ennen mulla oli Suunto sykemittarina ja senkin kanssa toimin niin, että Suunto näytti sykkeet, ym ja Wahoo sitten fillarin tiedot. Rannekone kuitenkin loggaa kaiken datan, joten sitä kautta sitten kaiken saa talteen.

Mutta onhan kahden laitteen kanssa välpätessä sitten kaksi laitetta.
    Eikö riitä että edge mittaisi kaiken kun synkkautuu samaan palveluun?
    Itse ostin edgen ja ennestään polarin kello ja vähän saman asian ääressä kun moni muu... ei kyllä jaksa kahta laitetta pitää mukana joten sitten pitänee tyytyä katsomaan treenejä kahdesta palvelusta...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arhipoff Katso viesti
    Eikö riitä että edge mittaisi kaiken kun synkkautuu samaan palveluun?
    Riittäisi kyllä. Kuten myös pelkästään se Fenix:kin. Mutta kun tuo fenix nyt on "fitness-kellona" mittaamassa kaikenlaista joutavaa 24/7, niin siinä se sitten menee samalla lenkilläkin. Olen tottunut siihen, että stongassa on joku kellon näköinen laite. On ollut jo parikymmentä (30?) vuotta. Sitten nämä varsinaiset gps-"tietokoneet" on ylimääräinen plussa. Mulla on Edge 830 ja 130. 830:stä käytän kun tarvitsen oikeaa navia tai kunnon wattimittausta. Muuten 130 ajaa hyvin asiansa nopeuden, kadenssin ja ajetun matkan näyttämisessä.

Onko kukaan muu huomannut että Garmin edge 830, reitittäisi kotiinpaluun "suorinta reittiä" jostakin satojen kilometrien kautta?

Eli tilanne eiliseltä: poljettu 45km edestakaista reittiä ja kämpille menossa (vieraassa kaupungissa). Hiukan haluttiin oikaista lopun huonokuntoista kelviä ja reititysyritys "suorinta tietä kotiin" olisi tuottanut yli 300km pitkän reitin. Laite varoittaa vielä että reitin laskenta voi kestää kauan.

Outoa...ennen on toiminut kuin junan vessa.

Saako 530 laitteeseen kompassinäkymän? Asensin kyl kompanssi appsin ja kännykkä väittää sen jälkeen että edgessä on kompassi widget mutta en mä löydä itse laitteesta sitä.. ???

Semmonen kyl löytyy tietokentästä joka kertoo kirjaimin ajosuunnan tyyliin "P" tai "LO" .. haluaisin mieluummin nuolen tai kompanssiruusun, visuaalisemman ..

Joku kirjoitteli tässä edgen outouksista navigaattorina, tänään 65km lenkin loppupuolella, ajaessani lyhyempää reittiä tutussa alueessa kotiin, huvikseni pistin edgen navigoimaan kotiin nähdäkseni mitä reittiä se aikoo opastaa.. ensimmäiseksi se ehdotti monta kilsaa pitempää reittiä ja mä käännyin risteyksestä josta pääsee lyhintä reittiä kotiin, nii se kehoitti tekemään U-käännöstä joka kerta sen jälkeen kun annoin laskea reitti uudelleen. Lopulta laski paremman reitin kun peruutin uudelleenlaskenta ehdotuksen ja annoin komennon valikon alusta että kotiin opastais. Kuitenkin viimeisen 8km aikana ihmettelin ku se 3 kertaa ehdotti kääntymistä milloin vasemmalle milloin oikealle vaikka kotini oli ihan melkein saman tien varrella, helpommin olis päässy ku jatkaa vaan samaa tietä.. Oudossa paikassa ei voi luottaa siihen että tämä opastaisi lyhintä reittiä haluttuun paikkaan.

Kuinka vertautuvat Edge 530 ja Wahoo Elemnt Bolt? Sykemittausta en käyttäisi kummassakaan koska Apple Watch... ja irtohihnoja rinnan ympärille en halua.

Onko muilla jo 530/830 päivittynyt versioon 5.50? Mulla ei ole, vaikka Garminin sivujen mukaan 5.50 jakelu olisi jo 100%. Jos laitteesta katsoo, niin se ilmoittaa että päivityksiä ei saatavilla.

eipä ole minullakaan vielä 830 päivittynyt...

830 on päivittynyt, en ole kyllä huomannut mitään uutta.

530 on päivittynyt about viime viikon perjantaina

530 viime viikolla

830 on päivittynyt ja tuntuu että päivityksen jälkeen latailee reittejä todella piiitkäään...

830 eilen.

Shane perehdyttää päivityksen tuomiin muutoksiin: https://www.youtube.com/watch?v=gy6CFtBU_t4

Piti päivittää tietokoneen kautta. Ei mennyt puhelimen avulla. Voisiko johtua siitä, että mulla on iPhone?

Samalla lisäsin siihen aloitusnäyttöön omat yhteystiedot, jos joskus laite katoaa ja joku haluaa palauttaa sen.

Samalla lisäsin siihen aloitusnäyttöön omat yhteystiedot, jos joskus laite katoaa ja joku haluaa palauttaa sen.
    Mistä tuon sait lisättyä, vinkki käyttöohjeen kohtaankin riittää kun en selaamalla löytänyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti opadude Katso viesti
    Mistä tuon sait lisättyä, vinkki käyttöohjeen kohtaankin riittää kun en selaamalla löytänyt.
    Ohjeita löytyy googlettamalla ” Garmin Edge startup screen”

^Joo, siis liittämällä Garmin tietokoneeseen ja avaamalla resurssienhallinnasta sitten se laite ja sen Garmin-hakemisto. Sieltä löytyy .txt -päätteinen tiedosto, johon teksti laitetaan. Ohjeet siellä tiedostossa.

Piti päivittää tietokoneen kautta. Ei mennyt puhelimen avulla. Voisiko johtua siitä, että mulla on iPhone?

.
    Ei johdu. Garmin ei osannu näitä päivitysjuttuja vuosia sitten, eikä osaa näemmä edelleenkään.
    Siksi meni aikanaan Fenixit vaihtoon.

OSX:llä ei löytynyt startup-tiedostoa mutta Windowsilla löytyi. Nyt on nimi ja puhelinnumero aloitusruudussa.

Ehkä pitäisi opetella käyttämään myös reittien latausta etukäteen...

Edge 530 kiinnostelee varovaisesti; yhtyykö käyttäjät DC Rainmakerin aika kovaan arvioon?

-I think there’s a strong case to be made that the Edge 530 is Garmin’s best bike computer ever. Sure, the Edge 1030 has a bigger and prettier screen, and the Edge 830 has a touchscreen. But realistically – for $299 – there’s nothing even close to this on the market. Even competitors $100 more can’t match these features.-
    https://www.dcrainmaker.com/2019/04/...th-review.html

^Varmaan 530 on hinta/laatu/ominaisuudet -suhde paras tällä hetkellä Garminin vehkeissä.

Ei kai noissa 530 ja 830 ole muuta eroa kuin kosketusnäyttö.
    Kosketusnäytön sujuvuus videoiden perusteella sai minut valitsemaan 530 mallin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pudeman Katso viesti
    Ei kai noissa 530 ja 830 ole muuta eroa kuin kosketusnäyttö.
    Kosketusnäytön sujuvuus videoiden perusteella sai minut valitsemaan 530 mallin.
    On noissa sekin ero, että 830:lla voi suunnitella reitin, 530:lla ei.

^^Joitain navigointiin liittyviä ominaisuuksia oli 830:ssä mitä ei ole 530:ssä, mutta niiden tarpeellisuudesta en tiedä. Itse päädyin 830:een, taisi olla joku hyvä tarjous MTB-bundlesta jossain silloin kun olin hankkimassa.

---
    jhas... hsr ehti ensin

Itse ostin 830 koska kartan zoomaus on mulle tärkeä ominaisuus ja 530 se näyttää olevan yhtä hölmö kun 520 eli tarvii näpytellä menujen läpi.
    Jos kartta ei olis tärkeä niin käyttäisin wahoo bolttia koska ne tuntuu olevan luotettavampia ja helpompia käyttää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Huoleton Katso viesti
    Jos kartta ei olis tärkeä niin käyttäisin wahoo bolttia koska ne tuntuu olevan luotettavampia ja helpompia käyttää.
    Onko Boltille omaa ketjuaan? Bolt kiinnostaisi myös, nuo Garminin päivitykset kun taitaa olla edelleen niille ongelma, vuosienkin jälkeen.
    Kartta ei ole mulle tärkeä, se että laite toimii kuin junan vessa on ykkösprioriteetti.

Minulla on 530, ja isoin ongelma on zoomaamisen vaivalloisuus. Harvoin toki tarvii zoomata, mutta silloin kun pitää niin se pitää kiertää monen menun kautta, ja on niin vaivalloista että jos sille on paljon tarvetta, ei 530 kannata hankkia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti AnttiP82 Katso viesti
    Minulla on 530, ja isoin ongelma on zoomaamisen vaivalloisuus. Harvoin toki tarvii zoomata, mutta silloin kun pitää niin se pitää kiertää monen menun kautta, ja on niin vaivalloista että jos sille on paljon tarvetta, ei 530 kannata hankkia.
    Ei kai tuohon valikoita tarvi kaivella. Jos karttanäkymä on päällä, niin ...-painiketta pitää hetken pohjassa, niin nuolinäppäimet toimii zoom-painikkeina. Eli kaksi napin painallusta tarvitaan zoomaamiseen.

Tyhmä kysymys: tarviiko 530/830:een hankkia erillisen nopeusanturin pyörän napaan, jotta laite näyttää hetkellisen nopeuden (tai ylipäätään mitään nopeutta)? Itse laitteen peruspakettiinhan ei kuulu mitään lisäosia. Eli siis käyttääkö tuo nopeuden mittaamiseen gps:ää mitenkään vai vain erikseen ostettavaa anturi?

Samanlaisia aiheita

1. Garmin Edge 820
    By kervelo in forum Varusteet
    Vastaukset: 88
    Viimeinen viesti: 05.09.2019, 16.31
  2. Garmin edge explore vs Garmin edge 820
    By JOR in forum Varusteet
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 05.03.2019, 14.20
  3. Garmin edge
    By lpjsalminen in forum Varusteet
    Vastaukset: 4