ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 70 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20 60 68 69 70 71 72 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.071 - 2.100 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

Lainaus Alkujaan tämän lähetti k2x80w Katso viesti
    Oliko sulla Aki tästä pyörästä osalistausta? Olisi kiva tietää mitä kaikkea tuo on syönyt.
    Jos Aki ei jaksa listata niin taitaa kaikki löytyä kun lukee ketjua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexxi Katso viesti
    Jos Aki ei jaksa listata niin taitaa kaikki löytyä kun lukee ketjua.
    Joo voi olla...mietin jos löytyisi valmis excel...

Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk

^ Rauno Repomiestä siteeratakseni "hän ei hauki oo, hän ei lahna oo, kun loppui kuuliaisuus alkoi paskuus"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti

Jotain muutoksia taitaa toki olla nykyiseen setuppiin.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Oliko sulla Aki lopullista hintalappua pyörälle ? Olisi myös mukava tietää kuinka ison loven tämmöinen seksikkyys söi lompakkoon

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Oliko sulla Aki lopullista hintalappua pyörälle ? Olisi myös mukava tietää kuinka ison loven tämmöinen seksikkyys söi lompakkoon
    Tuo on vähänkuin kysyisi naiselta ikää...
    Mitä väliä. Mä en ainakaan laske kasattujen fillareiden hintoja.

Paitsi että nainen usein tietää oikean vastauksen (ellei ole esim. Alzheimerin tauti). Itse en ainakaan osaa yhtään sanoa mitä omien pyörien kokoonpanot ovat maksaneet (ei tiettävästi johdu Alzheimerin taudista). Tilaa osan, tilaa toisen, tilaa kolmannen. Kai sitä jonkun summittaisen arvion voi antaa muttei mitään eksaktia. Ikinä en mitään kirjanpitoa ole tehnyt kustannuksista, sehän olisi aivan kauheaa kun huomaisi miten paljon halvemmalla olisi saanut kokonaisen uuden (osiltaan paremman) pyörän

Btw, lasketaanko muuten osien postikulut aina mukaan pyörän hintaan?
    -L.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    ... Lasketaanko muuten osien postikulut pyörän hintaan?
    Ei.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ei.
    Mä arvasin sen.
    -L.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ei kai sillä mitään väliä ole, mutta on se ihan kiinnostava tieto. Kyllä mä olen kysynyt naiseltakin ikää. Ei silläkään tiedolla välttämättä mitään tee, mutta on se joissain tapauksissa ihan tarpeellinen lisätieto, kun nykyään 15 vuotiaat kävelee suurhesan kaduilla tissit pystyssä, pakarat paljaana ja näyttävät about 25 vuotiailta täydessä meikissä. Varattuna miehenä en tosin kärsi tästä ongelmasta tällä hetkellä.

Arvioisin tuon maksavan viisi harrasteyksikköä, ainakin jos itse olisin moisen rakentanut ja emäntä asiaa tiedustelisi.
    Miten niin tyhmä kysymys??

Rungon hinta. Se on kaikki mitä tarvitsee ilmoittaa. Muut ovat yksittäisiä osia, jotka vaan ilmestyvät jostakin.

Mä yleensä kerron vaimolle runkosetin hinnan ja sitten mainitsen jonkin yksittäisen komponentin tai esim. voimansiirron hinnan, ja sitten kerron kuinka paljon komponentteja sain edellisestä pyörästä siirrettyä. Siinä kohtaa vaimon mielenkiinto/keskittyminen on alkanut viimeistään jo loppua, joten keskustelu ei etene ja vaimo jää autuaallisen tietämättömyyden valtaan. Jonka vallassa itse itseni koitan myös pitää edellä mainituista syistä.
    -L.

Samalla sekunnilla paaton oli identtisesti sanonut. Elämä on ihmeellistä
    -L.

Mä yleensä kerron vaimolle runkosetin hinnan ja sitten mainitsen jonkin yksittäisen komponentin tai esim. voimansiirron hinnan, ja sitten kerron kuinka paljon komponentteja sain edellisestä pyörästä siirrettyä. Siinä kohtaa vaimon mielenkiinto/keskittyminen on alkanut viimeistään jo loppua, joten keskustelu ei etene ja vaimo jää autuaallisen tietämättömyyden valtaan. Jonka vallassa itse itseni koitan myös pitää edellä mainituista syistä.
    Mahtaako olla muunneltua totuutta vai poikamaista hätäilyä?
    Tai sitten itse olin vuosikymmeniä sitten olin saalistuksen kohteena..ööö ?
    Eli omia harrastusvehkeitä tai niiden hintoja ei ole tarvinnut piilotella vaimolta.
    Pyörät nyt niin paljoa (vaimolla muuten perheen arvokkain), vaan pyssyt ja niiden optiikka.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Mites tuollaisen kasauksen evoluution hinnan määritys, kun osat vaihtuu niin lasketaanko kaikki yhteen vai erotus +- kaverille myynti...
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

Lainaus Alkujaan tämän lähetti veke Katso viesti
    Pyörät nyt niin paljoa (vaimolla muuten perheen arvokkain), vaan pyssyt ja niiden optiikka.
    Kuulostaa savuverhon laskemiselta maisemaan jolla peitetään olennainen.
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

Tuommoinen paita löytyy kaapista https://supermug.co.uk/products/my-b...-her-they-cost

Mut itse asiaan, hieno näitä Akin projekteja seurata kun eivät mene ihan poskettomiksi...
    Ride and Smile!

Oho, täällä onkin tapahtunut vuorokauden aikana!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Olisi aika mielenkiintoinen pyörä kokeilla, mutta vaikka saisikin, niin ei uskaltaisi..
    Kyllä toi ainakin omaan käyttööni vaikuttaa olevan riittävän vahva pyörä. Sillä on jo kohta paritonnia ajettuna, lähes kaikki kilsat tosin Syncrosin orkkiskiekoilla. Narukiekoilla on takana vasta yksi kolmen vartin xco-kisa ja muutama lenkki. Mutta esimerkiksi putkiosien kestävyys vaikuttaisi olevan mulle riittävä. Satulahan ei edes ole maastokelpoinen, mutta kesti silti ongelmitta esimerkiksi viime sunnuntain kuusituntisen paukutuksen, jossa ajettiin paikallisoppaiden peesissä Espoon ja Helsingin keskuspuistojen herkut. Aikamoista paukutusta pirkanmaalaisiin neulaspolkuihin tottuneelle, mutta pyörä toimi hyvin!

Itse asiassa tarkoitus oli, että vanhasta kisapyörästä (BMC Fourstroke FS01) tulee aktiivinen lenkkipyörä, ja että ajan Sparkilla vähemmän... Mutta noi on niin erilaiset fillarit, että Bemarilla ajelut on nyt jääneet vähiin. Ei siksi, että se olisi jotenkin huonompi, vaan siksi, että ovat kovasti erilaisia. Sparkissa on mun mielestä selkeä tarve jousituksen lukituksille, jos jousituksen haluaa olevan oikeasti pehmeä ja aktiivinen. BMC:ssä en käyttänyt lukituksia juuri lainkaan.

...teippaukset tekivät paljon kokonaisuuteen. Kallistun sille kannalle että sininen keula on tuossa värikombinaatiossa parempi kuin musta
    Olen samaa mieltä. Mutta samaan hengenvetoon pitää todeta, että olen vahvasti insinöörikuivuuspainotteinen rakentelija, enkä osaa kunnolla ottaa huomioon ulkoasujuttuja. Mutta onneksi lenkkikavereista löytyy graafikkoja, jotka jo joskus talvella totesivat lenkillä, "ettei tota voi tollaiseksi jättää".

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Tää on hankala... Hommahan lähti liikkeelle siitä, että sain kokonaisen pyörän tosi halvalla Hawaiiiiiiiista, hinta oli 5600 €. Mutta alkuperäisestä pyörästä on kisakokoonpanossa jäljellä vain runko, takaiskari, kammet ja takavaihtaja pienillä virityksillä. Kyllä hinta taitaa kympin tuolle puolen mennä, laskipa sen miten tahansa. Mutta sen verran avattakoon, että tätä pyörää varten säästettiin rahaa järjestelmällisesti noin kolmen vuoden ajan. Mulla on ollut tapana ajaa noin viiden vuoden kisat samalla pyörällä, mikä tarkoittaa samalla sitä, että noin viiden vuoden välein kuluu noin 10 k€ uuteen kisapyörään. Ja siihen on tietenkin sitten helppoa etukäteen varautua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Arvioisin tuon maksavan viisi harrasteyksikköä, ainakin jos itse olisin moisen rakentanut ja emäntä asiaa tiedustelisi.
    Jos yksi harrasteyksikkö tarkoittaa parintonnin yleismaastofillaria, joka riittäisi oikein mainiosti kaikkeen harrastamiseen, niin siinä tapauksessa viisi harrasteyksikköä on lähellä totuutta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PMoi Katso viesti
    Mites tuollaisen kasauksen evoluution hinnan määritys, kun osat vaihtuu niin lasketaanko kaikki yhteen vai erotus +- kaverille myynti...
    Menee liian vaikeaksi... Sparkin alkuperäisosat ovat toistaiseksi siirtyneet muihin omiin fillareihini, eli myyntiä ei ole (muistaakseni) ollut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRa Katso viesti
    Mulla on toistaiseksi pyörätallissa vain Parktoolin mukeja. Tossa olis hyviä kavereita niille.

... Kyllä hinta taitaa kympin tuolle puolen mennä...
    Ihanan halpaa

No toisaalta täysi verinen kisakone 2 keur/vuosi. Vaikea keksiä lajeja missä välineet ei nyt vähintään tuota maksaisi. SM tasolla suksiinkin menee enemmän. Ehkä juoksussa riittää 2 keur/vuosi...

Aki on kyllä laittanut kisakalustonsa siihen malliin että ei voi kuin ihailla. BMC treenipyöränä ja Scott kisakalustona. Isoa peukkua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Ihanan halpaa
    No toisaalta täysi verinen kisakone 2 keur/vuosi. Vaikea keksiä lajeja missä välineet ei nyt vähintään tuota maksaisi. SM tasolla suksiinkin menee enemmän. Ehkä juoksussa riittää 2 keur/vuosi...
    Todennäköisesti kieli poskessa tämäkin kirjoitettu sillä vaikea kuvitella että juoksulajeissa(rata, maasto tai jopa suunnistus) menisi varusteisiin 2k€/vuosi.
    Lajeissa joissa kalustolla on merkitystä suoritukseen tuo kustannus on inhimillinen.

Eilen meinasi napsahtaa, kun Valkeakosken Korkeakankaan maastotempo päättyi omalta osaltani jo verryttelykierrokselle. DH1:n ylähyppyri vähän pitkäksi ja vinoon, ja siitä kohti mäntyä, johon törmääminen oli Darimolle liikaa. Ja sen jälkeen olinkin sitten pelkkä matkustaja. Pyörästä hajosi ainakin tanko, satula ja lukitusvipu. Ukko näyttäisi alustavasti selvinneen pintaruhjeilla. Tommonen kevyt xc-kypäräkin vaimentaa kyllä tosi hienosti iskut kallioon. Ja korostettakoon nyt vielä, että vikaa oli vain ja ainoastaan kuskissa.

^ no niin, hyvä että ukko on kunnossa! Ei muuta kuin uudet palikat ostoskoriin
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

Eilen meinasi napsahtaa...
    Arvostan kun Aki kertoo avoimesti millaista on ajaa kevennyspalikoilla. Tälläkin foorumilla törmää joskus pettyneseen ihmettelyyn, kun se markkinoiden kevein osa ei kestänyt yhtä hyvin kuin se vanha patarautanen.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Onneksi et lentänyt poikittain olevan tangon päälle mahalleen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Tälläkin foorumilla törmää joskus pettyneseen ihmettelyyn, kun se markkinoiden kevein osa ei kestänyt yhtä hyvin kuin se vanha patarautanen.
    Sen verran reippaasti tuli ajettua suoraan päin mäntyä, ettei ehkä olis mikään kuitutanko tosta tällistä selvinnyt... Tai ainakaan niitä ei tarvitse suunnitella kestämään tommosia iskuja. Ehkä se patarautanen olis kestänyt!

Kolarin seurauksena Korkeakankaan xco-radan ylähyppyrin turvallisuutta tullaan vähän parantamaan. Mitään ongelmaa ei olisi eilen ollut, ellen olisi törmännyt puuhun. Eli hyppy ei tullut niin huonosti alas, etteikö sitä olisi saanut haltuun, jos olisi ollut tilaa ottaa haltuun. Kaadetaan siis muutama puu hypyn alastulon jälkeen, jotta on tilaa sössiä hyppy.

Takaperinkuperkeikat kalliolla oli tosiaan yllättävänkin pehmeitä, ja onneksi ei ollut katkenneita tankoja vastassa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •