Käytän 2.4 wt ja 2.6 kumeja ja ajan parkissa myös ihan surutta omien taitojen puitteissa kivikotkin. Kapeammat 25 mm vanteet ei käy kovin hyvin.
Ja eihän tässä päivittämisessä tosiaan mitään järkeä ole. Ihan hyvin pelanneet nuo 1900-kiekotkin mitä nyt vähän kolahtaa välillä kun kynsi nappaa kiinni ja eihän se 3-pawl-systeemi mikään pikainen ole mutta harvoin sitä muistaa ajatella.
Tosi edulliseksi käymässä tämä kuluneesta sram gx ketjusta liikkelle lähtenyt päivityskierrevimma Eli jos pistän vielä reilu 600 euroa (1501 takakiekkoon, xt-pakkaan ja xtr-ketjuun) jo tilaamieni xt-vivun ja slx-takavaihtajan lisäksi.
edit2. 903 grammaa olisi näköjään m1900 takakiekkoa kestävyysluokaltaan vastaava xm1501. Ja kun xd-vaparin m1900 on itseasiassa dt:n sivujen mukaan 1021 g, niin painoero siihen (vain) tosiaan 118 g. Ei yli 400 saati 600 euron arvoista. Mutta sitten jos ja kun nykyinen vanne tai napa hajoaa, ostanen tilalle vähintään 1700 sarjalaisen.
Kirjanmerkit