ElectrobikeGiantHephaGarmin
Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3
Näyttää tulokset 61 - 70 / 70

Aihe: Peruspyörä 170cm naiselle: kona dew plus?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Itse en löytänyt tietoa, jonka mukaan tuossa pyörässä olisi Aceran navat.
    Missä pyörässä? Kunhan heitin vain esimerkkinä siitä, mitä jossain n. 800 euron pyörässä tyypillisesti on.

Ostin XXLän pyörän ja olen ajellut sillä nyt yhteensä noin 4h verran. Tähän mennessä todella tyytyväinen ja iloinen että rahaa säästyi! Kiitos vinkeistä erityisesti hiilikuitumies!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti frostyalmond Katso viesti
    Ostin XXLän pyörän ja olen ajellut sillä nyt yhteensä noin 4h verran. Tähän mennessä todella tyytyväinen ja iloinen että rahaa säästyi! Kiitos vinkeistä erityisesti hiilikuitumies!
    Hienoa, että ostos vaikuttaa onnistuneen!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hiilikuitumies Katso viesti
    Hienoa, että ostos vaikuttaa onnistuneen!
    Jep, kiva että tulit kertoon kokemukset.

Niin ja kiitokset tietysti myös Padex pyörän alun perin ehdottamisesta!

Niin ja kiitokset tietysti myös Padex pyörän alun perin ehdottamisesta!
    Kyllä. Erinomainen bongaus häneltä. Kerrotko vielä, minkä koon päädyit ostamaan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hiilikuitumies Katso viesti
    Kyllä. Erinomainen bongaus häneltä. Kerrotko vielä, minkä koon päädyit ostamaan?
    Koko 16''. Jonkin verran eri säätöjä on tullut testailtua, mutta kuuluu varmaan prosessiin etenkin kun on itselle uusi ajoasento. Aluksi ranteet kipeytyi, mutta asia korjaantui heti kun tajusin kääntää kädensijat parempaan asentoon. Eilen tuli nostettua myös satulaa korkeammalle, ja nyt optimaalinen ajoasento tuntuu olevan aika lähellä. Ainoa mitä tuossa pyörässä ei saa säädettyä on ohjaustankoa ylöspäin, mutta ilmeisesti sen saisi halutessaan tehtyä lisäosalla? Tällä hetkellä ei kuitenkaan tunnu sille olevan tarvetta.

Nettitietojen mukaan tuossa on muuten 74cm leveä ohjaustanko, mikä on tosi paljon pienirunkoiseen pyörään, varsinkin kun kyseessä ei ole edes maastopyörä. Vois hyvin lyhentää jonkun 10cm tai enemmänkin. Mulla ainakin tulee ranteet kipeeksi noin leveällä tangolla, jossa on noin vähän taivutusta taakse. Lisäksi ilmanvastus on ajaessa suurempi ja pyörä on vaikeampi saada mahtumaan mihinkään.

Tangon kaventaminen myös lyhentäisi ajoasentoa, eli sillä on samankaltainen efekti kuin tangon nostamisella.

Ainoa mitä tuossa pyörässä ei saa säädettyä on ohjaustankoa ylöspäin, mutta ilmeisesti sen saisi halutessaan tehtyä lisäosalla? Tällä hetkellä ei kuitenkaan tunnu sille olevan tarvetta.
    Nykyaikaisissa pyörissä sitä ei saa yleensä tehtyä kuin ostamalla uuden erimittaisen tangon tai sen kannattimen eli ns. stemmin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    Nettitietojen mukaan tuossa on muuten 74cm leveä ohjaustanko, mikä on tosi paljon pienirunkoiseen pyörään, varsinkin kun kyseessä ei ole edes maastopyörä. Vois hyvin lyhentää jonkun 10cm tai enemmänkin. Mulla ainakin tulee ranteet kipeeksi noin leveällä tangolla, jossa on noin vähän taivutusta taakse. Lisäksi ilmanvastus on ajaessa suurempi ja pyörä on vaikeampi saada mahtumaan mihinkään.
    Olen tästä samaa mieltä. Nykymuotia on laittaa pienillekin ihmisille tosi leveät tangot. Niihin on aika hankala nojatakin, jos ei maastoajosta puhuta, kun joutuu ajamaan kädet niin leveällä. Jos jostain löytää rautasahan, niin ottaa tupit edestä ruuvattuaan samanmittaiset pätkät kummastakin päästä pois ja hivenen viilalla pyöristelee reunoja ja sitten vain tupit ja muut takaisin kiinni. Jokin 65 cm voisi olla aika sopiva lähtökohtaisesti tuollaiseen pyörään tuon mittaiselle. Mutta sitähän voi etukäteen hakea, kun laittaa kahvoja sisäänpäin. Sahaa ylimääräisen putken päistä pois vasta sitten, kun löytää sopivan leveyden.

Minä luulen, että se tekisi tuosta pyörästä mukavamman ajaa.

Varmasti ajo paranee, kun tanko kapenee sopivaksi. Tieajoon tarkoitetun tangon leveys 170 cm kuskille minun mielestäni on alle 60 cm. Omasta tallistani löytyy yksi suoratankoinen, tässä tangon leveys on 58 cm ja kuski 174 cm, ajo on ihan tieajoa ja hyvin miellyttävää. Kippuratangot kahdessa ovat 42 cm leveitä.

Vähän ihmeellistä kun valmistaja ei huomioi pyörän koon perusteella putkiosien pituuksia, no tanko on sentään helppo sovittaa.

Samanlaisia aiheita

1. Naiselle hybridipyörää
    By sannae in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 25
    Viimeinen viesti: 15.07.2016, 09.25
  2. Kaupunkimaasturi naiselle
    By Mankeloija_72 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 4
    Viimeinen viesti: 01.07.2016, 19.06
  3. Naiselle kona jake vai gir's g-crosser
    By dolbydin in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1