HephaGiantElectrobikeGarmin
Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 70

Aihe: Peruspyörä 170cm naiselle: kona dew plus?

  1. #31
    Otan osaa tässä topicissa, jos ei aloittajaa haittaa.
    Itsekin mietin minkä pyörän sitä ostaisi satunnaisille lenkeille muksun kanssa ja joskus kaupassa käyntiin jne.
    Olen 188/88 mies ja tuo Whiten pyörä kiinnostaa.

    Tiedän, että halvalla ei saa hyvää, mutta oma käyttö olisi todennäköisesti sen verran pientä että luulisi tuollaisella pärjäävän.
    Eihän sitä toki tiedä innostuuko sitä enemmän, jolloin voisi huoletta investoida "kunnon" pyörään.

    Sent from my SM-G965F using Tapatalk

  2. #32
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Ei tuo ole ollenkaan pöllömpi ajaus ostaa halpa pyörä, kun tiedostaa vahvasti itselleen sen tosiasian, että kun ostaa halvalla saa halvalla tehdyn.

    Vähäisessä, satunnaisessa ajossa tuollainenkin väline voi tyydyttää hyvinkin, kun vielä säilyttää kylmässä ilmavassa tilassa, kuten kalliimpiakin säilytetään parhaimmillaan, säätää ajoasennon samoin huolella ja vielä kohtuullisesti huoltaakin. Hinnalla saa keveyttä, laatuakin, mutta ajaa tyytyväisenä halvemmillakin. Katu-uskottavuus ja palstauskottavuus jää matalalle eikä rintakarvatkaan tuuheudu meillä miespuolisilla.🤗

  3. #33
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.287
    Ja jos jotain hyvää voi sanoa niin on tuo ainakin loistava pyörä noihin Powerin "ilmaiseksi" jakamiin verrattuna.

  4. #34
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Eli xxl ei ota katteita pyörästä siksi, että myyvät kalliimpiakin?
    Halvat osat varmasti on ja kunniistä vain muutaman laatu voidaan määritellä kelvolliseksi, se tekee pyörästi riittävän hyvän? Minä en tähän usko, kun en vielä hyvää ja halpaa ole löytänyt. Mutta jos harrastuneisuutta riittää asian tutkimiseen, tuossa on siihen hyvä kohde.
    Luetun ymmärtäminen on kyllä joillekin todella vaikeaa kun pointit mene ohi niin että hujahtaa. Tuollainen pyörä maksaa varmaan jotain pari sataa alveineen teetättää suoramyyntipyöränä. Ei tuossa mitään salaliittoa ole. Sillä rahalla on ihan mahdollista tehdä yksinkertainen perusmankeli kaupunkiajeluun.

  5. #35
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    444
    Mielestäni harrastepyörään suurimpana erona vanteet ja renkaat Whitessa. Tietysti puhutaan n. 200 euron päivityksestä jos ajatellaan että kevyemmöt vanteet ja vaikka Maran Allmotionit tuohon laittaisi. Ja samalla sen kampisarjan ja keskiön ja vaihdevivun plus 11 tai 12 lehtisen takapakan. Niin ja jarrut hydraulisiksi. Kyllä jos lenkkipyörän meinaa ostaa niin panostaa toki enemmän ja valitsee paremman pyörän.

  6. #36
    Aloittaja mainitsee työmatkan pituudeksi 12 km. Mielestäni se on jo aika pitkä ja pyöräilyä tulee siis ainakin tunti kaikkina työpäivinä. Aloitusviestissä mainittu Canyon Commuter 3.0 on tässä ketjussa vielä kommentoimatta:

    https://www.canyon.com/fi-fi/urban-b...-3.0/1953.html

    Minulla ei ole tuosta mitään kokemusta, mutta näkisin että tuo on ihan hyvä vaihtoehto esim. Kona Dew Deluxe -mallille ja muutenkin aika kohdallaan?

  7. #37
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Aloittaja on sekaisin näistä meidän jappasuista, päättänyt suojautua tulvalta ja noussut vuorille.

  8. #38
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Padex Katso viesti
    Mielestäni harrastepyörään suurimpana erona vanteet ja renkaat Whitessa. Tietysti puhutaan n. 200 euron päivityksestä jos ajatellaan että kevyemmöt vanteet ja vaikka Maran Allmotionit tuohon laittaisi. Ja samalla sen kampisarjan ja keskiön ja vaihdevivun plus 11 tai 12 lehtisen takapakan. Niin ja jarrut hydraulisiksi. Kyllä jos lenkkipyörän meinaa ostaa niin panostaa toki enemmän ja valitsee paremman pyörän.
    Samaa mieltä. Näissä puheissa täytyy aina erotella harrastepyörät ja arkimankelit ihmisille ketkä ei harrasta pyöriä. Itseltä löytyy parvekkeelta kallista harrastekalustoa mutta näen itselleni arvon esim tuollaisessa Whiten AX:ssä pyöränä jota voin säilyttää taloyhtiön pihassa pelkällä runkolukolla varustettuna ja suhauttaa kesällä 2km vaikka keskustaan terassille. Eli tässä tapauksessa arvo on nimenomaan halpuudessa ja fiksuissa osissa eli 1x vaihteissa, jäykässä keulassa ja rennossa ajoasennossa. Bonusta siitä jos takuuasioissa voi mennä kilometrin päähän selvittämään ja seuraavat 3 vuotta käyttää säädättämässä ja rihtauksessa ilmaiseksi. Veikkaan myös että jos Taiwanin liukuhihnan päässä pakkaaja olisi laittanut XXL:n sijaan osoitteeksi Wiggle ja Whiten tarran tilalle Vitus niin kelpaisi epäilijöillekin koska Suomessa kivijalat vedättää väkisin tavalla tai toisella.

  9. #39
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.098
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Padex Katso viesti
    Mielestäni harrastepyörään suurimpana erona vanteet ja renkaat Whitessa. Tietysti puhutaan n. 200 euron päivityksestä jos ajatellaan että kevyemmöt vanteet ja vaikka Maran Allmotionit tuohon laittaisi. Ja samalla sen kampisarjan ja keskiön ja vaihdevivun plus 11 tai 12 lehtisen takapakan. Niin ja jarrut hydraulisiksi. Kyllä jos lenkkipyörän meinaa ostaa niin panostaa toki enemmän ja valitsee paremman pyörän.
    Toi kiekko-ongelma koskee vaan takapyörää. Yhtälailla Konaan joutuu etukiekon vaihtamaan, kun napadynamoa ei ole

  10. #40
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Aloittaja ilmoitti, ettei tiedä pyöristä mitään. Silloin pyörän pitää mielestäni olla laadultaan sitä luokkaa, että todennäköisyys ala-arvoisten komponenttien uusimiseen on olematon. Tuossa pyörässä riskiryhmään kuuluu kiekot ja keskiö, käyttöominaisuuksiltaan myös renkaat. Itse suhtautuisin kriittisesti myös runkoon. Lisäksi joukko pienempiä juttuja voi löytyä. Esim. TM:n 300 euron pyörien vertailussa niitä löytyi viikon käytön aikanauseista pyöristä. Pettiköhän jossain ohjainkannatin jne. Harrastajalle nuo voi olla pikkujuttuja, mutta pyörästä tietämättömälle niitä ei kannata suositella. Ainakin ko. testin perusteella tuossa hintaluokassa on ihan oikeasti jouduttu tinkimään vähän joka paikasta ja rimanalituksia tahtoo tulla. Tietysti hyvällä tuurilla voi saada ongelmattoman pyörän, mutta kannattaako siihen luottaa varsinkaan, jos rahat on tiukilla.

  11. #41
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.287
    ^Hyvin perusteltu! Ekologisuuden kannaltakaan ei kannata huonoon panostaa. Kysyjän kaltainen pyöräilijähän saattaa ajaa pyörällä mitään muuta kuin välttämättömiä vaihtaen eikä niin kuin meikäläiset joten hieman laadukkaampi ehdottomasti parempi ratkaisu.
    Leewi, mistä lähtien tuollaisesta napadynamosta on tullut joku referenssi? Nykyaikaiset ladattavat valaisimet hyvinkin tehokkaita ja näppäriä käyttää eikä hintakaan päätä pakota.

  12. #42
    https://www.velo-oxygen.fi/polkupyor...-sininen.html?

    Tällainen pisti silmään netissä, miten tuo vertautuu tuohon XXL:n 299€ pyörään, tai olisikohan joku XXL:n hieman kalliimmista pyöristä rahan arvoinen, verrattuna tuohon halvimpaan?

    Sent from my SM-G965F using Tapatalk

  13. #43
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Ylempänä puolustelin halpapyörää, nyt tuota cressua, kymmenen vuoden päästä viimeistään eron huomaa, Crescent kasaa viimeistä nippeliä myöten hyvin ruostumista vastaan taistelevin osin, muutoinkin luokassaan vankoin, samalla tosin melkoisen painavin osin. Ajovakaus noissa omien kokemusten mukaan on myös kunnossa moniin muihin luokkansa edustajiin nähden. Myyjällä näytti olevan enää kahta kokoa, tuo isompi sopisi kysyjän pituiselle. Vahva peruspyörä jos tuollaista hakee.

  14. #44
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.287
    Itsellä oli tuossa 70-80luvulla Cressun "retkipyörä" noilla saatanan keksimillä Positronin vaihteilla. Ise ajoin tosiaan retkiä ja työmatkoja useita vuosia ja senkin jälkeen vielä broidi jatkoi. Pyörän runko vieläkin hienossa kunnossa, osat ei... Aikoinaan nuo tosiaan oli liki ikuisuudden kestäviä mutta en tästä päivästä tiedä.

  15. #45
    Täytyy käydä huomenna koeajamassa tuo Crescent.

    Edit. Ostin tuon cressun, kypärän ja vähän härpäkettä, 800€ meni.
    Kiitos kaikille avusta ja pahoittelut aloittajalle ketjun lainaamisesta.
    Jorie muokkasi tätä : 14.04.2020 at 20.18

  16. #46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Aloittaja on sekaisin näistä meidän jappasuista, päättänyt suojautua tulvalta ja noussut vuorille.
    Kieltämättä ei kyllä kaikki ehdotukset ja kommentit ihan aukea ja olen edelleen aika hämmentynyt, mutta olen positiivisesti yllättynyt että aloittelijan avunpyyntö on herättänyt näin paljon keskustelua! Kiitos siis kaikista vinkeistä! Ainakin sinkulat jätän nyt pois pohdinnasta.

    White kyllä houkuttaa edullisuudessaan kun saa huollotkin päälle. Kannattaako tuota kuitenkaan edes harkita, jos olen tasan 170cm pitkä ja jään siten kahden koon väliin, eikä (pienempää) kokoa pääse testamaan myymälään? Vaikka saisikin tilattua kotiin testattavaksi palautusoikeuden varassa, en tiedä pitäisikö olla joku asiantuntija sanomassa näyttääkö ajoasento oikealta. Tuostahan puuttuu muuten lokarit ja seisontatuki, saakohan ne XXLällä lisättyä pyörään?

    Totta on että mitään osia en kyllä tajuaisi enkä haluaisi lähteä itse vaihtamaan, joten pyörän pitäisi olla "valmiiksi" hyvä.

    Mikähän on nyt mielipide tuosta alun perin ehdotetusta Kona Dew Plussasta (lokari-lisällä) Kona dew DLn hylkäämisen jälkeen? Sitä pääsisin testaamaan myymälään. Onko mitään selkeää syytä miksi se olisi parempi kuin tuo white? Kun whitessa houkuttaa edullisuus, niin saattaisin kuitenkin kallistua Konan puolelle mikäli se on "varma valinta".

  17. #47
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti frostyalmond Katso viesti
    White kyllä houkuttaa edullisuudessaan kun saa huollotkin päälle. Kannattaako tuota kuitenkaan edes harkita, jos olen tasan 170cm pitkä ja jään siten kahden koon väliin, eikä (pienempää) kokoa pääse testamaan myymälään?
    Hyvin tyypillisesti pyörän koot ilmoitetaan tyyliin 16" (160-170 cm) ja 18" (170-180 cm). 170 cm on yleensä hieman kokojen välissä, mutta niin on myös 180 cm. Itse koen, että parasta on olla ylärajalla tai sen lähellä.

    Geometriataulukko olisi kiva nähdä, mutta kumpikin koko toiminee sinulla. Eihän tuo kokoero tarkoita kuin käytännössä 1,5-2 cm pituuseroa. Se on ainoa olennainen merkitys tuosta valinnasta. Sen voi hoitaa mieleisekseen tarvittaessa joko vaihdattamalla uuden ohjainkannattimen (sentin pidempi, niin sittenhän on ikään kuin olisi kokojen välissä ja 175 cm) tai tangon (enemmän taivutusta taaksepäin vaikka taas 1-2 cm verran), joten kumpikaan valinta ei johda katastrofiin. Ja näinhän voi joutua tekemään "oikeankin kokoisissa pyörissä", koska eihän sitä etukäteen tiedä. Ei sitä usein tiedä edes ennen kuin ajaa pidemmmän aikaa. Tämä on normaalia pyörän sovittamista itselle.

    Vaikka saisikin tilattua kotiin testattavaksi palautusoikeuden varassa, en tiedä pitäisikö olla joku asiantuntija sanomassa näyttääkö ajoasento oikealta. Tuostahan puuttuu muuten lokarit ja seisontatuki, saakohan ne XXLällä lisättyä pyörään?
    Ei sitä asiantuntijakaan pysty yleensä mitenkään järkevästi sanomaan, ellei maksa oikein pyörän sovittamissessioista isoa rahoja. Siellä mittaillaan lantion kulmia yms. Jos se tuntuu hyvältä, se on hyvä. Sitten vain kovaa ajoa.

    Kun whitessa houkuttaa edullisuus, niin saattaisin kuitenkin kallistua Konan puolelle mikäli se on "varma valinta".
    Ei se ole sen varmempi. Itse näen, että päinvastoin, koska tarvittaessa tuolla hinnanerotuksella säädättää pyörän mieleisekseen. Ei mikään takaa, että Kona sopisi paremmin. XXL:n huolto-ohjelma on lisäksi sinun kaltaisellesi kullan arvoinen, vastaava tulisi isona summana vielä tuon Konan päälle.

    Tuostahan puuttuu muuten lokarit ja seisontatuki, saakohan ne XXLällä lisättyä pyörään?
    Varmasti saa. Lisäksi onhan muita pyöräpajoja, joista voi ostaa nuo erikseen asennuksineen.

  18. #48
    Foorumin uudelta jäseneltä tuore Kona-kokemus, joka ehkä avittaa ketjun aloittajaa pyörän koon pohdinnassa. Olen melko samoissa mitoissa (171,5 cm/82 cm) ja v. 2020 Dew-sarjan pyörän omistaja. Koko M tuntui aluksi hieman pitkältä, mutta on osoittautunut nappivalinnaksi. Pitkäraajaisena ja -selkäisenä naisena painopiste jakautuu tasaisesti sekä satulalle että ohjaustangolle, ehkä himpun verran enemmän tangolle. Unisex alumiinirunko on sopivan jyrkkä ja vankka. Vaihteisto toimii moitteetta. Satula on mukava ja tanko leveä, ohjausote erinomainen. Pyörä on uskomattoman kevyt ajaa ja helppo käsitellä. Vahva suositus Dew:lle!

  19. #49
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Generalist Katso viesti
    Pitkäraajaisena ja -selkäisen
    Tuota kauttahan tuota kannattaa pohtia. Mutta edelleen korostan: kahden koon erot ovat pieniä, kunhan ei osta hankalan korkeaa, mutta siitä ei ole tuossa riskiä. Esim. Kona Dew. Kun ensin säädetään satulan pituussuunnassa suhteessa polkimiin eli samalla myös keskiöön, niin sen jälkeen S:n ja M:n ero on vain 2,5 cm. M:n ja L:n 1,6 cm. Siis käytännössä istuttaessa samalla paikalla suhteessa polkimiin, toisessa tanko on vain tuon verran kauempana, eikä pyörillä ole muuta olennaista eroa.

    Tuosta seuraa, että jos kokee erehtyneensä, virhe on helppo korjata yhdellä osavaihdolla: pidempi/lyhyemmi stemmi. Sentin tai kahden muutos ei vaikuta olennaisesti käsittelyyn. Tosin lyhyemmäksi pyörää on usein fiksumpaa tehdä vaihtamalla vähän enemmän taaksepäin kaartuva tanko, minkä moni tekee muutenkin, koska tykkää, että ne ovat parempia ranteille. Jos on kokojen välissä, niin se erhehän on tuotakin pienempi, sentin luokkaa. Eikä tuota aina edes tiedä, kunnes ajaa riittävän pitkään. Kaupassa toinen voi tuntua hyvältä, mutta huomaakin vasta viikkojen ajamisen jälkeen, että tuntuisi paremmalta, jos onkin vähän pidempi tai lyhyempi asento. Tottumuskin vaikuttaa. Jos on vaikkapa ajanut turhan pitkällä pyörällä vuosikaudet, menee aikaa huomata, kuinka entinen normaali ja siten hyvän tuntuinen olikin aika huono.

    Ketjun aloittajalle sanoisin, että ostaa sen XXL:n pyörän 16-tuumaisena, koska 18":n tuollainen pyörä on normaalisti lähes kymmenen senttiä pidemmälle ihmiselle täsmälleen sopiva. Jos olisi geometriataulukko saatavilla, tämä olisi helppoa kertoa, mutta nyt joutuu olettamaan, että tuo 18 on normaali 18 tuumaa, joten silloin kokoa pienempi on 170-senttiselle naiselle parempi. Se on niin edullinen vieläpä mukana tulevina huoltoineen, eikä tuo Kona ole mitään niin ihmeellistä, että kannattaa maksaa 2-3-kertaisesti.

  20. #50
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Sen mitä oman talouden aikuisten pyöristä (1000-2500 €) on kokemusta, ensihuollot on tehty liikkeessä (ei varsinaisia vikoja, mutta ehkä esim. pinnat on siitä tuossa vaiheessa tarkistaa), sen jälkeen huollon tarve on ollut lähes 100% pesua ja voitelua. No, kiekot uusin yhdestä pyörästä, kun peräpyörän veto yhdessä kauppakassien kanssa taisi olla takakiekolle liikaa.

    Lasten pyörissä on käytetty halvempia komponentteja ja niissä on ollut tarve säätää pyörien laakereita ja vaihtaa vaseliinit (nahkea ja karkea pyöriminen, kuulemma normaalia halvoissa navoissa, mutta ei tullut huoltamallakaan hyviksi), jatkuva jarrujen säätötarve ja lopulta vaihdettu parempiin (Tektron vannejarrut mallia läkkipelti), levyjarrujen vaihto (uudesta saakka huonosti toimivat, ei saanut millään huollolla edes hetkeksi kunnollisiksi), vaihtajan säätöä, korvattu alkuperäiset raskaat ja kankeat renkaat paremmin rullaavilla jne.

    Nyt on käytössä rungon ympärille rakennetut lasten pyörät, kun sopivia ja sopivilla komponenteilla varustettuja ei ollut markkinoilla. Ei ongelmia.

    Vastaavaan tulokseen hinnan vaikutuksesta laatuun on tultu pariin otteeseen TM:n pyörätesteissä. Mainitsinkin jo 300 euron testistä. Tonnin maasturitestissä todettiin, ettei testin aikana tarvinnut pyörille tehdä juuri mitään, kun edeltävässä 600 euron maasturitestissä säätötarvetta useissa pyörissä ilmeni. Enää ei mitään varsinaisia osien särkymisiä ollut, kuten 300 euron pyörien kohdalla.

    Vaikka siis perustason komponentit uutena toimisivatkin riittävän hyvin, riski ongelmien osalta kasvaa niitä käytettäessä. Ladassa ja Toyotassa nyt vaan on muutakin eroa kuin hinta. Jälkimmäinen saattaa olla myös miellyttävämpi käyttää. Mutta jos ei koe halvan pyörän huollattamista ja korjauttamista xxl:n huollossa useammin kuin hiukan laadukasta pyörää, millään ei estä tällaista harrastusta itselleen hankkimasta. Toivottavasti xxl huo toimenpiteet tekee odottaessa, eikä esim. viikon jonon jälkeen.

  21. #51
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    444
    ^ No joo, mutta siinä halpiksessa on 1x8 -voimansiirto ja Tektron mekaaniset levyjarrut. Ei kai kovin riskialttiilta säätöhässäkältä kyllä vaikuta?
    Esim. tyttären pyörässä ei ole 4 vuoteen tarvinnut vastaavia osia säädellä lukuunottamatta jarrulevyn hankausta. Senkin XXl hoiti ilmaisen huollon yhteydessä ilmaiseksi.
    Ja kaipa ne pyörien navan laakerit voi huollattaa esim kahden vuoden välein, niin ei ala laakerit paukkumaan.

  22. #52
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.098
    Jos aloittaja vertaa konaa ja whitea autoihin. Kona voisi olla A-Mallin mersu (26-40 te) ja white joku kia rio (14-23te). Ostaako opiskelija uuden mersun?

  23. #53
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    AMK:n kadunvarsia katsoessani en voi kuin hämmästellä autovalikoimaa, kun vertaa sitä oman opiskeluaikani kalustoon. Mutta ehkä ei sittenkään kannata alkaa verrata polkupyöriä autoihin, se taitaa helposti johtaa harhaan. Opiskelija ei ehkä osta uutta Mersua, mutta Konan tms. polkupyörän voi aivan hyvin ostaa.

    Halvoista laakereista ei tule huoltamallakaan hyviä. Eikä renkaista, vaikka miten pumppaisi niihin ilmaa. Mutta jos nämä puutteet hyväksyy, silloin ei 300 euron pyörästä tule pettymystä.

  24. #54
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    444
    Tuossa muuten Mohkkun TM-pyörätestin ylivoimainen voittaja alle 300 euron pyöristä vuodelta 2012. En tuollaista suosittelisi itse, vaikka moitteeton olikin. Onhan White nyt paljonnykyaikaisempi vehje. Kehitys kehittyy, ei kannata jumiutua menneisiin asenteisiin.

    https://www.facebook.com/stadium.fin...2522583132704/

    Tässä testin pyörät, ne on alle 300 euron pyörien näköisiäkin vuodelta 2012.

    https://tekniikanmaailma.fi/tm-verta...n-polkupyorat/

  25. #55
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Jos uskot, että kahdeksassa vuodessa on tuossa hintaluokassa alettu tehdä laadultaan ongelmattomia pyöriä, sitten vain ostamaan sellaista.

    Minä en usko.

  26. #56
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    444
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Jos uskot, että kahdeksassa vuodessa on tuossa hintaluokassa alettu tehdä laadultaan ongelmattomia pyöriä, sitten vain ostamaan sellaista.

    Minä en usko.
    Uskon mie. On kokemuksia ongelmattomasta 200 euron Whitesta, oli tarjouksessa joskus. Kesät talvet poljettu 3 vuotta jo ongelmitta. Ei oo vanteissa tai renkaissa ongelmia. Tai no etujarrupalat oli liian pehmeet niin pyörän kyljet hieman musteni. Vaihoin Clarksin elitet. Huolloissakaan ei ole vielä jaksettu käyttää.

    http://whitebikes.fi/bikes/velo-city-signature-3-ane-2/

  27. #57
    Kunnon pelottelut käynnissä täällä. Kun niille navoillehan voi tuollaisessa pyörässä käydä niinkin hinnasta riippu...en ehkä kuitenkin, että joku narkkari pöllii kiekot rungostaan lukitusta pyörästä. Vasta näin kuvan lukitusta pyörästä, josta oli ruuvattu irti etuhaarukkaa myöten tanko ja kiekot ja satula tolppineen. Shimanon Acera-navat lämmittävät silloin vain varkaan mieltä. Jos navat kuitenkin hajoavat, uuden kiekkoparin saa satasella. Jos keskiö hajoaa, niin uuden keskiön vaihdattaa kampineen satasella. Tai ehkä kaikki menee hyvin ja saa ajella huoletta ylimääräistä rahaa taskussaan. Minä itse pelkään enemmän varkaita kuin sitä, että peruskäytössä XXL:n myymä peruspyörä hajoaa käsiin. Siinähän on takuukin ja ne ilmaiset huollot. Ei olisi hyvää bisnestä myydä pyörää pienellä katteella ja käyttää sitten henkilötyötunteja siihen, että ne hajoilevat vähän väliä. Miksi XXL tekisi sellaista omassa merkissään? Kyllä siellä varmasti on katsottu, että laitetaan halpaa, mutta ihan toimivaa "kiinanapaa".

    Joku aiemmin mainitsi renkaat. Renkaistahan tingitään yleensä tonnin pyöriinkin asti ja jopa ylitse. Tyypillistä on, että pyörässä tulee mukana alle 15 euron halpaversio jostain nimekkäästä renkaasta. Nehän on ovat kulutustavaraa, jos ensiasennusrenkaita vakavampi harrastaja viitsii edes käyttää loppuun. Minä en viitsinyt omassani, vaan laitoin ne saman tien myyntiin ja ostin mieleiset tilalle.

    My 2 cents. Jos itse ostaisin kaupunkipyörää, ostaisin näillä näppäimin tuon Whiten, koska uskaltaisin sen tuonne jättääkin rosvojen armoille.

  28. #58
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Itse en löytänyt tietoa, jonka mukaan tuossa pyörässä olisi Aceran navat.

    Katselin kerran lukkopolkimia. 40 euron Shimanossa oli laakerikuulat näkyvissä. En veikkaa niillekään pitkää ikää. Valitsin tuolloin 85 euron polkimet. Voi olla, että maksan joskus turhasta, kun pyrin välttelemään turhan halpoja ratkaisuja. Uskon kuitenkin, että säästyn monelta murheelta ja se kuittaa mahdolliset ylilaadun hankintakustannukset.

    Renkaat on monesti ensiasennuksena huonot vähän kalliimmmissakin pyörissä. Dewissä on kuitenkin jo perusmallista alkaen WTB Horizonit, jotka maksaa Saksassa 42 €/kpl ja Suomessa n. 50 €/kpl. Painoa n. 500 €/kpl ja saanut useissa testeissä kehuja.

    Mutta näitä painotuksia aloittaja joutuu nyt miettimään. Varastamisen riski toki pitää huomioida, eikä ole huono ajatus satsata lukitukseen hiukan enemmän kuin itsestä tuntuisi tarpeelliselta. Varashan todennäköisesti ottaa sen, minkä helposti mukaansa saa. Vaikka osaava ja hyvin varustautunut varas saa melkein minkä tahansa pyörän mukaan 10 sekunnissa, suuri osa varkaita tuskin tuolla tavoin toimii. Kun vieressä on kevyemmin lukittu pyörä, olkoon vaikka vähän halvempikin (tai ainakin näyttää siltä), todennäköisesti se lähtee ensin.

  29. #59
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.098
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti

    Katselin kerran lukkopolkimia. 40 euron Shimanossa oli laakerikuulat näkyvissä. En veikkaa niillekään pitkää ikää. Valitsin tuolloin 85 euron polkimet. Voi olla, että maksan joskus turhasta, kun pyrin välttelemään turhan halpoja ratkaisuja. Uskon kuitenkin, että säästyn monelta murheelta ja se kuittaa mahdolliset ylilaadun hankintakustannukset.
    Upea esimerkki. Halvimmat shimanot eli M520 maksaa noin 27 euroa. Todella pitkäikäiset ja ongelmattomat. Hintaerokin (3x) osuu juuri keskusteluun.

  30. #60
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Jos uskot, että kahdeksassa vuodessa on tuossa hintaluokassa alettu tehdä laadultaan ongelmattomia pyöriä, sitten vain ostamaan sellaista.

    Minä en usko.
    Toki voi olla jos liikkuvia osia on tarpeeksi vähän. Huolettomin/varmatoimisin pyörä mitä mulla on ollut oli 200€ hi-ten sinkula. Huomattavasti enemmän on joutunut ropaamaan 4k€ cycloa ja 2.5k€ jäpäriä kun niis alkaa olla jo ominaisuuksia. Vertaisin tuota Whiteä siihen sinkulaan, keskiöt & navat varmaan saman kaltaista tavaraa ja 8s Altus kyllä vaihtaa kun nappia painaa, eikä pakan ja ketjun vaihtoon kausihuollossa mene 300 euroa vaan alle 30.

    Lisään vielä, ja aloittajalle erityisesti painottaen, hintaa enemmän pyörän kestävyyteen ja toimivuuteen vaikuttaa sen pito eli pienet kotihuoltotoimenpiteet. Aika-ajoin ketjun puhdistus ja öljyäminen, vaihteiston ja pyörän puhdistus, ja erityisesti oikein säilyttäminen (ei koskaan yötäpäivää ulkona ilman katosta sateessa, vaan kuivassa tallissa/katoksessa).

Samanlaisia aiheita

  1. Naiselle hybridipyörää
    By sannae in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 25
    Viimeinen viesti: 15.07.2016, 09.25
  2. Kaupunkimaasturi naiselle
    By Mankeloija_72 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 4
    Viimeinen viesti: 01.07.2016, 19.06
  3. Naiselle kona jake vai gir's g-crosser
    By dolbydin in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 07.06.2016, 15.58

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •