LostInLaplandGiantElectrobikeBikeshop
Sivu 120 / 129 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20 70 110 118 119 120 121 122 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.571 - 3.600 / 3848

Aihe: Canyon Läskipyörät

Onko kukaan kokeillut tai onko tietoa, että miten iso rengas menee 27.5" vanteella Duden runkoon?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lightweight Katso viesti
    Onko kukaan kokeillut tai onko tietoa, että miten iso rengas menee 27.5" vanteella Duden runkoon?
    4.5" Barbegazi ainakin menee 70mm leveällä vanteella, sekin vaatii akselin taka-asentoon.

Nyt olis tarkotus laittaa dudeen uudet kammet. Rf turbinet mutta millä mitoilla menee mukisematta paikalleen?

Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jokiniemi 1 Katso viesti
    Nyt olis tarkotus laittaa dudeen uudet kammet. Rf turbinet mutta millä mitoilla menee mukisematta paikalleen?

170mm perälle tarkoitetut 169mm akselin omaavat taitaa istua parhaiten.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti solisti Katso viesti
    170mm perälle tarkoitetut 169mm akselin omaavat taitaa istua parhaiten.
    Comps

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ride and Smile!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRa Katso viesti
    Comps

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Mites kammen pituus? 170 vai 175?

Nämä kävis? https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/315...0mm-rear-175mm olis sopivasti liike tuossa Helsingissä. Hyllyssä tuota 170/170

Mites kammen pituus? 170 vai 175?

Nämä kävis? https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/315...0mm-rear-175mm olis sopivasti liike tuossa Helsingissä. Hyllyssä tuota 170/170

Mieltymysten mukaan. Multa saat 175mm vaihdossa, jos et 170mm tykkää .
    Nuo pitäisi sopia paikalleen, jokunen spaceri voi olla tarpeen lisäksi... Joku viisaampi saa kommentoida kuinka paljon niitä tarvitaan Dudeen noiden kanssa. Muuan millimetrin spaceri ehken. Varmaan siellä liikkeessäkin osaavat auttaa.

Mieltymysten mukaan. Multa saat 175mm vaihdossa, jos et 170mm tykkää .
    Nuo pitäisi sopia paikalleen, jokunen spaceri voi olla tarpeen lisäksi... Joku viisaampi saa kommentoida kuinka paljon niitä tarvitaan Dudeen noiden kanssa. Muuan millimetrin spaceri ehken. Varmaan siellä liikkeessäkin osaavat auttaa.
    Mihin tuo 5mm vaikuttaa? Kevyempi pidemmillä kammilla? Pitää huomenna käydä hakemassa nuo

Mihin tuo 5mm vaikuttaa? Kevyempi pidemmillä kammilla? Pitää huomenna käydä hakemassa nuo

Lyhyillä saa pyörittää vähän enemmän kun 175mm saa enemmän vääntää, erot hyvin yksilöllisiä.

Lyhyillä saa pyörittää vähän enemmän kun 175mm saa enemmän vääntää, erot hyvin yksilöllisiä.
    Vielä semmosta että millä offsetillä laitan rattaan tuohon pakettiin?

Perusratas (ei boost versio) käännettynä ns. väärinpäin.

Perusratas (ei boost versio) käännettynä ns. väärinpäin.
    Tämä? https://www.superstarcomponents.com/...arrow-wide.htm

Mikset osta suoraan RF omaa teräs ratasta? Kestää kiville ajoakin. https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/729...-chainring-28t
    RF omalla ketjulinja on oikea käännettynä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Mikset osta suoraan RF omaa teräs ratasta? Kestää kiville ajoakin. https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/729...-chainring-28t
    RF omalla ketjulinja on oikea käännettynä.
    Nojuu vaihtoehto tuokin. Ovaalia tekis mieli kun nytkin on

Tuo ainakin passaa, itselläni taitaa olla juurikin tuollainen 28t.

Tuo ainakin passaa, itselläni taitaa olla juurikin tuollainen 28t.
    Joo tuo 28 normaali vois olla ihan jees kun nyt on 30 ovaali.

Törmäsin netissä juttuun missä joku oli päivittänyt Dudeen Nextien 40mm leveillä kehillä 29”- kiekot ja WTB Ranger 29*3.0 kumit, joten mahtaako täällä olla joillakin kokemusta moisesta ja jos niin mitkä fiilikset? Myös 27.5 kiekko- viritykset Dudessa kiinnostaa.

Mulla on kesäkiekkoina ilmeisesti Farleyn alkuperäiset 27,5" kiekot, joissa pyörii kumeina 3,8" Hodagit. Tuon 120mm Mastodonin kanssa toimivat kyllä hienosti Dudessa. Tuolla setupilla se on astetta enemmän ehkä plusplustakajäykkis kuin läski. Nopea ja hauska poluilla. Ajoin sillä jopa bikeparkissa, ja kivaa oli. Tykkään.

Joo mullakin 45mm leveet 29 kiekot dudeen. 29x3 light Rangerit renkaina. Tuo todella paljon käyttöaluetta lisää Dudelle kun on tuommoset kevyet ja nopeet renkaat. En juuri läskirenkailla enää kesällä aja noiden myötä. Jousitus kannattaa olla edessä, muuten on ehkä hieman kova ajella. Toki jos ajelee rauhaksiin niin sit ei tartte.

Lähetetty minun SM-A530F laitteesta Tapatalkilla

Täällä myös dudeen tuli viime kesänä hommattua 40mm leveät 29kiekot sekä 100mm joustava mastodon. Tällä haavaa ainoa maastopyörä. Talvella paikoillaan jäykkä keula ja plussakiekoilla kumeina cake eaterit nastoilla.
    Nuo plussakiekot tuo kyllä kivaa vaihtelua kesäksi ja talvella voi valita renkaan leveyttä ja nastaa kelin mukaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arhipoff Katso viesti
    Täällä myös dudeen tuli viime kesänä hommattua 40mm leveät 29kiekot sekä 100mm joustava mastodon. Tällä haavaa ainoa maastopyörä. Talvella paikoillaan jäykkä keula ja plussakiekoilla kumeina cake eaterit nastoilla.
    Nuo plussakiekot tuo kyllä kivaa vaihtelua kesäksi ja talvella voi valita renkaan leveyttä ja nastaa kelin mukaan...
    Mahtuko 29 x 3.0 renkaat ilman mastodonin muokkaamista? Itsellä dude 9.0 trail Mastodon Pro... Miettinyt kanssa 29+ kiekkoja.

Mahtuu, mutta tarkasta nyt ensin ottamalla ilmat pois ettei kruunu osu renkaaseen. Pro mallin voi kyllä rajoittaa niin että ei enää ota, mutta 80 ja 100 mm joustoisilla menetetään saman verran joustomatkaa.

Kiinnostaisi hommata kesäkiekoiksi 27.5 50mm tai 65mm leveänä ja 3.8" renkailla. Mahtuukohan hyvin pyörimään, en haluaisi keulan joustomatkaa lyhentää.
    Pyöränä siis canyon dude 9.0 traili 2018...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sepultura Katso viesti
    Kiinnostaisi hommata kesäkiekoiksi 27.5 50mm tai 65mm leveänä ja 3.8" renkailla. Mahtuukohan hyvin pyörimään, en haluaisi keulan joustomatkaa lyhentää.
    Pyöränä siis canyon dude 9.0 traili 2018...
    Mahtuu hienosti!
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Mahtuu hienosti!
    Kiitos nopeasta vastauksesta👌

Onkos kukaan asentanut Dudeen XX1 DUB Fat kampia? Jos on, niin tarvitseeko tilata myös DUB spacer setti ja meneekö ketjulinja eturieskan vakio -4mm offsetilla kohdilleen?

Meneekös Dudeen 27.5 /3.8 " rengastus? Vähän tuollainen kevyt kombo kiinnostelisi

Edit. Näyttää mahtuvan.

Reilu 4000km tullut 2017 Dudella ja vaihdoin nyt tuon pakan ja ketjun samaan alkuperäiseen Shimano xt 11sp. Mitä luulette pitäisikö samalla vaihtaa ethirteen eturatas? Ei äkkiseltään mitään hyppimistä tuntunut testi ajolla, vai mikä on hyvä tapa testata? Vanhassa ketjussa ei viellä ollut liikaa venymää, mutta jotain ihme napsuntaa kuului, niin ajattelin vaihtaa.
    Onko järkeä enää noin vanhalla eturattaalla kierrättää useampaa ketjua, kun tällä vanhalla käytin vain yhtä ketjua.

Katso onko eturattaan hampaat koukkuuntuneet tai näkyykö hampaiden välisiä laaksoja ketjun alta veto päällä. Jos ei, eikä mitään oiretta ajaessa tunnu, niin antaisin olla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •