Onko kukaan kokeillut tai onko tietoa, että miten iso rengas menee 27.5" vanteella Duden runkoon?
Onko kukaan kokeillut tai onko tietoa, että miten iso rengas menee 27.5" vanteella Duden runkoon?
Nyt olis tarkotus laittaa dudeen uudet kammet. Rf turbinet mutta millä mitoilla menee mukisematta paikalleen?
Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla
Mites kammen pituus? 170 vai 175?
Nämä kävis? https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/315...0mm-rear-175mm olis sopivasti liike tuossa Helsingissä. Hyllyssä tuota 170/170
Mieltymysten mukaan. Multa saat 175mm vaihdossa, jos et 170mm tykkää.
Nuo pitäisi sopia paikalleen, jokunen spaceri voi olla tarpeen lisäksi... Joku viisaampi saa kommentoida kuinka paljon niitä tarvitaan Dudeen noiden kanssa. Muuan millimetrin spaceri ehken. Varmaan siellä liikkeessäkin osaavat auttaa.
Perusratas (ei boost versio) käännettynä ns. väärinpäin.
Tämä? https://www.superstarcomponents.com/...arrow-wide.htm
Mikset osta suoraan RF omaa teräs ratasta? Kestää kiville ajoakin. https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/729...-chainring-28t
RF omalla ketjulinja on oikea käännettynä.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Törmäsin netissä juttuun missä joku oli päivittänyt Dudeen Nextien 40mm leveillä kehillä 29”- kiekot ja WTB Ranger 29*3.0 kumit, joten mahtaako täällä olla joillakin kokemusta moisesta ja jos niin mitkä fiilikset? Myös 27.5 kiekko- viritykset Dudessa kiinnostaa.
Mulla on kesäkiekkoina ilmeisesti Farleyn alkuperäiset 27,5" kiekot, joissa pyörii kumeina 3,8" Hodagit. Tuon 120mm Mastodonin kanssa toimivat kyllä hienosti Dudessa. Tuolla setupilla se on astetta enemmän ehkä plusplustakajäykkis kuin läski. Nopea ja hauska poluilla. Ajoin sillä jopa bikeparkissa, ja kivaa oli. Tykkään.![]()
Joo mullakin 45mm leveet 29 kiekot dudeen. 29x3 light Rangerit renkaina. Tuo todella paljon käyttöaluetta lisää Dudelle kun on tuommoset kevyet ja nopeet renkaat. En juuri läskirenkailla enää kesällä aja noiden myötä. Jousitus kannattaa olla edessä, muuten on ehkä hieman kova ajella. Toki jos ajelee rauhaksiin niin sit ei tartte.
Lähetetty minun SM-A530F laitteesta Tapatalkilla
Täällä myös dudeen tuli viime kesänä hommattua 40mm leveät 29kiekot sekä 100mm joustava mastodon. Tällä haavaa ainoa maastopyörä. Talvella paikoillaan jäykkä keula ja plussakiekoilla kumeina cake eaterit nastoilla.
Nuo plussakiekot tuo kyllä kivaa vaihtelua kesäksi ja talvella voi valita renkaan leveyttä ja nastaa kelin mukaan...
Mahtuu, mutta tarkasta nyt ensin ottamalla ilmat pois ettei kruunu osu renkaaseen. Pro mallin voi kyllä rajoittaa niin että ei enää ota, mutta 80 ja 100 mm joustoisilla menetetään saman verran joustomatkaa.
Kiinnostaisi hommata kesäkiekoiksi 27.5 50mm tai 65mm leveänä ja 3.8" renkailla. Mahtuukohan hyvin pyörimään, en haluaisi keulan joustomatkaa lyhentää.
Pyöränä siis canyon dude 9.0 traili 2018...
Onkos kukaan asentanut Dudeen XX1 DUB Fat kampia? Jos on, niin tarvitseeko tilata myös DUB spacer setti ja meneekö ketjulinja eturieskan vakio -4mm offsetilla kohdilleen?
Meneekös Dudeen 27.5 /3.8 " rengastus? Vähän tuollainen kevyt kombo kiinnostelisi
Edit. Näyttää mahtuvan.
Reilu 4000km tullut 2017 Dudella ja vaihdoin nyt tuon pakan ja ketjun samaan alkuperäiseen Shimano xt 11sp. Mitä luulette pitäisikö samalla vaihtaa ethirteen eturatas? Ei äkkiseltään mitään hyppimistä tuntunut testi ajolla, vai mikä on hyvä tapa testata? Vanhassa ketjussa ei viellä ollut liikaa venymää, mutta jotain ihme napsuntaa kuului, niin ajattelin vaihtaa.
Onko järkeä enää noin vanhalla eturattaalla kierrättää useampaa ketjua, kun tällä vanhalla käytin vain yhtä ketjua.
Katso onko eturattaan hampaat koukkuuntuneet tai näkyykö hampaiden välisiä laaksoja ketjun alta veto päällä. Jos ei, eikä mitään oiretta ajaessa tunnu, niin antaisin olla.
Kirjanmerkit