Tuli punnerrettua vuosikausia yrittäjänä vähän samanlaisella alalla, joten aika moneen vastaavaan edustus- jne. sopimukseen on vedetty nimiä. Onneksi nyt voi vaan harrastaa, vaikka joskus ajattelin sekoavani myös fillaribisnekseen.
Tuli punnerrettua vuosikausia yrittäjänä vähän samanlaisella alalla, joten aika moneen vastaavaan edustus- jne. sopimukseen on vedetty nimiä. Onneksi nyt voi vaan harrastaa, vaikka joskus ajattelin sekoavani myös fillaribisnekseen.
Hieman spessulla sunnittelu ontunut SL osalta tuossa takapään läpiviennissä.
Rekkula tehty, katsotaan mitä vastaavat.
![]()
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Lopettiko toimimisen? Aika paljon hittiä ottaa letkut levossakin ajan myötä.
Ei. Suunnittelun kukkanen vaan. Ois voinu insinööri tuohon jonkun läpiviennin laittaa. Hankaa letkujen ohjainputket poikki
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Täytyy myöntää, että jos reilu viikko sitten olisin sisäistänyt nämä takuukuviosta nyt tiedossa olevat asiat, niin en olisi tilannut meidän Levoja ulkomailta. Toivoa sopii, että esim. moottorien kanssa ei tulisi ongelmia.
SL:n hieman sateenkaarta.
![]()
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Hinta ei kyllä ole millään lailla kauppiaan kehtaamisesta kiinni. Valmistaja myy sen tiettyyn hintaan ja ilmoittaa suositushinnan sille. Jotta kauppias tulisi toimeen, hänen on syytä myös pyytää siitä suositushinta. Hintaero Suomen ja muun Euroopan välillä johtuu meidän korkeammasta alvista ja suuremmista rahtikuluista.
En millään usko että ALV ja rahti tekee satoja euroja lisää hintaan.
Mutta jos kauppa käy korkeammallakin hinnalla niin tokihan kauppiaan kannattaa sitä pyytää. Siinähän ei ole sinänsä mitään väärää mutta silloin ei myöskään kannata valittaa jos asiakkaita kaikkoaa ulkomaisiin kauppoihin
Vaihdoin joo. Syitä on monia mutta päällimmäisenä:
-kokonaisuus voitti voiman/tehon.
Kun asiaa mietti niin en tarvitse toistaiseksi levon 90nm/560wattia..
Itsellä vielä kuntoa ja terveyttä on sen verran että halusin luomumaisen sähkärin joka kuitenkin hieman jeesaa ylämäkiin tarvittaessa.
SL on, kuten kirjoitit, todella luomumainen moottori päällä tai pois päältä. Koneen hieman kovempi ääni johtuu ratas vedosta kun levossa veto on hihnalla. Ei kuitenkaan ole häiritsevä, joskin selvästi kuultava.
Oma cc malli painaa ajokunnossa 18.7 ja on raskaasti varusteltu :
-1kg renkaat f/r
-coilit edessä ja takana
-+2kg kiekot
-insertit
Jne
Tuosta saisi viilaamalla hieman yli 17kg pelin, eroa luomuun jää n. 4kg joka tulee akusta ja koneesta.
Ja mitä vääntöön tulee, se exrta 35nm on paljon sekin.
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
27,5+ mietityttää 2019 Levoon
Onko kokemuksia? Mikä on levein kehä ja rengas mikä toimii? Ketteryyttä ja pito haussa ennen kaikkea.
2.8 michelinit olisi nurkassa odottamassa ja voisivat toimia sähkössä passelisti.
Lähetetty minun SM-G960F laitteesta Tapatalkilla
Meillä junnu (11v) tykkää ajaa plussilla S-kokoisella Levolla. Itse en niistä välitä muuten paitsi talvella kantavuutta etsiessäni. Meillä on kahdet 40mm sisäleveydeltä olevat kiekot, joilla on ollut erilaisia kumeja (Fat Freddie 3,0”, 45nrth Wrathchild 3,0” ja Minion DHF/DHR 2,8” jne.) Näistä FF mahtuu vielä pyörimään, joten eiköhän kaikki plussakumit saa tuossa toimimaan. Ohessa pari kuvaa Levoista, jossa plussat alla.
Sent from my iPhone using Tapatalk
![]()
Kuuma vinkki, Asentakaa joku suoja spessun akun suojan päälle jos ajatte kivisillä poluilla. "rockguardit" ovat nähtävästi koko Euroopasta loppu ja lisää tulee vasta elokuussa.
Ja jos jollain lojuu 2020 akkuun sopiva suoja vaikka käytettynä niin ostan heti pois...
Teet itse pohjapanssarin.
Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla
Spessun rockguard on siis nimi sille muoviosalle mikä kiinnitetään ensin akkuun ja joka peittää putken alapään ja moottorin välisen aukon rungossa. Tämä on ehkä vähän harhaanjohtava nimi tehtaalta, mutta sillä tätä kutsutaan. Enemmänkin kyseessä on jonkin sortin kansi tai peitelevy.
Googlella löytyy "specialized rockguard kit" jos ei ole tuttu osa. Löytyy siis 2019 ja 2020 gen 2 pyöristä...
Rikki on ja uutta odotellaan. Mutta elokuuhun asti? Oikeesti?
Foxcomp Turusta löytyi yksi rockguard tiskin alta, loistavaa palvelua, iso käsi ja hatun nosto heille! Jälleen hyvä muistutus miksi kannattaa tukea suomalaisia kivijalkamyymälöitä.
^ No ei se paljon auta, jos se tiskinaluskin on tyhjä.
Eipä se muovinpala ole tarkoitettukaan kiviä vasten nojailtavaksi. Itse suosiolla jätän yrittämättä, jos ei ole 100 % fiilis, että yli menee ilman kosketusta. Vaan sattuipa vaan ajovirhe meikäläisellekin. Horjahdus ja ajolinja 10 senttiä sivuun. Oli semmonen kopsaus terävään kiveen, että en oiken meinannut uskaltaa alle vilkaista. Mutta nyt on menty jo kuukauden päivät siten, että lähes kaikki alkuperäiset muovinpalat on teipillä kasattuna alle. Enää ei kärsi yrittää mitään kikkailuja, koska nyt akku ottaa suoraan kaiken iskuvoiman vastaan.
Kannattaa varmaan Levokuskien pitää sitä omaa muovinpalaa öisin tyynyn alla näissä poikkeusoloissa. Ettei vaan kukaan pölli. Siis ei voi kestää elokuuhun joku muovinpalan puristaminen. Tosin spessulla on ollut ongelmia ennenkin. -19 pyöriä ei meinannut saada millään vuosi sitten, milloin syy oli moottorien saatavuudessa, milloin akkujen, milloin minkäkin. Orkkis eturatastakaan ei saanut jossain kohtaa. Löysin yhdestä kivajalkakaupasta ja ostin samoin tein kaksi. Nyt jumittaa joku muovinpala. Olen kyllä yrittänyt pitää aina vestaan hyllyssä varalla napojen laakerit, jarrupalat, ketjut ja rattaat ja iskareiden stefa/tiivistesetit. Sitten ku se tarve tulee, niin hyllystä löytyy. Oho, tulipa paatoksella...
Edit: Foxcompista niitä eturattaitakin löytyi, samalla tarttui mm. jarrupalaa ostoskoriin.
Ei parane nojailla kiviin ei, itse en tajunnut asiaa aluksi vaan ajelin tällä samallailla kuin vanhalla manuaali possulla. Mulla on siis Kenevo tämä ja ajattelin, että tällä ajelee yhtä huolettomasti kuin juutubessa antavat ymmärtää. Hyvin on kyllä muuten kestänyt, mitä nyt jarrulevyt on vääntyilly, orkkis komposiittiflätit oli kahdessa päivässä entiset ja nyt tosiaan tuo "panssari" pirstaloitu. Eli ei tää ihan alamäkifilo orkkis osilla ole, mutta tuo avustus saa kyllä suun messingille tasaisellakin polulla. Mahtava laite kyllä kaikin puolin.
Taittelin nyt rockguardin suojaksi polykarbonaatista panssarin, tahtoo vaan näiden PC muovien saatavuuskin olla tänä päivänä vähän haastavaa...
Oon tarkkaillut suht usein ketjun kulumaa ja nyt oli vissii pitempi väli kun tsekkasin. Tulkki menikin heittämällä molemmin päin ketjuun. Uusi vitja oli hyllyssä, joten lenkille. Ylämäkilöissä kuuluikin kivaa rutinaa eturattaan tienoilta. Ratas oli silminnähden kulunut ja vapaasti pyöritellessä ketju hieman takisti hampaisiin kiinni. Foxcompilta tosiaan löysin rataksen ja hinta himpun yli ketjujen. Välitystä voisin joskus lyhentää kun tulee takarattaan vaihto ajankohtaiseksi. Eteen ei mene nykyistä pienempää.
Back in track! Pyörä toimii taas. Pyörän johto piti siis vaihtaa.
Maahantuojan mukaan johtoa ei saa mistään. Ei edes Spessulta.
Löytyi kuitenkin kuitenkin foxcomp ilta ja lähettivät postilla päivässä perille. Todella hyvää palvelua.
On tuo kaapeliksi aika kallis 80eur ja vikaherkkä.
Uudessa oli vähemmän pinnejä, mutta silti toimii.
Pitäs tuokin varmaan hommata jemmaan. Vaikka takuu toimii, niin jos niitä ei saa, niin saattaapi tulla taukoa ajamiseen. Omakin on pykinyt moottorin puolen liittimestä.
Kirjanmerkit