GarminHephaElectrobikeGiant
Sivu 41 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31 39 40 41 42 43 51 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.201 - 1.230 / 1995

Aihe: Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

  1. #1201
    Tuli punnerrettua vuosikausia yrittäjänä vähän samanlaisella alalla, joten aika moneen vastaavaan edustus- jne. sopimukseen on vedetty nimiä. Onneksi nyt voi vaan harrastaa, vaikka joskus ajattelin sekoavani myös fillaribisnekseen.

  2. #1202
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Hieman spessulla sunnittelu ontunut SL osalta tuossa takapään läpiviennissä.
    Rekkula tehty, katsotaan mitä vastaavat.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  3. #1203
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Lopettiko toimimisen? Aika paljon hittiä ottaa letkut levossakin ajan myötä.

  4. #1204
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Ei. Suunnittelun kukkanen vaan. Ois voinu insinööri tuohon jonkun läpiviennin laittaa. Hankaa letkujen ohjainputket poikki
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  5. #1205
    Liittynyt
    04/2004
    Viestit
    475
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dille Vallaton Katso viesti
    Spessulla ei todellakaan ole Suomessa virallista maahantuojaa. Eikä Cannondallella eikä Trekillä eikä Konalla jne. On vaan merkin asioita hoitavia maamme passin omistavia henkilöitä, jotka kai ovat työsuhteessa päämiehensä Euroopan konttoriin. Kuten kirjoitin niin kauppiaat ostavat ne suoraan päämieheltään ilman välikäsiä. Kun en ole kenenkään sopimuksia nähnyt, niin voi vain arvailla että päästäkseen valtuutetuksi myyjäksi pitää luvata hoitaa myös missä tahansa EU-alueella myytyjen Spessujen takuuasiat.
    Kuten valitettavasti monella muullakin teknisellä alalla sähköpyörienkin takuujutut ovat välillä perkeleen mutkikkaita ja työläitä. Raportteja ja paperisotaa sekä ehkä todella vaikea asiakas jota ei kiinnosta asettua mitenkään takuuhommaa hoitavan ja vikaan syyttömän kauppiaan/huoltoliikkeen asemaan. Keväällä on huoltojen kanssa sikakiire ja sinulle raahataan umpipaskainen moottorivikainen Levo joka on ostettu jostain EU:n nettikaupausta. Päämies maksaa sinulle työstä ja vaivasta ehkä 70 euroa, johon menee jopa tunteja. Homma varmaankin sopimusten takia hoituu mutta sitten joskus kun oikeasti maksavat asiakkaat on palveltu. Etunenässä tietenkin ne jotka ovat pyöränsä ostaneet suoraan kyseiseltä kauppiaalta. Sitä saa mitä tilaa kun ostaa halpisnettitarjouksesta sähkärin ja säästää 400 euroa! Etenkin nyt kun pitää oikeasti tukea kotimaista kulutusta. Itsellä asiat on Levon kanssa sujuneet takuuhommien osalta loistavasti niin Stadissa kuin Oulussakin, mutta pyörä onkin hankittu kivijalasta.
    Juuri näin. Paitsi, että pyörämerkit eivät maksa minkäänlaista korvausta takuutöiden tekemisestä.

  6. #1206
    Liittynyt
    09/2009
    Viestit
    78
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mr Hyde Katso viesti
    Juuri näin. Paitsi, että pyörämerkit eivät maksa minkäänlaista korvausta takuutöiden tekemisestä.
    Suurin osa kyllä maksaa.

  7. #1207
    Täytyy myöntää, että jos reilu viikko sitten olisin sisäistänyt nämä takuukuviosta nyt tiedossa olevat asiat, niin en olisi tilannut meidän Levoja ulkomailta. Toivoa sopii, että esim. moottorien kanssa ei tulisi ongelmia.

  8. #1208
    Liittynyt
    04/2004
    Viestit
    475
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vapari Katso viesti
    Suurin osa kyllä maksaa.
    Yli 10 vuoden pyöräalan työkokemukseni perusteella tiedän, että Specialized ei maksa mitään takuutöistä.

  9. #1209
    Liittynyt
    09/2009
    Viestit
    78
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mr Hyde Katso viesti
    Yli 10 vuoden pyöräalan työkokemukseni perusteella tiedän, että Specialized ei maksa mitään takuutöistä.
    Puhuit pyörämerkeistä. Sanoin että suurinosa maksaa. Specialized on vain yksi pyörämerkki.

  10. #1210
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mr Hyde Katso viesti
    Yli 10 vuoden pyöräalan työkokemukseni perusteella tiedän, että Specialized ei maksa mitään takuutöistä.
    Ehkäpä myyntikate on sitten sen verran reilumpi johonkin muuhun merkkiin verrattuna että ajatellaan kauppiaan nettoavan jo siinä niin kivasti että kannattaa kuitenkin myydä Spessua..?

  11. #1211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Invisigoth Katso viesti
    Täytyy myöntää, että jos reilu viikko sitten olisin sisäistänyt nämä takuukuviosta nyt tiedossa olevat asiat, niin en olisi tilannut meidän Levoja ulkomailta. Toivoa sopii, että esim. moottorien kanssa ei tulisi ongelmia.
    No sä osaat kyllä kuluttaa säästyneet rahasi paremmin kuin pyöräkauppias. Ja jos takuuhommat takkuaa, niin eiköhän kuluttajaneuvonnasta saa apua.

  12. #1212
    Liittynyt
    02/2019
    Viestit
    40
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pee Katso viesti
    No sä osaat kyllä kuluttaa säästyneet rahasi paremmin kuin pyöräkauppias. Ja jos takuuhommat takkuaa, niin eiköhän kuluttajaneuvonnasta saa apua.
    En kehtaisi kyllä ensin tilata ulkomailta pyörää ja mennä vielä suomalaiselle jälleenmyyjälle vinkumaan ongelmista. En yhtään ihmettele että tekevät kaikkensa, että olisi mahdollisimman hankala hoitaa jonkun saksasta ostetun pyörän takuuta.

  13. #1213
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    SL:n hieman sateenkaarta.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  14. #1214
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    118
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    SL:n hieman sateenkaarta.
    Ai sä vaihdot levon SL:ään.
    Mä kävin kans koeajaan ja tykkäsin. Kuiturunkoinen SL vois olla seuraava pyörä.
    Kuvassa koeajoajorapsa, minkä kirjoittelin yhteen face ryhmään.


    Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla

  15. #1215
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Boost Katso viesti
    En kehtaisi kyllä ensin tilata ulkomailta pyörää ja mennä vielä suomalaiselle jälleenmyyjälle vinkumaan ongelmista. En yhtään ihmettele että tekevät kaikkensa, että olisi mahdollisimman hankala hoitaa jonkun saksasta ostetun pyörän takuuta.
    Kannattaisi kehdata. Kehtaahan se kauppiaskin laskuttaa pyöristä reilusti korkeampaa hintaa täällä Suomessa.

  16. #1216
    Liittynyt
    04/2004
    Viestit
    475
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    Kannattaisi kehdata. Kehtaahan se kauppiaskin laskuttaa pyöristä reilusti korkeampaa hintaa täällä Suomessa.
    Hinta ei kyllä ole millään lailla kauppiaan kehtaamisesta kiinni. Valmistaja myy sen tiettyyn hintaan ja ilmoittaa suositushinnan sille. Jotta kauppias tulisi toimeen, hänen on syytä myös pyytää siitä suositushinta. Hintaero Suomen ja muun Euroopan välillä johtuu meidän korkeammasta alvista ja suuremmista rahtikuluista.

  17. #1217
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    En millään usko että ALV ja rahti tekee satoja euroja lisää hintaan.

    Mutta jos kauppa käy korkeammallakin hinnalla niin tokihan kauppiaan kannattaa sitä pyytää. Siinähän ei ole sinänsä mitään väärää mutta silloin ei myöskään kannata valittaa jos asiakkaita kaikkoaa ulkomaisiin kauppoihin

  18. #1218
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pete K2 Katso viesti
    Ai sä vaihdot levon SL:ään.
    Mä kävin kans koeajaan ja tykkäsin. Kuiturunkoinen SL vois olla seuraava pyörä.
    Kuvassa koeajoajorapsa, minkä kirjoittelin yhteen face ryhmään.


    Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla
    Vaihdoin joo. Syitä on monia mutta päällimmäisenä:
    -kokonaisuus voitti voiman/tehon.

    Kun asiaa mietti niin en tarvitse toistaiseksi levon 90nm/560wattia..
    Itsellä vielä kuntoa ja terveyttä on sen verran että halusin luomumaisen sähkärin joka kuitenkin hieman jeesaa ylämäkiin tarvittaessa.

    SL on, kuten kirjoitit, todella luomumainen moottori päällä tai pois päältä. Koneen hieman kovempi ääni johtuu ratas vedosta kun levossa veto on hihnalla. Ei kuitenkaan ole häiritsevä, joskin selvästi kuultava.

    Oma cc malli painaa ajokunnossa 18.7 ja on raskaasti varusteltu :
    -1kg renkaat f/r
    -coilit edessä ja takana
    -+2kg kiekot
    -insertit
    Jne

    Tuosta saisi viilaamalla hieman yli 17kg pelin, eroa luomuun jää n. 4kg joka tulee akusta ja koneesta.

    Ja mitä vääntöön tulee, se exrta 35nm on paljon sekin.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  19. #1219
    27,5+ mietityttää 2019 Levoon
    Onko kokemuksia? Mikä on levein kehä ja rengas mikä toimii? Ketteryyttä ja pito haussa ennen kaikkea.
    2.8 michelinit olisi nurkassa odottamassa ja voisivat toimia sähkössä passelisti.

    Lähetetty minun SM-G960F laitteesta Tapatalkilla

  20. #1220
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    83

    Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

    Meillä junnu (11v) tykkää ajaa plussilla S-kokoisella Levolla. Itse en niistä välitä muuten paitsi talvella kantavuutta etsiessäni. Meillä on kahdet 40mm sisäleveydeltä olevat kiekot, joilla on ollut erilaisia kumeja (Fat Freddie 3,0”, 45nrth Wrathchild 3,0” ja Minion DHF/DHR 2,8” jne.) Näistä FF mahtuu vielä pyörimään, joten eiköhän kaikki plussakumit saa tuossa toimimaan. Ohessa pari kuvaa Levoista, jossa plussat alla.


    Sent from my iPhone using Tapatalk


  21. #1221
    Kuuma vinkki, Asentakaa joku suoja spessun akun suojan päälle jos ajatte kivisillä poluilla. "rockguardit" ovat nähtävästi koko Euroopasta loppu ja lisää tulee vasta elokuussa.
    Ja jos jollain lojuu 2020 akkuun sopiva suoja vaikka käytettynä niin ostan heti pois...

  22. #1222
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    118
    Teet itse pohjapanssarin.

    Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla

  23. #1223
    Spessun rockguard on siis nimi sille muoviosalle mikä kiinnitetään ensin akkuun ja joka peittää putken alapään ja moottorin välisen aukon rungossa. Tämä on ehkä vähän harhaanjohtava nimi tehtaalta, mutta sillä tätä kutsutaan. Enemmänkin kyseessä on jonkin sortin kansi tai peitelevy.
    Googlella löytyy "specialized rockguard kit" jos ei ole tuttu osa. Löytyy siis 2019 ja 2020 gen 2 pyöristä...

  24. #1224
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Rikki on ja uutta odotellaan. Mutta elokuuhun asti? Oikeesti?

  25. #1225
    Foxcomp Turusta löytyi yksi rockguard tiskin alta, loistavaa palvelua, iso käsi ja hatun nosto heille! Jälleen hyvä muistutus miksi kannattaa tukea suomalaisia kivijalkamyymälöitä.

  26. #1226
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    ^ No ei se paljon auta, jos se tiskinaluskin on tyhjä.

    Eipä se muovinpala ole tarkoitettukaan kiviä vasten nojailtavaksi. Itse suosiolla jätän yrittämättä, jos ei ole 100 % fiilis, että yli menee ilman kosketusta. Vaan sattuipa vaan ajovirhe meikäläisellekin. Horjahdus ja ajolinja 10 senttiä sivuun. Oli semmonen kopsaus terävään kiveen, että en oiken meinannut uskaltaa alle vilkaista. Mutta nyt on menty jo kuukauden päivät siten, että lähes kaikki alkuperäiset muovinpalat on teipillä kasattuna alle. Enää ei kärsi yrittää mitään kikkailuja, koska nyt akku ottaa suoraan kaiken iskuvoiman vastaan.

    Kannattaa varmaan Levokuskien pitää sitä omaa muovinpalaa öisin tyynyn alla näissä poikkeusoloissa. Ettei vaan kukaan pölli. Siis ei voi kestää elokuuhun joku muovinpalan puristaminen. Tosin spessulla on ollut ongelmia ennenkin. -19 pyöriä ei meinannut saada millään vuosi sitten, milloin syy oli moottorien saatavuudessa, milloin akkujen, milloin minkäkin. Orkkis eturatastakaan ei saanut jossain kohtaa. Löysin yhdestä kivajalkakaupasta ja ostin samoin tein kaksi. Nyt jumittaa joku muovinpala. Olen kyllä yrittänyt pitää aina vestaan hyllyssä varalla napojen laakerit, jarrupalat, ketjut ja rattaat ja iskareiden stefa/tiivistesetit. Sitten ku se tarve tulee, niin hyllystä löytyy. Oho, tulipa paatoksella...

    Edit: Foxcompista niitä eturattaitakin löytyi, samalla tarttui mm. jarrupalaa ostoskoriin.

  27. #1227
    Ei parane nojailla kiviin ei, itse en tajunnut asiaa aluksi vaan ajelin tällä samallailla kuin vanhalla manuaali possulla. Mulla on siis Kenevo tämä ja ajattelin, että tällä ajelee yhtä huolettomasti kuin juutubessa antavat ymmärtää. Hyvin on kyllä muuten kestänyt, mitä nyt jarrulevyt on vääntyilly, orkkis komposiittiflätit oli kahdessa päivässä entiset ja nyt tosiaan tuo "panssari" pirstaloitu. Eli ei tää ihan alamäkifilo orkkis osilla ole, mutta tuo avustus saa kyllä suun messingille tasaisellakin polulla. Mahtava laite kyllä kaikin puolin.

    Taittelin nyt rockguardin suojaksi polykarbonaatista panssarin, tahtoo vaan näiden PC muovien saatavuuskin olla tänä päivänä vähän haastavaa...

  28. #1228
    Liittynyt
    04/2002
    Paikkakunta
    Mehän vieres
    Viestit
    280
    Oon tarkkaillut suht usein ketjun kulumaa ja nyt oli vissii pitempi väli kun tsekkasin. Tulkki menikin heittämällä molemmin päin ketjuun. Uusi vitja oli hyllyssä, joten lenkille. Ylämäkilöissä kuuluikin kivaa rutinaa eturattaan tienoilta. Ratas oli silminnähden kulunut ja vapaasti pyöritellessä ketju hieman takisti hampaisiin kiinni. Foxcompilta tosiaan löysin rataksen ja hinta himpun yli ketjujen. Välitystä voisin joskus lyhentää kun tulee takarattaan vaihto ajankohtaiseksi. Eteen ei mene nykyistä pienempää.

  29. #1229
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Helsinki / Ala-Tikkurila
    Viestit
    113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petrivet Katso viesti
    Lieneekö täälläkin edessä sama homma. Turbo Levo 2017 mallia. Ostettu rutlandcycling 2018 lopussa eli alle 2 vuotta vanha. Ei houkuttais Britteihin lähettää.

    Alkoi kuukausi siten että välillä ei lähtenyt avustus päälle. Virrat pois ja päälle ja taas toimi.

    Sitten piti irrottaa kaapeli ja toimi..

    Nyt eilen meni 15 km hyvin, mutta sammui tauolla ja enää ei lähtenyt käyntiin.

    Liqui Moly sprayllä yritin putsata, mutta ei tulosta.

    MountainBike keskuksessa on ainakin 2.5 viikon jono.

    Onko ideoita mitä tuolle tehdä? Voisiko tosiaan olla johdossa vikaa?

    Tiedättekö osaako joku muu korjata näitä pääkaupunki seudulla?
    Back in track! Pyörä toimii taas. Pyörän johto piti siis vaihtaa.

    Maahantuojan mukaan johtoa ei saa mistään. Ei edes Spessulta.

    Löytyi kuitenkin kuitenkin foxcomp ilta ja lähettivät postilla päivässä perille. Todella hyvää palvelua.

    On tuo kaapeliksi aika kallis 80eur ja vikaherkkä.

    Uudessa oli vähemmän pinnejä, mutta silti toimii.

  30. #1230
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Pitäs tuokin varmaan hommata jemmaan. Vaikka takuu toimii, niin jos niitä ei saa, niin saattaapi tulla taukoa ajamiseen. Omakin on pykinyt moottorin puolen liittimestä.

Samanlaisia aiheita

  1. Specialized s-works turbo ONGELMA
    By Riksha in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 03.05.2018, 15.35
  2. Specialized Fatboy
    By jaksu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1041
    Viimeinen viesti: 15.03.2017, 10.45
  3. Specialized turbo sähköfillarin omistajat
    By juha_l in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 17.08.2015, 14.26

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •