GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 181 / 251 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 81 131 171 179 180 181 182 183 191 231 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.401 - 5.430 / 7517

Aihe: Helsingin kuvarastit

Voisiko joku laittaa kartalle? https://www.google.com/maps/d/u/0/ed...084097148&z=20

Minulla on vahva mielikuva siitä että olen nähnyt nuo valo-aukot betonimuurissa. Ei minkäänlaista että missä. Veneen ropaaminen vie nyt aikaa, joten hirveästi ei voi etsiäkään. Joku varmaan hakee.
    harald muokkasi tätä : 10.04.2020 at 22.39

Rastin numero oli pielessä. Fiksattu. Ja on kartalla

Lähetetty minun SM-G960F laitteesta Tapatalkilla

Kiitos, ai se oli siinä. Kyllä minä olen tuosta ohi pyöräillyt ihan lähiviikkoina jopa, mutta katse eteenpäin.

Vink:

Sateisen pääsiäispäivän jälkeen päiväkoti Poutapilvi betonitukimuureineen Tullinvuorentien varrelta tuli kuvattua poutasäässä. Rasti 1769.

Poutaa ei riittänyt koko matkalle. Kastuin.

casanova muokkasi tätä : 13.04.2020 at 00.09 Syy: karttalinkki, tiedot, 200

Hieman harmissani palasin rastinhakureissulta tyhjin käsin, mutta onneksi tuli firlefanzmainen positiivisten puolten näkemispuuska; sää oli hieno, löytyi uusia potentiaalisia rasteja, kalustokin toimi.. ja olihan tuo päivystyspuhelinkin pitänyt hakea kollegalta Malmilta.

Tuollaista mustavalkoista marmorilaatoitusta löytyi matkalla paristakin kaupunginosasta, näinköhän vain ajelin onneni ohi

Vanhassa kuvassa on Ida Aalbergin tien varrelle Pohjois-Haagaan juuri valmistunut päiväkoti. Rasti 1770.

Uusi:

Sent from my ANE-LX1 using Tapatalk
    Unara muokkasi tätä : 14.04.2020 at 08.25 Syy: karttalinkki

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Unara Katso viesti
    Vanhassa kuvassa on Ida Aalbergin tien varrelle Pohjois-Haagaan juuri valmistunut päiväkoti. Rasti 1770.
    Tervetuloa iloiseen joukkoomme, Unara! Erityismaininnan arvoinen suoritus, kun rastikartan käyttö ja karttalinkki hoitui omatoimisesti.

Esitän jälleen kainon pyyntöni sekä uudelle harrastajalle että muulle sekalaiselle seurakunnalle, että pyrkisimme lisäämään hakumme myös taulukkoon. Kaikenlaisen rastien lukumäärään liittyvän kilpailun voi unohtaa saman tien - haettujen rastien määrää kiinnostavampaa on hakijoiden määrä. Hämmästyttävän monta sellaista nimeä tuossa listassa on, joiden osallistumista esimerkiksi minä en muista lainkaan. En toki ole ollut mukana alusta lähtien.

--

Halusin aloittaa kommenttini tervetulotoivotuksella, joten loput löpinät tulevat perään käänteisessä aikajärjestyksessä. Välillä näin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Hieman harmissani palasin rastinhakureissulta tyhjin käsin, mutta onneksi tuli firlefanzmainen positiivisten puolten näkemispuuska; sää oli hieno, löytyi uusia potentiaalisia rasteja, kalustokin toimi...
    Minäkin voin tunnustaa tehneeni jotain niin epätavallista, että kävin jo aiemmin etsimässä betoniseinää ampuma-aukkoineen ihan vain ajelemalla. Turhaan rastin haun kannalta, mutta ihan mukava kevyt ja lyhyt iltalenkki siitä silti tuli. Kolusin itselleni uusia paikkoja ym.

Viimeisimpien käänteiden perusteella alan muuten epäillä, että Lare on muuttanut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Koska se ei ollut tukiasermamasto, sen täytyi olla väestöhälytin ja väestöhälyttimet löytää kaupungin palvelukartalta. Ei vaineskaan: Kalliotie sattui olemaan tuttu paikka...
    Tunnustettakoon, että itselleni sekä Malmin että Heikinlaakson väestöhälyttimet olivat etukäteen tuikituntemattomia. Onneksi sopivan tiedonhaun, hyvien arvausten ja pienen vaivannäön perusteella moiset löytyvät etukäteen tuntemattakin - ja onneksi yleensä käy niin, että joku tuntee sellaisetkin paikat, joiden löytäminen voisi vaatia enemmänkin vaivannäköä ja hyviä arvauksia.

Voiko rasti saada osakseen huonompaa arvosanaa kuin "ei houkuta etsintään"?!
    Olisinhan voinut todeta esimerkiksi, että niin p***a rasti, että en hae, vaikka tunnen paikan.

Purnaukseni liittyi kuvaan, joka oli juuri sen verran epäselvä, että siitä ei saanut riittävästi irti. Vielä kun kuvausajankohtakin jäi tekstistä epäselväksi, ei valon suunnan ja lumen määrän perusteella voinut tehdä edes alustavia arvauksia sijainnista. Huvittavaa oli, että yläkulman oranssinpunaisen värin perusteella tein lyhyen virtuaalitutkimusmatkan viereiseen risteykseen, mutta kärsivällisyyttä riitti ehkä minuutin verran, joten paikka jäi löytämättä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Näyttää Bontragerin NCS kuraläpysköiltä nuo Laren. Kätevä se lokarin etäisyyden säätö niissä, mutta ei ehkä esteettisin.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lare Katso viesti
    Bontragerin ncs. Hyvin suojaa. Pellin pala jolla lokari kiinnittyy takahaarukan yläosaan meni poikki 2kk ajolla.
    Myöhäiset kiitokset lisätiedoista! Uudet kuraläpyskälliset lokasuojat jäävät vielä harkintaan. Täytyy pitää nuo mielessä vaihtoehtona.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti
    ...Hämmästyttävän monta sellaista nimeä tuossa listassa on, joiden osallistumista esimerkiksi minä en muista lainkaan. En toki ole ollut mukana alusta lähtien...
    Siellä on kymmeniä nimimerkkejä, jotka eivät ole käyneet foorumilla (tai ainakaan kirjoittaneet mitään) vuosiin.

vanha: Korppaanpuisto rasti 1771

uusi

Uusi rasti näyttäisi olevan enemmänkin maastopoikien ja -tyttöjen heiniä - mutta sehän ei ole millään muotoa moitittavaa: vaihtelu virkistää kuvarasteissakin - mutta jos pyörä on kuvassa, niin (a) se on harvinaisen hyvin kätketty tai (b) mä olen tavanomaiseen tapaan se joka viimeisenä hoksaa katsoa oikeasta paikasta.

Kaarelan kaupunginosassa, Kuninkaantammen osa-alueella, melkein Vantaalla, kolmostien varrella, Maria Wiikin puiston laitamilla. Rasti 1772.

Uusi aiheuttanee kysymyksiä siitä, eikö minulla ole lainkaan mielikuvitusta.

casanova muokkasi tätä : 14.04.2020 at 22.12 Syy: karttalinkki, tiedot, 201

* myös taulukkoon.*
    Onnittelut kahdesta sadasta (200) noudosta! Smo näemmä noutanut yhden (1) .. no jos joskus on ihan kauheasti liikaa aikaa niin lisään oman saldon ..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Siellä on kymmeniä nimimerkkejä, jotka eivät ole käyneet foorumilla (tai ainakaan kirjoittaneet mitään) vuosiin.
    Sehän tässä juuri onkin kiinnostavaa. Väkeä tulee ja menee, mutta kuvarastit pyörivät. Osa hakee enemmän osa vähemmän, mutta kenelläkään ei liene käsitystä siitä, ketkä kaikki tätä lankaa milloinkin seuraavat.

Olen joskus ennenkin tainnut todeta tämän, että koko ilmiö on monella tapaa kiinnostava. Laittaa nyt jollekin foorumille kuva pyörästä jossain sopivassa paikassa ja saada muut/joku etsimään sijainti ja toistamaan moinen perässä!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jones mäkinen Katso viesti
    vanha: Korppaanpuisto rasti 1771
    Jonesin Xperian sumennusfiltteri luo näihin kuviin aika hauskan utuisen tunnelman. Paikka oli juuri sopivan vaikeasti tunnistettava, vaikka olin ajanut kuvan taka-alan reittiä oikealta vasemmalle juuri pari iltaa aikaisemmin edellisellä kuvarastilenkillä.

Uusi rasti näyttäisi olevan enemmänkin maastopoikien ja -tyttöjen heiniä - mutta sehän ei ole millään muotoa moitittavaa: vaihtelu virkistää kuvarasteissakin - mutta jos pyörä on kuvassa, niin (a) se on harvinaisen hyvin kätketty tai (b) mä olen tavanomaiseen tapaan se joka viimeisenä hoksaa katsoa oikeasta paikasta.
    Pyörää en minäkään löytänyt, mutta nyt täytyy kysyä, liittyikö maastokommentti vain sijaintiin hitusen kippurasarvisella ajettavien reittien ulkopuolelta vai hämäännyitkö sinäkin totaalisesti paikasta?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Onnittelut kahdesta sadasta (200) noudosta!
    Kiitos, kiitos! Kertyyhän näitä, mutta ei sillä määrällä niin merkitystä.

Mää hämmästysin 1.1.2020 kun ajoin vuoden ekaa lenkkiä tuosta uudelta rastikuvalta, että miksi en ollut aiemmin tullut tätä reittiä ajelleeksi.

Pyörää en minäkään löytänyt, mutta nyt täytyy kysyä, liittyikö maastokommentti vain sijaintiin hitusen kippurasarvisella ajettavien reittien ulkopuolelta vai hämäännyitkö sinäkin totaalisesti paikasta?
    Paikka oli jostain syystä totaalisen tuttu ilman suurempia pohtimisia tai päänsisäisen kartan pyörittelyä, vaikka en koskaan ole ajanut kuin takana heikosti erottuvaa Kuninkaantammentietä vasemmalla hahmottuvalle Hämeenlinnanväylän ylittävälle kelvisillalle (tai toisinpäin). Voimalinjan mutka tietenkin auttoi paljon, koska se oli jostain syystä jäänyt päähän eräänlaisena maamerkkinä.

Kommentti oli pelkkään kuvaan perustava, eihän siinä näkynyt minkälaista tietä, polkua tai muuta uraa kuvauspaikalle oli ajettu. Mutta ei minulla myöskään voinut olla muutakaan käsitystä asiasta kuin se minkä kuvasta saattoi saada koska en ole noita nurkkia ollenkaan kolunnut.

Kuvarastien yksi viehättävämpiä, jännittävämpiä ja viihdyttävämpiä piirteitä onkin juuri se miten joku paikka voi osoittautua itselle uudeksi, oudoksi ja tuntemattomammaksi kun sitä katsotaan pikkaisen eri suunnasta tai kuvataan vain vähän eri kulmasta kuin mihin itse on tottunut - ja se miten jollekin toiselle paikka on tutumpi juuri rastikuvan näköisenä!

Tai se miten joidenkin paljon ja säännöllisesti ajettujen teiden kainaloon voi jäädä ajamattomia tienpätkiä, joita ei tietenkään voi sitten tunnistaa eikä edes osaa lähteä etsimään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mää hämmästysin 1.1.2020 kun ajoin vuoden ekaa lenkkiä tuosta uudelta rastikuvalta, että miksi en ollut aiemmin tullut tätä reittiä ajelleeksi.
    Kumpaa mahdat nyt tarkoittaa - jones mäkisen voimalinjaa, kosteikkoa ja ulkoilutietä vai casanovan voimalinjaa, kosteikkoa ja ulkoilutietä?

Viimeksi mainittu on mulle taas juuri se tapaus jossa - kuten casanova sen mainiosti ilmaisi - hämäännyn totaalisesti paikasta, vaikka mitä suurimmalla todennäköisyydellä olen siitäkin useammin kuin kerran ajanut. Ainakin sellainen tunne minua jäi taas kaivelemaan...

Kotoniityn puisto vanhoja kotikulmia rasti 1773
    harald muokkasi tätä : 15.04.2020 at 19.59

Kumpaa mahdat nyt tarkoittaa - jones mäkisen voimalinjaa, kosteikkoa ja ulkoilutietä vai casanovan voimalinjaa, kosteikkoa ja ulkoilutietä?
    ...
    Uutta, niinkuin tuossa sanoinkin.

Hmm... mitäs testbedi sanoo... tjaa, en taida viittiä

EDIT: eikä edes tarvii!

Uusi kun kerran tälle linjalle mentiin

Oliko rasti äsken tässä?

Ehkä 20 sekuntia, mutta se olikin jo otettu. Et ole kovin kaukana kuitenkaan.

Tapatalk ei huomauta jos kuva päivittyy. Mä olin jo himassa kun huomasin että kuva on vaihtunut.

Riippuen sun objektiivin laajakulmaisuudesta taitaa tuo mun uusikin rasti olla tavallaan kuvassa mukana. Tunnistatko paikan?

Joo, uusinkin on tiedossa.

Kerro mistä mun kuva on, ja laita uusi kuva. Kun kerran ehdit jo tuon hakeakin.

Pirunkallio, voimalinjan alla. Taustalla siintää Patolan voimalaitoksen piippu.
    https://asiointi.maanmittauslaitos.f...22%3A100%7D%5D

Bingo. Onnittelut ja pahoittelen, luulin että olisin ehtinyt puhelimessa vaihtaa karttaan, zoomata sisään ja mennä takaisin poistamaan viestini kenenkään huomaamatta. Seuravaksi tuleekin kuva rastilta

Mä olin just laittamassa rastinhakuhousuja jalkaan kun laitoit Patolan kuvan.

Uusi: tämä siksi että hain siitä kerran turhaan rastia.

Vanha rasti, 1775, oli Hertsikan hydda. Hieno paikka, huikeat näkymät ja mukava lasku, jonka olen viimeksi ajanut Cressulla joskus 90-luvun alkupuolella, täysillä ja ilman kypärää. Good times.

Uusi:

Just olin lähdössä iltalenkille, mutta ei näköjään tarvitse.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •