ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 180 / 251 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 80 130 170 178 179 180 181 182 190 230 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.371 - 5.400 / 7517

Aihe: Helsingin kuvarastit

Vähän eri suuntaan

Lähetetty minun SM-G960F laitteesta Tapatalkilla

Mulle henkilökohtaisesti yksi inhottavimmista rasteista pitkiin aikoihin, koska en voi syyttää rastikuvaa vähimmässäkään määrin siitä ettei lamppu syty. Enkä luultavasti edes lohduttautua sillä että rasti sattuu sijaitsemaan juuri niillä seuduin Helsinkiä joilla ajamista olen syystä tai toisesta vältelly ja joita en muutenkaan tunne.

Muuten ihmetyttää hiukan tämmöinen lievän pysähtyneisyyden tuntu pääkaupunkiseudun kuvarasteissa. Espoossakaan ei ole tavanomainen vauhti päällä. Kuitenkin ajokelejä on, nastarenkaista on päästy eroon, sepelit suurimmalta osin siivottu, aurinko laskee vasta kahdeksalta eikä vallitsevassa tilanteessa ole mitään esteitä pyöräilylle yksin tai kaksin, pikemminkin lisäsyitä.

Eihän innokkuudessa maantiekauden avaamiseen tai Velowiever-ruutujen haussa hiekkatietaipaleiden takaa ole mitään moitittavaa, päinvastoin, mutta minusta pyöräily on hauskempaa silloin kun sitä harrastaa välillä muullakin kuin sillä totutulla tai omimmaksi koetulla tavalla.

PS Mutta minne casanova on joutunut? Ei hän ainakaan etelän lomalla ole, toivottavasti ei myöskään pakomatkalla Uudenmaan motista...

Minua kyllästytti kun piti aina samoja polkuja polkea tuonne espoon rajalle. Ja metsät ovat vieneet mielenkiinnon viime aikoina. Ja tämä viimeinen on kyllä sellainen rasti että olen aivan varma että olen tuon puurivistön nähnyt ja osaisin sijoittaakin sen mutta ei vain onnistu. Nyt on tosin paljon töitäkin, kun kerrankin saa tehdä ilman että kukaan sermin yli häiritsee.

Höh kun olen tiennyt ton rastin sijainnin koko tän ajan, mutta en vaan ole ehtinyt tai ei ole tullut suunnattua tuonne. Monta vuotta osui toisinaan duunireitille kun tiksistä poljin keskustaan. Koirien liukumiinoja piti joskus pujotella vaikka koiruuskielto on ollut jo todella pitkään. Niin ja toi kuvan rakennus on peruskoulu.

Junarata on tossa ihan vieressä.
    Ja tää on mulle uutta rastialuetta.

Lähetetty minun SM-G960F laitteesta Tapatalkilla

Helsingin kuvarastit

Mökkihöperyys iskenyt täällä. 12.3. lähtien suunnilleen ollut jo eristyksissä, arkipäiviä ei erota viikonlopuista ja luultavasti jatkuva sisälläolo heiluttaa itsellä pientä lämpöä jo n. 2vko ajan on/off. Ei tule juuri ajeltua, pari paikallista lenkkiä. Tänään jään lomalle joka vietetään Ylläksen sijaan neljän seinän sisällä kotona. Ehkä saa vähän ajeltua

Kyllä on aikamoinen Groundhog Day fiilis täällä. Samaa vakiolenkkiä metsässä tulee vain ajettua, vähän pakosta koska muuten istuu vain sisällä.

Rasti kuullostaa siltä että minun olisi se haettava.

Voinhan minäkin sen käydä hakemassa. Tai ainakin sen kuvan ottamassa.

Low hanging fruit. Kotinummen alaaste malmilla rasti 1763

Uusi

harald muokkasi tätä : 03.04.2020 at 22.20

Hävisin reilusti, mutta otin paremman kuvan. Tarkoituksella vähän kauempaa, mutta kuitenkin oikeaan suuntaan.

Valon kulmasta päätellen olin vähän ennen sinua siellä, mutta aurinkokello ei ole niin tarkka. Mun kuva oli kyllä parempi.

Ylä-Malmin väestöhälytin Malmin kirkkopuistossa. Rasti 1764.

Uusi tolppa.

casanova muokkasi tätä : 03.04.2020 at 22.59 Syy: karttalinkki, tiedot, 199

Et vain vähän ennen vaan reilusti ennen: kun otin kuvan, kello lähestyi jo kolmea. Kuvien paremmuus voi hyvinkin olla makuasia, mutta mulla olisi ollut ehdottomasti parempi uusi rasti.

Rasti oli muuten juuri sellainen joksi sitä vähän arvelinkin: olen ajanut niin Kotinummentietä kuin Malmin kauppatietäkin - mutta aina nenä kiinni stemmissä enkä ole oikeastaan katsellut kuin edessä olevaa ajorataa, korkeintaan olen sivulle vilkaissut ja ajatellut että Malmiltahan tuo näyttää. Mutta jotain kai oli sittenkin jäänyt mieleen, sillä kun lisävihjeenä kerrottiin että ollaan radan varrella, välähti sen verran selvä kuva mahdollisesta paikasta ettei sitä viitsinyt sen kummemmin tsekata ennen satulaan hyppäämistä.

Otin kuvan 16:28. Postasin paikan päältä.

Uusi on niin ohut keppi että tuskin näkyy gmapsissa. Kellonajasta ja lumen määrästä pystyy kuitenkin päättelemään etäisyyden rannnasta.

Kai se eilinen tappio sittenkin kirpaisi, eihän sitä pelkän auringonpaisteisen aamun takia olisi viitsinyt lähteä ajamaan:

Rasti 1765 oli Heikinlaakson väestöhälytin. Niitä on Helsingin kaupungin alueella 38, joten vielä niitä riittänee vaikka enin osa sijainnee rakennusten katoilla.

Uudessa haetaan liikennemerkkejä:

Liikennemerkit ovat keskellä pusikkoa malmin lentokentän 28-10 radan itäpuolella rasti 1766

Mutta mistä tämä löytyy (ja mikä se on?)

harald muokkasi tätä : 04.04.2020 at 19.04

Stadin ammattiopisto Ala-Malmilla oli rastina kuutisen vuotta eli toistastuhatta rastia sitten, mutta nyt rastina 1767 oli pallopeliteline Vanhan Helsingintien varrella sijaitsevan koulurakennuksen pihalla. Ymmärtääkseni pelin idea on heittää pallo yläkautta koriin ja riippuen siitä mistä kolmesta aukosta se tulee alas pelaaja saa 1, 2 tai 3 pistettä.

Uudessa rastikuvassa (joka ei ole todellakaan ole tämänpäiväinen jos ei viikkojen takainenkaan, mutta en vain viitsinyt pysähtyä ottamaan uutta kuvaa) ei leikitä:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lare Katso viesti
    Tästä pitikin kysymäni jo aiemmin, että mitkä mahtavat olla Laren pyörän lokasuojat? Pitäisi omat uusia jollain aikataululla ja tuollainen roiskeläppämalli voisi kiinnostaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    PS Mutta minne casanova on joutunut? Ei hän ainakaan etelän lomalla ole, toivottavasti ei myöskään pakomatkalla Uudenmaan motista...
    Joku ärhäkkä pöpö minuun tuossa pari viikkoa sitten iski, joten kuvarastihommiin tuli taukoa. Ei tainnut olla tätä kuuluisaa mallia vaan joku epätavallisempi eliö, jonka aiheuttamiin vaivoihin puri vahva antibioottimyrkkyttäminen. Nyt kuuri on syöty ja mies on uskaltautunut pari kertaa pyörän selkään lekurin varoitukset mielessään.

Rasti 1765 oli Heikinlaakson väestöhälytin. Niitä on Helsingin kaupungin alueella 38, joten vielä niitä riittänee vaikka enin osa sijainnee rakennusten katoilla.
    Rastia asettaessa mietin hetken, että mahtaako se löytyä kohtuullisella vaivalla (kun tiedossa oli tolpan heikko näkyvyys mm. Googlen kartoissa), mutta jostain syystä olin melko varma, että joku tuonkin paikan tuntee.

Uudessa rastikuvassa (joka ei ole todellakaan ole tämänpäiväinen jos ei viikkojen takainenkaan, mutta en vain viitsinyt pysähtyä ottamaan uutta kuvaa) ei leikitä:

Hakisiko joku tämän vesipostin - tai mikä ikinä tuo onkaan - pois, kiitos. Sen näköinen on paikka, että minä en sitä tunne, eikä kuva myöskään houkuta etsintään. Sen toki jo arvaan, että sijainti ei ole missään tiettömien taipaleiden päässä.

Näyttää Bontragerin NCS kuraläpysköiltä nuo Laren. Kätevä se lokarin etäisyyden säätö niissä, mutta ei ehkä esteettisin.

Hakisi hakisi, jos tietäisi missä tuollainen hiekanottopaikka on.

Bontragerin ncs. Hyvin suojaa. Pellin pala jolla lokari kiinnittyy takahaarukan yläosaan meni poikki 2kk ajolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti
    Rastia asettaessa mietin hetken, että mahtaako se löytyä kohtuullisella vaivalla (kun tiedossa oli tolpan heikko näkyvyys mm. Googlen kartoissa), mutta jostain syystä olin melko varma, että joku tuonkin paikan tuntee.
    Koska se ei ollut tukiasermamasto, sen täytyi olla väestöhälytin ja väestöhälyttimet löytää kaupungin palvelukartalta. Ei vaineskaan: Kalliotie sattui olemaan tuttu paikka jo niiltä ajoilta jolloin lenkkitossuihin meni yhtä paljon rahaa vuodessa kuin renkaisiin ja kulutusosiin nykyään; siellä käytiin kerran viikossa tekemässä italialaisen treeniohjelman mukaisia lyhyitä mäkivetoja, Kalliotie ylös ja Törmätie alas. Olen tämän uuden pyöräilyelämänikin aikana pari kertaa erehtynyt kiusaamaan siellä itseäni, mutten sentään vetotreeneihin ole ruvennut.

Hakisiko joku tämän vesipostin - tai mikä ikinä tuo onkaan - pois, kiitos. Sen näköinen on paikka, että minä en sitä tunne, eikä kuva myöskään houkuta etsintään. Sen toki jo arvaan, että sijainti ei ole missään tiettömien taipaleiden päässä.
    Voiko rasti saada osakseen huonompaa arvosanaa kuin "ei houkuta etsintään"?! No, nämä ovat makuasioita Rastia ei voi tosiaan olla huomaamatta jos vierestä ajaa, mutta eiväthän kaikki tuosta vierestä aja vaikka ehkä läheltäkin ajavat. Mulla oli kyllä vaihtoehtoinenkin rastikuva, mutta ilmeisesti sorruin samaan kuin mistä olen muita mielessäni moittinut eli erehdyin luulemaan että kuvasta ilmenee enemmän ja selvemmin asioita kuin siitä todellisuudessa ilmenee sellaiselle joka ei paikkaa heti tunne. En ryhdy vielä antamaan sen kummempia lisävihjeitä; katsotaan auttaisiko tämä:

Tarpeeton liikkuminen olisi näinä aikoina kiva lopettaa, eikö vaan?

^Ei, miksi pitäisi? Ja mikä on mielestäsi tarpeetonta liikkumista ja miksi?
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Helsingin kuvarastit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Tarpeeton liikkuminen olisi näinä aikoina kiva lopettaa, eikö vaan?
    Tarpeeton liikkuminen olisi jopa hyvä jättää tekemättä, ei pelkästään kiva.

Sen sijaan turvallinen ulkoilu ilman sosiaalisia kontakteja kuten kuvarastien hakeminen pyöräilemällä on nykytilanteessa erittäin tarpeellista varsinkin muuten etätöissä sisällä istuville. THL:n mukaan ulkoilu on sallittua, kun säilyttää vähintään 1-2m etäisyyden muihin ulkoilijoihin. En siis ymmärrä ollenkaan postausta tähän ketjuun.

Kotona oleminenkin on aika vaarallista ja voi kuormittaa terveydenhuoltoa. Menisiköhän koronan myötä viimein läpi pitkään kannattamani kotikypäräpakko..

Tarpeeton liikkuminen on tarpeetonta. Kuvarastien hakeminen esimerkiksi ei ole tarpeeellista. Ruuan ostaminen henkensä pitämiseksi on tarpeellista.

Tarpeetonta liikkumista olisi syytä välttää, jotta ei tietämättömyyttään tai ymmärtämättömyyttään tartuttaisi muita tappavaan kulkutautiin. Se tämän päivän kulkutauti on nimeltään Covid-19. Googlesta lisäinfoa.

Edit: Fillarifoorumin ylläpidon olisi myös mielestäni perustellusti syytä sulkea toistaiseksi nämä julkista turhaa liikkumista kannustavat threadit.

Eiköhän fillarifoorumin ylläpito osaa jättää tuollaiset perusteluitta esitetyt, helposti huuhaaksi todettavissa olevat vaatimukset omaan arvoonsa.

Ks. https://yle.fi/uutiset/3-11270954, karanteenissakin saa ulkoilla.

Vanha rasti 1768

Uusi:

Lare muokkasi tätä : 10.04.2020 at 19.35

Niin missä tämä 1769 oli?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Niin missä tämä 1769 oli?
    Herttoniemessä, kivenheiton päässä Viikintien ja Viilarintien liittymästä.

Niin ja arvaa vaan, oliko tuo paikka se, mistä ensinmäisenä katsoin, kun rastikuvan näin. Jäi vain jotenkin huomaamatta. Vihjeen jälkeen en sitten ehtinytkään enää ajoissa paikalle.

Uudesta minulla ei ole minkäänlaista aavistusta. Tunnustan jopa ajelleeni vähän sitä etsimässä, mutta parhaat arvaukset olivat mitä olivat.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •