GiantGarminHephaElectrobike
Sivu 207 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 107 157 197 205 206 207 208 209 217 257 307 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.181 - 6.210 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #6181
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti palikka Katso viesti
    Suosittelen käymään paikallisessa pyöräliikkeessä kokeilemassa jotakin ja sopivasta otat sitten stack ja reach mitat ylös.
    Suosittelisin ymmärtämään myös suomalaisen pienyrittäjän mahdollisen vaikean tilanteen ja toimi, kuten omaisit edes hieman selkärankaa. Jos netistä tilaamassa -> tee itsenäisesti kotiläksyt tai sit maksat siitä paikallisen pyöräliikkeen asiantuntemuksesta. XXL kohdalla ny voi vähän joustaa, mutta härskiä mennä tässä tilanteessa varsinaisiin pyöräliikkeisiin mittailemaan geoo.

    Jos ei ole mitään kokemusta kippurasarvisista niin pienempi riski mennä pieleen, kun menee oikeasti asiantuntevaan liikkeeseen ja myyjän kanssa sovittaa kerrasta oikein koon ja samalla katsoo ajoasennon. Liikenteessä näkee paljon "harrastajia", jotka ajaa aivan väärän kokoisilla pyörillä ja ajoasentokin sen näköinen ettei yli tuntia ajeta mukavasti.

    Kannattaa käydä vaan mahdollisimman monessa liikkeessä katsomassa tarjontaa ja kysellä tarjouksia. XXL:ssä on tarjolla edullisemman pään pyöriä, joissa on ihan hyvät palautusmahdollisuudet. Myyjien taso kuitenkin vaihtelee täysin pyöristä tietämättömistä ihan hyvin perillä oleviin.

  2. #6182
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    298
    ^ Empäs hoksannut että kirjoittamani sisällön voi käsittää juurikin noin Kai mää yritin sanoa, että olisi edes vertailukohtaa johonkin...
    Ei todellakaan sitä pienyrittäjää pitäisi tässä vaikeassa tilanteessa käydä kusemassa silmään vaan nimenomaan jos pitävät liikkeensä auki, voi myös se pyörä sopiva löytyä sieltä!
    En ole tuollaista kikkailua edes harrastanut vaan pyöräni ostanut aina Suomesta pienistä pyöräliikkeistä lukuunottamatta Whitejä. Minullahan kävi vielä ensimmäisen käyräsarvisen kanssa siten, että piti lyhyen ajon jälkeen palata vaihtamaan runkokokoa pienempään, joten tämähän se juurikin on vaarana nettitilauksissa, jos ei kokemusta ole.

    ..niin ja miten hemmetissä ne kotiläksyt tekee, jos ei oo mitään fyysistä tuntumaa kyseisiin pyöriin. Se joko osuu kohdalleen se tilatun pyörän mitoitus tai sitten ei. Ihmiset ovat erilaisia. Veemäistä on myös se, että pyöräliikkeessä myyjiä on niitä, jotka osaavat homman ja niitä, jotka ei.

  3. #6183
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Liikenteessä näkee paljon kuskeja, joista paistaa lävitse muutaman satasen säästämisen, kun ajetaan aivan väärän kokoisilla pyörillä ja ajoasentokin sen näköinen ettei yli tuntia ajeta mukavasti.
    Suurin osa näistä ihmisistä on hakenu pyöränsä kivijalasta

    Haaste on löytää oikeasti asiansa osaava myyjä jota kiinnostaa asiakkaan tarpeet eikä viimeisen kappaleen poisto varastoa kuormittamasta.

    Onneksi hyviäkin liikkeitä on.

  4. #6184
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti palikka Katso viesti
    Tässä ihan oikea vastaus kysymykseen. Löytyy koko groupsetti eli microSHIFT ADVENT. Takavaihtajastakin löytyy clutch.
    https://www.bike24.com/p2334762.html...shift%20advent
    Näillä on vaan oma vetosuhde ettei voi käyttää muitten valmistajien kesken noita vaihtajia.
    Hydraulisilla jarruilla olevaa ei taida kenelläkään olla saatavilla.
    Enpä osannut katsoa osasarjoja, ainoastaan vipuja.

    Ajatus on käyttää olemassa olevia osia, joten yhteensopivuutta tarvitaan. Deore 9 osat on olemassa ja mekaaniset jarrut, joko bb5 tai bb7 vapautuu jossain vaiheessa lasten pyöristä. Noita käytän rakentelussa, kun hydraulisten systeemit ei vielä ole hallussa. Sramin vivut menisi kyllä 2/3-systeemilläkin, kun jarruvipu ei turhaan liiku kuten Shimanolla. Silloin Deore ei taida kelvata, mutta sehän on vain kolmen kympin osa.

  5. #6185
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Suosittelen myös Papailaa hakemaan pyörän kotimaan markkinoilta. Jokin Vitus on kyllä osiinsa nähden houkutteleva, mutta onkohan sen runko niin laadukas, että rahalle saa vastinetta. Ajettavuus yms. asiat tulee kuitenkin rungosta, sen geometriasta, materiaaleista ja mitoituksesta. Väkisinkin noista Vituksista ja Whiteistä tulee mieleen, että vaikka geometria olisikin helppo kopioida oikeiden pyörävalmistajien valikoimista, vaikeammin todettavissa kohdissa toteutuksen laatu ei yllä samaan. Voi tietysti olla, että ominaisuuksissa ei ole havaittavia puutteita, mutta jos osien perään haikailee, miksi runko ei vastaavalla tavalla kiinnostaisi.

  6. #6186
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Visqu Katso viesti
    Suurin osa näistä ihmisistä on hakenu pyöränsä kivijalasta

    Haaste on löytää oikeasti asiansa osaava myyjä jota kiinnostaa asiakkaan tarpeet eikä viimeisen kappaleen poisto varastoa kuormittamasta.

    Onneksi hyviäkin liikkeitä on.
    Jos yksinkertaisesti haluaa ajatella niin tämäkin on totta. Mikä pakottaa menemään niihin huonoihin liikkeisiin, kun tunnetusti hyviäkin on tarjolla? Eikä tuo ole mikään haaste jos yhtään ymmärtää kuinka erottaa yleisesti huonot ja hyvät toimijat.

    Jätän tämän oman keskustelun tähän, kun ei kuulu tämän topikin sisältöön. Kauppaosiossa taisi olla kivijalka vs nettikauppa topikki jo olemassa...

  7. #6187
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    298
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Visqu Katso viesti
    Suurin osa näistä ihmisistä on hakenu pyöränsä kivijalasta

    Haaste on löytää oikeasti asiansa osaava myyjä jota kiinnostaa asiakkaan tarpeet eikä viimeisen kappaleen poisto varastoa kuormittamasta.

    Onneksi hyviäkin liikkeitä on.
    Muistu mieleen jännä tapaus kun 2015 ostin Spessun Sirruksen työmatkakulkineeksi. Pienellä lisärahalla olisin saanut varaston viimeisen Divergen, jonka koko tuntui sillon väärältä, kun en osannut ajaa sillä mutta typerä asiakas ei sitä ostanut pois kuleksimasta ja ajelisin varmaan sillä vieläkin, koska koko lienee olisi ollut just nappiin. Sirrushan on sittemmin myyty kolmanneksella ostohinnasta.

  8. #6188
    Hyviä vinkkejä heti kourallinen, kiitokset niistä �� tuo kyllä turvallisemman olon hakea fillari kivijalkaliikkeestä nii saa varmasti oikean kokoisen. Pitäisi vain osata päättää mikä eli jos vaan joku osaa vinkata mahd. lähelle tonnin gravelia niin kiitän.

    Vielä en osaa hahmottaa esim mikä on hyvä runko tai tiagran ja 105:sen eroa muutakun hinnassa se 200e. Sillä rahalla sais jo hankittua polkimet ja kengät. On tää yks viidakko!

  9. #6189
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Jos yksinkertaisesti haluaa ajatella niin tämäkin on totta. Mikä pakottaa menemään niihin huonoihin liikkeisiin, kun tunnetusti hyviäkin on tarjolla? Eikä tuo ole mikään haaste jos yhtään ymmärtää kuinka erottaa yleisesti huonot ja hyvät toimijat.

    Jätän tämän oman keskustelun tähän, kun ei kuulu tämän topikin sisältöön. Kauppaosiossa taisi olla kivijalka vs nettikauppa topikki jo olemassa...
    Oma topikki on joo mutta ylläoleva väite on varmaankin jokin vitsi, sanoi mummo älypuhelinkaupoilla

    Vailla kokemuspohjaa ensimmäistä maantiepyörää ostaessa harvemmin on sitä oikeaa foorumitietoa hyvistä ja huonoista kaupoista, puhumattakaan kompetenssista arvioida miten nämä erotellaan.

    Hyvä että foorumille tulee uutta väkeä kyselemään pyöristä, tietoisuus leviää.

  10. #6190
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Tiagran ja 105:n ero ei ole 200 €. Jos kahden pyörän hintaero on tuo, muissakin osissa on eroja. Tärkeimmät on rungon lisäksi kiekot, mutta ne on myös vaikeimmin tunnistettavat. Monesti mahdoton homma, ellei ole esim. tunnetun valmistajan tietyt vanteet ja navat. Yleensä tonnin pyörässä ei ole.

    En muista, mainitsitko missä päin Suomea asut, mutta ellei Turku ole liian kaukana ja jäljellä olevat koot osuu kohdilleen, kannattaa katsoa Ajopyörän valikoimista ainakin Feltin ja Konan mallit ko. hintaluokasta. Tai sitten vastaavat malllit oman kylän kaupasta, jos extremematka Turkuun jo liioittelua.

  11. #6191
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Linkki: www.bikeshop.fi

  12. #6192
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Visqu Katso viesti
    Vailla kokemuspohjaa ensimmäistä maantiepyörää ostaessa harvemmin on sitä oikeaa foorumitietoa hyvistä ja huonoista kaupoista, puhumattakaan kompetenssista arvioida miten nämä erotellaan.
    Ihan samalla menetelmällä erotellaan kaikki muutkin huonot liikkeet ilman, että tarvitsee tuntea piirejä. Ihan sama onko kyseessä autoliike, kamerakauppa tai parturi niin yleensä netistä saatavilla arvosteluilla ja kommenteilla saa eroteltua jyvät akanoista. Ainakin antaa varoituksen.

  13. #6193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    En muista, mainitsitko missä päin Suomea asut, mutta ellei Turku ole liian kaukana ja jäljellä olevat koot osuu kohdilleen, kannattaa katsoa Ajopyörän valikoimista ainakin Feltin ja Konan mallit ko. hintaluokasta. Tai sitten vastaavat malllit oman kylän kaupasta, jos extremematka Turkuun jo liioittelua.
    Vantaalla asustelen muttei tuo Turun liike mahdoton ole. Kun täällä ammattilaisten kanssa keskustellaan niin kysytään vielä miten bikeshopin Kona Rove DL tai Felt Broam 60 vertautuu Cycle Centerin Ridley X-bowiin?

  14. #6194
    Tuli itse hankittua juuri eka gravel - Cannondale Topstone Carbon 105 ja ei voi kuin kehua pyörää. Kingping jousto takana todella toimii. Koeajoin peräkkäin alumiinisen ilman joustoa ja carbonin jouston kanssa ja ero on MERKITTÄVÄ. Iso peukku tälle jos joku pohtii samaa!

  15. #6195
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Koska tuota paskanjauhantaa tulee harrastettua todella runsaasti (terapeuttisen vaikutuksensa vuoksi), laitetaan välillä oikeita [TM] pyöräkuvia topiikan aiheeseen liittyen. Sain takuuseen uuden tolpan ja sen kunniaksi pesin ja puunasin pyörän. Kuvissa lenkille lähdössä.

    Kokoonpanon paino ankkurikiekoilla ja ekstralitkuilla murheelliset 8,6kg. Asiaan on luvassa muutosta noin -400g, jos/kun toiset hiilikiekot alla. Nuo pidän kuitenkin työmatkakäytössä, ihan käyttiskiekot kun vauhtiin pääsee. Pyörällä ajettu per tänään 4010km.









    Orkkistolppa kesti about 3500km ja sitten alkoi doa vilorosa. Toivomme että uusi kestää paremmin. Ainakin se on uudempaa mattamallia.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  16. #6196
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Jotkin uudet kiekot jo kiikarissa?

  17. #6197
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Jotkin uudet kiekot jo kiikarissa?
    Ei tähän, mutta maasturiin on, arvontalaulu vielä raikaa. Sitten siirrän Exploroon DT Swiss 240s + Aerolitet + Mcarbonin 30mm kuitukehät, 1390g/pari. Säästyy melkein 400g kiekoista, eli se olisi sitten 8,2kg luokassa mikä on itselleni jo varsin riittävä.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  18. #6198
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    172
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lartsa Katso viesti

    Kysymys on perinteinen: kannattaako minun edes harkita tuota L -kokoa, vai suosiolla XL? "Valmistajan" kokotaulukko ehdottaa mielenkiintoisesti kuitenkin L-kokoa, vaikka mutu sanoo että XL. Mittani ovat 190cm/92cm/90kg. Pituutta minulla on aika paljon jaloissa, joten ajoasento tulee väkisinkin olemaan ilmeisen aggressiivinen.

    Ymmärrän, että jokaisella on omat mieltymyksensä itselle sopivan pyörän koon suhteen, mutta arvostan mikäli joku minua kokeneempi antaisi oman mielipiteensä asiasta.
    Fifty-sixty. Olen 188cm/n. 91-92cm inseam ja pelkästään noita geotaulukoita katsomalla ottaisin itselleni L:n. XL:ssä on 58 cm efektiivinen vaakaputki, joten jos ei ole myös pitkää kättä niin pitää ottaa aika lyhyt stemmi jotta ajoasento ei mene gravel/cross-käyttöön liian pitkäksi (makuasioita tottakai...). XL:ssä on myös mahtava 190 emäputki mikä voi tietysti olla ihan hyväkin asia jos pitää pystymmästä ajoasennosta.

    Kokeilemaan siis.

  19. #6199
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    125
    Aijai miten hieno tuo LJL:än pyörä!

  20. #6200
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    172
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Koska tuota paskanjauhantaa tulee harrastettua todella runsaasti (terapeuttisen vaikutuksensa vuoksi), laitetaan välillä oikeita [TM] pyöräkuvia topiikan aiheeseen liittyen. Sain takuuseen uuden tolpan ja sen kunniaksi pesin ja puunasin pyörän. Kuvissa lenkille lähdössä.
    Otin muutama vuosi sitten Colnago + Campagnolo-rokotuksen pyöräkuumetta vastaan mutta noita kuvia katsellessa rokotuksen teho lakkasi yhtäkkiä...

  21. #6201
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Koska tuota paskanjauhantaa tulee harrastettua todella runsaasti (terapeuttisen vaikutuksensa vuoksi), laitetaan välillä oikeita [TM] pyöräkuvia topiikan aiheeseen liittyen. Sain takuuseen uuden tolpan ja sen kunniaksi pesin ja puunasin pyörän. Kuvissa lenkille lähdössä.

    Kokoonpanon paino ankkurikiekoilla ja ekstralitkuilla murheelliset 8,6kg. Asiaan on luvassa muutosta noin -400g, jos/kun toiset hiilikiekot alla. Nuo pidän kuitenkin työmatkakäytössä, ihan käyttiskiekot kun vauhtiin pääsee. Pyörällä ajettu per tänään 4010km.
    Sitten jos keventely alkaa kiinnostaa pyörän kiinteisiin osiin, painaa nuo ST-R785 di2 kahvat parina melkein 200g enemmän kuin ST-R9170. Toki hintaakin Dura Ace kahvoilla on mutta kevennys on pysyvä

  22. #6202
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pedalatleten Katso viesti
    Otin muutama vuosi sitten Colnago + Campagnolo-rokotuksen pyöräkuumetta vastaan mutta noita kuvia katsellessa rokotuksen teho lakkasi yhtäkkiä...
    Juu ei tuo rokotus toimi 3T-virukseen.

  23. #6203
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Visqu Katso viesti
    Sitten jos keventely alkaa kiinnostaa pyörän kiinteisiin osiin, painaa nuo ST-R785 di2 kahvat parina melkein 200g enemmän kuin ST-R9170. Toki hintaakin Dura Ace kahvoilla on mutta kevennys on pysyvä
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  24. #6204
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.070
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    laitetaan välillä oikeita [TM] pyöräkuvia topiikan aiheeseen liittyen.
    Nätti yrjis!

    Ne on nuo kokomustat pyörät aina vähän siinä ja tuossa ovatko jo vähän tylsän näköisiä. Mutta musta on kuitenkin muodissa aina.

  25. #6205
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Papaija Katso viesti
    Vantaalla asustelen muttei tuo Turun liike mahdoton ole. Kun täällä ammattilaisten kanssa keskustellaan niin kysytään vielä miten bikeshopin Kona Rove DL tai Felt Broam 60 vertautuu Cycle Centerin Ridley X-bowiin?
    En enempää jaksanut kaivella, mutta Rove on mielestäni rennompi ja retkihenkinen. X-bowiin ei saa kovin isoa rengasta ja oletan, että se on hieman kisaisempi. Ridleyn sivut ei toimit, joten geometria jäi katsomatta. Feltti on varmaan jotain noiden väliltä. Aika eri tyyppiset pyörät omaan silmään. Kannattaa käydä testaamassa ja kyselemässä liikkeistä, niin ehkä se oma tarve hahmottuu paremmin. Itse noista tykkään Ridleystä eniten, mutta en haluaisi elää noin pienen renkaan kanssa hiekalla. Taas jos pääasiassa ajaisin maantietä, niin ei olisi ongelmaa.


    LJLn 3T on kyllä oikea herkku. Kiiltääkin niin paljon, että silmiin sattuu.

  26. #6206
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pedalatleten Katso viesti
    Fifty-sixty. Olen 188cm/n. 91-92cm inseam ja pelkästään noita geotaulukoita katsomalla ottaisin itselleni L:n. XL:ssä on 58 cm efektiivinen vaakaputki, joten jos ei ole myös pitkää kättä niin pitää ottaa aika lyhyt stemmi jotta ajoasento ei mene gravel/cross-käyttöön liian pitkäksi (makuasioita tottakai...). XL:ssä on myös mahtava 190 emäputki mikä voi tietysti olla ihan hyväkin asia jos pitää pystymmästä ajoasennosta.

    Kokeilemaan siis.
    Ainahan on järkevämpää ottaa hieman liian lyhyt runko kuin liian pitkä. Kannattaa käydä uusimassa rokote, makaronien paskalla ei kauas mennä hyvällä mielellä.

  27. #6207
    K.Kuronen Guest
    ^Satku tai kaksi pölyisiä sorateitä, niin 3T:n sorasielu tulisi paremmin esiin.

  28. #6208
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Yleisön pyynnöstä paskaisempi kuva viime viikonlopun lenkiltä (tarkoituksellisesti hämyinen)... Pyörää ei oltu muistaakseni pesty ollenkaan sitten joulukuun talvipäivänseisausajon. Pakan kunto ei olisi läpäissyt kvanttifysiikasta paremmin tunnetuksi tullutta OjaBauerin seulaa [TM]

    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  29. #6209
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    362
    Itse kiersin ennen cyclon/gravelin hankintaa kaikki paikalliset liikkeet joissa vähän parempia pyöriä tarjolla (3 liikettä). Kaikissa oli 1 malli jota testata (Orbea Terra H40, Specialized Diverge, White Gx Pro) ja jokaisen liikkeen myyjä kehui että pyörä ja koko juuri hyvä mulle. Itsellä ei mikään oikein kolahtanut eikä itsellä ensimmäistä kippurasarvista testatessa koeajosta hirveää näkemystä syntynyt, paitsi GX Prossa kahvat oli liian kaukana.

    Päädyin lopulta pitkän nettivertailun perusteella tuon Vitus Energien tilaamaan ja en ole vielä muuta huonoa kuin satulan löytänyt. Tuohon hintaan tuo ei mielestäni ole kovin ylihinnoiteltu vaikka ei tulisi koko runkoa mukaan. Mutta saapahan nyt tuntumaa johonkin pyörään.

    Mielelläni olisin paikallista tukenut ja olen tukenutkin aina kun sopiva pyörä löytynyt. Tässä on paljon etuja vs. postimyynti. Nyt on sellainen fiilis että kun seuraavan kippurasarvisen hankinta alkaa kiinnostamaan, niin on jopa helpompaa tukea paikallista kun koeajon jälkeen osaa sanoa tuntuuko pyörä paremmalta kuin nykyinen.

  30. #6210
    Itsekkin kiersin kaikki löytämäni pyöräliikkeet PK seudulta kun tuli aika hankkia ekaa kippurasarvea (eikä muuten oo helppo löytää mitään kattavaa kattausta pk-seudun pyöräliikkeistä googlella). Suurimmassa osassa tarpeilleni kaupattiin joko kisakrossaria taikka sitten laadukasta hybridiä, lopulta mukaan tarttui Pelagon Stavangeri rauhallisen ohjattavuutensa ansiosta. Tosin parivuotta sitten tämä gravelibuumi ei ollutkaan vielä tässävauhdissa, varmasti tänäpäivänä löytyisi tarjontaa vaikka millä varsinkin kun nykyään tietää noin 3x enemmän pyöräliikkeitä kun mitä silloin etsiessä löysi. Pyörästä itsestään täytyy sanoa että täysin ylihintainen osiinsa nähden, varsinkin kuin on lähes kaiken sittemmin syystä tai toisesta vaihtanut pyörään, mutta ainakin tuli paikallista tuettua.

    Nettipalveluitakaan ei kannata pelätä mutta mikäli on ensinmäistä kalliimman luokan pyörää hankkimassa on kyllä ehdottomasti syytä käydä koeajamassa paikallisten liikkeiden pyöriä ja tehdä omaa tutkimus vertailua kokeilemiensa pyörien mitoista ja kulmista ennenkuin painaa sen sokean tilausnapin sinne saksan tai britannian suuntaan. Ja useinmiten mikäli mitta suosituksissa pysyy niin kyllä siihen pyörään tottuu ja sillä pärjää vaikka sokkona hankkiikin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •