GarminElectrobikeHephaGiant
Sivu 1 / 3 1 2 3 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 70

Aihe: Peruspyörä 170cm naiselle: kona dew plus?

  1. #1

    Peruspyörä 170cm naiselle: kona dew plus?

    Pahoittelut jos tästä on jo kysytty lähiaikoina, kaipaisin päivittynyttä tietoa. Olen 170cm pitkä, kevyt nainen. En tiedä pyöristä melkeinpä mitään. Luulin, että pyöräm osto tulisi olemaan helppoa, mutta nyt olen varsin hämmentynyt eri vaihtoehdoista.

    Haluaisin hankkia peruspyörän, joka sopii kaupunkiajoon ja keskuspuiston leveille poluille. Opiskelijana edullisempi on parempi, mutta en haluaisi olla parin vuoden päästä ostamassa uutta pyörää tai olla koko ajan korjaamassa sitä - mitä vähemmän huoltoa pyörä kaipaa, sen parempi. Matkat max 12km per suunta, suunnitelmana työmatkoja, kauppamatkoja ja rentoa pyöräilyä arkivaatteissa. Olisi kiva että pyöräily on kevyttä, huomioiden kuitenkin että mulla ei tässä ole pyöräilyharrastajan vaatimuksia. Ajoasennon toivoisin olevan jokseenkin pysty, ei ihan jopo-tasoa mutta ei todellakaan cyclocross-makuuta. Olisi myös toivottavaa, että takamus ei heti kipeydy kuten kuntosalin pyörien kanssa tuppaa käymään .

    Olen saanut käityksen, että kona dew plus voisi olla hyvä peruspyörä tai ainakin pyörien hinnoissa ylöspäin mentäessä ensimmäinen "hyväksyttävän" laatuinen pyörä. Marin muirwoodia ja Canyon commuter 3.0 on myös jossain ehdotettu.

    Vaikuttaako joku nästä pyöristä mulle sopivalta? Miten ne vertautuvat sinkula/fixie pyöriin, jotka vaikuttavat olevan helppokäyttöisiä/huollettavia ja ehkä halvempia?

  2. #2
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti frostyalmond Katso viesti
    Pahoittelut jos tästä on jo kysytty lähiaikoina, kaipaisin päivittynyttä tietoa. Olen 170cm pitkä, kevyt nainen. En tiedä pyöristä melkeinpä mitään. Luulin, että pyöräm osto tulisi olemaan helppoa, mutta nyt olen varsin hämmentynyt eri vaihtoehdoista.

    Haluaisin hankkia peruspyörän, joka sopii kaupunkiajoon ja keskuspuiston leveille poluille. Opiskelijana edullisempi on parempi, mutta en haluaisi olla parin vuoden päästä ostamassa uutta pyörää tai olla koko ajan korjaamassa sitä - mitä vähemmän huoltoa pyörä kaipaa, sen parempi. Matkat max 12km per suunta, suunnitelmana työmatkoja, kauppamatkoja ja rentoa pyöräilyä arkivaatteissa. Olisi kiva että pyöräily on kevyttä, huomioiden kuitenkin että mulla ei tässä ole pyöräilyharrastajan vaatimuksia. Ajoasennon toivoisin olevan jokseenkin pysty, ei ihan jopo-tasoa mutta ei todellakaan cyclocross-makuuta. Olisi myös toivottavaa, että takamus ei heti kipeydy kuten kuntosalin pyörien kanssa tuppaa käymään .

    Olen saanut käityksen, että kona dew plus voisi olla hyvä peruspyörä tai ainakin pyörien hinnoissa ylöspäin mentäessä ensimmäinen "hyväksyttävän" laatuinen pyörä. Marin muirwoodia ja Canyon commuter 3.0 on myös jossain ehdotettu.

    Vaikuttaako joku nästä pyöristä mulle sopivalta? Miten ne vertautuvat sinkula/fixie pyöriin, jotka vaikuttavat olevan helppokäyttöisiä/huollettavia ja ehkä halvempia?
    Ennemmin tämä kuin Plus. Lokarit valmiina, ei ole etuvaihtajaa, mikä hieman yksinkertaistaa pyörää, vaikka eihän siihen yleensä vuosiin tarvitse kajota. Tuohan vielä tarakka/kori ja seisontajalka, niin hyvä tulee. Satula kannattaa aina ostaa erikseen, koska mukana tulee mitä sattuu. Istuinluut itse asiassa saavat kipeytyä ja niiden pitääkin pitkän ajotauon jälkeen pariksi viikoksi. Se on merkki siitä, että paino on oikeilla alueilla, mutta toki ne voivat myös kipeytyä huono satulan vuoksi, jos esim. istuinluut osuvat jyrkässä kulmassa satulaan, kun se on liian kaareva yms.

    https://www.bikeshop.fi/Kona-Dew-DL/ekauppa/pKODWD/

  3. #3
    Satulana voisi toimia tästä Sport-malli (tuote 27-1857), johon jostain syystä ei saa linkkiä suoraan laitettua: https://www.biltema.fi/vapaa-aika/py...ula-2000038074

    Eli tuosta kapeampi, mutta ei se halkiolla oleva. Pehmeitähän nuo ovat, joten ei tarvita varmaan edes totutteluaikaa, mutta ei se noin lyhyillä matkoilla haittaa. Tuota olen joskus liikkeessä muistaakseni katsonut, että tuossa on hintaisekseen nokka mukavan alhaalla, joten paino tulee paremmin istuinluille. Ei se mikään SQlab ole, mutta eipä ole hintakaan kuin murto-osan niistä. Luulen, että tuo voisi olla rentoon kaupunkiajoon verrattain hyvä, ellei jopa erinomainen (hintaansa nähden).


  4. #4
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hiilikuitumies Katso viesti
    Ennemmin tämä kuin Plus. Lokarit valmiina, ei ole etuvaihtajaa, mikä hieman yksinkertaistaa pyörää, vaikka eihän siihen yleensä vuosiin tarvitse kajota. Tuohan vielä tarakka/kori ja seisontajalka, niin hyvä tulee. https://www.bikeshop.fi/Kona-Dew-DL/ekauppa/pKODWD/
    Tuossa Deluxe-mallissa on seisontatuki vakiona. Sram SX-Eagle -vaihteiston takavaihtaja on heikoin lenkki, mutta sen saa tarvittaessa päivitettyä paremmaksi, joten muuten hyvää pyörää ei tarvitse jättää kauppaan sen takia. En suosittele sinkulaa, jos työmatkalla on jyrkkiä mäkiä. Muuten sellainen voi olla vaihtoehto, mutta jos tarvitset leveät ja vaimentavat renkaat niin valmiiden sinkuloiden valikoima käy vähiin.

  5. #5
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Striimaaja Katso viesti
    Tuossa Deluxe-mallissa on seisontatuki vakiona. Sram SX-Eagle -vaihteiston takavaihtaja on heikoin lenkki, mutta sen saa tarvittaessa päivitettyä paremmaksi, joten muuten hyvää pyörää ei tarvitse jättää kauppaan sen takia. En suosittele sinkulaa, jos työmatkalla on jyrkkiä mäkiä. Muuten sellainen voi olla vaihtoehto, mutta jos tarvitset leveät ja vaimentavat renkaat niin valmiiden sinkuloiden valikoima käy vähiin.
    Vielä parempi, jos tukikin löytyy. En katsonut niin tarkasti. Mikä tuossa Sramissa on vikana? Joku muukin joskus sanoi, että olisi hieman huonohko. Eikö se oikein kestä säädöissä vai mitä? Jos niin on, silloinhan voi yhtä hyvin ottaa pyörän etuvaihtajalla ja paremmin säädöissä kestävällä, koska yhtä paljon joutuu säätämään (säädätyttämään).

    Sinkulat ovat typeriä muuhun kuin fiilistelyyn. Niistä saatava huoltovapauden etu on niin vähäinen, että tuntuu turhalta kärsiä ajamisessa sen takia, jos joutuu muutaman vuoden välein vaihtajia säädätyttämään. Yleensä siinä vaiheessa voi olla aiheellista samalla vaihdattaa ketjut yms., joten se on tosi pieni kustannus tai vaiva samalla.

    Noissa Deweissä on tosiaan aika mukavasti jo rengastilaa, mikä tekee ajamisesta miellyttävämpää myös sille yllä puhutulle takapuolelle.

  6. #6
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hiilikuitumies Katso viesti
    Vielä parempi, jos tukikin löytyy. En katsonut niin tarkasti. Mikä tuossa Sramissa on vikana?
    SX-Eagle on varsin uusi malli, josta ei ole vielä kertynyt paljon arvosteluja, mutta tarinaa löytyy kun Googlaa ”SX-Eagle issue”. Tässä esim. suora lainaus toiselta foorumilta:

    SX Eagle is, from experience and from research, utter crap. Google it. ZyroFisher are currently replacing warranty claims with NX parts
    The first rear mech we saw lasted less than one ride (gentle trail ride, mature lady rider) when the mech snapped off at the main pivot. On examination the entire thing is plastic, including the snapped mech knuckle. The adjuster screws are self tappers direct into plastic. The jockey wheels are cheap and flimsy. They really are very poor indeed. There’s reports in the US of virtually all of it being sent back for warranty replacement. Certainly Shimano Altus is better made.”

  7. #7
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Veikkaan että tuo SX on sellainen niin sanottu erityisen bkorkean katteen tuote joten sitä markkinoidaan ja painetaan väkisin pyörän valmistajille taloudellisista syistä laadun kustannuksella. Vanha NX vaikka samaa OVH-hintaluokkaa onkin oli selvästi laadukkaampi tekele (ainakin 11s).

  8. #8
    Jos se tuollainen on, eihän tuota kannata sitten ostaa. Vailla parempaa tietoa vaihdan suositukseni johonkin toiseen malliin.

  9. #9
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.302
    SX on SRAM:n halvin versio, ei välttämättä huono mutta hieman tingitty, kysyjän kohdalla tuskin merkitystä onko SX, NX tai GX...
    Kona Dew sarjan pyörät hyvä valinta kun budjetilla mennään.
    Satula on aina niin henkilökohtainen seikka että en kyllä menisi summittain suosittelemaan toiselle, joku tykkää pehmeästä, toinen taas kovasta ja jämäkästä ja siitäkin väliltä pitäjiä.

  10. #10
    Satuloissakin on parempia ja huonompia suunnitteluratkaisuja. Samoin kuin pyöristä täällä kysellään. Eihän niistäkään sanota, että ei parane suositella toisille, kun ei välttämättä sovi. Sopivia satuloita on vaikea löytää muutenkin, eikä niitä yleensä kotiinsa saa tai jaksa roudata jokaista erikseen. Tuo Bilteman satula on pehmeä (mukava lyhyillä matkoilla, epämukava pitkillä, koska pehmeä lopulta alkaa hiertää), ja sen ergonomia on sinne päin kuin hyvissä ratkaisuissa, mikä on enemmän kuin yli 95 prosentissa kaikista ikinä tehdyistä satuloista. Hinta on myöskin sellainen, että jos menee pieleen, ei ole paha harha-askel.

    Minusta ei kannata lytätä kerta toisensa jälkeen satulasuosituksia siksi, että satulan valinnassa on myös henkilökohtainen komponentti. Missäpä noin ei olisi? Jokainen satula ei ole testaamisen arvoinen, kun sen näkee jo päälle päin, että ne ovat ergonomisesti huonoja. Tuosta sitä ei näe, vaan tuo näyttää kuvan perusteella pitävän painoa hyvin istuinluilla, eikä ole hyvin todenäköisesti liian kapea, ja tuskinpa liian leveäkään, vaikka jälkimmäinen ei niin myöskään tuollaisessa käytössä haittaa. Eli kun näitä pitää kuitenkin kokeilla, niin tuo on todella paljon parempi veto kuin heittää arpanopalla mikä tahansa satula liikkeestä.

  11. #11
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    444
    Käypä katsomassa onko XXL:n pyörä miten sopiva? On ilman etuvaihtajaa ja leveillä renkailla. Mielestäni sopii vaatimuksiisi kuin nenä päähän ja säästät satasia esim. Koniin verrattuna.

    https://www.xxl.fi/white-ax-290-ff-a...170635_1_style

  12. #12
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Padex Katso viesti
    Käypä katsomassa onko XXL:n pyörä miten sopiva? On ilman etuvaihtajaa ja leveillä renkailla. Mielestäni sopii vaatimuksiisi kuin nenä päähän ja säästät satasia esim. Koniin verrattuna.

    https://www.xxl.fi/white-ax-290-ff-a...170635_1_style
    Ääni tälle. Tuohan on tosi hyvä, jos on tarkoitus jättää vaikka kaupan pihaan, niin ei niin paljon tarvitse pelätä varkaita. Mekaaniset levyjarrutkin ovat hydraulisia huoltovapaammat (jos tulee ongelmia). Miinus tosin siitä, että eturatas on turhan iso, joten kovin jyrkkiä mäkiä tuolla ei kevyesti poljeta. Sen toki voi vaihtaa pienempään ja minun mielestäni kannattaakin vaihtaa. Esim. 32 voisi olla sopivampi.

  13. #13
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.302
    Jos on orientoitunut Kona hintaluokkaan niin kannattaisi pysyä siinä, on paljon parempi mieli pyörän oston jälkeen kuin tuollaisen halpiksen...

  14. #14
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Itsekin suosittelen satsaamaan laatuun 700-1000 euron verran, jos vain mahdollista. On todennäköisesti pidemmällä tähtäimellä parempi ratkaisu. Tässä maailmassa on jo liikaa eletty kertakäyttökulttuurissa, niitä markkinoita ei pidä suosia. Paperitietoja lukemalla ei ehkä selviä, missä 300 euron pyörässä on tingitty. Selvää kuitenkin on, että jossain täytyy olla, muutenhan XXL myisi tuota pyörää tuplahinnalla.

    Jos varkaita pitää erityisesti varoa, parempi ratkaisu on ostaa jokin vanha pyörä käytettynä ja kunnostaa se käyttökelpoiseksi. Uusi 300 euron White on yhtä houkuttelevan näköinen kuin tonnin Kona.

  15. #15
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.302
    ^Niinpä, ei suuri osa pitkäkyntisistä kulje hintaluettelon kanssa. Monasti tulee tuo halpa ensihankinta kalliimmaksi kun täytyy ostaa kunnollinen tai sitten mielenkiinto harrastukseen laantuu kaluston vuoksi.

  16. #16
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Selvää kuitenkin on, että jossain täytyy olla, muutenhan XXL myisi tuota pyörää tuplahinnalla.
    Ei tuossa mitään suurta mysteeriä ole. Halvat osat sekä "oma merkki" eli yksi myyntivälikäsi puuttuu. Plus ei järkeä myydä tuplahinnalla kun noiden mallistossa on jo saman merkin tuplahintainen ja pari muuta hybridiä. Itse vastustan pyörän hankkimista 300€ hintaan mutta tuskin tuohon rahaan parempaa 300€ pyörää löytyy kovin helposti. Toki on budjettia on niin miksei ottaisi Dewiä.

    Sen verran fiksun oloinen mankeli tuo Whiten uusi on että jos törmään johonkin alekoodiin tjsp niin taidan ostaa itselle miesten mallin kesäksi pubipyöräksi (jos edes pubit koskaan aukeaa). Paluumatkaa ajatellen ajoasentokin sopivan rento.

  17. #17
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.620
    Eipä tossa ilmoitetun osalistan jälkeen jää mysteeriksi kuin kiekot ja laakerit. Näköjään muuten täyspitkät vaijerinkuoret ja menee vielä rungon sisällä.

  18. #18
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    669
    Hei! Muistutuksena ketjun aloittajalle, ettei omikään pyörä huoltovapaa ole - jos sillä ajetaan ahkerasti. Ketjuvaihteinen kaipaa silloin tällöin pesua ja rasvausta. Ja tietysti renkaat pumppaamista. Toimenpiteet kannattaa - pyörä kestää pitempään ja kulkee keveämmin. Jos haluaa vähentää puhdistustyötä, napavaihteinen, mahdollisesti hihnavetoinen levyjarrullinen pyörä on oikeampi ratkaisu.

  19. #19
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Paperitietoja lukemalla ei ehkä selviä, missä 300 euron pyörässä on tingitty. Selvää kuitenkin on, että jossain täytyy olla, muutenhan XXL myisi tuota pyörää tuplahinnalla.
    Mutta eihän pyörä ole kuin osiensa summa. Jos osissa ei ole vikaa? Ihan toimimia perusosia näyttäisi tuossa olevan. Ehdottomasti kannattaa ostaa tuollainen, koska eihän tuo maksa juuri mitään ja ajaa täysin asiansa. Ja nämä isot ketjut pystyvät joskus painamaan hinnat todella alas käyttämällä vähän vanhentuneita komponentteja, kuten 8-sarjaa, joita jossain Aasiassa ja halvemman pään maissa vielä kovasti käytetään.

    Jos varkaita pitää erityisesti varoa, parempi ratkaisu on ostaa jokin vanha pyörä käytettynä ja kunnostaa se käyttökelpoiseksi. Uusi 300 euron White on yhtä houkuttelevan näköinen kuin tonnin Kona.
    Eikä ole, mutta jos se varastetaan tai siitä varastetaan osia, kuten revitään satulatolpat ja muut irti, niin menetys ei ole niin suuri.

    Jos itse olisin ostamassa kaupunkipyörää, saattaisin hyvinkin ostaa juuri tuon, koska saisi toimivan pelin pienellä rahalla. Ei tuosta tosin olisi kokoa minulle, mutta jos olisi, niin ei edes naisten malli haittaisi.

  20. #20
    8-sarjahan on tullut takaisin ainakin sähköpyöriin. Noita perus/halpisosasarjojahan (7/8/9) kyllä ymmärtääkseni edelleen uusitaan/kehitetään paremmiksi aika ajoin, mutta valinnanvaraa on vähemmän kuin uudemmissa (esim. 12). Oletettavasti toimivat ihan hyvin ja ovat edullisia ja osia saatavilla laajasti.

    Esimerkkinä sähköavusteisen 8-sarjasta SRAM EX1 Rear Derailleur 8-speed, takavaihtaja 124,99 EUR. Melko kallista. 8-rattainen sähköavusteisen takapakkakin kolmisen sataa euroa.

  21. #21
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.620
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hiilikuitumies Katso viesti
    Ei tuosta tosin olisi kokoa minulle, mutta jos olisi, niin ei edes naisten malli haittaisi.
    On tuolla sama pyörä mustana "miesten" mallina, eli koissa 18'' ja 20''.

    https://www.xxl.fi/white-ax-290-ff-2...170634_1_style

  22. #22
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    On tuolla sama pyörä mustana "miesten" mallina, eli koissa 18'' ja 20''.

    https://www.xxl.fi/white-ax-290-ff-2...170634_1_style
    Juu. Pitäisin tuota tosi hyvänä vaihtoehtona itselleni, mutta en nyt tarvitse uutta. Ja etenkin itselleni, koska jos noin yksinkertaiseen kapistukseen tulisi ongelma, niin osaisinhan minä sen korjata. Kun yllä jotkut puhuivat, että Konan hintaluokkaa kannattaisi ostaa ikään kuin se olisi itseisarvo ja sillä saisi jotain mystistä toimivuutta, niin en minä sitä oikein ymmärrä. Pyörä on vain runko ja muutama komponentti. Ainoastaan Prowheelin keskiö ja kammat ovat tuossa tuntematonta, mutta itsehän voisin helposti vaihtaa siihen helposti tarvittaessa Shimanoa tilalle. Minusta tuo on tosi järkevän oloinen valinta tuohon hintaan.

    Ja ketjun aloittajan suosittelen myös katsovan tuota. Ja samalla voisi ostaessa kysäistä, mitä ottaisivat, jos vaihtaisivat pienemmän eturattaan, koska kaupunkiajeluissa saisi olla mieluummin pienempi, niin ei tarvitse polvet mutkalla ja hikipäissään vääntää tiukkoja nyppylöitä ylös. Jokin 32 olisi parempi. Sillä ei sitten tykitellä alamäkiin, mutta tasaisille suorille se varmasti riittäisi, kun se satasen kadenssilla kuitenkin menisi neljääkympppiä.

  23. #23
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mr_W Katso viesti
    Esimerkkinä sähköavusteisen 8-sarjasta SRAM EX1 Rear Derailleur 8-speed, takavaihtaja 124,99 EUR. Melko kallista. 8-rattainen sähköavusteisen takapakkakin kolmisen sataa euroa.
    Onpa. Kai tuo on sitten sähköinen vaihtaja, eikä vain sähköavusteisiin pyöriin tarkoitettu? Pakko olla tuolla hinnalla.

  24. #24
    ^ Ei näytä olevan sähköinen vaihtaja, muuten vain kallista.

    Lisätietoja tuosta 8-vaihteisesta sähköavusteisille tarkoitetusta Sram Ex1-sarjasta: https://www.sram.com/en/sram/mountai...levancy&page=1

  25. #25
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.302
    ^Haisee vahvasti rahastukselta, ei äkkiäkatsottuna mitään perustetta hinnalle. Maksakoon kuka haluaa...
    Mielestäni 32 hampainen edessä edessä on tuollaista maastopyörä luokkaa, emme voi aliarvioida kysyjän voimia ja taitoja, varsinkinkin jos takana 11-50 niin kyllä tuo 38 täyttää tehtävänsä.
    En taaskaan ymmärrä että jos kysyjä orientoitunut johonkin johon on varaa niin miksi tyrkytetään selkeästi halvempaa (Ja huonompaa) vaihtoehtoa... IMO...

  26. #26
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    varsinkinkin jos takana 11-50 niin kyllä tuo 38 täyttää tehtävänsä.
    Mutta kun siellä on 11-34.

  27. #27
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    444
    Kannattaa Nure lukea kysyjän viesti ihan ajatuksen kanssa läpi, eikä liikaa innostua Kona Dew- otsikosta. V sellaisen olet omistanut ja hyväksi havainnut on pyöriä maailma täysi.

    Tämä virke eritoten, mitä tarkoittaa ja miten White tuohon ajatusrakennelmaan sopisi?

    ”Opiskelijana edullisempi on parempi, mutta en haluaisi olla parin vuoden päästä ostamassa uutta pyörää tai olla koko ajan korjaamassa sitä - mitä vähemmän huoltoa pyörä kaipaa, sen parempi. ”

    Onkohan xxl:ssä vielä esim. kolme ekaa huoltoa ilmaiset?

  28. #28
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Padex Katso viesti
    Onkohan xxl:ssä vielä esim. kolme ekaa huoltoa ilmaiset?
    Juuri näin. Joskus tympii aika paljon, kun tarpeettoman kalliita pyöriä tuputetaan ikään kuin niissä olisi jotain mysteeristä komponenttia, kenties se joidenkin puhuma pyörän sielu, ja että halvemmat hajoaisivat. Eihän hinta sitä ratkaise, vaan komponentit, jotka tuossa näyttävät ihan hyviltä, ja jos keskiö ja kammet eivät ole Shimanon veroiset, niin ne vaihdattaa sellaisiin ja silti jää vielä paljon rahaa pankkiin. Ja sitten nuo XXL:n huollot vielä päälle. Minusta tämän ketjun ongelma on aika ratkaistu nyt, jos pyörä vain muuten tuntuu mukavalta aloittajan mielestä.

  29. #29
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.302
    Kyllä Dew DL:n spekseissä selkeästi lukee 11-50 ja kylä tuolla Whitenkin pakalla pärjää normikuntoinen ellei ympäri vuotta ajele. Itsellä ainoastaan yksi yli 32 piikkinen pakka ollut ja ei noissa muissakaan nuo isommat ole päässeet pahemmin likastumaan... Tottakia jokaisela oikeus laittaa rahansa ihna mihin vaan mutten itse ole koskaan unohtanut tuota "Hyvää ja halpaa ei saa samassa paketissa" ajatusta ja tullut siihen tulokseen ettei köyhällä ole varaa ostaa huonoa. En sano että Whiten pyörä ei olisi ajettava jos siihen tyytyy enkä edes suositellut mitään parin tonnin vaihtoehtoa järkevämpänä...
    Kannattaa muuten ottaa selvää mitä nou ilmaiset huollot kattaa...
    Padex, ehkä se tarkoittaa sitä että on valmis sijoittamaan hieman enemmän saadakseen laadukkaamman ja kestävämmän tuotteen. Jos halpaankin pyörään tyytyväinen niin yleinen ilmiö on että alkaa helposti löytymään heikkoja kohtia joita haluaa päivittää, sellaisia joita ei ehkä tarvi toisessa tehdä jolloin myös hintaero supistuu...

  30. #30
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hitlike Katso viesti
    Ei tuossa mitään suurta mysteeriä ole. Halvat osat sekä "oma merkki" eli yksi myyntivälikäsi puuttuu. Plus ei järkeä myydä tuplahinnalla kun noiden mallistossa on jo saman merkin tuplahintainen ja pari muuta hybridiä.
    Eli xxl ei ota katteita pyörästä siksi, että myyvät kalliimpiakin?
    Halvat osat varmasti on ja kunniistä vain muutaman laatu voidaan määritellä kelvolliseksi, se tekee pyörästi riittävän hyvän? Minä en tähän usko, kun en vielä hyvää ja halpaa ole löytänyt. Mutta jos harrastuneisuutta riittää asian tutkimiseen, tuossa on siihen hyvä kohde.

    Sen verran fiksun oloinen mankeli tuo Whiten uusi on että jos törmään johonkin alekoodiin tjsp niin taidan ostaa itselle miesten mallin kesäksi pubipyöräksi (jos edes pubit koskaan aukeaa). Paluumatkaa ajatellen ajoasentokin sopivan rento.
    Markkinointi on onnistunut työssään. Nyt vain ostat tuon miesten mallin.

Samanlaisia aiheita

  1. Naiselle hybridipyörää
    By sannae in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 25
    Viimeinen viesti: 15.07.2016, 10.25
  2. Kaupunkimaasturi naiselle
    By Mankeloija_72 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 4
    Viimeinen viesti: 01.07.2016, 20.06
  3. Naiselle kona jake vai gir's g-crosser
    By dolbydin in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 07.06.2016, 16.58

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •