Pahoittelut jos tästä on jo kysytty lähiaikoina, kaipaisin päivittynyttä tietoa. Olen 170cm pitkä, kevyt nainen. En tiedä pyöristä melkeinpä mitään. Luulin, että pyöräm osto tulisi olemaan helppoa, mutta nyt olen varsin hämmentynyt eri vaihtoehdoista.
Haluaisin hankkia peruspyörän, joka sopii kaupunkiajoon ja keskuspuiston leveille poluille. Opiskelijana edullisempi on parempi, mutta en haluaisi olla parin vuoden päästä ostamassa uutta pyörää tai olla koko ajan korjaamassa sitä - mitä vähemmän huoltoa pyörä kaipaa, sen parempi. Matkat max 12km per suunta, suunnitelmana työmatkoja, kauppamatkoja ja rentoa pyöräilyä arkivaatteissa. Olisi kiva että pyöräily on kevyttä, huomioiden kuitenkin että mulla ei tässä ole pyöräilyharrastajan vaatimuksia. Ajoasennon toivoisin olevan jokseenkin pysty, ei ihan jopo-tasoa mutta ei todellakaan cyclocross-makuuta. Olisi myös toivottavaa, että takamus ei heti kipeydy kuten kuntosalin pyörien kanssa tuppaa käymään.
Olen saanut käityksen, että kona dew plus voisi olla hyvä peruspyörä tai ainakin pyörien hinnoissa ylöspäin mentäessä ensimmäinen "hyväksyttävän" laatuinen pyörä. Marin muirwoodia ja Canyon commuter 3.0 on myös jossain ehdotettu.
Vaikuttaako joku nästä pyöristä mulle sopivalta? Miten ne vertautuvat sinkula/fixie pyöriin, jotka vaikuttavat olevan helppokäyttöisiä/huollettavia ja ehkä halvempia?

Lainaa viestiä vastauksessa
  Lainaa viestiä vastauksessa Alkujaan tämän lähetti frostyalmond
 Alkujaan tämän lähetti frostyalmond

Kirjanmerkit