Näyttäis että -19 ja -20 mallin Silverbackeissä on tarakan kiinnittämiseen ruuvit myös alempana seatstayssa. Onko tietoa tai kokemuksia, mikä tavarateline tuohon sopisi parhaiten? Silverbackin omilla sivuilla ei ollut tarvikkeena.
![]()
Näyttäis että -19 ja -20 mallin Silverbackeissä on tarakan kiinnittämiseen ruuvit myös alempana seatstayssa. Onko tietoa tai kokemuksia, mikä tavarateline tuohon sopisi parhaiten? Silverbackin omilla sivuilla ei ollut tarvikkeena.
![]()
On jäänyt kaivelemaan tuo angle set että onko sillä selvä ero ajo ominaisuuksiin fatyssä, toisealta jyrkkähän tuo keulakulma on mutta tuoko loivennus jotain huonoakin tulleessaan ja onko tuo kannattava muutos??
Nyt olis taas tuota 7-3:sta settiä satavilla englannista joka ilmeisesti käy M koon fattyyn??
Ne joilla tuo muutos on tehty niin laittakaahan kokemuksia??
Laita vaa. Ei se ainakaan huononna. Veikkaampa että kesäoloissa huomaa paremmin eron. Ollu jo niin kauan tuo että ei enään muista millanen se ennen oli. Kait niitä tangonylityksiä sai pelätä enemmä vanhalla. Ja angle setillä pyörä kulkee vakaammin suoraa. Ku esim ajaa ilman käsiä.
Muutama asia myös mietityttää,,,millainen tuo on asentaa, miten saa ylä ja alapuolen linjaan sekä miten tuo kestää käyttöä??Onko tuo asennettavissa ihan ilman mitään muita muutoksia alkuperäisien osien tilalle??
Niin ja onko tietoa oliko tuo 7-3;n M koon fattyyn sopiva??
Kiitos! Tuo olisi just mulle sopiva, kun en isommin tykkää reppu selässä ajella. Pitää käydä katsomassa paikallisesta XXL:stä, josko noita olisi vielä hyllyssä.Alkujaan tämän lähetti kurvimies
Mikäs tuo runkolaukku on, jota näkyy hiukan kuvassa?
Noh ite en jaksanu työkaluja hankkia niin kävin paikallisellä sepällä asennuttamassa. Ne laakerikupithan siinä pitää vaihtaa runkoon. Niissä se kulma on. Ne pitää laittaa oikein päin.
headset tools hakusanaksi. Irrotus työkalu ja sekä puristus työkalu asennukseen. Kait sen saa kumivasarallakin taottua paikalleen
Ok...pistin tilaukseen, myöhemmin kommenttia oliko kannattava homma![]()
Mulla on T7-2 M-koon Fattyssä, mutta molemmat pitäisi olla käsittääkseni sopivia. Eroa en minäkään osaa kuvailla, kun vanha runko oli S-kokoinen ja aiempi 2016 vuosimallinen oli vähän eri keulakulmalla ja keula on eri jne. Todella hyvä ajotuntuma tuon kanssa on. Asennutin itsekin liikkeessä, kun meni hermot yläkupin asennuksen kanssa.
Juu noissahan 7-2 ja 7-3 erona on vain headtuben pituus, mittasin omastani M sta niin oli 110mm. Eli 7-2= 100mm-110mm ja 7-3=110mm-120mm joten molempien pitäisi käydä kyllä.
Ok, näytti isommalta. Pitää etsiskellä vähän suurempi n. 5 litran laukku runkokolmioon.
Angle set asennettu.........
Oikea koko SB m kokoiseen runkoon 7-3.
Hyöty: vakaammat ajo ominaisuudet, tökkääminen ja sarvien yli menon pelko pieneni. Pyörässähän on bluton keula niin varmaan alkuperäisellä keulalla ero on vielä suurempi siis parempaan suuntaan.
Pyörä näöltään enempi pyörän näköinen.
Toisealta ajoa takana vasta niin vähän että tarkempaa analyysiä ei vielä voi oikein antaa, mutta ehdottoman kannattava muutos kyllä.
Asennus: helpohko mutta saa olla tarkkana ja kun omatekoisilla välinellä homman suorittaa niin kuin sen tein niin en suosittele ihan joka pojalle jos vähänkin epäilee taitojaan. Pikku nikseillä tuon saa kyllä melko helposti paikalleen.
Osat tuntuivat ihan korkeatasoisilta.
Meni Fattystä keskiölaakeri, mistäs saisi uuden race face X team 100mm keskiölaakerin, heikosti näyttäis kotimaassa olevan tarjolla, onko vinkkejä??
Mitkähän tuossa on mahdollisuudet, tuo keskiölaakerihan on täsmälleen samanlainen, laakerit on samat mutta tuon väli muhvinhan ilmeisesti pystyy ottamaan vanhasta ja vaihtaa tuon lyhyen tilalle?? keskiölaakeri on tämä mutta kapeammalle keskiölle. https://foxcomp.fi/race-face-x-type-...keskio-68-73mm
Oisko tuohon olemassa parempia laakereita, ja onkohan pelkkiä laakereita jotka sopisi tuohon muovi suoja muhviin. Onko kokemusta tai ehdotuksia??
Niin ja mistä työkalu tuon keskiölaakerin asennukseen??
Nyt on ~300km scoop deluxella takana. Mahtava pyörä hintaansa nähden. Uudet polkimet ja riser tanko on matkalla. Ainoa mikä mietityttää on se, että isoimmalla vaihteella kun antaa vähä enemmän voimaa polkemiseen, niin välillä jostakin paukahtaa.
Tuntuu että ketjut hyppäis "piikin yli", mikä tuskin on mahdollista. Kuluneet eivät ole ja on hiekat yms aina pesty pois. Eräs pyöräilyä harrastava kaveri totesi että vapaaratas olis antautunut. Pidän tätäkin epätodennäköisenä, koska kyseessä on kuitenkin uusi pyörä. Voimaa konteista löytyy kyllä, näin vanhana voimanostajana.
Onko kysymys vain siitä, että vaihteiston säädöt on viturallaan vai siitä että alan selvittämään takuuasioita?
Itelläki teki hybridi samaa ku vaihoin siihen uuden pakan ja ketjut. En jaksanu selvittää mikä sen aiheutti ku kerkes takavanne korkata niin se on romuna tuolla.
Löysäsin b-ruuvia niin alko helpottaa ainaki toistaiseksi.
Ketju voi olla liian pitkä, vaihtajan kiristysvara loppuu. Onko pikkupyörät vaakatasossa tai taaempi jopa korkeammalla suurimmalla vaihteella?
Epäilen vahvasti tuon paukahtavan äänen tulevan vapaarattaasta, kyse ei välttämättä ole siitä että vapaaratas olisi rikki vaan se että sinne on saatettu laittaa liian jäykkää ja liian paljon rasvaa jolloin kynnet ei aina ehdi palata rullauksen jälkeen pito kuopiinsa kunnolla. Vapaarattaan putsaus voi olla tuossa tilanteessa korjaava toimenpide.
Säädin tosiaan b ruuvin avulla vaihtajan asennon niin että ylemmän vapaarullan, mistä ketju menee, ja isoimman takarattaan väliin jää 7mm. Sekä kiristin kytkintä puoli kierrosta. Nyt tuntee jaloissa, että veto välittyy renkaalle ja ei "tunnu epävarmalta" / odota että koska luiskahtaa ketju. Näemmä uuden pyörän osien asettumista...
Vaihteet vaihtuu hyvin ja tänään käyn testaamassa 20km lenkin. Katotaan kumpi murtuu mies vai pyörä![]()
Kävi tossa kytkintä kiristäessä muuten se perinteinen: *kling* ja osia haettiin hallin lattialta.
Tuli ainaki putsattua kaikki pinnat mistään ylimääräisestä tavarasta.
On muute v-mäinen laittaa sitä kytkimen kannen tiivistettä paikalles!
Voiko joku vääntää rautalangasta, mitä hilpettä täytyy pistää tilaillen, jotta 2019 Scoop Fattystä saa etuvaihtajan pois? Mun yksilössä on 3-pykäläinen valitsija, ja tuosta etuvaihtajasta tuntuu olevan enemmän haittaa kuin hyötyä..
Tuota noin...siis onko sinun pyörässä 3 eturatasta??. Laita tiedot mikä kampisarja tuossa pyörässä on tai jos mahdollista laita kuva kammista.
Periaattessa homma menee niin että joudut hankkia:
1 eturatas esim. 30th. https://absoluteblack.cc/oval-104bcd-chainring.html omassa pyörässäni ovali ratas, tykkään
takarataspakka 11-42 shimano https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/341...assette-11-42t
goal link https://r2-bike.com/WOLFTOOTH-Goatli...ar-derailleurs
mieluiten uudet ketjut.
Halvimmillaan pelkä eturattaiden poisto ja esim. tuollainen 30th eturatas alkuperäisiin kampiin riippuen siitä mikä kampisarja sinun pyörässä on, tosin sillä alkuperäisellä takapakalla välitykset jää naftisti puutteellisiksi vaikeissa paikoissa.
eli noin 100e tietämissä mitä muutos maksaa, mutta kannattaa ehdottomasti.
Eikös noista liipasimista löydy vipu jolla se vaihdetaan 3:sesta 2:een?
Jos se sit pelais paremmi
Vain 2 eturatasta, mutta jostain syystä osa noista fattyistä lähti 3-pykäläisellä "valitsijalla".
Kuva kammista;https://photos.app.goo.gl/G35uSnGAFSQ3bgX88 ja "valitsijasta"; https://photos.app.goo.gl/BE6WN66XxPqmZeWR6
Verkkiksen tiedoissa kerrotaan kampisarjaksi Prowheel Zephyr 22/36 ja kampien taustapuolella lukee Prowheel.
Kuinka pitkät ketjut tuolle setille olisi hyvä ostaa?
Kirjanmerkit