GarminHephaGiantElectrobike
Sivu 37 / 96 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27 35 36 37 38 39 47 87 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.081 - 1.110 / 2876

Aihe: Zwift.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti itv Katso viesti
    Nyt on kokeiltu kalibroida tuolla Eliten softalla, ei auttanut.

Zwiftin support-palstalta huomasin että nimenomaan Android-appin kanssa jollain oli ollut samantyyppisiä ongelmia (tosin siellä ehkä vastus oli kokonaan hävinnyt), ja kokeilinpa sitten PC-softalla. Siinä ei ole tätä ongelmaa, vastusta riittää tasaisella ja jopa alamäissä - tekee ajamisesta aika paljon mielekkäämpää.

Support-palstalla ehdotettiin myös FTP:n asettamista manuaalisesti isommaksi, ilmeisesti Zwift sitten säätää vastusta myös tuon mukaan. Säädin 192W->300W, ei auttanut Androidin kanssa. Tulee halpistreinerikokeilu kalliiksi jos pitää nyt vielä tätä varten PC tai iPadi hommata...
    Se tässä sisäpyöräilyssä on huonoa että erilaisia ongelmia ilmenee enemmän kuin ulkopyöräilyssä. Tosin ongelmat harvemmin kohdistuu pyöräilyyn vaan enemmänkin tietotekniikkaan esim. yhteysongelmat, softabugit jne. Itse en ole ikinä käyttänyt mobiililaitteita sisätreenissä vaan tietokoneen kanssa on aina menty.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Se tässä sisäpyöräilyssä on huonoa että erilaisia ongelmia ilmenee enemmän kuin ulkopyöräilyssä. Tosin ongelmat harvemmin kohdistuu pyöräilyyn vaan enemmänkin tietotekniikkaan esim. yhteysongelmat, softabugit jne. Itse en ole ikinä käyttänyt mobiililaitteita sisätreenissä vaan tietokoneen kanssa on aina menty.
    Harmi teille, jotka näiden kanssa painitte. Minä puolestani ajan sisällä nimenomaan siksi, että erilaisia ongelmia ilmenee vähemmän kuin ulkopyöräilyssä.
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Harmi teille, jotka näiden kanssa painitte. Minä puolestani ajan sisällä nimenomaan siksi, että erilaisia ongelmia ilmenee vähemmän kuin ulkopyöräilyssä.
    Sen verran pitää selventää että minulla ei ole ongelmia vaan tuo minun kommentti liittyy siihen mitä olen netistä lukenut. Signaalien yhteysongelmia ja vaikka mistä on saanut lukea, onneksi ei omalla kohdalla ole ongelmia ollut.

Tuli ekan kerran ongelma läppärin kanssa, kaikki vehkeet kyllä sanoi että connected to zwift mutta kaikissa luki myös että No signal, toiminta oli sen mukaista.
    Oli sen verran kiire päästä ajamaan että otin toisen läppärin ja löin ant+ tikun siihen kiinni ja kaikki pelasi heti moitteetta.
    Vanha läppäri on Win7 ja vain 4Gb muistia joten se taitaa nyt jäädä tuostakin hommasta eläkkeelle.

Onko 1080p maksimireso, vai saako 4k:ta pihalle jollain kikkailulla?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HeZaH Katso viesti
    Onko 1080p maksimireso, vai saako 4k:ta pihalle jollain kikkailulla?
    Kyllä saa 4k:ta pihalle, jos Zwift katsoo, että rautasi jaksaa sitä pyörittää. Jos valikoissa ei 4k:ta näy, niin koneesi on todennäköisesti liian hidas.

https://blog.zwiftalizer.com/post/buyersguide-2019/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti äkssee Katso viesti
    Kyllä saa 4k:ta pihalle, jos Zwift katsoo, että rautasi jaksaa sitä pyörittää. Jos valikoissa ei 4k:ta näy, niin koneesi on todennäköisesti liian hidas.

https://blog.zwiftalizer.com/post/buyersguide-2019/
    Voi olla joo. Koneena on Intelin i5 3570, nvidian 1030 2gb vrammilla, 16gb ram ja 256gb ssd.

Voi olla joo. Koneena on Intelin i5 3570, nvidian 1030 2gb vrammilla, 16gb ram ja 256gb ssd.
    Näytönohjain on pullonkaula, muutenhan tuon pitäisi riittää. Itse laitoin Asus GeForce GTX 1660 Super näytönohjaimen ja nyt pyörii 4k ultra ok.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Joo, ja ryhtymisen kynnys on aika matala. Itse panostin kanssa Zwiftiin tälle talvikaudelle, ja lopputuloksena oon saanut ajettua ihan huomattavasti enemmän kuin mikä talvella yleensä on toteutunut.

Konkreettisesti pyhitin kämpästä sen pari neliömetriä pysyvälle Zwift-nurkkaukselle, että kaikki kamat on aina valmiina. Ostin ison mutta halvimman mahdollisen telkkarin ja sen alapuolelle tehokkaan 50 cm tuulettimen. Käden ulottuvilla on tuuletusikkuna, jolla saa säännösteltyä lämpötilaa. Pystyn ihan hyvin ajamaan kolmen tunnin treenin tai ainakaan se ei jää fyysisestä mukavuudesta kiinni.

Telkkarissa on kiinni vanha läppäri, joka pyörittää Zwiftiä ihan hyvin, eli lähinnä vain isot pelotonit saa FPS:t kyykkäämään. ANT+ on yhteyksien suhteen tuntunut hyvin luotettavalta. Joskus aikaisemmin mulla oli ongelmia tehomittarin yhteyden kanssa, mutta sen syyksi paljastui turhan vieressä ollut WLAN-tukiasema.
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tri-nisti Katso viesti
    Tuli ekan kerran ongelma läppärin kanssa, kaikki vehkeet kyllä sanoi että connected to zwift mutta kaikissa luki myös että No signal, toiminta oli sen mukaista.
    Oli sen verran kiire päästä ajamaan että otin toisen läppärin ja löin ant+ tikun siihen kiinni ja kaikki pelasi heti moitteetta.
    Vanha läppäri on Win7 ja vain 4Gb muistia joten se taitaa nyt jäädä tuostakin hommasta eläkkeelle.
    Mulla kävi juuri noin Wahoon treinerin kanssa, ratkaisu oli bootata treineri ja parittaa uudelleen. Treinerin sammuminen vaan kestää semmoisen 30 sekkaa ennen kuin valot sammuu, muuten aika nopea tehdä. Ehkä siitä ois hyvä ottaa virta pois kun ei ole käytössä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti äkssee Katso viesti
    Näytönohjain on pullonkaula, muutenhan tuon pitäisi riittää. Itse laitoin Asus GeForce GTX 1660 Super näytönohjaimen ja nyt pyörii 4k ultra ok.
    Hp:n pimpattu wanha työasema on toiminut htpc:nä, joten noin järeää näyttistä ei taida siihen saada (poweri ei riitä ja lisävirtakaapelit uupuu). Nyt muutaman kuukauden käyttänyt tabletin kautta, josta ampunut kuvan 65" telkkarille. Ant+ usb-tikku tilattu ebaysta, jonka tulemisessa kesti se ~kuukausi.

Mikä olisi varmatoimisin ant+ usb-tikku, joka toimisi Elite Suiton ja Garminin sykevyön kanssa? Kiinanihmeen tilannut, mutta sen kantama tuntuu olevan todella lyhyt, verrattuna nykyiseen tablettiin, jota käytän tällä hetkellä. (Samsung Galaxy Tab s5e)

Mulla on tuollainen kiinantikku ja hyvin toimii. Olen varmuudeksi jatkoroikalla siirtänyt pois tietskarin takaa lähemmäs raikkua. Ainakin NEO ja Garmin vyö toimivat täysin pätkimättä.

Garminin tikku on täällä toiminut ilman ongelmia.

Suunto Movestick Mini toimii Garminin vyön kanssa ja muutenkin hyvin.

Jostain syystä erg-moodi toimii tabletilla, mutta ei taas pc:llä ant+ tikun kautta. Tabletin kanssa traineri on tosin bluetoothilla yhteydessä, voiko olla vaikutusta asiaan?

https://zwifthacks.com/zwift-preferences/ ollut ihan hauska lisäohjelma. Saa muokattua vapaammin asetuksia ja pakotettua vaikkapa tietyn reson, jolla peli pyörii vielä suhkot sujuvasti.

Tuli ajettua eka satkun lenkki zwiftissä, yllättävän kivuttomasti meni. En kuitenkaan ehkä ota joka viikkoiseksi tavaksi.

Mitäs mä tarvisin että sais zwiftin näkymään telkkaris ? Älytv ? Vai riittääkö chromecast tms ? Tähän asti ajellu iphonen näytöltä. Turbomuin misuro b+ sensorilla.

HDMI kaapelilla saat Zwiftin siitä kännykän näytoltä näkymään telkkarissa jos sulla ei ole mitään laitetta mikä pystyisi peilaamaan iphonen näyton. Tarvitset tietty lightning/HDMI adapterin (tai sen vanhan pistokkeen adapterin jos puhelin on vanha).

Eli vaikka tommosen adapterin ja siihen HDMI piuha perään.

6.7 WTF/kg

Samalla ehkä voi arpoa, josko sittenkin investoisi AppleTV 4K-boksiin. Tämä olettamalla, että sulla on WiFi.

Mutta tämä tie voi johtaa loputtoman upgreidaamisen tielle. Sen päässä on tyhjä katse, tyhjentynyt tili ja tulehtuneet ihmissuhteet. Noin vinkkinä tästä polusta:
    - huomaat, että isommalta kuvapinnalta tuska tihkuu paremmin (mukailtu P. Selin)
    - huomaat, että Tacx Neo imee sinusta paremmin mehut irti ja tuo sisäpyöräilyyn sopivasti työmatkatempoilusta tuttua tappion katkeraa kalkkia (huomaat, että se wattimäärä, mitä luulit tuottaneesi turbomuinilla, olikin vain hattiwattia)

kiitos vastauksista

Aloin ensin naputtelemaan Apple TV suositteluviestiä, mutta siinä lähtee varustelukierre helposti laukalle. Varustelukierteen kanssa on syytä olla varovainen kuin ripulin helpottamisessa piereskelemällä.
    6.7 WTF/kg

Uskon kyllä. Ajattelin lähteä liikkeelle tolla johdonpätkällä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hattala Katso viesti
    Mitäs mä tarvisin että sais zwiftin näkymään telkkaris ? Älytv ? Vai riittääkö chromecast tms ? Tähän asti ajellu iphonen näytöltä. Turbomuin misuro b+ sensorilla.
    Jos laitteet tukee sitä niin kyllä Chromecast riittää. Itsellä Chromecastilla kuva koneelta telkkariin ja trainerin vierestä ANT+ dongle USB kaapelilla koneeseen.

Chromecast on mulle tuntemattomampi, mutta se näkyy olevan aika edukas, varmaan edukkaampi kuin HDMI adapteri ja HDMI kaapeli jos niitä ei omista ennestään.
    6.7 WTF/kg

Mikä olisi varmatoimisin ant+ usb-tikku, joka toimisi Elite Suiton ja Garminin sykevyön kanssa? Kiinanihmeen tilannut, mutta sen kantama tuntuu olevan todella lyhyt, verrattuna nykyiseen tablettiin, jota käytän tällä hetkellä. (Samsung Galaxy Tab s5e)
    Mulla oli pari viikkoa ongelmia Garminin tikun kanssa, kun ilmeisesti tilassa on sen verran paljon häiriöitä. Ostin tilalle Tacxin ANT+-antennin, joka on olennaisesti vähän isompi dongle puolitoistametrisen USB-kaapelin päässä. Sijoitin sen jotakuinkin keskiön alapuolelle ja kaikki ongelmat katosivat.

Jos signaalin kanssa on ongelmia, niin zwiftalizer.com on ihan hiton kätevä. Se näyttää Zwiftin kirjoittaman login perusteella, että kuinka vahva ANT+-signaali on kustakin laitteesta ollut. Eli käytännössä jos on ongelmia niin voi kokeilla muuttaa jotain ja saa tarkempaa palautetta kuin epämääräisen toimii / ei toimi. Lisäksi tuosta näkee jos ANT+-yhteydessä tapahtuu ajon aikana uudelleenparituksia, josta käytännössä seuraa datan putoamista hetkeksi.
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Salonen Katso viesti
    Mulla oli pari viikkoa ongelmia Garminin tikun kanssa, kun ilmeisesti tilassa on sen verran paljon häiriöitä. Ostin tilalle Tacxin ANT+-antennin, joka on olennaisesti vähän isompi dongle puolitoistametrisen USB-kaapelin päässä. Sijoitin sen jotakuinkin keskiön alapuolelle ja kaikki ongelmat katosivat.

Jos signaalin kanssa on ongelmia, niin zwiftalizer.com on ihan hiton kätevä. Se näyttää Zwiftin kirjoittaman login perusteella, että kuinka vahva ANT+-signaali on kustakin laitteesta ollut. Eli käytännössä jos on ongelmia niin voi kokeilla muuttaa jotain ja saa tarkempaa palautetta kuin epämääräisen toimii / ei toimi. Lisäksi tuosta näkee jos ANT+-yhteydessä tapahtuu ajon aikana uudelleenparituksia, josta käytännössä seuraa datan putoamista hetkeksi.
    Pitääpä tuo laittaa kokeiluun. Vielä kun saisin selvitettyä, miksei egs-moodi toimi windowsilla, mutta Androidilla pelittää ihan nätisti.

Nyt voi varmaan paistaa makkaraa Zwiftin serverihuoneen ovenraosta käsin. Tänään aamulla näin pahimmillaan/parhaimmillaan 13k käyttäjää linjoilla ja tuli mieleen missä vaiheessa loppuu kapasiteetti.
    6.7 WTF/kg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Nyt voi varmaan paistaa makkaraa Zwiftin serverihuoneen ovenraosta käsin. Tänään aamulla näin pahimmillaan/parhaimmillaan 13k käyttäjää linjoilla ja tuli mieleen missä vaiheessa loppuu kapasiteetti.
    Ei pitäisi AWS-pilvestä ihan heti loppua kapasiteetti. On siellä ollut tänään ainakin 19720 käyttäjää samanaikaisesti.

Olen nyt talvella ajanut yli 90% pyöräilystäni virtuaalimaailmoissa trainerilla, lähinnä kilpailun kaltaista ajoa. Kävin torstaina ja perjantaina ajamassa luomuna yhteensä hiukan yli 100 km, isohkoilla tehoilla ja mäkiä putkelta. Mielestäni hyvin samanlaista ajoa kuin Zwiftissä. Niinpä vaan oli vatsalihakset kipeänä ihan eri tavalla kuin trainerin jäljiltä, vaikka siinäkin ajan mäkiä ja kirejä myös putkelta ja alaotteelta. Voi toki olla, että kyse on kokonaisrasituksesta tms, mutta kuvittelisin että luomupyöräilyssä keskikroppa vähän enemmän käytössä.
    10k-kerhon jäsen

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •