Mukavaa lukea näin amatöörizwiftaajana juttujanne.
Omat keskimääräiset ajotehoni ovat "normaali" lenkillä n. 2.2-2.4W/kg ja FTP nousi juuri 228:n. Trippimittarissa on nyt melko tasan 1500km. Näillä ei vielä kuuhun mennä, mutta Zwiftin perusreiteillä New York, Lontoo, Richmond, Insbruck pysyy kyllä hyvin vauhdissa mukana. Omat arvoni ovat jämptisti sitä, mitä senttimitta ja vaaka näyttävät ja trainerissa on kiinni vanha alurunkoinen Focus 53-39 x 12-25 välityksillä. Itse asiassa normaalien kuolevaisten joukossa noilla tehoilla näyttäisi olevan siinä 25% nopeimpien joukossa. Juuri tänään tein uuden tehoennätykseni ja sain New Yorkin 150m sprintillä 940W tehot irti itsestäni. Sillä pääsi alkuiltapäivästä kympin sakkiin 1600 polkijan joukossa.
Olen kiinnittänyt huomiota siihen, että päiväsaikaan ajelevat aasialaiset vetävät ihan törkeillä W/kg lukemilla. Ovat siis ilmeisen kevyitä tai sitten hyviä "trimmaajia." Niitä vastaan ei ole nousuissa mitään mahdollisuuksia, vaikka runttaisi hetkellisesti 6W/kg kun toisella mittari huutaa punaisella! Ikävä kyllä fysinen ikä luo hieman rajoitteita ja syke alkaa tökkiä vastaan jo tuolla 165-170kieppeillä. Enempää ei koneesta kierroksia irtoa vaikka tahtoa olisi.
Kunto on kuitenkin noususuuntainen siitä, mistä marraskuun lopulla aloittelin. Toistaiseksi Zwiftissä on riittänyt ihan nämä perustoiminnot, mutta olen jutuistanne ymmärtänyt, että maailmaa voi laajentaa vielä vaikka kuinka paljon.
Aika paljon outoa sanastoakin: Trainer diff, sticky draft, full draft, Tdz pro am. jne...opeteltavaa siis riittäisi vaikka kuinka paljon, mutta jo perusmuotoisena Zwift on todella hauska laite. Perkeleen kalliiksi vai se on tullut: Traineri, traineripyörä, läppäri, ohjelmistot...mutta ehdottomasti sen väärti.

Lainaa viestiä vastauksessa

Kirjanmerkit