GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 402 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 302 352 392 400 401 402 403 404 412 452 502 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 12.031 - 12.060 / 15287

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

  1. #12031
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.628
    ^Joopa, no potkaisin itseni ulos tuolta HePon FB-ryhmästä ja eroaisin koko HePosta, jos muistaisin, että olenko maksanut jäsenmaksua. Mutta mun puolesta fillaritalebanit saa kiihkoilla omassa kuplassaan.

  2. #12032
    Liittynyt
    02/2020
    Viestit
    51
    Autokamerastani saisi törttöilevistä pyöräilijöistä joka päivä julkaistavaa materiaalia. Ei maksa vaivaa, ei se mitään auttaisi. Ajaisivat silti ihan mistä sattuu jatkossakin.

    Tämä kommenti tuohon kepperin videoon.

  3. #12033
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Tässäkin genressä lisääntyy sama kuin tapahtuu globaalisti viestinnässä ja ihmisten asenteissa. Etsimällä etsitään virheitä toisten ryhmien käyttäytymisestä ja kärjistetään.

    Tällainen käytös ei ole enemmistön tapa, mutta muutama äänekäs saa paljon (hallaa) aikaan, koska maltilliset ja 'tolkun' ihmiset ovat pääsääntöisesti hiljaa.

    Toivottavasti HePoa ei valtaa talebanit niin kuin kävi pyöräliitolle (IMHO).
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  4. #12034
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    ^valitettavan helposti se äänekäs "ääriryhmä" saa vallan, kun tolkun ihmistä hävettää kuulua tuon pienen porukan leimaamaan ryhmään ja hän jättäytyy pois..
    Miten niin tyhmä kysymys??

  5. #12035
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    86
    Olen entistä vakuuttuneempi, että suurimmat mielensäpahoittajat löytyy tältä foorumilta. Voitaisiin perustaa yhdistys "Pyöräilijät pyöräilyn edistämistä vastaan".

  6. #12036
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jage Katso viesti
    Olen entistä vakuuttuneempi, että suurimmat mielensäpahoittajat löytyy tältä foorumilta. Voitaisiin perustaa yhdistys "Pyöräilijät pyöräilyn edistämistä vastaan".
    Mahdollisesti.. Jopa todennäköistä, että samaa sakkia, josta yllä on keskusteltu, löytyy myös täältä.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  7. #12037
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.628
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jage Katso viesti
    Voitaisiin perustaa yhdistys "Pyöräilijät pyöräilyn edistämistä vastaan".
    Hep. Missä saa ilmoittautua?

  8. #12038
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    185
    Yleistäminen ja porukan jakaminen pyöräilijöihin ja autoilijoihin parasta.

    Mikähän mahtaa olla keskimääräinen matka jonka ei-ammattikuljettaja autolla ajaa vuodessa? Itse olen viimeiset 6 vuotta ajanut yli 50 tonnia vuosittain. Autolla siis. Ja ollut kuitenkin monessa keskustelussa ja "keskustelussa" lähtökohtaisesti se -pyöräilijä joka ei tajua liikenteestä mitään-. Koska ratin takana istuva tietää nää jutut aina paremmin kuin sukkahousuihin pukeutuva ¤%!"**@

  9. #12039
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Samoin se on hauskaaa, että omaa pätevyyttä liikenneasioihin liittyen määritellään ajokokemuksella. Esim. miljoona kilsaa on monelle automiehelle kova meriitti ja siinä ei kannata muiden alkaa neuvoa.

    Jokainen urheilua tavoitteellisesti harrastanut tietää lopputuloksen, jos vuodesta toiseen vain suorittaa ja toistaa virheitä. Ilmeisesti liikenteessä tämä ei päde. Siellä pätevöityy ajamalla. Väistämissäännötkin tulee kerrattua automaattisesti, kun katselee ratin takaa väärin ajavia pyöräilijöitä. Pätevöitymistä voi tehostaa vaikkapa torven soittamisella.

    Jottei alkaisi kuulostaa liian yksipuoliselta, sama pätee myös pyöräilijöihin. Heillä onkin mahtava valttikortti taskussaan. Autoilijat on jo manipuloitu ajonopeuden ja ajotaidon välisen korrelaation osalta pilalle 70-luvun propagandan myötä, mutta onneksi pyöräilijä voi edelleen korostaa paremmuuttaan kovalla ajonopeudella.

  10. #12040
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Väistämissäännötkin tulee kerrattua automaattisesti, kun katselee ratin takaa väärin ajavia pyöräilijöitä. Pätevöitymistä voi tehostaa vaikkapa torven soittamisella.
    Jos olisin katsonut tarpeelliseksi tai edes viihdyttäväksi ajankuluksi vastata kommenttiaan varten foorumille rekisteröityneelle "lihapiirakalle", joka kertoi kuinka hänen autokamerastaan saisi törttöilevistä pyöräilijöistä joka päivä julkaistavaa materiaalia, olisin kenties esittänyt arvaukseni siitä että

    - 80% videolle otetuista tapauksista olisi sellaisia joissa pyöräilijä ajaa aivan oikein (mutta autoilija ei tunne tai ymmärrä liikennesääntöjä tai katsoo ettei niihin pitäisi tuijottaa koska pyöräilijään sattuu kolaritilanteessa enemmän)
    - jäljelle jääneistä tapauksista 80% olisi sellaisia joissa pyöräilijän törttöilystä ei ole pienintäkään vaaraa eikä minkäänlaista haittaa kenellekään (koska kukaan ei joudu niiden takia reagoimaan, hidastamaan, kiertämään, pysähtymään tms)
    - jäljelle jääneistä tapauksista 80% olisi sellaisia joissa pyöräilijä kuuluu johonkin selvästi erottuvaan erityisryhmään: lapset, puhelimeensa tuijottavat jopotytöt, ostoskorilla varustetulla naistenpyörällä liikkujat ym. joiden perusteella tehdyt yleistykset "pyöräilijöistä" ovat ehkä hivenen tarkoitushakuisiakin mutta ennen kaikkea kovin heppoisia.


    Jottei alkaisi kuulostaa liian yksipuoliselta, sama pätee myös pyöräilijöihin. Heillä onkin mahtava valttikortti taskussaan. Autoilijat on jo manipuloitu ajonopeuden ja ajotaidon välisen korrelaation osalta pilalle 70-luvun propagandan myötä, mutta onneksi pyöräilijä voi edelleen korostaa paremmuuttaan kovalla ajonopeudella.
    Mulla on ehkä taas hidas aamu, mutta en nyt aivan bonjaa ketkä ja millä tavalla korostavat paremmuuttaan kovalla ajonopeudella? Tässähän kai puhutaan edelleen pätevyydestä liikenneasioista? On totta että jotkut - mukaanlukien meikäläinen - puolustelevat suuremmalla ajonopeudellaaan sitä miksi valitsevat kelvin asemesta ajoradan, mutta sehän on täysin eri asia.

    Sellaiseen olen kyllä ollut törmäävinäni että joku pitää liikennekäyttäymistään viisaampana ja viime kädessä parempana sen vuoksi että hänen ajonopeutensa on alhaisempi. Toisin sanoen: koska hän osaa noudattaa "oikeaa tilannenopeutta", jolloin se kovempaa ajava on väistämättä vähemmän pätevä liikenneasioihin liittyen.

  11. #12041
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.628
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OneTen Katso viesti
    Koska ratin takana istuva tietää nää jutut aina paremmin kuin sukkahousuihin pukeutuva ¤%!"**@
    Sun täytyy vaihtaa sinne rekannuppiin persvakohousut succisten tilalle, niin olet Autoilija :P

  12. #12042
    Liittynyt
    02/2020
    Viestit
    51
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Jos olisin katsonut tarpeelliseksi tai edes viihdyttäväksi ajankuluksi vastata kommenttiaan varten foorumille rekisteröityneelle "lihapiirakalle", joka kertoi kuinka hänen autokamerastaan saisi törttöilevistä pyöräilijöistä joka päivä julkaistavaa materiaalia, olisin kenties esittänyt arvaukseni siitä että

    - 80% videolle otetuista tapauksista olisi sellaisia joissa pyöräilijä ajaa aivan oikein (mutta autoilija ei tunne tai ymmärrä liikennesääntöjä tai katsoo ettei niihin pitäisi tuijottaa koska pyöräilijään sattuu kolaritilanteessa enemmän)
    - jäljelle jääneistä tapauksista 80% olisi sellaisia joissa pyöräilijän törttöilystä ei ole pienintäkään vaaraa eikä minkäänlaista haittaa kenellekään (koska kukaan ei joudu niiden takia reagoimaan, hidastamaan, kiertämään, pysähtymään tms)
    - jäljelle jääneistä tapauksista 80% olisi sellaisia joissa pyöräilijä kuuluu johonkin selvästi erottuvaan erityisryhmään: lapset, puhelimeensa tuijottavat jopotytöt, ostoskorilla varustetulla naistenpyörällä liikkujat ym. joiden perusteella tehdyt yleistykset "pyöräilijöistä" ovat ehkä hivenen tarkoitushakuisiakin mutta ennen kaikkea kovin heppoisia.




    Mulla on ehkä taas hidas aamu, mutta en nyt aivan bonjaa ketkä ja millä tavalla korostavat paremmuuttaan kovalla ajonopeudella? Tässähän kai puhutaan edelleen pätevyydestä liikenneasioista? On totta että jotkut - mukaanlukien meikäläinen - puolustelevat suuremmalla ajonopeudellaaan sitä miksi valitsevat kelvin asemesta ajoradan, mutta sehän on täysin eri asia.

    Sellaiseen olen kyllä ollut törmäävinäni että joku pitää liikennekäyttäymistään viisaampana ja viime kädessä parempana sen vuoksi että hänen ajonopeutensa on alhaisempi. Toisin sanoen: koska hän osaa noudattaa "oikeaa tilannenopeutta", jolloin se kovempaa ajava on väistämättä vähemmän pätevä liikenneasioihin liittyen.

    Tyypillinen narsisti tämä hemmo.

  13. #12043
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    *nips*

    Toivottavasti HePoa ei valtaa talebanit niin kuin kävi pyöräliitolle (IMHO).
    Jo jokunen vuosi sitten seuran sisäinen keskustelu haiskahti vahvasti juuri tältä. Päätin siirtää jäsenmaksuvarani henkilökohtaiseen käyttöön.
    Memento mori

  14. #12044
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lihapiirakka Katso viesti
    Tyypillinen narsisti tämä hemmo.
    Yleensä käyttämäsi sanat kertovat enemmän sanojastaan.

  15. #12045
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti

    Sellaiseen olen kyllä ollut törmäävinäni että joku pitää liikennekäyttäymistään viisaampana ja viime kädessä parempana sen vuoksi että hänen ajonopeutensa on alhaisempi. Toisin sanoen: koska hän osaa noudattaa "oikeaa tilannenopeutta", jolloin se kovempaa ajava on väistämättä vähemmän pätevä liikenneasioihin liittyen.
    Monenlaista kulkijaa tuolla on. Osa ajaa lujaa, koska kokee taitonsa riittävän nopeuteen. Osa ajaa hiljaa, koska suhteuttaa nopeutensa tilanteeseen. Eräskin polkupyörälähetti hämmästeli sitä, että muut eivät osaa varoa kovaa ajavia lähettejä.

    Vain harva käyttää nopeutta, jonka ymmärtää vaaralliseksi. Kyseisen lähetin tapauksessakaan lähetin ajotapa ei ollut ongelma, vaan muiden varomattomuus. Toki on eri asia rikkoa pyörätienkäyttövelvoitetta siksi, ettei viitsi ajaa riittävän hitaasti. Siksi en sitä puheeksi ottanutkaan. Sinä teit sen.

  16. #12046
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Joku pahoitti mielensä HePo:n FB-ryhmässä siitä, kun kelveillä on hevosen lantaa.
    En kuulu Hepon ryhmiin (enkä Hepoon), mut kyllähän nuo ihmetyttää. Niin kauan ne ei haittaa pätkääkään, kun ne näkee. Mut talvella noi on välillä ikäviä ylläreitä, kun lumipeitteen alla on jäinen kasa tai kuulalaakereita, jotka huomaa just sillä hetkellä, kun niihin osuu. Tässä kohtaa tietenkin jonkun täytyy kommentoida, että voihan siellä olla jotain muutakin. Niin voikin, mut en silti kaipaa tielle yhtään ylimääräistä estettä.

    Ite väittäisin, että tämä tieliikennelain kohta kieltää tuollaisen ansoittamisen, mut olen tietenkin väärässä:
    "Tielle ei saa panna eikä jättää mitään, mikä voi vaarantaa tai haitata liikennettä."

    Erityisesti ihmetyttää, koska asiahan on jo ratkaistu, mutta sitä ei vaan haluta käyttää Suomessa:
    https://www.google.com/search?q=hors...=lnms&tbm=isch

  17. #12047
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.628
    ^Samaa mieltä niistä lantapaakuista, että onhan ne ikäviä ja se lanta leviää vielä ikävämmin selkään näillä keleillä. Toki voisi aloittaa ketjun kurasuojista, mutta en ehkä sitten kuitenkaan, kun en itsekään sellaisia käytä.

    "Keskustelu" kuitenkin meni siihen suuntaan, että saako poliisi ratsastaa kelvillä. Voidaan myös keskustella, että saako poliisi ajaa kelvillä prätkällä ja/tai maijalla. Ja ihmetellä näitä. Sekä sitä, kuinka nuoriso ei enää osaa käyttäytyä, toista se oli ennen. Vaikkei ollutkaan, mutta oli kuitenkin.

    Noista lantarepuista en tiedä. Kannattaisi kysyä poliisilta. Voi myös olla, kun tuo hevonen on myös JOUHA-väline, niin pyritään välttämään mitään irrallisia pussukoita roikkumassa, jotka sitten haittaavat varsinaista toimintaa.

    Enemmän minua kuitenkin haittaa koiranpaska kelveillä. Eritoten näillä keleillä. Ja lisäksi kun sitä on joka paikassa, eikä vain poliisien hevostallin vieressä.

  18. #12048
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    4.139
    Kun hevonen paskoo peräpäästään ja näyttää vielä pystyvän tekevän sen normaalin askelluksensa aikana ihan tuosta vain, ratsastajan lienee vaikea havaita ko. tapahtumaa, jollei vilkuile vähän väliä taaksepäin. Tiedä sitten, että vaikka huomaisikin, pysähtyisikö viskomaan kakkipalleroita pois tieltä.

  19. #12049
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Monenlaista kulkijaa tuolla on. Osa ajaa lujaa, koska kokee taitonsa riittävän nopeuteen. Osa ajaa hiljaa, koska suhteuttaa nopeutensa tilanteeseen. Eräskin polkupyörälähetti hämmästeli sitä, että muut eivät osaa varoa kovaa ajavia lähettejä.
    Lähetit lienevätkin yksi erikoisryhmä eli he edustavat tietynlaista pyöräilijätyyppiä - mutta eivät hekään minusta "korosta paremmuuttaan kovalla ajonopeudellaan". Olen siis edelleen yhtä ymmälläni kuin ennen vastaustasi.

    (Tilastotietoa ei taida olla olemassakaan, mutta veikkaisin etteivät lähetit kolaroi tai joudu onnettomuuksiin ajomääriin suhteutettuina muita pyöräilijöitä useammin. Ja kolareistakin osa lienee sellaisia joilta ei olisi välttynyt ajamalla hitaammin tai joita ei aiheuttanut tilanteeseen sopimattoman korkea ajonopeus.)

    Minusta eräs ongelma on siinä että niissä jotka mielestään osaavat ajaa hiljaa ja sopeuttaa nopeutensa tilanteeseen ei osaa ajaa, piste. Hiljaa ajaminen ei ole mikään lupa esimerkiksi olla näyttämättä suuntamerkkiä, ajaa kääntyessään vastaantulijoiden puolelle, seilata keskellä kelviä tai ajaa kelviristeykseen edes sivulleen vilkaisematta.


    Toki on eri asia rikkoa pyörätienkäyttövelvoitetta siksi, ettei viitsi ajaa riittävän hitaasti. Siksi en sitä puheeksi ottanutkaan. Sinä teit sen.
    Ihanko totta?! Mä mainitsin sen vain ja ainoastaan siksi että se oli ainoa asia jonka keksin tai pystyin kuvittelemaan jossa pyöräilijä jollain tapaa "voi edelleen korostaa paremmuuttaan kovalla ajonopeudella". Olisin helkutin iloinen jos viitsisit antaa jonkun esimerkin ajotavasta tai tilanteesta, jollaisten perusteella olet käsitykseesi päätynyt.

    Aika jännä tuo ajatus että pyörätiellä tulisi lähtökohtaisesti ajaa "riittävän hitaasti". Se kieltämättä näkyy niin suunnitelussa kuin ennenkaikkea toteutuksessa, mutta se liikennefilosofisesti kiintoisin piirre on että autoilijalle riittävän alhaiseksi vauhdiksi katsotaan 30 km/h mutta esim 20 km/h pyöräilijä ajaa liian kovaa ja vain siksi ettei viitsi ajaa riittävän hitaasti. Tai siksi että haluaa korostaa paremmuuttaan kovalla ajonopeudella...

    Itse tosin perustelen omaa pyörätienkäyttövelvoitteen noudattamatta jättämistä - silloin kun haluan sitä nimenomaan ajonopeudellani perustella - vain ja ainoastaan sillä että ajonopeuteni on "riittävän korkea" ajoradalle. Toisin sanoen, sillä että pysyttelen nopeusrajoituksen tuntumassa enkä köröttele (autoilijoiden kertomusten mukaisella) 20 km/h vauhdilla niin että taakseni muodostuu ajoneuvoletka.

  20. #12050
    Liittynyt
    02/2020
    Viestit
    51
    Kyllä tämä on melkoinen en nyt sano sitä "sanaa" foorumi. Kauhea pänkytys kun minä sanoin sitä ja minä sitä meltä ja minä tein näin ja minä minä ihmiset pätee.

  21. #12051
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.068
    Yleensä muut on väärässä.
    epäasiallinen maastopyöräilijä

  22. #12052
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.257
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oem Katso viesti
    Yleensä muut on väärässä.
    Muut on navetassa

    Lähetetty minun BTV-DL09 laitteesta Tapatalkilla

  23. #12053
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oem Katso viesti
    Yleensä muut on väärässä.
    Eihän silloin synny avautumisen tarvetta jos itse on ollut väärässä ja joku muu oikeassa! Törttöilynsä tunnustamiselle ja sen kyselemiselle miten pitää ajaa on omat ketjunsa, eikö vain?

    Eikä keskustelua synny edes foorumitasolla jos ei kerro mitä mieltä jostain asiasta on ja perustele sitä miksi on sitä mieltä mitä on tai tee sitä mitä tekee. Jos keskustelua ei koe millään lailla omakseen, siihen ei tarvitse osallistua eikä sitä tarvitse edes lukea. Mutta sekin voi olla eräs pätemisen muoto...

  24. #12054
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    hesa
    Viestit
    423
    ^ niinhän se on mutta muista myös sinä että ottaa pari happea ennen kuin tulistuu, voi olla että on yksin kohta huutelemassa täällä....

  25. #12055
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti puppy Katso viesti
    ^ niinhän se on mutta muista myös sinä että ottaa pari happea ennen kuin tulistuu, voi olla että on yksin kohta huutelemassa täällä....
    Anteeksi kuinka?! Kuvitteletko todella tietäväsi milloin joku on tulistunut tai ollut rauhoittumisen tarpeessa ennen oman kommentinsä kirjoittamista?!


    Avautumisen tarvetta kertyi jonkin verran torstaina ja perjantaina kun erehdyin ajamaan lenkit osin illan työmatkapyöräilyyn nähden vastavirtaan. Valottomia, kypärälampullisia, vastaantulijasta huolimatta ohittavia, mutkissa vastaantulijoiden puolelle leikkaavia, suuntamerkkiä näyttämättömiä, ilman näkyvää syytä puolelta toiselle seilaavia piisasi - vaikka positiivisesti ajatellen yli puolet oli asiallisesti varustautuneita ja fiksusti ajavia jotka ymmärsivät että ovat kelvillä ja ulkoilutielläkin osa liikennettä ja että se edellyttää jotain heiltä itseltäänkin.

  26. #12056
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    hesa
    Viestit
    423
    no kirjoittelusta päättelin, no jos on normaali tapasi sitten olin väärässä *tips hat and bows* pahoittelut

  27. #12057
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    668
    Täytynee puolustaa Hepoa:

    Erosin itse järjestöstä pari vuotta sitten, kyllästyneenä silloiseen keskustelu- ja toimintakulttuuriin, joka taisikin olla aiemmin mainitun laista. Nykyinen viestintä on kuitenkin asiallista, ja keskittyy konkreettisiin epäkohtiin. Taustalle tehdään todennäköisesti edelleenkin myös paljon muuta vaikuttamistyötä (lausuntoja liikenne- yms. suunnitelmiin jne.). Fb-ryhmissä (kuten tässä verkkokeskusteluryhmässä) on varmasti kaikenlaisia osallistujia (Hepon fb-ryhmäläisiä on tietääkseni paaaljon enemmän kuin Hepossa jäseniä). Yksittäisten kommenttien perusteella eroaminen olisi yhtä perusteltua kuin F-foorumilta lähtö (vaikka täällä keskustelu enimmäkseen onkin hyvin asiallista ja asiantuntevaa).

    Hepo on kuitenkin ainoa nimenomaan pyöräliikenteen etua ajava järjestö pks:llä. Ja valitettavasti täällä on pyöräliikenneoloissa paljon tekemistä. Liittymiseni takaisin Hepoon häämöttää jo...

  28. #12058
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    ^Niin kauan kuin yhdistyksen mielestä suolaton pyörätie talvella on konkreettinen epäkohta joka vaatii korjaamista pysyn turvallisen etäisyyden päässä.
    Memento mori

  29. #12059
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    444
    Helsingin ja muiden kaupunkien pitäisi ottaa Amsterdamista mallia keskustan pyöräistymisestä. Tietty ne välimatkat on piäkaapuntiseuvulla isompia ja pittää Mersulla töehin ehtiä..
    Ministerittii voes pyörällä ajella.

  30. #12060
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.628
    ^No, ilmastonmuutos hoitanee sen suurimman esteen. Eikä se Amsterdaminkaan tilanne niin ongelmaton ole, kuin miten se halutaan aina välillä esittää.

    Mutta ilolla otan vastaan muutkin hyvät asiat sieltä, kuten punaisten lyhtyjen alueen, kanavat ja vapaat huumeet.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •