Takaisin aiheeseen. Nyt joo tulisi se miesten ampumahiihto, mutta mä katson sprinttiä. Ei tarvi jännittää.
Selostaja ihmetteli miksi Therese Johaug osallistuu sprinttiin. Mä veikkaan että haluaa kehittyä ja tämä on hyvä tapa tehdä niitä sprinttiharjoituksia. Kehitystä on kyllä tullutkin kun pääsee jo karsinnasta jatkoon. Mä tunnen tiettyä kisa-sielunkumppanuutta Thereseen; olin samantyylinen kisailija, pienikokoinen ja vaan yksi vaihde ( täysillä), mutta kiri- ja varsinkaan loppukirivaihdetta ei ollu.
ps. ei näy tietokoneella kun normaalit kanavat mitkä telkkarissakin, eli se siittä. Enkä mä tässä tykkää olla muutenkaan, kun on pidettävä kuulosuojuksia ( tietty häiriöääni...)
pps. no olihan tämä miesten sprintti tosi hauskaa katseltavaa. Erityisesti viimenen ylämäki; sitä vartenhan Kläbo eilen huilasi että jaksaa sprinttimäen. Viisas ratkaisu kyllä.
Sensijaan kovin viisasta ei ole Norjan jonkun uuden valmentajan mietteet siitä että naisille pitäisi laittaa helpommat kepeemmät reitit kuin miehille. Therese Johaug luonnollisesti ei ole samaa mieltä ollenkaan. Eikä ole kukaan muukaan, siitä että naiset on jotenkin heikompia eikä jaksa ylämäkiä.
Maastohiihtoon kuuluu oleellisena osana ylämäet ja alamäet ( monessakin mielessä) ja supersprintit on sitten sitä tasaista latua. Ei maastohiihdon pidä ottaa mallia enää yhtään ns. maastojuoksusta - joka on nykyisin jotain puistoratajuoksua.
Kirjanmerkit