Päätinpä tekaista pika arvion Terrene Cake Eater renkaasta. Aluksi vihasin rengasta, nykyään ihan huippu ykkös valinta! Alussa en tosin osannut laittaa paineita oikein näin valtavaan renkaaseen ja tuli ajettua liian kovalla renkaalla. Kaatuilin aika pahasti, ennenkuin uskoin tiputella painetta alaemmas. Renkaan sivun viistonappi on karmean liukas kovemmalla paineella (esim. noin 0.5 bar edessä). Alemmalla paineella toimii ok.
Ohessa kohokohdat minun mielestä:
- ISOmpi kuin esim. Barbegazi tai Gnarwhal. Taitaa olla isoin rengas 27.5 koossa!
- Aito talvirengas, koska löytyy nastat ja lamellit. Monessa muussa renkaassa lamellit on lähinnä yritystä, tässä lamellit menee napin läpi ja toimii. Isot keski nappulat! Huippu veto/jarrutus pito.
- Renkaan keskellä fantastinen nappien asettelu ja kuvio. Esim. keväällä pystyy ajeleen ne jäätyneet harjannekohdat reitillä. Muilla renkailla olen vaan luistanut sivuun.
- Ei yhtään nastaa irronnut (toinen talvi menossa, itse nastoittanut tosin)
- Rullaus hyvä näinkin isoksi renkaaksi! Rengas on raskaampi ajaa ylämäkeen, mutta alamäkeen menee kuin hullu! Todella iso momentum renkaassa ja vaihtelevassa maastoajossa mukava rytmittää ajoa. Ei rullauksessa niin hyvä kuin esim. Jumbo Jim, jos johonkin oikeasti rullaavaan halutaan verrata. Monesti rullaa paremmin kuin esim. Barbrgazi - varsinkin pakkasella. Maantiellä esim. ylämäessä on Barbegazi ajajien kanssa tehtävä enemmän töitä, että pysyy mukana. Tasaisella pysyy helposti porukan mukana. On toki raskaampi rengas ajaa kuin kevyemmät gummit.
- Edit: yksi tärkeä asia, jonka nostan esille. Rengas on käytännössä immuuni hakkaamiselle. Esim. ihmisten tallomat reiät reitillä ei haittaa ajoa. Tämä tietenkin edellyttä matalampaa ilman painetta, mutta mukavan pehmeää hakkaamatonta ajoa :-)
Kirjanmerkit