GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 117 / 136 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 67 107 115 116 117 118 119 127 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.481 - 3.510 / 4051

Aihe: Fat bike eli läskiä haussa

  1. #3481
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nickname Katso viesti
    Kona Wo:lle löytyi Bikesterin sivuilta paino ja 15,97kg oli tarkka, niin nyt harmittaa Wo:n saisi kylläkin 250€ halvemmalla kuin Whiten, mutta ei taida 250€ riittää fätissä 2kg painon pudotukseen Pitänee alkuun nyt ainakin käydä tuo White koeajamassa ja miettiä sitten lisää.
    Kalavaaka näytti 2019-vuotiselle ja L-kokoiselle suomi-Wo:lle 14,6kg. Kevennysmodina renkaiden tubelesointi. Muistaakseni tuossa oli aivan järkyttävän painavat sisurit.

  2. #3482
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Onkohan kukaan punninnut Interceptoria tubeleksena, ei taida ihan mennä 12-alkavaksi paino kuitenkaan asiallisen litkumäärän kanssa...

  3. #3483
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hitlike Katso viesti
    Noissa kummassakin fillarissa mennään vielä ihan normi korkeuksissa joten suurta eroa ei ole, mutta yleisesti ottaen matala keskiö tuo monia hyviä puolia kuten matalamman painopisteen tuoma vakaus, jarrutuksessa ja alamäissä vähemmän eteen "kippaavaa fiilistä", ketteryyttä, kääntyvyyttä nopeissa käännöksissä ja sen sellaista. Oikeastaan ainoana huonona puolena on helpommin kolisevat kammet mutta mielestäni hyvät puolet painaa vaakakupissa enemmän, plus maasturia on ihan turha ajaa pitkillä kammilla. Ihan hyvästä syystä nykytrendi on suht matalat keskiöt maastopyörissä. Mutta edelleen korostan että älkää nyt lukeko että suosittelisin jompaa kumpaa fättiä esim tämän asian perusteella, vaan ajattelin vaan vertailla hieman geoja ja lopputulos oli että erot on hyvin pieniä.
    No pelkkä matala keskiö ei noita ominaisuuksia tuo.

  4. #3484
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    No pelkkä matala keskiö ei noita ominaisuuksia tuo.
    Saman voisi sanoa jokaisesta positiivisestä ominaisuudesta. Vastasin vaan sun kysymykseen kun nimenomaan kysyit keskiöstä.

  5. #3485
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    421
    Enemmän haittaa kokoajan kolisevat kammet. Suurin osa meistä ei kuitenkaan saa ulosmitattua pyörän ominaisuuksia mutta huonokin kuski huomaa kolinan.

  6. #3486
    Nickname Guest
    Tehdään vielä vertailu kahdesta Whiten mallista jotta ei varmasti mene liian helpoksi kun kauppaan en pääse kuin ehkä ensi viikonloppuna.

    White Interceptor:
    • Paino 13,7kg
    • Runko alumiinia ja keula hiilikuitua
    • Osasarja Sram GX
    • Hinta 1499€


    White Pro:
    • Paino 14,2kg
    • Runko ja keula alumiinia
    • Osasarja Sram SX
    • Hinta 1199€


    Runko on molemmissa täysin sama, pois lukien Interceptorin kuitukeula mikä selittää myös 0,5kg kevyemmän painon mikä taas on ihan yhtä tyhjän kanssa, lisäksi Pro mallissa heikompi osasarja. Pro mallissa myös eri takapakka vaikka välityssuhde on sama.

    Loppuunsa Whitet, Kona ja Felt melko lähellä toisiaan, Whitet houkuttelee halvan hinnan puolesta, Kona taas olisi halvempi, kivan värinen ja runko on kaunis verrattuna Whiten yksinkertaiseen suoraputki runkoon mutta viitsiikö maksaa painavasta kauniista pyörästä? Felt on vähän tuommoinen Whiten ja Konan välimalli.

    Saisikos vähän perusteluja tuohon rengas puoleen, miksi Jumbot on SnowShoeata paremmat? Fättien renkaat on aika arvokkaita niin niitäkään ei huvikseen viitsi vaihtaa, toki tämäkin on maku kysymys toiset tykkää varmasti enemmän SnowShoesta.

    Kaiken tämän arvuuttelun huipuksi Whitet on ainoat mitä pääsen koeajamaan, Felt ja Kona pitäisi tilata koeajolle kotiin ja se menee vaikeaksi monen pyörän kanssa, tietysti jos geometria on lähellä toisiaan niin ei pitäisi periaatteessa olla isoja eroja mutta pienikin ero tietysti voi ratkaista.

    Ja jos vielä spekuloi lisää niin paras vaihtoehto ehken olisi tuo Whiten näistä halvin Pro malli, varmasti minun käytössä kestävä osasarja, ei kauhen painava ja kun Xxl myy tuota Interceptorin kuitukeulaa hintaan 299€ niin voisi ensin totutella tuolla halvemmalla fätin saloihin ja päätää sitten tarvitseeko oikeasti kevympiä osia, tuon kuitukeulan kanssa olisi käytännössä sama pyörä kuin Interception ( paitsi eri osasarja ).

    Tämä kaikki itsensä kiusaaminen tilastoilla ja fätti kuumeen luominen on sitten typerää.

  7. #3487
    Kuten itsekkin päättelit voisi pro malli olla sinulle se oikea ja se on ihan sinun hyvä valinta mutta kyllä interception on nimenomaan vaihteiston osilta huomattavasti parempi eli jo tämä ja kuitukeula on kyllä tuon välirahan arvoista tavaraa.

    Kona on kyllä kasattu niin alkaen hinnat osilla että ihmettelen tuota hintaa ja kun vielä painoakin löytyy ihan riittämiin niin ei riitä vaikka hyvän näköinen pyörä onkin, lisäksi nuo halvemmanpään Konat on rungoltaan heikompaa tekoa kuin kalliimmat vaikka lähes saman geometrian omaavatki.

    Harkitsisin tarkaan noiden kahden Whiten välillä sinuna kumman ottaisin, oma valintani olisi Interceptor mutta sinä valitset itse itsellesi sopivan.

  8. #3488
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    1.480
    Tuo Konan paino selittynee juuri noilla painavammilla renkailla, Jumbo Jimeillä olisi varmaan saman painoinen kuin Whiten Pro.

  9. #3489
    Eli konaan renkaat uudet, liki 200e ...sanoinhan että Kona on alkaen hinnat osat. Nuo renkaat olisi uusittava muutenkin kun pelkän painon takia jos hyvää haluaa.

  10. #3490
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    1.480

    Fat bike eli läskiä haussa

    ^Juuri näin. Whiten Pro tai Interceptorin itsekin noista ottaisin ainakin speksien perusteella. Itse olen nyt vuoden Kona Wo:lla ajellut ja geo siinä ainakin on omaan makuun hyvä, rungot vaan aika heikkoja kun omaanikin se on nyt kertaalleen takuuseen uusittu.

  11. #3491
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    421
    Hahaha, uudet Jumbon speedgripit 65e kappale, R2bikes. Renkaita nyt kannata juuri speksata,joka vuodelle uudet vaan. Paras pito käytettävissä kun ensilumien alla aina uudet JJ:t alle. Kukaan kyllä ole koskaan pitänyt Snowshoesta.. Ellei nyt jotain vetopitoa näe parempana.

  12. #3492
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nickname Katso viesti
    Runko on molemmissa täysin sama, pois lukien Interceptorin kuitukeula mikä selittää myös 0,5kg kevyemmän painon mikä taas on ihan yhtä tyhjän kanssa,
    Huom vaikka erolla kokonaispainossa ei ole väliä, puoli kiloa eroa keulassa vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin. Kevyt keula ajossa nousee köykäisemmin esteiden yli ja on kivempi ohjattava. SX:lla en ole ajanut mutta hypistelemällä vaikuttaa aika rimpulalta ja onhan GX testattu ja todettu revikoissa moneen otteeseen laatuvaihteistoksi. SX:ää taas sanotaan Esson baarissa NX 12ssää huonompi laatuiseksi, ja kunnon arvosteluja on vaikea löytää. Tähän kun lisää vielä Interceptorin paremmat jarrut niin mielestäni valinta on aika selvä sikäli että Interceptor tarjoaa paremman hinta-laatu suhteen.

  13. #3493
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    421
    Parempaan kiinni vaan. Säästely väärässä paikassa on pahasta,tähän sortunut itse myös.

  14. #3494
    F. Kotlerburg Guest
    Interceptorin Jumbo Jimit on Performance halpismallia...

  15. #3495
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Konassa on snowshoe XL ja edessä avalanche.
    Veikkaampa että lumisissa olosuhteissa paremmat ku JJ.

    Mutta joku vois kertoa kokemuksia tosta combosta joka kyseisellä pyörällä ajaa

  16. #3496
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    310
    Ekaa läskiä ostamassa sähkötäpärin kaveriksi, joten mitään huippua en tarvitse satunnaiseen ajoon.
    Tässä vaihtoehdot ja molemmat 799€, joka saa riittää kakkos pyörään.

    White 7fat lite https://www.xxl.fi/white-7fat-lite-1...163484_1_style

    + JJ renkaat
    + Deoren vaihteisto.
    + enemmän kiinnityspaikkoja juomapulloille.
    Iso miinus??? akselit vanhaa koulukuntaa.

    Silverback Scoop Delight https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...zPDhD4SbhDHOH3

    + akselit fiksumpaa kokoa.
    - vaihteisto halpis kamaa, mut toisaalta vaihteita ei ole koskaan liian paljoa etenkään möyrimis laitteessa. Orkkisten kuluttua päivitys 1x11 mut tietysti maksaahan sekin.

    Joten kumpihan olisi parempi? Oikeestaan tuo Whiten akselihomma askarruttaa...
    Haibike Sduro AllMtn 6.0

  17. #3497
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    White 7Fat Prosta on muuten koeajo uudessa Fillarilehdessä.

  18. #3498
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Akseleiden perusteella en valintaa tekisi. En keksi, mitä huonoa noissa pikalinkuissa olisi. Whitessä on kytkimellinen vaihtaja, joten ketju pääsee vähemmän hakkaamaan chainstayhin. Whiten jarruista en tiedä kuinka hyvät ovat, tosin eivät Scoopinkaan jarrut kovin kummoiset ole. Mutta kyllä niillä pysähtyy. Scoopissa epäilyttää tuo verkkokaupan maininta, ettei vanteissa ole kevennysreikiä, mutta muuten speksit pitäisivät paikkansa. Onko Mulefüteja tehty ilman kevennysreikiä, vai onko pyörässä kuitenkin aivan muut vanteet?

    Uudessa lumessa möyrimiseen JJ:t ovat melko huonot renkaat, mutta en osaa sanoa ovatko nuo toiset sen paremmat. Rullaavuuden (ja laiskuuden) vuoksi käytän kuitenkin itsekin JJ:tä ympäri vuoden, kun paikalliset polut on usein melko hyvin tampattu. Itse ottaisin ehkä vaihteiden ja renkaiden vuoksi Whiten ja vaihtaisin jarrut, mikäli ne tuntuisivat riittämättömiltä. Silloin toki budjetti paukkuisi. Jos ajatus 3x9 -vaihteistosta ei tunnu pahalta, ovat kumpikin varmasti hyviä vaihtoehtoja.

  19. #3499
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Akseleiden perusteella en valintaa tekisi. En keksi, mitä huonoa noissa pikalinkuissa olisi. Whitessä on kytkimellinen vaihtaja, joten ketju pääsee vähemmän hakkaamaan chainstayhin. Whiten jarruista en tiedä kuinka hyvät ovat, tosin eivät Scoopinkaan jarrut kovin kummoiset ole. Mutta kyllä niillä pysähtyy. Scoopissa epäilyttää tuo verkkokaupan maininta, ettei vanteissa ole kevennysreikiä, mutta muuten speksit pitäisivät paikkansa. Onko Mulefüteja tehty ilman kevennysreikiä, vai onko pyörässä kuitenkin aivan muut vanteet?

    Uudessa lumessa möyrimiseen JJ:t ovat melko huonot renkaat, mutta en osaa sanoa ovatko nuo toiset sen paremmat. Rullaavuuden (ja laiskuuden) vuoksi käytän kuitenkin itsekin JJ:tä ympäri vuoden, kun paikalliset polut on usein melko hyvin tampattu. Itse ottaisin ehkä vaihteiden ja renkaiden vuoksi Whiten ja vaihtaisin jarrut, mikäli ne tuntuisivat riittämättömiltä. Silloin toki budjetti paukkuisi. Jos ajatus 3x9 -vaihteistosta ei tunnu pahalta, ovat kumpikin varmasti hyviä vaihtoehtoja.
    Kerran on pompannut taka-akseli hahlostaan omassa läskissä, mutta se oli varmaankin unohtunut liian löysälle. Scoopissa on oikeastaan kaikki perusteet kunnossa. Tosin molemmat ovat hinta-laatusuhteeltaan erinomaisia. Scoopin vaihteisto on 2x9 ja tuo M4000 toimii hyvin myös 1x-moodissa. Tubeless ja läpiakselit. Jarrutkin ihan ok. Bulldozerit on hyvät kompromissikumit tubelessina. Delightin mulefutit on tosiaan umpinaiset ja varmaankin samaa painoluokkaa kuin Whiten vanteet, mutta tubeless huomattavasti helpompi toteuttaa. Huonoin osakohta Scoopissa on nuo M2000 vaihtajan vivut. Itse säästäisin sen 200e lisää ja ostaisin tuon setin (ja vaikka myisin ne nastat jos ei itsellä käyttöä) https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...uxniQn23iQnxFt

  20. #3500
    Barracuda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti solisti Katso viesti
    Kerran on pompannut taka-akseli hahlostaan omassa läskissä, mutta se oli varmaankin unohtunut liian löysälle. Scoopissa on oikeastaan kaikki perusteet kunnossa. Tosin molemmat ovat hinta-laatusuhteeltaan erinomaisia. Scoopin vaihteisto on 2x9 ja tuo M4000 toimii hyvin myös 1x-moodissa. Tubeless ja läpiakselit. Jarrutkin ihan ok. Bulldozerit on hyvät kompromissikumit tubelessina. Delightin mulefutit on tosiaan umpinaiset ja varmaankin samaa painoluokkaa kuin Whiten vanteet, mutta tubeless huomattavasti helpompi toteuttaa. Huonoin osakohta Scoopissa on nuo M2000 vaihtajan vivut. Itse säästäisin sen 200e lisää ja ostaisin tuon setin (ja vaikka myisin ne nastat jos ei itsellä käyttöä) https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...uxniQn23iQnxFt
    Silverbackin suurimmat heikkoudet ovat tosiaan hinnat-alkaen-vaihteisto ja saman kategorian renkaat. Toisaalta mulefutit on maailman helpoimmat litkuttaa ja niissä on kiekkoa pitkäksi aikaa. Tässä on siis asialliset runko ja kiekot. M4000:n käyttöä 1x - setupissa rajoittaa se että isoin takapakan ratas voi olla 36t. Sillä ei saa välttämätä riittävää välitystä aikaan jos ei aja ainoastaan pohjanmaan pelloilla. Lähes pakollisia päivityksiä - jos muuten läskeily alkaa maistua - on vaihteisto ja renkaat. Sitten alkaa kohta kiinalaiset kammet epäilyttää.

    Whitellä pääsee nopeammin mukavaan ajoon kiinni kun kaikki on kuitenkin kohtuullista. Kiekot on hiukan kysymysmerkki, oman aikaisemman 4fatin kiekot eivät olleet erityisen laadukkaat. Pikalinkkuja tosin ei voi oikein korvata mutta ei ne ainakaan minua tuossa 4fatissa haitanneet. Joidenkin kiekkojen saatavuutta saattaa rajoittaa kun nuo pikalinkut eivät ole enää maailman yleisimmät läskeissä ja läskikiekkojen valikoima on muutenkin ennemminkin kapenemaan päin.

  21. #3501
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Ei noita pikalinkullisia tarvitse pelätä vaikka läpiakselit paremmat onkin. Yksi ihan ok ajelija osti viime vuonna ton halvimman Whiten ja hänen mielestään jarrut on ihan riittävät jos ei varsinaisesti mitään alamäkiä ajele. Ja muutenkin ihan hyvä perusajeluun. Takanapa se kriittisin taitaa olla ja niissäkin pahimmat lastentaudit lienee jo voitettu.

  22. #3502
    Liittynyt
    04/2018
    Viestit
    151
    Useammassa viestissä on pidetty Whiteja parempana Jumbo Jim -renkaiden takia. Haluaisin kuitenkin korostaa, että Whiteissä käytettyjä Jumbo Jimejä ei ole tarkoitettu tubeless-käyttöön.Voi ne toki litkuttaa, mutta mitään takeita ei ole, että kyljet pitäisivät ilmat sisällään. Kerran olen noihin sortunut ja todennut, etten halua renkaita, joita täytyy olla pumppaamassa aina ajoon lähtiessä.

  23. #3503
    Eikö se tiivistynyt millään tuhdimmalla litkullakaan, kuten vaikka Peaty's:llä? Eihän Liteskinillekään ole luvattu, mutta toimii kyllä jahka jaksaa odotella tihkumisen loppimista tai käyttää suoraan järeämpää litkua.

    Schwalbella on sama ongelma kyllä ihan TLE-merkattujenkin kanssa ja ainakin taas performance-version g-onen taitaa saada litkutettua onistuneesti. Sillä vaan, ettei tuota kokeilematta voi tietää.

    Ja mitä itse pyöriin, ja niiden pikalinkkuihin tulee, niin mikäli se olisi kovasti huono ratkaisu, olisi iso osa maailman pyöristä käyttökelvottomia. Toki joustokeulassa ja -perässä läpiakseli on systeemin jäykkyyden vuoksi tarpeellisempi.

  24. #3504
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Barracuda Katso viesti
    Silverbackin suurimmat heikkoudet ovat tosiaan hinnat-alkaen-vaihteisto ja saman kategorian renkaat. Toisaalta mulefutit on maailman helpoimmat litkuttaa ja niissä on kiekkoa pitkäksi aikaa. Tässä on siis asialliset runko ja kiekot. M4000:n käyttöä 1x - setupissa rajoittaa se että isoin takapakan ratas voi olla 36t. Sillä ei saa välttämätä riittävää välitystä aikaan jos ei aja ainoastaan pohjanmaan pelloilla. Lähes pakollisia päivityksiä - jos muuten läskeily alkaa maistua - on vaihteisto ja renkaat. Sitten alkaa kohta kiinalaiset kammet epäilyttää.
    M4000 toimii suoraan 11-40 pakan kanssa ja 11-42 menisi jos sellainen olisi olemassa.
    Kammet oli yllättävän asiallisen oloiset. Myöskin 2x setuppia on turha dissata, se kun toimii loistavasti ilman muokkauksiakin.
    Renkaiden päivityksestäkin voi olla kahtaa mieltä. Jos ajelee tiellä, niin ehkä se bulldozerien jurina voi alkaa kyrsiä, polulla ero on pieni.

  25. #3505
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Verkkokauppa.com:ssa on noita pakettitarjouksiakin. Saa nastarenkaat mukaan

  26. #3506
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    421
    Kaikki Jumbo Jimit tiivistyneet täydellisesti ihan kerrasta.. Kai laitoit litkua tarpeeksi? Tainnut 8kpl kulkeutua tässä pyörien vaihtuessa. Kyllä Jumbot hyvät talvirenkaat on ,vaatii tietysti hieman silmää ajossa.

  27. #3507
    Liittynyt
    04/2018
    Viestit
    151
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pee Katso viesti
    Eikö se tiivistynyt millään tuhdimmalla litkullakaan, kuten vaikka Peaty's:llä? Eihän Liteskinillekään ole luvattu, mutta toimii kyllä jahka jaksaa odotella tihkumisen loppimista tai käyttää suoraan järeämpää litkua.
    Orange sealiä ja Stan'sia tuli tuolloin käytettyä joku 100 ml/rengas eikä tullut toivottua tulosta. Samoilla aineilla ja menetelmillä TLE-merkityn JJ:n kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Kyllä tuon performance-versionkin varmasti olisi tarpeeksi tiiviiksi saanut, jos olisi ollut kärsivällisyyttä kokeilla eri litkut ja muut poppakonstit. Itse en jaksanut, kun alunperin valitsin 1x läskin menopeliksi juuri sen takia, että huollettavaa ja säädettävää olisi mahdollisimman vähän.

  28. #3508
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Onko Beargreasen hiilarirunkoa näkynyt tarjouksessa jossain?

    Kyselin taannoin Foxcompista, mutta ei kuulemma ole tulossa runkona myyntiin. Kokonainen ei olisi paljoakaan kalliimpi kuin runkosetti maailmalla, mutta kaikki palikat ihan skeidaa.
    Vuos sitten väijyin noita samoista syistä, mutta kun Hibikeen tuli Muklukin runko alle 1500€ ja sen geo on käytännössä sama kuin Beargreasen, niin otin sen ja hyvä niin.
    Vähän hirvitti kun se on kaikissa kuvissa aika ruman retkipyörän näköinen, vaan kun siihen laittoi saman asennon kuin edellisessä alu-beargreasessa niin kyllä sitä kestää hyvinkin katsella ja tuntuu vähintäänkin yhtä sporttiselta. Niin ja se on musta ja sen kanssa tuntuu hyvältä haaveilla seikkailuista.
    Hibikessa oli pari kk sitten koko Muklukkeja reilu 1800€, nyt siellä näkyy olevan pelkkä runko ~2300€ kun Bike24:ssä sen ~1800€.

  29. #3509
    Barracuda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti solisti Katso viesti
    M4000 toimii suoraan 11-40 pakan kanssa ja 11-42 menisi jos sellainen olisi olemassa.
    Kammet oli yllättävän asiallisen oloiset. Myöskin 2x setuppia on turha dissata, se kun toimii loistavasti ilman muokkauksiakin.
    Renkaiden päivityksestäkin voi olla kahtaa mieltä. Jos ajelee tiellä, niin ehkä se bulldozerien jurina voi alkaa kyrsiä, polulla ero on pieni.
    Voihan se M4000 toki toimia mutta Shimano ei sellaista lupaa ja saattaa myös säätövarat loppua kesken.
    Kammet voi hyvinkin olla asialliset tai sitten ei - noname - tuotteet on vähän arpapeliä.

  30. #3510
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Barracuda Katso viesti
    Voihan se M4000 toki toimia mutta Shimano ei sellaista lupaa ja saattaa myös säätövarat loppua kesken.
    Kammet voi hyvinkin olla asialliset tai sitten ei - noname - tuotteet on vähän arpapeliä.
    No joo. Mulla on vähän kokemusta molemmista, ja koetin ilmaista kokemukseni mukaisen näkemyksen. M4000 lienee ainoita 9-vaihtajia, jotka toimii ainakin 40 hampaiden pakan kanssa ilman isompaa säätämistä (ja varaa vielä jäi, ohessa kuva). Ja onhan niissä kammissa merkki ja esite muistaakseni löytyi jopa netistä, ei niistä kaikista merkkikammistakaan paljon sen enempää dataa löydy .


Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •