ElectrobikeHephaGiantGarmin
Sivu 264 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 164 214 254 262 263 264 265 266 274 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.891 - 7.920 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

  1. #7891
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Korso
    Viestit
    265
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Olli L Katso viesti
    Vantaan länsilaidalla oli eilen päivän aikana harjattu kelvejä (Askisto, Hämevaara), ilmeisesti ilman suolaa. Mielestäni hyvin tehty (tosin hidasta eli kallista tuo lienee), laitoin myönteistä palautetta.

    Tutulla reitillä tiesin aamuhämärissä varoa kavalaa lumen alla piileksivää muutaman metrin valumavesijäätä.
    Tulin n. vuosi sitten ylipuhutuksi HePon jaseneksi, mutta taisi jaada ainoaksi kaudeksi. Ei pysty kuulumaan joukkoon, joka kannattaa suolausta. Vantaa-Hki tyomatkalla (17 km) parjaa ihan hyvin ilmankin.

  2. #7892
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    ^ Pohjoisbaanalla on nyt täysin hoitamaton pätkä - parasta pyöräilyalustaa koko Helsingissä , ei hiekkaa ei suolaa eikä edes aurausta. Eilen illalla se oli tampantunut kiiltävän valkoiseksi, silti pitoa oli riittävästi ilman nastojakin.

  3. #7893
    tempokisu Guest
    ## just joo, ihan sula asfaltti ja Pirkkalassa sentin sepelikerros; seuraavat lumet tulee ties milloin? Tampereen puolella maltillisemmin sepelöity.

  4. #7894
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Kattoin just surulliosena Naistenmatkan kelviä... märän lumen päälle levitettiin paksu kerros ja nyt se on siinä paljaalla asvaltilla monta viikkoo

  5. #7895
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.286
    Onneks laitoin Gravdalit sisureilla, kun ei nyt näköjään montaa päivää taas alla olleet...
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  6. #7896
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.187
    Täällä kylvivät jo syyskuussa hienoa hiekkaa ja peukalonpään kokoisia kivenpaloja pitkin kelvejä. Muutamana yönä oli pakkasta, niin sotkivat joka paikan. Pari viikkoa sitten oli vielä sliksi kelit, niin olisi voinut vähän odottaa sen kanssa.

  7. #7897
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    587
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lastumaki Katso viesti
    Tulin n. vuosi sitten ylipuhutuksi HePon jaseneksi, mutta taisi jaada ainoaksi kaudeksi. Ei pysty kuulumaan joukkoon, joka kannattaa suolausta. Vantaa-Hki tyomatkalla (17 km) parjaa ihan hyvin ilmankin.
    Menneen talven lumia, mutta sanon väärinkäsitysten välttämiseksi, että en minäkään suolausta kannata. Tuossa viime viikon säässä tienpitäjät tekivät kuka mitäkin vastuiden välttämiseksi, kotikulmillani oli saatu aikaiseksi lumi-sepelisotku. Pelkkä harjaus ilman kemikaaleja ja sepeliä oli hyvä vaihtoehto.

  8. #7898
    Liittynyt
    02/2015
    Viestit
    237
    tulee lunta/jäätä, levität sepeliä, tulee sulat kelit, olet mulkku koska sepeliä tiellää
    ei tule lunta/jäätä, et levitä sepeliä, tulee mustat jäät, olet mulkku koska sairaalat täynnä kaatuneita.
    tulee lunta, levität sepeliä, sulaa, sepeli uppoaa sisään, muuttuu jääksi, olet mulkku koska taas sairaalassa jonoa
    tulee lunta, levität suolaa, loskaa joka paikassa, olet mulkku koska jonkun mielestä hänen ostamansa metallinen esine on niin onnettomasti tehty ettei kestä suolan aiheuttamaa ruostepilkkua.
    tulee lunta, harjaat ja puunaat minkä pystyt, olet mulkku kun käytit budjetin ennen kauden puoltaväliä.

    aika hyvät vaihtoehdot useimmiten nykyään hoitaa tiestöä varsinkin kun budjetti: minimit.

    tää kansa on niin vieraantuntu talvesta että jos olis norjan öljykassa niin se tuhlattaisiin luultavasti kaikkien öljysoralla päällystetyjen teiden lämmittämiseen ettei vaan vahingossa olis luonnollista lunta/jäätä. koskee kaikkia kulkuneuvoja. kävellessäkin sattuneet onnettomuudet on jo saatu ulkoistettua jonkun muun vastuulle.

  9. #7899
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.732
    ^Onhan tämä toki noinkin. Mutta osasyyllinen on myös tämä nykyinen ulkoistamisen kulttuuri. Tarkoitan siis sitä, että kunnossapito on ulkoistettu jollekin toimijalle ja kirjallinen sopimus sanktioineen ajaa aika kaavamaiseen käytökseen. Sen huomaa myös ajoväylillä, jotka suolataan ihan tarpeettomasti normaalissa talvikelissä. Samaan aikaan kun meillä on historian parhaat ajoneuvot ja talvirenkaat, meillä on myös pakottava tarve tehdä kesäkeli ajoväylälle. Ja sen seurauksena sitten suolasumu lentää.

    Toisaalta on sitten tämä "jonkun on pakko vastata"-kulttuuri, jossa omat mokat koitetaan maksattaa toisilla:
    Liukastelevat ja kompuroivat helsinkiläiset tehtailevat kaupungille röykkiöittäin vahingon*korvausvaatimuksia: ”Näkyy amerikkalaisajatus, että kaikesta voi vaatia korvausta”

    Eniten korvausvaatimuksia tulee talvisin jäisillä kaduilla liukastumisista.

    https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006303357.html

  10. #7900
    tempokisu Guest
    Piruvie, nyt se taas alkaa. Lanataan sillee "keveesti" että jää koppuraiseksi tai raidalliseksi, sitten se sössö jäätyy ja vasta sitten laitetaan se sepeli, joka ei siinä koppuraisuudessa juuri mitään auta.
    Ja ylipäätään nää järkyttävät kelit! Pirkkalassa oli ihan järkyttävää jääperunapeltoa, ja Veskan jälkeen kelvi oli ihan mahdoton ajaa - siirryin noin 2km ajaksi autotielle. Tampereen seudulla oli sitten paikoin ihan ajettavaakin kelviä.
    Varovasti ajelin tänne toimistoon reilun tunnin ajan....no, tulipahan ulkoiltua, ilman työmatkaa en olisi lähteny ollenkaan ajeleen.

  11. #7901
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Liukastelevat ja kompuroivat helsinkiläiset tehtailevat kaupungille röykkiöittäin vahingon*korvausvaatimuksia: ”Näkyy amerikkalaisajatus, että kaikesta voi vaatia korvausta”

    Eniten korvausvaatimuksia tulee talvisin jäisillä kaduilla liukastumisista.
    Lihavoitettu siis Hesarin otsikoinnista vastanneen toimittajan kynästä, ei MRe:n.

    Itse jutussa ollaan asiallisempia, ei kosiskella eikä yritetä miellyttää lukijoiden ennakkokäsityksiä ja -luuloja, eikä liioitella eikä väritetä sitä mitä toimittajan haastattelema vastaava virkamies, Helsingin kaupunkiympäristön toimialan hallintopäällikkö kertoi:

    "Kaupunkilaisilta tulee keskimäärin noin 600 vahingonkorvaus*hakemusta vuodessa. Suurin osa vaatimuksista liittyy kadulla tapahtuneisiin liukastumisiin. Mukana on paljon myös ajoneuvovahinkoja, kuten monttuun ajamisia, ajoneuvojen siirtoihin ja lumiaurauksiin liittyviä asioita sekä puiden kaatumisia ja myrskyvahinkoja."

    "Hakemukset ovat pääsääntöisesti asiallisia, ilman ylilyöntejä. Silloin tällöin tulee tapauksia, joissa näkyy selkeästi amerikkalaisajatus siitä, että kaikesta mitä itselle tapahtuu, voi vaatia korvausta.”

    "Vahingonkorvausvaatimukset evät ole erityisesti lisääntyneet vuosien varrella, vaikka jonkin verran määrällistä nousua korvauksissa on tapahtunut. Se selittyynee pääasiassa sillä, että korvausten hakemisesta on tullut sähköisen palvelun ansiosta helpompaa."


    PS Taisi olla toissa talvena kun ajoin Espoon puolella kelvillä kuoppaan. Vastasatanut lumi oli peittänyt kelvin pientareineen niin ettei asfaltin reunaa erottanut ja jollain pienteollisuusalueella oli kelvin mutkassa rampin kohdalla levennys joka ikään kuin ohjasi ajamaan suoraan asfaltin reunalla olevaan kuoppaan, jota en huomannut kun syvyyshavaintoa ei kaiken peittäneen lumen ja pilvisen iltapäivän harmauden takia saanut.

    Vaikka Ultegran kiekot olivat kevyen kuskin käytössä lähes kaiken kestäneet, keventämättä melko syvään kuoppaan tai sen vastareunaan ajamista ei takakiekko kestänyt vaan yksi pinna napsahti poikki. Ajoihan sillä kotiin, joten kulut rajoittuivat uuteen pinnaan. Lähetin sähköistä palautetta Espoosta ja sainkin jo seuraavana päivänä vastauksen jossa luvattiin että paikka käydään katsastamassa.
    En kokenut asiassa yleishyödyllistä ja yhteisöllistä vastuuta niin paljon että olisin ajanut Espooseen tarkistamaan onko mitään tehty, joten se kuoppa voi edelleenkin vaania uunoja fillaristeja.

    En jättänyt korvausvaatimusta Espoon kaupungille, vaikka senkin mahdollisuus mielessä silloin kävi. Ajattelin kai että omaa vikaa oli tapahtuneessa enemmän kuin puolet. Olisi ehkä pitänyt jättää jo periaatteenkin vuoksi.

    PPS Virkamies ei muuten vastauksessaan tuonut esiin sitä että saattaisin olla oikeutettu korvaukseen:-) Se ei tietenkään kuulunut hänen vastuualueeseensa, mutta mielestäni voitaisiin ajatella että hyvässä vastauksessa virkamiehen tulisi aina informoida kansalaista hänen oikeuksistaan tai hänelle kuuluvista etuuksistaan.

  12. #7902
    Viimeistään nyt osottautui 27,5+ sähkötäpäri hyväksi työmatkakulkineeksi. Kelvillä oli kunnon pöperöt mutta ei juuri etenemistä haitannut samalla kun koululaiset kanto jopojansa

    Viimevuonna mentiin Cyclolla mutta sen vaikeudet tuli esiin jos oli vähänkin huono keli ja niinä päivinä mentiin autolla, eli pyörällä työreissuja tuli vain 1-2/5pv kun nyt niitä saa 3-4/5pv.

    Lähetetty minun ELE-L29 laitteesta Tapatalkilla

  13. #7903
    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    2.128
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    En jättänyt korvausvaatimusta Espoon kaupungille, vaikka senkin mahdollisuus mielessä silloin kävi. Ajattelin kai että omaa vikaa oli tapahtuneessa enemmän kuin puolet. Olisi ehkä pitänyt jättää jo periaatteenkin vuoksi.
    Voisin sanoa, että turha vaiva. Hain joskus Espoolta korvausta katkenneesta pinnasta ajettuani risteyksessä uuteen, entistä pahemmin kolauttavaan reunakiveen. Ei mennyt läpi virkamiespäätöksenä eikä lautakunnalle osoitettuna oikaisuvaatimuksena. Sitä en tietysti tiedä, mitä asiasta päättäessä oli keskusteltu, mutta pöytäkirjaan asti ei tukea tullut edes ns. pyöräilypuolueen suunnasta. Oikeuteen asti en lähtenyt asiaa viemään.

    Eniten tuossa jäi kaivelemaan se, että en saanut mitään järjellistä vastausta perusteluihini siitä, että tieliikenneasetus sallii erikseen merkitsemättömät hidastetöyssyt vain nopeusrajoituksen ollessa 30 km/h tai alle. Rajoitus on sillä kadulla 40 km/h ja minulla oli vauhtia siitä puolet. Korvaus evättiin vedoten siihen, että oma nopeus pitää sovittaa tilanteeseen ja ne perinteiset liibalaabat.

    Tämä tapahtui muuten talvella, joten täysin off-topicsi ei mennyt.

  14. #7904
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    4.310
    Talvipyöräilyn ihanuuksia sekin että aurauksen jäljiltä ajoradan reunaan kertyneen lumen takia ei aina voi nähdä missä reunakivi loppuu ja luiska alkaa - ja kun kevyen liikenteen väylien suunnittelussa ja toteutuksessa on suuntauksena että pyöräilijöiden turvallisuutta halutaan lisätä sillä että heidät laitetaan tekemään merkillisiä sivukoukkauksia kiertoliittymissä ja risteyksissä, niin talvella on oikeastaan aina oletettava että lumi kätkee taakseen korkean reunakiven. Eli pitää mistaa hyppyyttää pyörää.

    Omassa tapauksessani olisi voitu pitää Espoon vastuuna sitä että se oli jättänyt täyttämättä parisenkymmentä senttiä syvän ja välittömästi asfaltin reunalta alkaneen kuopan, johon jalankulkijakin olisi voinut astua ja taittaa nilkkansa. Kuoppa oli selvästikin ollut siinä pitempään ja se olisi pitänyt huomata normaalin kunnossapidon yhteydessä.


    Muuten: tiedän kaksi tapausta jossa korvauksia (kalusto- ja asustevahinkoja ja hoitokuluja) maksettiin pyöräilijöille ihan nikottelematta virkamiespäätöksellä. Molemmat tosin Helsingissä. Toisessa oli rinteestä valunut sulamisvesi jäätynyt koko kelvin leveydelle ja toisessa oli jonkun remontin jälkeen kelvillä pitkittäissuuntainen kynnys,kun uutta asfalttia ei oltukaan laitettu koko kelvin leveydeltä. Kummassakaan tapauksessa ei edes yritetty sysätä vastuuta takaisin pyöräilijälle esim. sillä perusteella että yleisen elämänkokemuksen valossa olisi pitänyt ottaa huomioon liibalaaba tai että olisi pitänyt ajaa suoraan ja laidemmalla liibalaaba.

  15. #7905
    Liittynyt
    04/2019
    Paikkakunta
    Kehä 6
    Viestit
    340
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maurizio09 Katso viesti
    Viimeistään nyt osottautui 27,5+ sähkötäpäri hyväksi työmatkakulkineeksi. Kelvillä oli kunnon pöperöt mutta ei juuri etenemistä haitannut samalla kun koululaiset kanto jopojansa
    27,5+ sähkötäpäri on kuin tehty huonostihoidetuille väylille. 2.6" ISP:t alle ja rajoittimen poisto niin saa sopivan 30-35km/h matkavauhdin ettei saa aivosyöpää. Tuollainen peli on kyllä uskomaton kun se lentää 10cm sohjon päällä ja kuopat sekä korkeat kanttarit ovat lähinnä hauska yksityiskohta työmatkalla. Kyllä siinä on cyclokuskeilla hermo pinnassa kun vedät vauhdilla ohi. Säälittävää katsoa kun nämä vempuloivat siksakkia sohjossa ja yrittävät saada klosseja putsattua kun jalkakosketuksia tulee metrin välein.

  16. #7906
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    4.310
    Mutta kumpi on onnellisempi perillä? Kumpi tuntee päivän päätteeksi kokeneensa ja saaneensa pyöräilystään enemmän?

    Opetus voisi olla ettei kannata luulla liikoja sen suhteen että tietää yhtään mitään siitä millaista jollain toisella on tai miten hän jonkun asian kokee ja näkee. Parempi keskittyä omiin asioihinsa ja siihen mistä tykkää, oli se sitten vaikka sähköpyöräily välineellä jonka rajoitin on poistettu. Tai trollaus Fillarifoorumilla.

  17. #7907
    Liittynyt
    04/2019
    Paikkakunta
    Kehä 6
    Viestit
    340
    ^ No, palaute tuli kyllä oraalisessa muodossa jälkikäteen mutta väittäisin että molemmat olimme varmasti onnellisempia kuin autoissaan nuokkuvat kollegat. Harmi sinänsä kun cycloilijat siirtyvät autoon jos keli menee huonoksi. Sähkötäpärillä ei tarvitse miettiä minkälainen keli on. Siitä minä tykkään ja sen ei pitäisi muille olla mitenkään haitaksi.

    Ei mulla mitään cycloja vastaan ole ja itsekin samankaltaisella ajan paremmilla keleillä joten hiiltymisesi ehkä vähän ylireagointia. Tiedän kyllä että sähköpyörät aiheuttavat kateuden lisäksi suoranaista raivoa muissa pyöräilijöissä. En tiedä miksi mutta aivan sama oikeastaan.

    Minulle on tärkeintä päästä töihin ilman mitään tunnin raivokasta taistelua. Jotkut siitäkin tykkää eikä se mulle kuulu mitenkään.

  18. #7908
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    4.310
    Mähän yritin juuri ystävällisesti neuvoa että älä yritä kuvitella mitä joku toinen tuntee tai ajattelee!

    Ei minulla ollut minkäänlaista syytä hiiltyä yhtään mistään eivätkä sähköpyörät aiheuta minussa sen enempää kateuttta kuin raivoakaan. Usko tai älä. Enkä muuten pidä itseäni siinä suhteessa mitenkään poikkeuksellisena cyclo- tai muuna muuna pyöräilijänä.

  19. #7909
    ^^Kuvaamasi kulkuneuvo ei ole sähköpyörä, vaan mopo. Liikennesääntöjä noudattavat mopoilijat tuskin herättävät raivoa. Luvatta kelvillä kikkaile mopoilija taas voi olla hyvinkin ärsyttävä ilmestys.

    Ja ei, ärsytyksen syynä ei ole kateus moposta.

  20. #7910
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti +€+ Katso viesti
    ^ No, palaute tuli kyllä oraalisessa muodossa jälkikäteen mutta väittäisin että molemmat olimme varmasti onnellisempia kuin autoissaan nuokkuvat kollegat. Harmi sinänsä kun cycloilijat siirtyvät autoon jos keli menee huonoksi. Sähkötäpärillä ei tarvitse miettiä minkälainen keli on. Siitä minä tykkään ja sen ei pitäisi muille olla mitenkään haitaksi.

    Ei mulla mitään cycloja vastaan ole ja itsekin samankaltaisella ajan paremmilla keleillä joten hiiltymisesi ehkä vähän ylireagointia. Tiedän kyllä että sähköpyörät aiheuttavat kateuden lisäksi suoranaista raivoa muissa pyöräilijöissä. En tiedä miksi mutta aivan sama oikeastaan.

    Minulle on tärkeintä päästä töihin ilman mitään tunnin raivokasta taistelua. Jotkut siitäkin tykkää eikä se mulle kuulu mitenkään.
    Rajoitettu on minun pyörä, ja en välttämättä näe tarpeelliseksi sitä poistaakkaan. Tänä aamuna tilanne hieman sama, eilisen sateen jäljiltä dyynejä siellä täällä mutta se ei menoa haitannut. Tällä perällä (Länsi-Lappi) on kuitenkin pyöräily sen verran epäsuosittua että melkeen ilman koululaisten ohituksia lukuunottamatta saa mennä melko yksin.

  21. #7911
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Mähän yritin juuri ystävällisesti neuvoa että älä yritä kuvitella mitä joku toinen tuntee tai ajattelee!
    Mutta itse voit tehdä sitä koko ajan

  22. #7912
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.732
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Mutta kumpi on onnellisempi perillä? Kumpi tuntee päivän päätteeksi kokeneensa ja saaneensa pyöräilystään enemmän?
    Itse olen ainakin ihan yhtä onnellinen ja koen saaneeni pyöräilystä ihan tasan yhtä paljon olen ajanut sen lenkin sitten sähkötäpärillä, gravelilla, fätillä, 29'erilla tai fättitäpärillä. Olen alkanut taipumaan siihen käsitykseen ja uskoon, että se onnellisuus kumpuaa monesta muusta asiasta kuin siitä ajovehkeestä.

    ---
    Sen verran aiheeseen, että lunta tässä jo kipeästi odotellaan tänne Helsinkiinkin. Alkaa puuduttaa nämä märässä metsässä kurasumussa ajelut.

  23. #7913
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Mutta itse voit tehdä sitä koko ajan
    Siinä tapauksessa sinun lienee helppo antaa esimerkkejä.

    Sinun on kuitenkin syytä muistaa että sekin on mahdollista että se mitä luet voi joskus olla mitä haluat lukea tai että et välttämättä aina osaa, halua, tahdo, jaksa tai viitsi lukea sitä mitä joku tosiasiallisesti on kirjoittanut.
    Firlefanz muokkasi tätä : 12.11.2019 at 13.39

  24. #7914
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.732
    ^^Sähkärithän toki täyttää tuon ensimmäisen kriteerin aika kevyestikin ja pesevät helposti mennen tullen vintage-gravelin, jolla lähinnä käyttöarvo. Mutta ilmeisesti onnellisuus on noiden kahden tekijän tulo eikä summa. Statushan on sähkiksillä kai negatiivinen, joten ei sillä kovin korkealle ponnisteta.

  25. #7915
    tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ^Olet väärässä. Onnellisuus on suoraan verrannollinen ajovehkeen hintaan ja statukseen tällä foorumilla
    ai että, kyllä se vaan hianolta tuntui kun olin tulossa Valkeakosken lenkiltä kesäkurapyörällä kera takaviipperän ( se irroitettava takalokasuoja) ja tuulitakissa, Säijässä oli joku tempo meneillään ja niin sitä vaan menin muutaman tempoilijan ohitte ja erityistä mielihyvää tuotti kun ohitin naispuolisen tempoilijan jolla oli hienot tempovarusteet. Ei näyttäny kovasti auttavan ne varusteet.
    ( onneksi muutaman kilometrin päässä oli risteys jossa mun lenkkireitti erkani temporeitistä )

  26. #7916
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Itse olen ainakin ihan yhtä onnellinen ja koen saaneeni pyöräilystä ihan tasan yhtä paljon olen ajanut sen lenkin sitten sähkötäpärillä, gravelilla, fätillä, 29'erilla tai fättitäpärillä. Olen alkanut taipumaan siihen käsitykseen ja uskoon, että se onnellisuus kumpuaa monesta muusta asiasta kuin siitä ajovehkeestä.
    Akkurat sanoisi norjalainen.

    Jos luit siteeraamasi kohdan niin että väitin tai kuvittelin että luomupyöräilijä tai underbikingin ystävä olisi onnellisempi kuin (rajoittimellinen tai rajoittimeton) sähköpyöräilijä tai kokemuksellisesti, elämyksellisesti tai miten tahansa "voitolla" overbikingin harrastajaan nähden, niin se oli oma tulkintasi. Nehän olivat sellaisia toisen näkökulman avaamiseksi tehtyjä ja omakohtaisen, kenties vähän avaramman ajattelun pohjaksi eli kai hienommin sanottuna filosofisessa mielessä esitettyjä kysymyksiä. (Tai niin kuin se raflaava kuvateksti murrosikäisten koululaisten elämänkatsomustuntien oppikirjassa...)

    Sen verran aiheeseen, että lunta tässä jo kipeästi odotellaan tänne Helsinkiinkin. Alkaa puuduttaa nämä märässä metsässä kurasumussa ajelut.
    Niin Ilmatieteen laitoksen kymmenen vuorokauden ennuste kuin YR:n langtidsvarsel näyttävät meidän lunta kaipaavien silmissä yhtä ankeilta: lisää pelkkää harmautta eikä kosteudestakaan päästä eroon vaikkei sateita suuremmin olekaan luvassa.

    Eikä sekään että me helsinkiläisetkin saimme muutaman päivän ajan nauttia siitä miten lumi valaisee ja pehmentää maiseman marraskuista synkkyyttä oikeastaan paremmin kuin jostain pilven raosta esiin pyrkivä aurinko - ja toisin kuin aurinko myös hämärän laskeuduttua - helpota tämän ajan kestämistä.

    Mutta iloitaan edes siitä että lajinmukaisen cyclocrossin harrastajilla on varmasti hauskaa! Eivätkä tosikovat gravelpyöräilijät toisenlaisessa kunnossa olevien hiekkateiden perään itke eivätkä haikaile!

  27. #7917
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Sen verran aiheeseen, että lunta tässä jo kipeästi odotellaan tänne Helsinkiinkin. Alkaa puuduttaa nämä märässä metsässä kurasumussa ajelut.
    Ei lunta kiitos, muuttuu työmatkojen tahkoaminen sen verran tuskaisiksi auraamattomilla/huonosti hoidetuilla kelveillä. Paljon mieluummin "kurasumussa".

  28. #7918
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.732
    ^Ehkä täsmälunta metsiin ja ulkoilureiteille?

  29. #7919
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    hesa
    Viestit
    423
    ^ei helevetissä, menee ajoreitit hiihtäjille ja joutuu taas kohtaamaan muita ihmisiä, etenkin autoilijoita, ei kiitos.

  30. #7920
    Liittynyt
    03/2013
    Viestit
    44
    Olen kovin vähän pyöräillyt talvella ja tätä foorumia seuranneena ihmetellyt mitä se tappajasepeli on. Tänään tuli termi erittäin tutuksi. Litkutettu takarengas, WTB ByWay oli rei'itetty oikein kunnolla. Ainakin 5 reikää löytyi, toiset isoja toiset pieniä. Jäin vähän miettimään kannattaako litkujen kanssa ajella talvella ja/tai kannattaisiko ulkorengas vaihtaa vähemmän sileään. Tuo ByWay on ihan slicksi keskeltä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •