GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 66 / 208 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 56 64 65 66 67 68 76 116 166 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.951 - 1.980 / 6216

Aihe: Ilmastonmuutoskeskustelua, irrotettu lähettiaiheesta

  1. #1951
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Vaan kun autoilua on niin helppo verottaa..
    Miten niin tyhmä kysymys??

  2. #1952
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lueskelin siitä Triplamallin puolalaisesta sontavaateputkasta ja jos en väärin muista, niin saavat kolme vaatetoimitusta viikossa, eli halpavaatetta liikkuu aika "kivasti".
    6.7 WTF/kg


  3. #1953
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lueskelin siitä Triplamallin puolalaisesta sontavaateputkasta ja jos en väärin muista, niin saavat kolme vaatetoimitusta viikossa, eli halpavaatetta liikkuu aika "kivasti".
    6.7 WTF/kg


  4. #1954
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Kyseiseen kommenttiin olisi voinut vastata vaikka, että jospa kaikki maailman asukkaat vois rueta vaikka lentelemään yhtä paljon suomalaisten kanssa. Jos sen jälkeen olisi vielä pallosta jotain jäljellä, niin sitten kaikki maailman ihmiset yhdessä vois alkaa vähentämään lentopäästöjään samaan tahtiin.

    "Asukaslukuun suhteutettuna suomalaisten lentomatkoista kertyy koko maailmassa toiseksi eniten hiilidioksidipäästöjä"
    Tuo on kyllä vuoden yllättävin uutinen...

  5. #1955
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    ^ Ai millä tapaa? Suomessa on sen verran korkea elintaso ja hyvä sosiaaliturva, että sellaisia ihmisiä, joilla ei olisi varaa lennellä ollenkaan, on aika vähän. Lisäksi Suomen sijainti on sellainen, että junalla ei pääse liikkumaan juurikaan muualla kuin Suomen sisällä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  6. #1956
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Sillä tapaa että vaikka meitä on vähän olemme myös kohtuullisen köyhää porukkaa. Myös lentoliikenteemme, lentoasemat, kaikki "lentoinfra" on silmämääräisesti arvioituna todella vaatimatonta verrattuna tuonne maailmalle. Tai jos nyt tuota flight radariakin vähän seuraa niin kohtuu vähän Suomesta lähtee ja Suomeen saapuu koneita.

  7. #1957
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Juu mutta eurooppalaisessa mittakaavassa Suomessa ei juuri asu ihmisiäkään muualla kuin noin suunnilleen pääkaupunkiseudulla. Koko Suomen asukasluku vastaa paria isompaa saksalaista kaupunkia. Sillä väkimäärällä ei flightradaria tukoteta, mutta väettömyys huomioiden on toi Hesasta luoteeseen suuntaava jono melkoinen. Suomessa ei ole juurikaan tosi köyhiä eikä tosi rikkaita, mutta suurimmalla osalla on varaa lennellä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  8. #1958
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Onneksi pyöräily on kuitenkin ekologinen harrastus.
    Kausi alkaa tammikuussa takuulämmöillä Kanarialta. Helmikuun leiri olisi vielä avoinna. Maaliskuun lopulla Mallorcalle.
    Moni varmaan luki tämän.
    https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006281330.html

    "Vanhemmat on tiätsä niiiin urpoja, ne tuhoo ***** tän maapallon! Perjantaina taas ilmastolakkoon! Kävin muuten tykkäämässä GT:n uusimmasta kuvasta, päivän ilmastoteko tehty, check! Lähetsä mäkkäriin?"
    Kaar ittelles vaa

  9. #1959
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lähes kaikki me ollaan tekopyhiä tai paskapäitä ilmastonmuutoksen kanssa.

    En ole ihan varma minkälaisia yhtäläisyysviivoja voi vetää Ikaalisten Kylpylän lounaspoydän lautashävikin ja nuorten ilmastomielenosoittajien välille, mutta aika hyvin IS kuitenkin näkyy vetävän.
    6.7 WTF/kg


  10. #1960
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.542
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Tuo on kyllä vuoden yllättävin uutinen...

  11. #1961
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Madrid
    Viestit
    773
    Voi jeesus sentään...neljännes suomalaisista potee ilmastoahdistusta? Ja nuorista lähes 40 prosenttia? Voiko tuon ahdistuksen perusteella jäädä työkyvyttömyyseläkkeelle tai ainakin pitkälle saikulle?

    Sent from my SM-G950F using Tapatalk
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

  12. #1962
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Madrid
    Viestit
    773
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ...toi Hesasta luoteeseen suuntaava jono melkoinen.
    Luoteeseen? Hmm...

    Sent from my SM-G950F using Tapatalk
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

  13. #1963
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bici74 Katso viesti
    Voi jeesus sentään...neljännes suomalaisista potee ilmastoahdistusta? Ja nuorista lähes 40 prosenttia? Voiko tuon ahdistuksen perusteella jäädä työkyvyttömyyseläkkeelle tai ainakin pitkälle saikulle?

    Sent from my SM-G950F using Tapatalk
    Kyllä nykykirjoittelulla kokee ahdistusta jo pelkästä ilmastokirjoittelusta ja vouhotuksesta.
    Mutta pelihän on jo menetetty, ei siis ilmaston vaan suomalaisen autoilijan suhteen.
    Nyt esitellään ja hehkutetaan mitä mielikuvituksellisimipia ratkaisuja maailman ilmasto-ongelmaan, kuten bensakortteja ja myyntilupia, ym. paskaa.
    Odottakaa vaan niin parin vuoden päästä otetaan ilolla ja riemulla vastaan joku gps-perustainen kulunseurantaverotusvalvontahimmeli, ihan siitä ilosta että saadaan vielä ajaa autoilla.

  14. #1964
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Kaikenlaisia käppyröitä voi piirrellä, mutta jos ei kerro taustoja, niin niillä on hyvin vähän painoarvoa.

    Oletan, että tuossa on suomesta lähtevät lennot ja saapuvat lennot, ei suomalaisten tekemät. Voin olla väärässäkin, mutta en ala kaivelemaan, kun asia ei isommin kiinnosta. Edellisestä omasta vapaa-ajan lennosta taitaa olla jo yli 30 vuotta. Töissä tulee silloin tällöin lennettyä, mutta en ala työpaikkaa sen takia vaihtamaan.

    Suomea rasittaa myös pitkän matkan kauttakulku liikenne, jonka matkustajat ei ole suomalaisia. Venäjä voisi pistää kauttakulkumaksut niin suuriksi, että lento venäjän yli ei kannata, niin saadaan Finnair vaikeuksiin ja muutkin vuorot niin vähiin, että suomalaistenkin lentely vähenee

  15. #1965
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bici74 Katso viesti
    Voi jeesus sentään...neljännes suomalaisista potee ilmastoahdistusta? Ja nuorista lähes 40 prosenttia? Voiko tuon ahdistuksen perusteella jäädä työkyvyttömyyseläkkeelle tai ainakin pitkälle saikulle?

    Sent from my SM-G950F using Tapatalk
    Ainakin ehdottomasti pitäisi olla oikeus. Ilmastokin pelastuu kun makaa masentuneena kotona.

    Kyllähän tälläkin kylällä ekologisimmat ihmiset ovat noita alkoholisoituneita nuorisoeläkeläisiä jotka päivät pitkät istuvat tuossa kaupan kulmilla ja kittaavat jotain päihdyttävää. Alkoholin valmistamisen aiheuttama hiilijalanjälki taitaa olla isoin. Asunto on maksimissaan pieni kaupungin vuokraluukku. Autoa ei ole, ei etelänmatkoja tai vaihtuvia kausimuoti vaatteita.

  16. #1966
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Suomea rasittaa myös pitkän matkan kauttakulku liikenne, jonka matkustajat ei ole suomalaisia. Venäjä voisi pistää kauttakulkumaksut niin suuriksi, että lento venäjän yli ei kannata, niin saadaan Finnair vaikeuksiin ja muutkin vuorot niin vähiin, että suomalaistenkin lentely vähenee
    Tämäpä tämä. Mutta eiköhän vihreät silti tämän käppyrän perusteella meille jonkun maksun keksi.

    ...se luode on varmaan Finskin ja Icelandairin lennot Hki-Reykjavik
    Kaar ittelles vaa

  17. #1967
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    En tiedä olenko naivi, mutta voiko tätä edes hiukan käyttää hyvänä esimerkkeinä öljybisneksen murroksesta?

    Neste teki huiman tuloksen, osakekurssi vahvistui selvästi – siirtymä uusiutuviin polttoaineisiin kiihtyy kannattavasti https://www.hs.fi/talous/art-2000006...1fd181fcdfb28f

  18. #1968
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.139
    ^
    "Singaporessa uusiutuvien tuotteiden tuotantokapasiteetin laajennus etenee suunnitellusti"

    Mietin onko tuo hyvä asia.


  19. #1969
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    En tiedä olenko naivi, mutta voiko tätä edes hiukan käyttää hyvänä esimerkkeinä öljybisneksen murroksesta?

    Neste teki huiman tuloksen, osakekurssi vahvistui selvästi – siirtymä uusiutuviin polttoaineisiin kiihtyy kannattavasti https://www.hs.fi/talous/art-2000006...1fd181fcdfb28f
    Eiköhän tuossa ole kyse siitä että kun määrätään pakkoja ja kuka ketterimmin pystyy hyppäämään poliitikkojen määräysten tahdissa käärii hillot. sinänsä hyvä, että edes pieniä sivuvirtoja noista rahoista päätyy suomeen.

  20. #1970
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    "Palmuöljyn merkitys Nesteen raaka-ainevalikoimassa on pienentynyt viime vuosikymmenen aikana. Se on nykyisin yksi yli kymmenestä valikoimamme raaka-aineesta, ja sen osuus on viime vuosina ollut noin 20 prosenttia uusiutuvien raaka-aineiden käytöstämme."
    https://www.neste.com/fi/konserni/va...ettu-palmuoljy

    Singaporen tuotantokapasiteetin kasvu ja palmuöljyn käytön vähentäminen kuulostaa omituiselta yhtälöltä.

    Vaikka käyttäisikin palmuöljyä niin mainospuheiden perusteella tekevät sen sentään vastuullisesti ja käyttävät sentään myös muita jätteitä. Tässä voidaan myös miettiä jos Neste ei olisi lähtenyt biopolttiaineen kehittämiseen innokkaasti niin muut tekevät sitä perässä eikä homma välttämättä ole niin avointa. Polttoaineiden kehittäminen fossiilisten rinnalle kuitenkin välttämöntä.


  21. #1971
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bici74 Katso viesti
    Luoteeseen? Hmm...
    Touché

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Kaikenlaisia käppyröitä voi piirrellä, mutta jos ei kerro taustoja, niin niillä on hyvin vähän painoarvoa.

    Oletan, että tuossa on suomesta lähtevät lennot ja saapuvat lennot, ei suomalaisten tekemät. Voin olla väärässäkin, mutta en ala kaivelemaan, kun asia ei isommin kiinnosta. Edellisestä omasta vapaa-ajan lennosta taitaa olla jo yli 30 vuotta. Töissä tulee silloin tällöin lennettyä, mutta en ala työpaikkaa sen takia vaihtamaan.

    Suomea rasittaa myös pitkän matkan kauttakulku liikenne, jonka matkustajat ei ole suomalaisia. Venäjä voisi pistää kauttakulkumaksut niin suuriksi, että lento venäjän yli ei kannata, niin saadaan Finnair vaikeuksiin ja muutkin vuorot niin vähiin, että suomalaistenkin lentely vähenee
    Juurikin näin. Mukana on lennot, joiden lähtö- ja paluupiste on kyseinen maa. Kauttakulkulentoja ei lasketa. Mutta kaava on sama kaikkien muidenkin maiden kohdalla ja Euroopassa on paljon vilkkampiakin koneenvaihtokenttiä kuin Helsinki, joten vaikka laskutapa olisi se, että poistetataan laskuista Suomesta lähtevissä koneissa istuvat ulkomaalaiset ja kaikkien muiden maiden kohdalla samoin, en uskoisi tilanteen muuttuvan ainakaan isosti. Singaporen suhteen tilanne voi ehkä olla toinen, koska se taitaa olla yksi Kauko-Idän lentoliikenteen solmukohdista.

    Lentäminen on keinotekoisen halpaa johtuen siitä, että lentoliikennettä subventoidaan. Kuluttajat ei maksa arvonlisäveroa lentolipuista eikä Finnair polttoaineveroa lentobensiinistä. Jos lentämistä verotettaisiin autoilun tavoin, lentomatkustamisen suosio voisi olla "hieman" toinen.

    Suomalaisten lentämisen päästöt ylittävät jo suomalaisten autoilun aiheuttamat päästöt. Edes lentoveroa ei ole saatu aikaiseksi siitä huolimatta, vaikka sillä muutamien eurojen hinnanlisäyksellä tuskin kovin suurta vaikutusta lentomääriin edes olisi, mutta voisi vastaavat miljoonat vähentää sitten jostain muusta - tai valtion lainanotosta.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  22. #1972
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.542
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    En tiedä olenko naivi, mutta voiko tätä edes hiukan käyttää hyvänä esimerkkeinä öljybisneksen murroksesta?

    Neste teki huiman tuloksen, osakekurssi vahvistui selvästi – siirtymä uusiutuviin polttoaineisiin kiihtyy kannattavasti https://www.hs.fi/talous/art-2000006...1fd181fcdfb28f
    Olisko tässä vähän enemmän murrosta ..

    The Oil Money Fueling America’s Biggest— And Costliest—Wind Farm

    https://www.forbes.com/sites/christo...iest-wind-farm

  23. #1973
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Ivalo
    Viestit
    232
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bici74 Katso viesti
    Voi jeesus sentään...neljännes suomalaisista potee ilmastoahdistusta? Ja nuorista lähes 40 prosenttia? Voiko tuon ahdistuksen perusteella jäädä työkyvyttömyyseläkkeelle tai ainakin pitkälle saikulle?
    Eikö ahdistuksen aiheuttajana ole usko siihen, että ihmiskunnan tuottama CO2 lämmittää ilmastoa tuhon asteelle asti?
    Kyse on nimen omaan uskosta (ilmastouskonnosta?), sillä kukaanhan ei varmasti asiaa tiedä.
    Mitäpä jos vaihtaisi uskoaan tässä asiassa valoisampaan? Jaa, eipä taida onnistua, sillä usko perustuu tunteisiin, ja sitä osastoa ei järjellä hallita.

    Mutta, jos kuitenkin yrität, niin tässä joitain perusteluja uskonluopiolle.
    Mallit ja tutkimukset osoittavat myös, että tehokkain hiilidioksidin lämmittävä vaikutus tapahtuu alle 50 ppm (50 miljoonasosaa) pitoisuuksilla.
    Sen jälkeen hiilidioksidin lisäämisen vaikutus lämpiämiseen on heikompaa.

    Kun esiteollisella kaudella (280 ppm) lämmittävä vaikutus oli 258 W/m2, niin nyt (420 ppm) se on 260 W/m2. Onko merkitystä?
    Jos pitoisuus nousee peräti 1000 ppm asti, niin vaikutus on vain 263 W/m2.



    Tällä uskonlahkolla ahdistusta ei tuota autoilu, eikä edes lentäminenkään, JOS puhutaan vain maapallon lämpökuolemasta.
    Muita ahdistumisen syitä silti olisi.

    https://wattsupwiththat.wordpress.co...arbon-dioxide/

  24. #1974
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    330
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    En ole ihan varma minkälaisia yhtäläisyysviivoja voi vetää Ikaalisten Kylpylän lounaspoydän lautashävikin ja nuorten ilmastomielenosoittajien välille, mutta aika hyvin IS kuitenkin näkyy vetävän.
    Joo ja hyvin tarttuu täkyyn IS:n kommenttipalstalla porukka. No puolet noista onkin trolleja ja loput vaan tyhmiä, niin ei pidä välittää.
    Yhtäläisyyshän on oletettavasti se, että molemmissa on kyseessä lapset. Vanhempia siinä pitäisi potkia munille tarpeeksi kovaa, ettei ainakaan enää lisääntyisi holtittomasti.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Vaikka kaikki autoilla liikkuminen lopetettaisiin, ei suoraan saataisi edes 15%:n alenemaa päästöihin. Mutta kun tätä ryhmää on niin helppo kyykyttää, niin sieltä sitten otetaan. Tuossa liikenteen päästökuvaajassa pisti silmään, että päästöthän ovat jo olleet tuon 2030 tavoitteen tahdissa ainakin melkein ja paria pomppua lukuunottamatta helpostikin. Mikä onkaan pomppu 2016? No se, kun urpot päättäjät päättivät nostaa vähäpäästöisimpien veroja kaikkein eniten. Kun ensin olivat antaneet päinvastaista signaalia pari vuotta.

    Nykyään alan välittömästi voida pahoin, kun näen nykyisen liikenneministerin pelästyneen ilmeen jossain ruudulla. En tiedä, onko hän vaan voideltujen virkamiesten vedätettävänä (siitä ilme), vai sosialistinen ideologiako vain on syynä, kun nyt innolla puuhataan ruuhkamaksuja. Typerintä rahansiirtoa taloutta pyörittäviltä, työssäkäyviltä autoilijoilta laitetoimittajille, kun todellisia ruuhkiakaan ei edes pk-seudulla ole. Tuo on tasan niitä himmelihankkeita, joissa käytännössä kaikki kerätyt tulot menevät järjestelmän ylläpitoon, jos riittääkään. Sehän ei toki sosialisteja koskaan ole haitannut, mutta samallahan tuossa kärsii eniten ne pk-seudun lukuisat työssäkäyvät köyhät, minkä nyt edes vähän luulisi sosialistiakin kiinnostavan. Hyvätuloisten autoiluun ei vaikuta p**kan vertaa, paitsi toki pääsee vapaammin ajelemaan, kun on köyhät poissa jaloista.

  25. #1975
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hyötypolkija Katso viesti
    Nykyään alan välittömästi voida pahoin, kun näen nykyisen liikenneministerin pelästyneen ilmeen jossain ruudulla. En tiedä, onko hän vaan voideltujen virkamiesten vedätettävänä (siitä ilme), vai sosialistinen ideologiako vain on syynä, kun nyt innolla puuhataan ruuhkamaksuja. Typerintä rahansiirtoa taloutta pyörittäviltä, työssäkäyviltä autoilijoilta laitetoimittajille, kun todellisia ruuhkiakaan ei edes pk-seudulla ole. Tuo on tasan niitä himmelihankkeita, joissa käytännössä kaikki kerätyt tulot menevät järjestelmän ylläpitoon, jos riittääkään. Sehän ei toki sosialisteja koskaan ole haitannut, mutta samallahan tuossa kärsii eniten ne pk-seudun lukuisat työssäkäyvät köyhät, minkä nyt edes vähän luulisi sosialistiakin kiinnostavan. Hyvätuloisten autoiluun ei vaikuta p**kan vertaa, paitsi toki pääsee vapaammin ajelemaan, kun on köyhät poissa jaloista.
    AMEN!

  26. #1976
    ^Missähän päin liikutte jos ette ole vielä päässyt kokemaan pk-seudun liikenneruuhkia esim kehäteillä ja Helsingin keskustassa? Jos muissa maissa on vielä isompia liikenneruuhkia ei se tarkoita etteikö pk-seudun ruuhkat olisi ongelma.

  27. #1977
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Euroopassa on paljon vilkkampiakin koneenvaihtokenttiä kuin Helsinki, joten vaikka laskutapa olisi se, että poistetataan laskuista Suomesta lähtevissä koneissa istuvat ulkomaalaiset ja kaikkien muiden maiden kohdalla samoin, en uskoisi tilanteen muuttuvan ainakaan isosti. Singaporen suhteen tilanne voi ehkä olla toinen, koska se taitaa olla yksi Kauko-Idän lentoliikenteen solmukohdista.
    Tuossa on hieman jutustelua aiheesta:
    https://yle.fi/uutiset/3-7394497

    Finnairille Siperian yli lentäminen elintärkeää Aasian reittien menestyksen kannalta
    Helsinki-Vantaan lentoasema on lentojen määrällä mitattuna Euroopan neljänneksi tärkein lentoasema Japanin ja Euroopan välisessä liikenteessä.
    Ja suomessa asuu muutama prosentti euroopan väestöstä...
    Väittäisin, että asukasta kohti lasketuilla päästöillä tuolla on merkitystä.

  28. #1978
    Suomessa ei ole ruuhkia, vain vähän jonotusta.

    Olipa kerran lapsiperhe automatkalla ja ihan yhtäkkiä autobaanalla oli pieni ruuhka. Liikenne hyytyi ja autot sammutettiin, siinä sitten siirryttiin autosta tien varteen piknikille ja ihan rauhassa kaikki ehtivät takaisin autoihinsa eikä kukaan saanut rattiraivokohtausta tai esitellyt muskeleitaan.

    Ja ajan joka päivä kehätietä töihin ja töistä kiltisti suoraan kotiin ja pellin alla maailmaa tuhoaa 3.2l diesel. Tarjoitus olisi hankkia isompi auto jotta nykyisen voisi antaa lapsille. Mielestäni tällä tavoin osallistun yhteiskunnan varainkeruutalkoihin ja toivon ettei sun ja mun takia valtio joudu myymään ihan kaikkea irtaimistoa.

    Kaksi kertaa olen lentänyt kerran finnairin koneella ja toisen kerran *k18*< paheita ja laittomuuksia.

    Minä uskon järjestäytyneeseen yhteiskuntaan ja haluan maksaa verohenkilölle sen mikä verohenkilölle kuuluu vaikka en ole nähnyt että mikään ropoista menis hyvään tai järkevästi sijoitetuna tuottaisiin kohteisiin. Omaishoito, vanhukset, lapset ja autoilijat.

    skeptinen realisti



  29. #1979
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Eiköhän tuossa ole kyse siitä että kun määrätään pakkoja ja kuka ketterimmin pystyy hyppäämään poliitikkojen määräysten tahdissa käärii hillot. sinänsä hyvä, että edes pieniä sivuvirtoja noista rahoista päätyy suomeen.
    Yleensä hillot käärii ne jotka pystyy uudistumaan ja kehittämään tuotteita, joille on kysyntää. Vielähän ei ole edes kielletty mitään. Yksi asia on varma, Halla-ahoa ja persupoliitikkojen ilmastodenialismi-jorinoita kuuntelemalla ei tule pärjäämään tulevaisuuden busineksessä vaan jämähtää hiipumaan omaan poteroonsa.

  30. #1980
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Luumunen Katso viesti
    Yleensä hillot käärii ne jotka pystyy uudistumaan ja kehittämään tuotteita, joille on kysyntää.
    Biopolttoaineiden osalta sen kysynnän luo poliittiset päätökset. Se joka osaa niitä ennakoida parhaiten pärjää.

    Käsi ylös, moniko tankkaisi puhdasta Biodieseliä, jos siinä ei olisi kevennettyä verokantaa, vaan se olisi vielä nykyistäkin kalliimpaa?

    Esim biodiesel maksaa nyt pumpulla ~0,2€ enemmän kuin fossiilinen, jos verotuen poistumisen jälkeen se maksaisikin 0,4€/l enemmän, niin käsi ylös, moniko sitä laittaisi tankkiin?
    Entä jos RE85:lla ajaminen tulisi selvästi kalliimaksi kuin bensalla, niin moni laittaisi sitä tankkiin?

    Ilman biokomponenttien sekoituspakkoa, (joka on luonut nämä markkinat) fossiilinen olisi vieläkin halvempaa...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •