ElectrobikeHephaGiantGarmin
Sivu 173 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 73 123 163 171 172 173 174 175 183 223 273 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.161 - 5.190 / 15440

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #5161
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    43
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tukkasotka Katso viesti
    Upea Grade. Huiteleeko paino missä lukemissa?

    Kiitos! 9,7kg ilman polkimia.

  2. #5162
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Mukavaa, että aloittaja pani sitaatit otsikkoon, niin voi laajentaa jutustelua. Tässä olis yksi 26" runko...
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...6-frame-870128
    Ittellä Poison Zyankalium 26" vuodelta 2010 Kolmet kiekot sitten vuosituhannen alun eikä oo vieläkään pyörä aivan joutilaana.Toki sillai häntä hellästi kohtelen jotta kun pojanpoikani ,ny 4v kasvaa niin hälle sitten.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  3. #5163
    Liittynyt
    02/2014
    Paikkakunta
    Naantali
    Viestit
    101

  4. #5164
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.125
    Onko noi pullotelineet varmasti oikein?

  5. #5165
    Liittynyt
    02/2014
    Paikkakunta
    Naantali
    Viestit
    101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vivve Katso viesti
    Onko noi pullotelineet varmasti oikein?
    En tiedä, olen nöösi.

  6. #5166
    Väärinpäinhän ne näyttäisi olevan.

    Paljonko Terra painaa?

  7. #5167
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Terotalo Katso viesti
    En tiedä, olen nöösi.
    Näyttäisi olevan ylösalaisin molemmat pullotelineet...

  8. #5168
    Liittynyt
    02/2014
    Paikkakunta
    Naantali
    Viestit
    101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dieselman Katso viesti
    Väärinpäinhän ne näyttäisi olevan.

    Paljonko Terra painaa?
    Katos niin onki! Ilmankos olikin niin tiukalla pullo!

    Painoa muistaakseni 8,3 kg.

  9. #5169
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Eliten Alligaattorit olisi sivusta aukeavat ja ne näyttää oikein asennettuna suunnilleen tuolta.

    Aikamoinen taideteos tosiaan tuo edellisen sivun GT.

    Thompsonin runko on kiinnostava. Merkkinä itselleni täysin vieras, valmistajan sivuilla näytti olevan valmis maasturi hintaan 499 perustason osilla. Hienouksia ei siis ole luvassa, mutta mitat niin hyvät kuin ne oikeastaan voi olla.

  10. #5170
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Ittellä Poison Zyankalium 26" vuodelta 2010 Kolmet kiekot sitten vuosituhannen alun eikä oo vieläkään pyörä aivan joutilaana.Toki sillai häntä hellästi kohtelen jotta kun pojanpoikani ,ny 4v kasvaa niin hälle sitten.
    Niukasti löysin tietoa, yksi saksankielinen maailmanmatkaaja tuohon runkoon kasatulla, mutta pyörästä kertoi hyvin vähän ja kuviakin ihan muusta matkaan kuuluvasta. Matkapyörän suuntaan omaa ykköspyörää säädän ja sen suuntaiset kiinnostaa.

  11. #5171
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Olisko Silk Road Mountain Race gravel-grindingia? Jos on, niin tässä tällainen 26 ain't dead -esimerkki 26-tuumaisten speksaajille. 27.000 m alamäkeä. Siinä sitä on jo vähän tekemistä cantilevereille.

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  12. #5172
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Tasokas aikansa matkapyörä. Levyjarrut nostaa tasoa.

    Löytyy ihan tämän päivän Zyankali ja voinee tuohon sovitella kakskutosiakin, jos sellaiset jo omistaa.
    https://www.poison-bikes.de/shopart/...Man.html#vrg87

  13. #5173
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.267
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Compay Katso viesti
    Painorajoitus on 127kg jos oikein muistan. Nuo ''seat stayt'' ei ole pelkkää hiilikuitua vaan niihin on yhdistetty lasikuiturakenne.
    Pähee rakenne. Sisältä siis lasikuitua ja pinnoitettu hiilikuidulla. Toimii takuulla hyvin jousena.

    Kotivakuutus kannattaa varmaan pitää kunnossa. Ja muistaa tarkistella kaatojen jälkeen seatstayt tarkasti.

  14. #5174
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Terotalo Katso viesti
    Katos niin onki! Ilmankos olikin niin tiukalla pullo!

    Painoa muistaakseni 8,3 kg.
    Hetkinen, alumiini-Terra ja paino 8,3kg?

  15. #5175
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dieselman Katso viesti
    Hetkinen, alumiini-Terra ja paino 8,3kg?
    Hemmetin hyvin, Exploro Ltd:n paino ~1500g Mavicin Crossmax SL:illä ja krossikumeilla oli saman verran ja köyhtymistä sai sen eteen harjoittaa

    Vaihdoin muuten huvikseni Exploron satulan Ritcheyn WCS Skylinestä (205g) maasturista kähvellettyyn Berkin Listiin (93g). Painoero ehkä ei niinkään ollut huomattava ajossa, mutta jumaliste että oli iso ero muutoin, eli siis Berk parempi sovitus hanurille ja mukavampi. Lähti heti ärsyttävästä-kakkosesta toinen Berk tulemaan.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  16. #5176
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dieselman Katso viesti
    Hetkinen, alumiini-Terra ja paino 8,3kg?
    Ei varmasti ole ainakaan alukiekoilla ja polkimet kiinni.

  17. #5177
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Thompsonin runko on kiinnostava. Merkkinä itselleni täysin vieras, valmistajan sivuilla näytti olevan valmis maasturi hintaan 499 perustason osilla. Hienouksia ei siis ole luvassa, mutta mitat niin hyvät kuin ne oikeastaan voi olla.
    Varmasti tuohon runkoon kannattaa kasata kohtuullisen hyvillä käyttöpyörän osilla hyvä käyttöpyörä! Mitään kevennysosia ei kuiteskaan, eikä kippuratankoa, on senverran pitkärunkoinen, luulen mä.

  18. #5178
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    56
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Compay Katso viesti
    Kiitos Divi! Ihanan monimutkaista... Toimisiko tämä?

    On kyllä hienon näköinen pyörä

  19. #5179
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    362
    Minuakin kiinnostaisi tuo paino, on yhtenä vaihtoehtona ostoslisalla kun löytyisi paikallisesta liikkeestäkin.

    Mitkä tuon Orbea Terra 30H ja Canyon Grail 7.0 erot käytännössä? Eikö tuossa grailissa ole paremmat kiekot ja renkaat sekä osasarjatkin vähintään samaa tasoa? Onko järkeä maksaa Orbeasta 400€ enemmän?

  20. #5180
    Liittynyt
    02/2014
    Paikkakunta
    Naantali
    Viestit
    101
    Ehkä vähän oli nyt Naantali-lisää. 9,5 kg löytyi ainoa valistunut tieto intternetistä. Mulle tuo konkeli toki tuntuu järjettömän kevyeltä kun toisena pyöränä sähkömaasturi.

  21. #5181
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    362
    Edelleen kallistun tuohon Grailin odottamiseen, pitää käydä kuitenkkn koeajolla noiden muidenkin kanssa. Onko 183cm pitkälle (jalansisämitta 86-87cm) M-koko tuossa Grailissa sopiva Canyonin ohjeiden mukaisesti?

  22. #5182
    Ajoin viikonloppuna 80 km lenkin Grail CF M:llä. Omat mitat 185/90. Ei ollut liian pieni, ottaisin sen. Tosin vanhalle selälle ajoasento oli napsun aggressiivinen ja oletan sen osittain johtuneen M -rungosta. Kuituisessa kun on se kiinteä ohjaamo.... Alu -rungossa sen sijaan taitaa olla säätömahdollisuus normaaliin tapaan.

  23. #5183
    Barracuda Guest
    ^en ole edelleenkään keksinyt yhtään syytä miksi pyörän säädöt pitäisi tehdä tehtaalla Hieno pyörä mutta tuon ohjaamon osalta ajatus on kadonnut kikkailuun.

  24. #5184
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    362
    Kävin koeajamassa Orbeaa, Trekkiä ja Specializedia. Tuo Specialized Diverge E5 comp tuntui näistä parhaimmalle ja saisi pikkaisen alennusta hinnasta jolloin olisi aika lähelle samanhintainen kuin Grail Al 7.0. Onkohan tuossa jotain selkeitä miinuksia tai heikkoja kohtia miksi kannattaisi välttää? Ulkonäkö ei omaan silmään tuossa rusehtavassa mallissa ihan paras kyllä ole...

  25. #5185
    ^Mekaaniset levarit 2ke pyörässä on kyllä vähä ankeaa. Varsinkin kun päivittäminen vaatii kahvojen vaihdon joka on aika kallista touhua.

  26. #5186
    GG-pyörät tuntuvat olevan kova hitti. Maantiepyöräilyyn liittyvä perinteinen estetiikka on omasta mielestäni monesta gravelista kaukana. Nämä ovat makuasioita, ei siitä enempää.
    Edullisemman sarjan Trek Checkpoint AL 3 tulee jostain syystä 32-millisillä maantierenkailla, vaikka on olevinaan gravel-pyörä? Uusi Sora-osasarja ko. pyörässä on asiallinen, mutta hinta 1200€ on turhan kova. (Maantiemallin AL 3 :sta saa 800-889€: lla.)
    White GX Liten ostin huvikseni/kokeeksi maantiepyörän kaveriksi. Se on "ihan kiva", kaikki toimii. Vakaalta pyörä tuntui maantiepyörän jälkeen, sopiva stemmi hävitti ison osan tästä.
    Yhden pyörän politiikka olisi yksi houkutteleva ratkaisu. Topstonea olen miettinyt yhtenä vaihtoehtona. Jos löytyisi mieleinen gravel, siihen kahdet kiekot, niin olisiko se siinä, vai kaipaako sitä maantiepyörää kuitenkin, kun on vuosikaudet tottunut? Kuinka monilla teistä on GG maantiepyörän kaverina? Mielipiteitä, ajatuksia, suosituksia, arvon pyörittäjät. Kiitos ja hyvää viikonloppua!
    Terry muokkasi tätä : 18.10.2019 at 14.13
    Mitä renkaisiin tulee, näillä kymmenillä luotettavuus ohittaa vauhdin, rullaavuuden ja keveyden.

  27. #5187
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.139
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Terry Katso viesti
    GG-pyörät tuntuvat olevan kova hitti. Onko tämä ohimenevää, enpä tiedä.
    Mitä väliä sillä on? Voi niillä ajaa vaikkei olisi muotiakaan, ajaahan jotkut Läskipyörilläkin tyytyväisinä(?).

    Maantiepyöräilyyn liittyvä perinteinen estetiikka on monesta gravelista kaukana. Mielestäni aika monet ovat rumia.
    Monet ovat, mutta monet ovat myös esteettisiä.

    Jos löytyisi mieleinen gravel, siihen kahdet kiekot, niin olisiko se siinä. Mielipiteitä, kiitos arvon pyörittäjät....
    No siinähän se olis. Tätäkö mielipidettä kysyttiin vai suorastaan fillarisuosituksia aiheeseen?


  28. #5188
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Divi Katso viesti
    ^Mekaaniset levarit 2ke pyörässä on kyllä vähä ankeaa. Varsinkin kun päivittäminen vaatii kahvojen vaihdon joka on aika kallista touhua.
    Mekaaniset levarit on siitä hyvät, että ne pystyy päivittämään kahvoja vaihtamatta Paulin Klampereihin. Jos olis hydrot, pitäis kahvatkin vaihtaa. Mutta mitäpä mieltä olisit reilu pari kertaa kalliimmasta vannejarrupyörästä? Olisko sellainen ankeuden huipentuma..?
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  29. #5189
    TRP Spyret on kyllä aika hyvät, sateellakaan ei vingu toisin kuin bb7. En kaipaa hydroja, kun Spyret toimii niin hyvin. Itse siirryin kahden vanteen taktiikasta takaisin yksiin vanteisiin, greivelKing slick 38 on hyvä kompromissi kaikkeen, Kalevan kierroksen temposta muutaman yön bikepackingiin.

  30. #5190
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Divi Katso viesti
    ^Mekaaniset levarit 2ke pyörässä on kyllä vähä ankeaa. Varsinkin kun päivittäminen vaatii kahvojen vaihdon joka on aika kallista touhua.
    Mulla on 2x kalliimmassa (kalliimmaksi tulleessa) pyörässä mekaaniset levarit Ja vielä ihan tarkoituksella.

    Exploron satulatolppa rupesi odotetusti klappaamaan 1200-1300km välillä, perseiden perse. Mitä sen kanssa kannattaa tehdä? Ostan Asetoni & Asetonista uuden sukupolven tolpan ja lähetän vanhan Edelradiin josta runkosetin hommasin? Ei pysty keskeyttämään ajoja mahdollista uutta tolppaa odotellessa
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •