HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 172 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 72 122 162 170 171 172 173 174 182 222 272 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.131 - 5.160 / 15440

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #5131
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    ^ Taas käy entistä isommat reservit kaupaksi, jotta graveloijatkin voi mielikuvissaan olla oman elämänsä Akriggeja.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  2. #5132
    ^ juuri näin. Minun todellisuudessa maastogrinderöinti Fujilla 5km traililla päättyi siihen että 29 etu ja takakiekko meni seuraavana päivänä Foxiin Tommille rihtaukseen ja oli laitettava jykevämpää 27,5 settiä alle. Kivaa oli ja taas huomattiin että ajotaitoa ei saa kaupasta.

  3. #5133
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^ Taas käy entistä isommat reservit kaupaksi, jotta graveloijatkin voi mielikuvissaan olla oman elämänsä Akriggeja.
    Tämä markkinointi on kuitenkin vielä melko harmitonta verrattuna raskaamman sarjan mielikuvien rakentajiin, kuten Marlboro-mieheen, joka ei millonkaan edes ratsastanut auringonlaskuun.

    Toisaalta elämä olisi tylsää ilman unelmia ja inspiraation lähteitä. Citius, altius, fortius -mutta ei ilman esikuvia.

  4. #5134
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^ niin 45nrth päätti vähän antaa tasoitusta maastureille talvikäytössä, kun lopettivat laittoivat 120tpi Gravdalien valmistuksen katkolle. Jos niitä edelleen saisi, veisi cyclocrossari tai gg pyörä Gravdaleilla voiton noin 5-1 sekalaisessa Etelä-Suomen talvikäytössä. Terreneistä mulla ei tosin ole kokemusta eli saattavat nekin vähän tasoittaa tilannetta. Jos ainoa talvikäyrätankokokemus on hankittu jollain Marathon Winterin kaltaisilla renkailla, voi mielikuvat olla hyvinkin esittämäsi kaltaisia.
    En tosiaan ole 120 tpi-renkailla ajanut. En silti usko, että kommenttini sisältö oleellisesti muuttuu millään renkailla. Kesärenkailla eri olosuhteista saatuja kokemuksia varmaan voi peilata talviolosuhteisiinkin.

    Samaa mieltä olen siitä, että graveli tms. krossari on hyvä talvipyörä ainakin niissä olosuhteissa ja sillä käyttötavalla, mitä itse ajelen. Yleensähän keli ei niin paha ole, että se pyörän käyttöä rajoittaisi. Vaikka maasturikin löytyy, enemmän kilsoja gravelilla tulee. Ja kun puhutaan pyörien eroista, ei renkaiden, johonkin hyvään hybridiin asennettuna uskoisin pahassa kelissä ajamisen olevat 120 tpi NRTH:llä huomattavasti miellyttävämpää kuin krossarilla. Taitava tietysti pärjää vaikka missä, mitta sekin on eri asia kuin pyöristä johtuvat erot.

  5. #5135
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Tämä markkinointi on kuitenkin vielä melko harmitonta verrattuna raskaamman sarjan mielikuvien rakentajiin, kuten Marlboro-mieheen, joka ei millonkaan edes ratsastanut auringonlaskuun.

    Toisaalta elämä olisi tylsää ilman unelmia ja inspiraation lähteitä. Citius, altius, fortius -mutta ei ilman esikuvia.
    Toisaalta elämä on aika hyvää, kun osaa olla iloinen siitä, mitä on - ilman että koko ajan halajaa jotain joka olisi vielä enemmän. Marlboro-mies esimerkkinä on siinä mielessä osuva, että pahimmillaan polkupyörätkin addiktoi.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  6. #5136
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Osa pyöräilyn suosiosta varmaan perustuu pyörien ja pyöräilyn ominaisuuteen addiktoida ihmisiä. Jos tällaista ei olisi ja pyöräily olisi vain tapa kulkea paikasta toiseen, paljon helpompi olisi perustella esim. auton käyttöä kauppamatkalla. Siinä mielessä esim. gravel-buumi ei ole ollenkaan huono asia.

    Jos vielä autoiluun verrataan, jossa siinäkin on mielikuvat yms. markkinointi vahvasti mukana ja itsellänikin jonkinlaista taustaa harrasteautoilusta, olen oikein tyytyväinen siihen, että nykyään ajoneuvoharrastaminen on polkupyöriin liittyvää. Raha, aika, tilat jne. on huomattavasti fiksummassa tasapainossa kuin auton kanssa. Ei olisi ollenkaan huono asia ottaa tätäkin näkökulmaa mukaan pyöräilyn harrastamisen markkinointiin.

  7. #5137
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    How about a nice warm cup of 26x2,00" Gravdal 120tpi... Harmi kun ei oo enää yksiäkään 26" kiekkoja varastossa, ne olisi voinut askarrella Exploroon talvikäyttöön

    https://r2-bike.com/45NRTH-Tire-Grav...TPI-216-Spikes
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  8. #5138
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    26 x 2,0" droppitankograveli ysärimaastureita reilummalla bb-dropilla olis kova. Taitaa vaan kunnolliset 26-tuumaiset vannejarruvanteet olla lähinnä museokamaa nykyään

    Mutta miten ne on saanut noista noin järkkypainoiset? Olisko kuitenkin teräslankaversio tai sitten teräslankaversion paino?

    Nokian originaali 26 x 2,1 Hakka WCX painoi muistaakseni jotain reilu 600 g, vaikka nastoja oli se 300 kpl.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  9. #5139
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Osa pyöräilyn suosiosta varmaan perustuu pyörien ja pyöräilyn ominaisuuteen addiktoida ihmisiä. Jos tällaista ei olisi ja pyöräily olisi vain tapa kulkea paikasta toiseen, paljon helpompi olisi perustella esim. auton käyttöä kauppamatkalla.
    Pyöräaddiktio ja pyöräilyaddiktio on kaksi eri asiaa, vaikka eivät suljekaan pois toisiaan. Pyöräilyaddiktio ei ole välinesidonnaista ja se liittyy todennäköisimmin treenaamiseen ja sen aiheuttamaan mielihyvähormonituotantoon. Joskus taustalla voi olla myös esim. erilaiset sosiaaliset syyt, jotka johtaa vääristyneeseen tai sosiaalisesti katsoen epäterveeseen ajankäytön preferointiin. Pyöriin addiktoituminen vastaa mitä tahansa shoppailuaddiktiota eikä ole välttämättä lainkaan sidoksissa pyöräilemisen määrään ja joskus jopa rajoittaa sitä. Yleensä addiktioista ei seuraa hyvää ja tarkan rajan vetäminen "vakavamielisen harrastamisen" ja addiktion väliin lienee vaikeaa.

    Pyöräaddiktiosta vois tarvittaessa jatkaa vaikka pyöräkuumeisten tukiryhmässä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  10. #5140
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    26 x 2,0" droppitankograveli ysärimaastureita reilummalla bb-dropilla olis kova. Taitaa vaan kunnolliset 26-tuumaiset vannejarruvanteet olla lähinnä museokamaa nykyään
    Tuossa kun jonkun vuoden kuluttua lapset kasvaa 26" pyörästä tai pyöristä ulos, vapautuu sopivat kiekot ja muutakin osaa. Vaan mikä olisi sopiva runko, jota voisi metsästää? Mielummin levyjarruilla, kun sellaiset kiekotkin on. Jonkinlaista kaupunkipyörää osista olen ajatellut kasata, mutta tuo droppitankomaasturi tai -graveli olisikin hyvä ajatus. Sekin on ollut joskus mielessä. Vihdoin voisi lopettaa puheet rengastilan riittävyydestä.

    Yhdet 26" talvirenkaat vielä pitäisi hankkia, joten ottaisikohan kokeeksi nuo edellisellä sivulla linkitetyt NRTH:t

  11. #5141
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Yhdet 26" talvirenkaat vielä pitäisi hankkia, joten ottaisikohan kokeeksi nuo edellisellä sivulla linkitetyt NRTH:t
    Tilaa ihmeessä ihan yleisestä akateemisesta mielenkiinnosta En edes tiennyt että 120tpi Gräveldaleja tehdään tuossa koossa.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  12. #5142
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.674
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Pyöräaddiktiosta vois tarvittaessa jatkaa vaikka pyöräkuumeisten tukiryhmässä.
    Miksi? Tarkalleen ottaen koko tämä foorumi on pyöräaddiktoituneille. Se pyöräily- tai fillarOINTI-foorumi on jossain muualla. Mutta aika hyvinhän modet täällä hyväksyvät ohi aiheen olevat ketjut...

    (siis jos nimi kertoo jotain sisällöstä)

  13. #5143
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    ^&^^ Ihan vaan ajattelin olla huomaavainen, kun täällä on ennenkin häiriinnytty siitä, että keskustelu on ajautunut väärille raiteille ja joissain tilanteissa saatan siitä häiriintyä itsekin
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  14. #5144
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Tilaa ihmeessä ihan yleisestä akateemisesta mielenkiinnosta
    Nyt on sitten osuuteni tieteestä hoidettu. Tulokset sitten vasta talvella.

    Vastavuoroisesti toivon vinkkejä levyjarrullisesta 26-maasturin rungosta >60 mm bb dropilla, käyräsarviseen soveltuvasta muusta geometriasta, kierteellisellä keskiöllä ja jonka saa käytettynä torilta satasella tai kahdella. Jäykkä keula on plussaa, mutta saahan noihin joustonkin tilalle jäykän vaihdettua. Maksaa vaan taas vähintään yhden satasen lisää eli näin se halpa kaupunkikrossari alkaa karata budjetistaan jo ennen kuin projekti alkoikaan.

    Yksi runko on muuten jo tulossa, ei tosin itselleni. Vaihtoehtona oli joko 26 tai 27,5", mutta talvirenkaan saatavuus oli yksi peruste valita 26. Sinänsä ristiriitaista, kun kesärenkaissa tarjonta 45-50 mm leveydessä ja kuivan kelin maasto- tai hybridirenkaissa on aika surkeaa. Luultavasti laitan siihen Panaracerin Comet Hardpackit leveydessä 1,9".

    Sympatiat stenulle. Pysytään täällä pyörissä, käsitellään addiktiot, joko pyörä- tai pyöräily-, sitten jossain muualla.

  15. #5145
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Sympatiat stenulle. Pysytään täällä pyörissä, käsitellään addiktiot, joko pyörä- tai pyöräily-, sitten jossain muualla.
    Teilipyörä on hyvä ratkaisu pahimpiin addiktioihin.

  16. #5146
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Nyt on sitten osuuteni tieteestä hoidettu. Tulokset sitten vasta talvella.

    Vastavuoroisesti toivon vinkkejä levyjarrullisesta 26-maasturin rungosta >60 mm bb dropilla, käyräsarviseen soveltuvasta muusta geometriasta, kierteellisellä keskiöllä ja jonka saa käytettynä torilta satasella tai kahdella. Jäykkä keula on plussaa, mutta saahan noihin joustonkin tilalle jäykän vaihdettua. Maksaa vaan taas vähintään yhden satasen lisää eli näin se halpa kaupunkikrossari alkaa karata budjetistaan jo ennen kuin projekti alkoikaan.

    Yksi runko on muuten jo tulossa, ei tosin itselleni. Vaihtoehtona oli joko 26 tai 27,5", mutta talvirenkaan saatavuus oli yksi peruste valita 26. Sinänsä ristiriitaista, kun kesärenkaissa tarjonta 45-50 mm leveydessä ja kuivan kelin maasto- tai hybridirenkaissa on aika surkeaa. Luultavasti laitan siihen Panaracerin Comet Hardpackit leveydessä 1,9".

    Sympatiat stenulle. Pysytään täällä pyörissä, käsitellään addiktiot, joko pyörä- tai pyöräily-, sitten jossain muualla.
    Mulla olisi vannejarrullinen Surly LHT 26" runko 58cm edullisesti

    Sent from my Mi A2 using Tapatalk

  17. #5147
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Levyjarrukiekot on jo olemassa ja 58 on todennäköisesti pykälän verran iso.

  18. #5148
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Teilipyörä on hyvä ratkaisu pahimpiin addiktioihin.
    Pulp Fictionin isoa lihavaa afrikan-amerikkalaista tyyppiä, jonka nimeä en teilipyörässä-kuollaksenikaan muista, siteeratakseni "I'm gonna get medieval on you"
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  19. #5149
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Vastavuoroisesti toivon vinkkejä levyjarrullisesta 26-maasturin rungosta >60 mm bb dropilla, käyräsarviseen soveltuvasta muusta geometriasta, kierteellisellä keskiöllä ja jonka saa käytettynä torilta satasella tai kahdella. Jäykkä keula on plussaa, mutta saahan noihin joustonkin tilalle jäykän vaihdettua. Maksaa vaan taas vähintään yhden satasen lisää eli näin se halpa kaupunkikrossari alkaa karata budjetistaan jo ennen kuin projekti alkoikaan.
    Tori.fi on joku 26" Inbred runko myynnissä. Kokoa ei tietenkään mainittu, mutta soittamalla selviää.

  20. #5150
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Taitaakin olla noissa keskiöt aika ylhäällä. Joissain lastenpyörissä on 40 - 60 mm droppeja. Inbreadin geometriaa en löytänyt, mutta siinä ja esim. Konan pyörissä taidetaan puhua n. 25 millistä. Vielä kun vaikka Fire Mountainin stack/reach on alle 1,.4, on siitä gravelin rakentamisessa on hommansa...

    No, tällä projektilla ei onneksi ole kiire.

  21. #5151
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Keskiö on korkealla maastorungoissa, muut vaatimukset noista haetuista täyttyy helpommin, mutta jos muissa pyörissä on keskiö matalalla, niin vaihteeksi on ihan hauskaakin ajaa korkeammalla, ihan yllätys tuo ollut, kun nyt yksi ajokeista on oikeastaan tangon muotoa lukuunottamatta haetun tapainen. Maantietangon asentaminen kuitenkin emmityttäis.

  22. #5152
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Siksi olisikin hyvä, jos löytyisi jonkun pyörävalmistajan arkistoista sopuvat geometriat. Sokkona ei viitsi alkaa kokeilla, vaikka olisihan varmaan suoratankoiselle 26-maastohybridillekin käyttöä.

    Surly, Salsa ja/tai Genesis on ainakin tehnyt samasta rungosta versiot suoralle jä käyrälle tangolle. Ihan mahdoton homma ei siis ole.

  23. #5153
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Onnistuin löytämään juuri tuollaisen maastohybridin parhailla osilla, vähän ajettu, oikeastaan uutta vastaava, vanha tekniikka mutta kisatasoa. Olen tästä enemmän innoissani kuin ihan uudesta vastaavasta. Kyllä näitä on joutilaana, laiskasti vaan jaksavat noista luopua, kun kakskutonen on ajan hengen vastainen eikä näistä paljon saa. Tällaiselle lyhyempuoleiselle kevyelle kuskille omiaan. Mukava näillä on narskutella soraa.😊
    Tällaiseen 18" runkoon kasattu on tämä löytö
    http://www.pyorahuolto.com/pyorat/No...diumrunko.html

  24. #5154
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Mukavaa, että aloittaja pani sitaatit otsikkoon, niin voi laajentaa jutustelua. Tässä olis yksi 26" runko...
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...6-frame-870128

  25. #5155
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    43
    Räpsy tämän päivän rapalenkin alkutaipaleelta. Kalustona GT Grade Carbon Expert 2020. Säädöt on saatu kohdalleen ja ajo maistuu Sulautuu hyvin taustaan...

    [IMG][/IMG]

  26. #5156
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Compay Katso viesti

    [IMG][/IMG]
    laita imgur linkin perään .jpg, ja poista ässä eli https > http

  27. #5157
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    43
    Kiitos Divi! Ihanan monimutkaista... Toimisiko tämä?


  28. #5158
    Toimiihan se!

    Hurjan näköset nuo seatstayt, onko kuskin painolle "normaalista" poikkeavaa rajoitusta?

  29. #5159
    Upea Grade. Huiteleeko paino missä lukemissa?

  30. #5160
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    43
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Divi Katso viesti
    Toimiihan se!

    Hurjan näköset nuo seatstayt, onko kuskin painolle "normaalista" poikkeavaa rajoitusta?
    Painorajoitus on 127kg jos oikein muistan. Nuo ''seat stayt'' ei ole pelkkää hiilikuitua vaan niihin on yhdistetty lasikuiturakenne.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •