Juu, noilla 45NRTH renkailla mennään talvet. Ei irronneita nastoja.
https://45nrth.com/products/wrathchild
Juu, noilla 45NRTH renkailla mennään talvet. Ei irronneita nastoja.
https://45nrth.com/products/wrathchild
Hyvä kun tuli puheeksi, kohta on jo lokakuu ja Kuopiossa näyttää olleen ensimmäinen pakkasyö. Dille 4 oli edellisessä pyörässä, hyvät oli. Nyt tilasin Johnny 5 nastat Pole Taigaan. Kiitos muistutuksesta!
Meillä etelässä on ollu pakkasöitä jo vissiin toissa viikolla.
Mullehan ei taakse mahdu varmaan yli 4", nyt 4.4" JJ ja sivunappulat aika lähellä chainstayta. Tai ainakaan nastoilla en uskalla laittaa ettei sahaa muovirunkoa poikki. Onkohan veetiren snow avalanche nastoilla mistään kotosin?
En suosittele. Hae tästä ketjusta kokemuksia. Niitä avalanche-renkaita saa polkea alamäkeenkin.
Itselle on tulossa Kona Wo, jossa alla Snow Avalanche ja Snowshoe -kombo, alkaa jo vähän mietityttää kuinka raskaat nuo on oikeasti polkea.Olisi vielä tarkoitus nastoittaa nuo Schwalben nastoilla, no koitetaan pärjätä eka talvi noilla... Toisiksi renkaiksi kyllä hommasin jo Jumbo Jimin taakse ja Budin eteen, noiden kai pitäis olla aika toimiva yhdistelmä muualla paitsi liukkaalla.
Itsellä ei sen enempää ole kokemusta läskistä kuin whiten 6pro jossa oli juurikin nuo snowshoet.
ensikokemus oli kyllä että olipas se kevyt polkea, mutta jumbo jimejä ei tarvi varmaan polkea ollenkaan .
itelle kanssa tulossa tuo kona wo ja suunnitellut myös että jättäisi vee tiret talvirenkaiksi, koska niissä on ne nastapaikat valmiina. Kesäksi sitten jotain muuta.
Suuri suositus noille Jumboille ,uudella seoksella edelleen. Pitää hyvin jopa talvella kun pistät ensilumien saavuttua uudet alle. Ei ole nappulat kuluneet. Lisäksi normi tubeless-hommat niin johan on kumit. Kona Wo kuskeille;hommatkaa Manitou Mastodon keulaksi. On erittäin hyvä parannus,miksei muillekkin. Lisäksi Konaan pikku hommat, keskiön alle reikä(vesi valuu pois) ja vapari tutkintaan asap, tuskin on kovin rasvattu. Keulan laakerointi myös "kuivahko"..
Ollaan vielä sen verran nöösejä näissä pyörä hommissa että hiukan arveluttaa alkaa uutta pyörää pistämään palasiksi. Onko jotain hyviä ohjeita tai opas videota tuohon vapaarattaan sekä keulan laakeroinnin tarkistukseen? Tuosta keskiön reittämisestä ilmeisesti runko takuu raukeaa? Olisiko esim mahdollista reilulla vaseliinilla estää veden pääsyä keskiöön?
^Eikös tuo valu tuuletusreijistäki ku nostaa pyörän kohti kattoa? Ainaki silverbackissa moiset on
Itte en oo kyllä ikinä porannu reikiä eikä ole ollu ongelmaakaan vedestä. En ole edes kurkannu keskiöön
Kannattaa katsoa youtubesta esim Velogin kanavaa,hyviä vinkkejä.
Johnny 5 tuli postissa tänään. Polkaisin dillingerin pois mulefutista ja Johnnyn sain vedettyä käsin vanteelle. Kiekko kyljelleen sangon päälle, ja kiersin rengasmuovin kierroksen verran ja ilmaa kompuralla ilman sielua. Naps, Naps oli paikallaan. En laittanut edes litkua vielä.
Ei mitään toivoa että saisi pyörimään haibikessa, kunhan nyt se uusi pyörä tulisi niin pääsisi kokeilemaan.
Huhhuh tuota pacestar jumbo jimiä sateisilla poluilla. On takarenkaana ja aivan tajuttoman liukkaat kivillä ja varsinkin juurilla. Ja niitä juuria uusilla kotipoluilla vaikuttaakin olevan reilusti. Edessä Minion FBF 4.0, jonka pito on ihan toista luokkaa kun jumbon. 4.8 addix Jumbot löytyisi kyllä varastosta, joka muistaakseni oli hieman pitävämpi seos juurilla. Tykästyin kuitenkin Dudessa nyt tuohon pienempään kokoon kun laitoin Mastodonin keulille. Tosin en oo 4.8 kokeillut vielä joustokeulan kanssa...
Minion FBR 4.0 kaipaisin kokemuksia. Tässä threadissa on ollut puhetta lähinnä koossa 4.8.
hsa muokkasi tätä : 12.10.2019 at 09.04
Joo. Toi vanha Pacestar on hyvä kesällä, mutta ainakin Vantaalla on jo jonkun aikaa ollut sen verran limaiset kalliot ja kivikot että piti vaihtaa Pacestarit pois. Laitoin taakse 4.8" Addix-seoksella ja edessä on välikausirenkaana ollut Bud. Ihan mukavasti on näillä pärjännyt. Alkutalven lumillakin on tullut näillä ajeltua ja toimivat aika hyvin siihen asti kun paikat alkavat enemmän jäätyä.
Laitatteko talveksi nastat alle? Onko se pakollista jos yrittää lähes yhtä paljon ajaa kuin kesällä? Etelä-Suomessa siis.
Kyllä nastoille. Yksi jääläikkä niin sitten ollaan kyljellään. En halua ottaa sitä riskiä.
En ainakaan minä olisi tehnyt viime vuosina läskillä juuri mitään ilman nastoja pääkaupunkiseudulla. Maa jäätyy ja sulaa sellaisella kierrolla, että liukasta on tarjolla. Sijoitin nastoihin kun totesin, että alunperin talvikeleille hankkimani läski seisoi joutilaana kellarissa. Joinakin talvina on pysytellyt pakkasella jopa useamman viikon, jolloin on voinut ajella myös nastoitta esimerkiksi koviksi pakkautuneilla metsäpoluilla. Ja joissain rajatuissa oloissa ja tilanteissa voi toimia myös.
Viime talvena oli muistaakseni erityisen hankalat olot, kun piti useampana peräkkäisenä päivänä ottaa läski alle työmatkoille. Tarjolla olisi ollut muutakin nastallista (29” ja GG) kalustoa, mutta mm. sohjosta jäätyneet erittäin uraiset väylät oli parasta taittaa läskillä. Taitavammat kuskit on sitten asia erikseen.
Sent from my iPad using Tapatalk
Tämähän riippuu paljon ajeleeko mettässä, jäillä vai kelveillä ja muutenkin talvesta paljon satelee vettä / paljon on pitkää + jaksoja. Viime talvena Hollolassa laitoin nastat vasta kevät talvella alle, kun alko kevät tehdä tuloaan. Pois en olisi ottanut vaikka olisin aiemmin joutunut alle laittamaan.
Edellis talvena niitä tarvitsi vähän väliä.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Nastat. Mutta kyllä se läski lähtee alta nastoillakin. Pintapaine tuppaa leveillä renkaillä jäämään niin pieneksi, että mistään superpidosta on turha haaveilla ainakaan näillä norminastoilla. Jotkut ruuvirenkaat on sitten toinen tarina, mutta niillä ei sitten metsään vielä.
Mutta tuohan ne huonotkin nastat hieman ennustettavuutta renkaan käytökseen. Ilman nastoja lähtee pyörä alta kuin se kuuluisa telkkä sieltä pöntöstä.
En käytä nastarenkaita läskissä ja ajan sillä vain talvella. Pahimmilla jääkeleillä 29er nastoilla alle.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Tässä minun (muisti)kuvani viime talvesta notta...
Sent from my iPad using Tapatalk
No mä löysinkin nastat -77% alesta. Katotaan tarviiko, tai tekeekö kyseisillä renkailla muutenkaan mitään
Minä käytän nastoja. Edessä ihan niitä Best-grippejä. Tietty sinne asti kun ei paikat ole vielä jäässä, tulee ajeltua välikausirenkailla. Ja jos ei ole kovin liukasta, on vain edessä nastat. Ja tarvittaessa, kun on vaihtokiekko, on eteen nopea vaihtaa normikumi jos tuntuu ettei nastoja tarvii. Eli vähän tilanteen mukaan.
Näyttää aika moni southern (wo)man käyttävän nastoja jossain muodossa. Itselläni kun on tarve päivittäiseen liikkumiseen sisältäen niin työmatkat kuin hupiajelun (joskus jopa yksi ja sama), niin minulla ei ole kyllä vaihtoehtoja. Jos on eri tarpeet, taitoa ja enempi mahdollisuuksia valita milloin ja missä ajelee, niin ilman nastoja varmasti pärjää. Kevättalvi on usein se ajankohta, jolloin viimeistään vaihdan nastat alle. Kahdet kiekot olisi ehdoton juttu.
Olen ollut kuulevinani huhuja, että läskin suosio olisi alamäessä ja että olisi jäämässä pohjoisten kansojen erityispiirteeksi. Jos näin on tapahtumassa, niin kovin kummoista nastallisten renkaiden valmistus- ja kehityspolitiikkaa ei ole luvassa. Kotinastoitus korostunee entisestään. Itse ostin 45NRTHin D5t pois kuljeksimasta, kun hinnat tippuivat alle 200 €/kappale.
Kyllähän ne nastat alle laitan kun sellaset niin sopivaan rahaan osui kohdalle. Mielummin rapistelee nastoilla jos sillä pysyy esimerkiksi solisluut ehjinä. Itsellä ajo kuitenkin pelkästään hupiajoa ja mahdollisimman paljon metsässä.
Läskin suosion heikentymisestä olen minäkin jotain juttuja kuullut. Mallistojen kaventuminen viittaa myös siihen. Mutta Bud luultavasti säilyy saatavilla, ja siitä saa mainion eturenkaan DIY-nastoituksella ja kai joku nastallinen/nastoitettavissa oleva kumi vielä jää niin saa taaksekin piikkirenkaan. Silloin pärjää jo talvisinkin.
Off-topiccia: Vaihdoin omaan Dudeen tälle sulanmaankaudelle Mastodonin eteen ja niin kiva pyörä oli tuloksena että oma suosio on ollut ylämäessä.
Onko "moderneja" Jumbo Jimejä 4,4" koossa näkynyt jossain tarjouksessa?
that's life, tough but unfair
https://www.tawastcc.com
https://twitter.com/evarjus
R2 bikessä 59.92/kpl liteskinit
45NRTH Wrathlorde
https://youtu.be/QEXV0R-znFU
^mulla on isompi
Kirjanmerkit