GarminHephaGiantElectrobike
Sivu 108 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 58 98 106 107 108 109 110 118 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.211 - 3.240 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

Laskurin saa myös Lontooksi: https://www.schwalbe.com/en/pressureprof.html

Onko tää Wild gripr joku vanha versio? Kumikin todella kovaa gum x. Ei vakuuta mutta testaillaan. Maksoi toki 16e ilman pakkausta.

Kevätkosteilla tuli iloisesti yllätyttyä Bontrager XR4:n toiminnasta otsikon mukaisissa olosuhteissa ja nyt kun olosuhteet ovat sitä itseään niin rengas näyttää edelleen toimivan erinomaisesti. 29x2.6/2.4, paineet 16/20 psi eikä juurikaan ole tarvinnut huolta kantaa pidon suhteen. Rullaakin vielä hämmästyttävän hyvin.

Spectralissa DHR II 2.4" edessä ja takana, ja alkaa vähän ajohalut vähentyä kun pannutuksen pelko märillä juurakoilla meinaa kasvaa liiaksi. Tullut vedeltyä aika pitkälti 1.8bar edessä ja 2.0bar takana ja ollut kesäkuivalla ihan kivat paineet (kuskin paino 115kg), mutta varmaan nyt märässä voisi laskea paineita, ehkä reilustikin. Tubeless-kokoonpano kyseessä eli millaisille paineilla sitä uskaltais lähteä kokeilemaan näillä spekseillä?

Ei tuota voi kukaan oikein tarkkaan sanoa sulle. Kokeilet vaan vähentää paineita pikku hiljaa ja sitten kun alkaa lyödä vanteelle liikaa niin sitten vähän ottaa takaisin päin. Jos nyt on 2 bar niin laita vaikka 1.6 ja ajele alkuun vähän rauhallisemmin ja tunnustellen ja säädät sitten sen mukaan ylös tai alas lenkin aikana ja sitten lenkin päätteeksi tarkistaa että mitkä paineet sinne loppujen lopuksi ajon aikana tuli.

Itse ainakin olen sitä mieltä että otsikon mukaisissa ajoissa alhaisimmat mahdolliset paineet on oikeat.

Ja ehkä laittaa taakse vaikka insertti kun haluaa mennä alemmas paineissa. Musta tuo DHR ollut ihan kelpo kumi vaikka nyt ei kummemmin rullaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Villetre Katso viesti
    Ja ehkä laittaa taakse vaikka insertti kun haluaa mennä alemmas paineissa. Musta tuo DHR ollut ihan kelpo kumi vaikka nyt ei kummemmin rullaa.
    Jep, itellä olisi ollut insertin hankinta edessä jos ei pyörä vaihtuisi. Jäykkäperä+2,3" HD+19mm vanne+~24psi on vähän hankala yhtälö jos tavoite on selvitä ilman flatteja ja isompia lommoja vanteella vauhdikkaammista dropeista ja kivikoista.

Itse olen kyllä priorisoinut kans pystyssä pysymisen rullaamisen kustannuksella kun märästä juurakosta ja kivikoista on kyse.

Edit. PSI lähempänä 24 kuin 20.
    ErnoNykanen muokkasi tätä : 18.09.2019 at 20.09

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Frosty Katso viesti
    Tuli tilattua ennen näitä neuvoja. Mietin tuota Mary/Hans-yhdistelmää, mutta päädyin kuitenkin Hans Dampfiin molemmissa päissä, seos tuo mainittu SpeedGrip. Erityisesti tavoitteena oli saada vetopitoa pehmeissä olosuhteissa rullaavuuden kuitenkin säilyessä mahdollisimman hyvänä. Magic Mary vaikutti kuvioltaan hurjan avoimelta, ja jossain puhuttiin tuon Soft-seoksen hyytyvän pahemmin matalissa lämpötiloissa.

Kesän alla oli Nobby Nic / Rocket Ron -yhdistelmä, molemmat 2.8" levyisinä ja SpeedGrippinä. Seokseen olen kyllä ollut tyytyväinen, ovat kestäneet ja rullanneet hienosti, ja yllättävän hyvin nuokin pitivät esim. kalliolla ja kuivalla hiekalla tai savella. Kunnon mutaan tai saveen Rocket Ronin kuvio on aika mieto. Ehkä Nobby Nic olisi toiminut myös takana. Joka tapauksessa nuo käytössä olleet jäävät reserviin, ja pidetään Magic Mary -optio mielessä.
    Niinhän se piti Magic Mary Soft -optio käyttää, kokona tuo 2.8 x 27,5". Jotenkin etupään suhteen luotto kateissa tuolla HD/HD-yhdistelmällä. Sinänsä jännä juttu, kun Nobby Niciin oli ihan hyvin luottoa märälläkin, kun takana oli Rocket Ron. Taitaa johtua siitä, että takapää varoitti pidonmenetyksestä. Hans Dampfin vetopitoon ja rullaavuuteen olen ollut sangen tyytyväinen.

Nyt on sitten aika monta mahdollista yhdistelmää.

Vaihdoin 2.6" (Dual-seos) DHF:ään sisäkumin tubelessiin ja Rimpactin insertin ja meno muuttui aika radikaalisti märillä juurilla; metsäajossa ei juurikaan tarvitse enää miettiä, pitääkö vai ei.

Jos Dualkin pitää näin hyvin, miltäköhän ajo tuntuisi 3C MaxxTerra -seoksella? Joitakin vastauksia sitten lehtimiesten mielipide oli, että dual ei kelpaa eturenkaaksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uuno1 Katso viesti
    Vaihdoin 2.6" (Dual-seos) DHF:ään sisäkumin tubelessiin ja Rimpactin insertin ja meno muuttui aika radikaalisti märillä juurilla; metsäajossa ei juurikaan tarvitse enää miettiä, pitääkö vai ei.

Jos Dualkin pitää näin hyvin, miltäköhän ajo tuntuisi 3C MaxxTerra -seoksella? Joitakin vastauksia sitten lehtimiesten mielipide oli, että dual ei kelpaa eturenkaaksi.
    Toki 2.6 levee antaa mukavasti pitoa kun isommalla ilmatilalla voi ajaa pienemmällä paineella. Kokeile maxgrippiä, saatat hämmästyä

Lähetetty minun SM-A530F laitteesta Tapatalkilla

Niinhän se piti Magic Mary Soft -optio käyttää, kokona tuo 2.8 x 27,5". Jotenkin etupään suhteen luotto kateissa tuolla HD/HD-yhdistelmällä. Sinänsä jännä juttu, kun Nobby Niciin oli ihan hyvin luottoa märälläkin, kun takana oli Rocket Ron. Taitaa johtua siitä, että takapää varoitti pidonmenetyksestä. Hans Dampfin vetopitoon ja rullaavuuteen olen ollut sangen tyytyväinen.

Nyt on sitten aika monta mahdollista yhdistelmää.
    Itse olen ollut kohtuu tyytyväinen HD/HD, mutta kyllä se äsken piti vaan taas todeta, että kyllähän se etupää lähtee alta, kun vähän vinosti ja kallistaen ajaa juureen. Uuteen pyörään tulee 2,6" XR4 vakiona niin jos se ei vakuuta niin tuo magic Mary soft tle 29x2,6" vois olla aika hyvä varmaan.

Kerrohan sitten miltä vaikuttaa HD Vs. Magic Mary edessä!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Visa_äs Katso viesti
    Toki 2.6 levee antaa mukavasti pitoa kun isommalla ilmatilalla voi ajaa pienemmällä paineella. Kokeile maxgrippiä, saatat hämmästyä

Lähetetty minun SM-A530F laitteesta Tapatalkilla
    Tota 27.5x2.6 DHF:ää saa vissin vaan dualina ja 3c maxxterrana... Pitäsiköhän nastoittaa tämä duali talvea varten ja keväällä hankkia toinen 2.6 "kunnon" seoksilla? 2.3" ISP ei oiken vakuuta lumella.

Kylläpä oli tänään sateisessa ja kylmässä hieno ajaa kun pitoa oli juurakoissa ja kivikoissa yllin kyllin.

Evolinkissä edessä WTB Range 29x3 light ja takana McFly Terrene 29x2.8 light ja molemmissa litkut sisällä.
    Mudassa nuo ei ole parhaita mutta muta ei yllätä, paljaat juuret ja sileät kalliot/kivet voi yllättää ja niitä meillä päin riittää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Kylläpä oli tänään sateisessa ja kylmässä hieno ajaa kun pitoa oli juurakoissa ja kivikoissa yllin kyllin.

Evolinkissä edessä WTB Range 29x3 light
    Oikeesti 29x3?

Moinen Light / Fast oli itellä takana (Dirt Wizard edessä) Farleyssä ja aika päinvastaiset kokemukset märissä juurakoissa. Kun paineet tiputteli riittävän alas että pitoa alkoi löytymään niin löi vanteelle ihan jatkuvasti. Tosin kuski 110kg+...

Misukat piti eilen ainaki märällä bike parkilla kun unelma. Mutta märillä juurilla ei silti kannata lyödä jarruja lukkoon

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Misukat piti eilen ainaki märällä bike parkilla kun unelma. Mutta märillä juurilla ei silti kannata lyödä jarruja lukkoon
    Misukat? Ilmeisesti jotkut Michelinit, mutta vähän tarkemmat speksit antaisi pikkuisen lisävaloa Sori, jos ne tossa aiemmin oli ollut esillä mutta ei nyt ihan viimeisimpien tämän ketjun viestien joukosta näyttänyt löytyvän

Michelinin pitäis maksaa Sambololle jo palkkaa tai vähintään lähettää ilmaisia renkaita. Odotan mielenkiinnolla, kun Sambolo testaat wild enduroita. Niillä ajaa luultavasti jo katossakin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Divi Katso viesti
    Oikeesti 29x3?

Moinen Light / Fast oli itellä takana (Dirt Wizard edessä) Farleyssä ja aika päinvastaiset kokemukset märissä juurakoissa. Kun paineet tiputteli riittävän alas että pitoa alkoi löytymään niin löi vanteelle ihan jatkuvasti. Tosin kuski 110kg+...
    Jep 29x3" ranger on edessä. Minulla ei ole kommentia kyseisestä 29x3" kumista takana kun ei mahdu pyörimään riittävällä väljyydellä. Edessä kuitenkin pelaa hienosti. Vanne on 30mm sisäleveydellä millä tuo kumi tulee aikas pyöreäksi kulutuspinnaltaan. Se auttaa pidossa juurakossa ja kivikossa.
    Takana pidän vähän karkeampaa kuviota ja siksi Terrene.

Pyörän geometria vaikutta myös pitoon. Evolinkissä on vähän enemmän painoa edessä istualtaan polkiessa kuin yleensä pyörissä. Tämä auttaa etusen pidossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Michelinin pitäis maksaa Sambololle jo palkkaa tai vähintään lähettää ilmaisia renkaita. Odotan mielenkiinnolla, kun Sambolo testaat wild enduroita. Niillä ajaa luultavasti jo katossakin
    Liity sinäkin iloisten michelinmiesten lahkoon ja ala michelin saarnaajaksi

Mulla oli ne wild am competition mallit 2.8 leveenä. Pitää vaikka jo ihan kuluneet. Yks miinus kyllä lisää, tuntuu että olin paljon kuraisempi kun muut, ehkä ne viskoo kuraa enempi Odotan kyllä itsekin mielenkiinnolla wild enduroja!

edit: otan mielelläni vastaan ilmasia misukoita!

Lähellä oli. Varsinkin wild enduro front kiinnosti mutta sitten luin sen yhden hiljattain julkaistun laajan rengastestin, jossa takarengasta sanottiin hieman luistelevaksi ja päädyin pysymään Maxxiksen ja Schwalben leirissä.

Edit. Mullekin voi lähettää wild endurot testiin silti

Vajaan kuukauden on nyt olleet nuo Eddy Currentit pyörässä ja hyvin ne kyllä toimii märässä juurakossa ja kivikossa. Ainoa vika on niiden paino ylämäessä mutta vastaavasti alaspäin mennessä eivät juuri töki vaan rullaavat yli melkein kaikista mahdollisista möllyköistä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Lähellä oli. Varsinkin wild enduro front kiinnosti mutta sitten luin sen yhden hiljattain julkaistun laajan rengastestin, jossa takarengasta sanottiin hieman luistelevaksi ja päädyin pysymään Maxxiksen ja Schwalben leirissä.

Edit. Mullekin voi lähettää wild endurot testiin silti
    Ei se kommentti mun mielestä kovin negatiivinen ollut.
    ” The back end slides out quite easily but it’ll let you regain control just as quickly, allowing you to drift around corners at speed. You won’t only look like you’re pinning it, you’ll also have a lot of fun.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Liity sinäkin iloisten michelinmiesten lahkoon ja ala michelin saarnaajaksi

Mulla oli ne wild am competition mallit 2.8 leveenä. Pitää vaikka jo ihan kuluneet. Yks miinus kyllä lisää, tuntuu että olin paljon kuraisempi kun muut, ehkä ne viskoo kuraa enempi Odotan kyllä itsekin mielenkiinnolla wild enduroja!

edit: otan mielelläni vastaan ilmasia misukoita!
    Mulla lähti Wild AM odottamaan ensi kesää kun olivat ihan helvetin liukkaat märällä
    Oli siis 2.8 mutta en tiedä onko noita eri seoksella, renkaasta en löytänyt mitään merkintöjä tähän liittyen.

Mulla muuttui viime syksynä kelien viiletessä Wild AM kovin liukkaaksi. Vaihtui Trailstar-seokselliseen Magic Maryyn....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ErnoNykanen Katso viesti
    Itse olen ollut kohtuu tyytyväinen HD/HD, mutta kyllä se äsken piti vaan taas todeta, että kyllähän se etupää lähtee alta, kun vähän vinosti ja kallistaen ajaa juureen. Uuteen pyörään tulee 2,6" XR4 vakiona niin jos se ei vakuuta niin tuo magic Mary soft tle 29x2,6" vois olla aika hyvä varmaan.

Kerrohan sitten miltä vaikuttaa HD Vs. Magic Mary edessä!
    Pitihän sitä täydä ottamassa tyypit, kun oli sopivan mutainen sadekeli ja 8 astetta lämmintä. Samoja polkuja kuin edelliselläkin lenkillä

Ero ajokäytöksessä on huomattava MM/HD-yhdistelmän hyväksi, ainakin noissa olosuhteissa. Etupää on huomattavasti varmempi ja ajokäytös on tutulla ja turvallisella tavalla yliohjaava, juurakoissa, kivikoissa ja viistoilla kallioilla pidonmenetyksestä varoittavat ensisijaisesti takapään lipsahdukset. Soft-kumiseos on selvästi pehmeämmän ja vaimentavamman tuntuinen kuin SpeedGrip. Itse asiassa veikkaanpa, että ero HD/HD- ja MM/HD-parien välillä tulee pääosin juuri tuosta seoksesta. Ero rullaavuudessa on niin pieni, etten ainakaan märissä olosuhteissa lähtisi harkitsemaan Hans Dampfia SpeedGrippinä eteen, jos takana on samanmoinen.

Varmasti tässä on kyllä kyse osittain tottumuksista ja ajotyyleistäkin, enkä siis tosiaankaan ole mikään ajotekniikan mestari. Kannattaa siis kokeilla itse.

Soft-kumiseos on selvästi pehmeämmän ja vaimentavamman tuntuinen kuin SpeedGrip. Itse asiassa veikkaanpa, että ero HD/HD- ja MM/HD-parien välillä tulee pääosin juuri tuosta seoksesta. Ero rullaavuudessa on niin pieni, etten ainakaan märissä olosuhteissa lähtisi harkitsemaan Hans Dampfia SpeedGrippinä eteen, jos takana on samanmoinen.
    Aivan, sulla oli HD:t speedgrippinä? Mulla on HD/HD Trailstarina (eli vanha Soft?) niin kyllä noilla nyt pystyssä pysyy rauhassa ajaessa. En just ajatellut, että toi kuvio niin älyttömän paljon merkkaisi juurilla ja kallioilla, vaan enempi siitä seoksesta kiinni. Mutta mun HD:t on 2,35 ja uus keula söisi tuhdimpaakin rengasta niin sillä silmällä sais kans vähän lisäpitoa, kun laittaa ,25" leveyttä lisää.

Uudempi HD on kuvioltaankin jo reuheampi kuin se vanha HD trailstarina.

Kokeilin tässä jäykkäperään WTB:n Trail Bossia 2,4" 29" koossa. Tämä oli "light" versio ja kovempaa seosta. Uusi slashguard kylki on muuten melko vakuuttava. Painoakin oli tällä "light" versiolla 1,2kg.
    Pito takapäässä ihan OK, varmasti märälle paremmin sopisi jo toi pitävämpikin seos. Ei mitään yllätyksiä siis.

Toiseen pyörään on menossa alle kohta Micheliniä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ErnoNykanen Katso viesti
    Aivan, sulla oli HD:t speedgrippinä? Mulla on HD/HD Trailstarina (eli vanha Soft?) niin kyllä noilla nyt pystyssä pysyy rauhassa ajaessa. En just ajatellut, että toi kuvio niin älyttömän paljon merkkaisi juurilla ja kallioilla, vaan enempi siitä seoksesta kiinni. Mutta mun HD:t on 2,35 ja uus keula söisi tuhdimpaakin rengasta niin sillä silmällä sais kans vähän lisäpitoa, kun laittaa ,25" leveyttä lisää.
    Kyllä vaan, Hans Dampfia saa 2.8" levyisenä vain SpeedGrippinä. Noista aiemmista seoksista PaceStarin ja TrailStarin ero oli mitä ilmeisimmin todella suuri. Tai oli ainakin rullaavuuden suhteen. Soft lienee sommiteltu valikoimaan seuraajaksi TrailStarille. Takana tuo SpeedGrip on kyllä ihan kiva, kun rullaa ihan hyvin, ja josko se olisi vähän tuota PaceStaria pitävämpikin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    Mulla lähti Wild AM odottamaan ensi kesää kun olivat ihan helvetin liukkaat märällä
    Oli siis 2.8 mutta en tiedä onko noita eri seoksella, renkaasta en löytänyt mitään merkintöjä tähän liittyen.
    On niitä, jos ei ole merkintöjä niin on todnäk ne halvemmat ja huonommalla seoksella. Competition mallissa gum-x3d. Tänään tuntu eturengas vähä lipsuvammalta kun laitoin kapeemmalle vanteelle, kuvio näyttää nyt pallomaisemmalta.

Mulla wild enduro rear 2.8 leveenä sähköenskan takarenkaana ja dhf 2.8 etusena. Ei valittamista, misukan e-wild menee eteen ja taakse seuraavaksi.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •