Oulussa vissiin sen verran lättänää että suunnilleen kaikki himopolkijat ajaa joko Barbegazeilla tai Jumboilla läpi vuoden. Jossain välin kun oli kaksi läskiä niin toiseen laitoin karkeaa Maxxista, vaan ei se nyt minusta oikein merkittävää eroa antanut. Jos polut on tukossa niin se ärsyttää kumista riippumatta kolmea ekaa polunavaajaa.
Nastat ei ole täällä käynyt mulla mielessäkään.
Mites nuo cake eaterit? Ajeleeko niillä kukaan. Muistaakseni jossain haukuttiin sivuttaispitoa ja hiukan lipsuva kuva jäi vaikka floattia löytyy...mietin jos kokeilis taakse 27.5x4.5 kun se on aika muhkeakin vielä. Jättäs tuon Gnarwhalin eteen ainakin aluksi.
Siis kinostuva lumi??? höttöä?
Onko linkkiä testiin tai varmasti googlaamallakin löytää jotain.
Täällä Oulussa on taas allekirjoittanut mennyt jo vuosia talvet nastoitetuilla Dillinger 5 renkailla, eipä tarvitse liukastella.
Nyt ihan mielenkiinnosta kokeilen toisessa pyörässä Flowbeastia ja Dunderbeistia. Ei pahat ollenkaan.
Kyllä tuntui useamman päivän reissussa Karhunpolulla Jumbo Jim 4.0 takana hienolta alla! Todella hyvä rengas ja leveyskin aivan riittävä.
Asfalttisiirtymällä edessä oleva Flowbeisti rullasi jo huonommin, mutta ihan siedettävästi.
Rupikonnat oli tulilinjalla poluilla ja teillä, mutta onnistuin yhtä mahdollista uhria lukuunottamatta väistämään.
Ei tarvinnut karhunkaan jäädä alle, kun hoksasin ajoissa....![]()
D5 ja D5 yhdistelmä on minullakin ollut vuosia tasamaalla ja luonnonjäillä seikkaillessa. On muuten pelannut ihan mukavasti, mutta pehmeässä uudessa lumessa ajaessa keula tuppaa vaeltelemaan turhan herkästi. Merkkiin mieltyneenä olen miettinyt eteen Flowbeistiä johon mahtaisin ruuvata nastoja. Kaverini toisaalta jaksaa ylistää Budia. Kumpi näistä olisi mielestänne Mulefütilla parempi rullaamaan? Entäpä pehmeän kelin suuntavakaudeltaan varmempi? Koska olen kevytrakenteinen, renkaan pitäisi pelata hyvin pienillä paineilla, ja litkuilla tietty mennään.
Sama. D5 ja D5, mutta jos on uutta lunta tullut muutama sentti vaihdan toisen kiekon eteen jossa on Bud. Juuri tuosta syystä että en oikein luota D5:en sivuttaispitoon syvemmässä lumessa. Bud menee kuin raiteilla yleensä. Toivoen että en löydä jäisiä kohtia. Heti kun uusi lumi tamppaantuu, vaihdan D5:en takaisin.
Kiitän. Kuviota katseltuani päädyin hommaamaan Budin. Siinä on nappuloissa paremmin yhtenäistä kumia mihin ruuvinastat voi vääntää. Alkoi muutenkin tuntumaan varmemmalta valinnalta pehmoisiin keleihin.
^Ei taida olla vieläkään Budin voittanutta eturengasta markkinoilla, jos pöperössä pitää päästä eteenpäin.
Niin tai siis jos pöperössä haluaa kääntyäNastoitettu Bud olisi kyllä melko lähellä optimaalista talvirengasta.
Ei varmaan hullumpi valinta tuo Bud...
Tuo D5 renkaan sivuttainen vetely edessä on niin tuttua. Ja kun se sitten lähtee menemään niin sitten mennään..
Paino edessä auttaa.
JJstä ja Flowbeistista ei vielä tarpeeksi kokemuksia talvirenkaina. Talvella testaillaan ihan mielenkiinnosta.
Hommasin Blacburn Honest- rengaspainemittarin jolla saisin suoraan presta- ja Schrader-venttiiliset renkaat mitattua. Yllätyksekseni sain omasta mielestä kovaksi pumpatusta 27,5x4,5 tubeless barbegazista mittaustuloksen 0,3 Bar. Onkos tämä oikean kuuloinen lukema ns. asfalttikäyttöön?
Testasin mittarin schrader -puolta auton renkaalla ja sain täsmälleen saman tuloksen, 2,8 Bar, kuin omalla vanhalla mittarilla. Pojalla on 24x4.0 (sisäkumilla)renkaat schraderilla ja nekin antoi "kivi kovina" 0,35 bar molemmilla mittareilla.
Lähinnä siis haluaisin tietää minkälaisia painelukemia porukka saa vastaavista renkaista vai näyttääkö presta- puoli mittaristani väärin?
kiitos ja anteeksi
Kyllä asfaltille aika vähältä kuullostaa. 0.3 baria on jo selvästi pehmeä.
Kyllä mulla tuo mittari toimii fätin paineilla ainakin sinne 0,3 asti (pienempiä paineita ei ole tullut käytettyä) mutta prestaan sitä saa survoa todella kovaa että alkaa näyttää yleensäkään mitään lukemia.
Jumbo Jimin uudempi seos piti hyvin talvellakin. Vanha seos ei ollut pitävä. On ollut myös dille5 alla, jäärengas mutta ei kummoinen muuten. JJ:llä mennään ,ensilumille uudet alle aina, paras pito nappuloissa tuolloin. Pääkallokeleille sitten nakkikumi ja ISP.
Itellä on sama rengastus ja muistaakseni sama mittarikin nin maastossa käytän 0,45-0,55 paineita.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tuun nyt tänne huutelemaan, kun ei itsellä ole enää läskipyörää ja tarvetta näille..
Helsingissä Malmin Baiks myymälässä alkoi tänään -70% kaikesta loppuunmyynti. Hyllyt aika tyhjänä jo, mutta siellä oli vielä tänään illalla 3kpl 4" jumbo jimejä ja 3kpl 4.8" jumbo jimejä aika sopivaan karvan alle 30€ kappalehintaan. Molemmat mallit olivat snakeskin tubelesseasyja. Huomenna aamulla kannattaa hakea, jos oot tuollaisia vailla.
Joko Johnnystä on tyypit otettu?
www.yetirides.com
www.instagram.com/yetinylund
Joutuuko polkemaan alamäkeenkin kuten Avalancheilla, vai rullaako niillä tarvittaessa duuniin? Johnny rullaa ilmeisesti kuten 2XL, mitä jotain blogia lueskelin.
edit: tuo blogi; http://lacemine29.blogspot.com/searc...&by-date=false
Löysinkin sieltä hyvän tiivistelmän
Tuolla ovat siis vertailleet myös Johnnya Bud&Lou yhdistelmään, johon ei kuulemma ole paluuta. Puhuivat myös aikaisemmin D5:sista, joista minullakin on samanlainen käsitys että lipsuu liikaa lumessa mutta on muuten todella hyvä yleisrengas talvella.TLR version of this entire series?
-Vee 2XL's float better than anything else currently made for fatbikes.
-Vee 2XL's also happen to be a bit more efficient, at a range of pressures, on hardpack, compared to their next closest competitor.
-Terrene Johnny 5 is that next closest competitor. It is a great tire, with a great tubeless ready casing, and predictable performance. It bests the 2XL only in the ability to run studs.
-Terrene's Johnny 5 floats, digs, and grips better than anything else made to date -- other than Vee 2XL.
-Terrene's Cake Eater 27.5 x 4.5" can't hang with either of the above when things are deep and soft. It is a great hardpack tire.
-27.5 x fat tires have promise, for both on and off-piste applications. They need to get a bit bigger and grow more aggressive treads to pull even with where 26 x fat currently sits. If they do both they will surpass 26 x fat for soft conditions riding.
Thanks for reading. Don't hesitate with questions.
Mites toi maxxis colossus toimaa takarenkaana talvella?
Lou oli liian agressiivinen. Siirtymät yhtä tuskaa
JJ 4.8 ei taas pidä tarpeeksi poluilla. Suttaa irtolumessa ku nousua. Eika jaksa säätää paineiden kans.
Toki saa suosittaa jotai muutaki. Minion FBR ja Dunderbeist Lienee lähempänä lou:ta
Oma kokemus on se, että jos pieninappulaisen kumin haluat pitämään pehmeässä -> laske paineita.
Esim. Loun kanssa niitä paineita ei tarvitse säätää niin alas ja monesti rullauksessa ei ole siksi mitään eroa ainakaan huonompaan suuntaan.
Miten Spessun GC? Samantyylinen kuvio kuin Loussa, mutta vähemmän korkeutta nappuloissa?
Mulla on ollut monta talvea takana, edessä Bud tai D5. Jäällä liukas ja vähän raskaampi kuin JJ, mutta 100 nastan kanssa hyvä kompromissi.
Mulla joskus oli GC mutta en sitä lumella testannu. Nuitahan kyllä halvalla sais.
edit: Noh colossus tilattua ku tarjouksessa oli. Saa kelvataLumirenkaaksi ainaki sitä myyvät.
Talvella tulee sit palautetta.
Sit viel jäykkä keula tilaukseen silverbackiltä niin talvi saa tulla
Mites nastakumit? Ootteko käyttänyt? Ja pysyykö ne nastat?
Kirjanmerkit