GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 146 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 46 96 136 144 145 146 147 148 156 196 246 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.351 - 4.380 / 15441

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #4351
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.511
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuplaO Katso viesti
    Veikkaan (tai oikeastaan tiedän), että satulatolppa on antautunut. Narina ym. pauke, jota tulee alkuun etsittyä vääristä paikoista kuuluu myös asiaan. Klappia on se verran, että tuntuu satulaa vääntelemällä ja ajossakin. Tämä holkki/pusla ilmeisesti irtoaa ajan kanssa liimauksestaan(?) koetuin seurauksin.
    Mulla on 2017 ostetusta Exploro Teamista (se valkoinen) vaihdettu tolppa kaksi kertaa takuuseen. Pyörä on ostettu Toneilta, eli homma hoitui siinä mielessä oikein nätisti. Ei ole Exploron parhaita puolia tämä, mutta muuten olen ollut niin tyytyväinen, että harmittaa oikeastaan aika vähän. Noita tolppia näyttäisi menevän about 1kpl vuodessa.
    Ok, kiitos, enpä ollut tuosta ongelmasta tiennytkään. Toinen poljin oli vähän löysällä, siksi epäilin narinan lähdettä siltä suunnalta, varsinkin kun pelkällä toisella jalalla polkiessa ei kuulunut mitään. Putkeltakin ajaessakin kuului, mutta kaikki on tosiaan mahdollista, useampikin ongelma

    Saas nähdä, mitä tuo satulaongelma tarkoittaa pitkällä tähtäimellä, täytyykö hankkia tolppia varastoon. Kenties puslan voi vaihtaa kuten autossakin, mutta tuskinpa. Pyörällä uskaltaa ehkä ajaa, vaikka pientä klappia onkin
    Pyöräily on kivaa!

  2. #4352
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    175
    Jonkinmoista gravel-kuumetta ja pyöränpäivitysajatuksia oli tuossa aiemmin kesällä, kun tuli tätä ketjua lueskeltua, mutta onneksi saanut ne aikalailla haudutettua toistaiseksi. Kävin tuossa pari viikkoa sitten nauttimassa päijäthämäläisistä nimismiehen kiharoista ja mukavaa puuhaahan se oli vanhallakin pyörällä. Kaikkien seurauksien uhalla pistetään vielä kuva, vaikka pyörä on melkein niin epägravel kuin voi olla. Ja lokaritkin kiinni.


  3. #4353
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Samulionen Fiskars GG-tubetus. Pitkähkö, mutta reitistä saa hyvän kuvan ja allekirjoittanutkin vilahtelee pariin otteeseen.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  4. #4354
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ...allekirjoittanutkin vilahtelee pariin otteeseen.
    Luin nopeasti että viuhahtelee, eikä siinä mitään jos näin olisi päässyt tapahtumaan
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  5. #4355
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Pyörä on epägravel oikeastaan vasta sitten jos siihen ei mahdu 25-millisiä leveämpiä renkaita, sen geometriaa kuvataan "kisakireäksi" ja "mukavuuspainotteista" pyörää hakevaa neuvotaan suuntaamaan katseensa valmistajan johonkin toiseen malliin!

    Mutta onko gravel-puolellekin tullut Velominatin säännöstöä vastaavat ehdottomat ohjeet? Jos on, niin miksi kukaan ei ole kertonut minulle?


    Jos fillariin mahtuu lokarit ja niitä ylipäätään käyttää ja on valinnut kiinteästi asennettavat lokarit, on oikeastaan huomattavan epägravelia ottaa ne pois vaikkei sateesta, mudasta tai kuravellistä olisi tietoakaan. Graveliin kuuluu ehdottomana pakkona vain ja ainoastaan se ettei UCI:n ("oikeiden" lajien pyörille) asettamista teknisistä rajoituksista tule piitata tippaakaan!


    Mutta vaihteeksi tällainenkin - ja vieläpä tuplaten:





    Hollantilainen Santos on löytänyt pyörämarkkinoilta oman nurkkansa, josta löytyy mm."Gehla Boxilla" SRAM:n vaihtajilla toimiva Rohloff-vaihteinen ja Gates Belt Drive -hihnavetoinen droppitankoinen "multifunctional gravel bike" Santos Cross Lite joka tietenkin valmistetaan värejä myöten customoituna. Ei ehkä suhteelisen edullista pyörää etsivän eikä gravelia kisamenestystä tavoitellen ajavan valinta.

  6. #4356
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    ^^Heh, saattoipa jopa niin käydä. Tosin vaan kisan jälkeen kuivaa päälle vaihdellessa, mutta ei onneks päätynyt tubeen.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  7. #4357
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Ok, kiitos, enpä ollut tuosta ongelmasta tiennytkään. Toinen poljin oli vähän löysällä, siksi epäilin narinan lähdettä siltä suunnalta, varsinkin kun pelkällä toisella jalalla polkiessa ei kuulunut mitään. Putkeltakin ajaessakin kuului, mutta kaikki on tosiaan mahdollista, useampikin ongelma

    Saas nähdä, mitä tuo satulaongelma tarkoittaa pitkällä tähtäimellä, täytyykö hankkia tolppia varastoon. Kenties puslan voi vaihtaa kuten autossakin, mutta tuskinpa. Pyörällä uskaltaa ehkä ajaa, vaikka pientä klappia onkin
    OK, jos poljin on ollut löysällä, meteliä lienee tullut sieltäkin.

    Ensimmäisellä kerralla kun tolppa väsyi, olin alkuun satavarma, että satula se siellä paukkuu (kiskot, niiden kiinnitys tms.). Todella kovia paukahduksia muuten. Suureksi yllätykseksi sama ralli jatkui, vaikka uusin satulan... Rikkinäisellä tolpalla ajaminen tuskin on sen vaarallisempaa kuin muukaan ajo. Kunnon gravelilla ei pauke/natinakakaan kuulu. Kaippa se klappi ajan kanssa kasvaa, mutta itseä alkoi ekalla kerralla rassata se kova pauke ja tokalla kerralla ajoasennon muuttuminen, kun satula vaihteli kevyesti kulmaa pyytämättä.

    Itse tosiaan hankin pyörän Toneilta, jotka keräsivät kuva-/videotodisteet hajonneesta tolpasta, ja laittoivat ne valmistajalle. Valmistaja puolestaan toimitti heille uuden tolpan, joka sitten asennettiin liikkeessä alle odottaessa. Ei liian paha siis.

  8. #4358
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.511
    ^Olen ostanut Signaturesta Tampereelta. Pääsen nyt italialaisten pyynnöstä toteuttamaan elokuvataidetta
    Pyöräily on kivaa!

  9. #4359
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Vanhetessaan kuitupyörä muuttuu vain vanhaksi kuitupyöräksi - siis minun mielestäni. Teräspyörissä viehättää myös ajattomuus. Kuitupyörä haluavat edustaa evoluution kärkeä, jolloin ne myös tuppaavat muuttumaan vanhanaikaisiksi nopeammin.
    Kyllä, just niin samaa mieltä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Mitä noihin kaikkiin muihin kuin kaupallisesti korrekteihin tässä säikeessä keskustelun aiheena olleisiin pyöriin tulee, niin minusta ne vaan rikastuttavat keskustelua. Lisäksi alkuperäinen gravelpyöräilyn idea oli se, että lähes mikä vaan pyörä on tuunattavissa "gravelpyöräksi". Vasta kaupallinen evoluutio asetti rajat sille, että mikä gravelpyörä on. Minua ei häiritse, jos täällä saa kukat kukkia ja propellipäätkin välillä villiintyä. Jos joku siitä häiriintyy, niin aina voi ne viestit hypätä yli, vai mitä?
    Jaa-a, gravelpyöräpyöräilyn historian alkuhetkistä taitaa olla yhtä monta tositarinaa kuin on kirjoittajaakin. Mutta värikäs ketjuhan tämä on, hyvä niin. Vaikka ei ehkä olekaan ihan kotonaan täällä Fillarisuositukset-osiossa... osta mikä tahansa pyörä ja aja sillä.

  10. #4360
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.511
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Samulionen Fiskars GG-tubetus. Pitkähkö, mutta reitistä saa hyvän kuvan ja allekirjoittanutkin vilahtelee pariin otteeseen.
    Pystyn samaistumaan videon tapahtumiin (en vauhdin osalta tietenkään). Pullo jäi ainoassa gravelkisassani matkan varrelle. Lisäksi kaikenlaisia ruuveja on ollut irti, kuten viimeksi tarkastuksessa kaikki pullotelineiden ruuvit. Jarrukahva siirtyy paikasta toiseen aina välillä. Nyt tietysti satula on myös pettämässä.

    Pitäisi käyttää KIERRELUKITETTA ruuveissa, gravelpyörä joutuu aikamoiseen rynkytykseen.

    Yksinkertaisessa teräspyörässä voisi sittenkin olla jotain itua, hmm...
    Pyöräily on kivaa!

  11. #4361
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Jaa-a, gravelpyöräpyöräilyn historian alkuhetkistä taitaa olla yhtä monta tositarinaa kuin on kirjoittajaakin. Mutta värikäs ketjuhan tämä on, hyvä niin. Vaikka ei ehkä olekaan ihan kotonaan täällä Fillarisuositukset-osiossa... osta mikä tahansa pyörä ja aja sillä.
    Pari kertaa olen koittanut ohjata gravel grinding-aiheisia keskusteluja paremmin aiheeseen sopivan otsikon alle, jotta tähän jäisi keskustelu gg-pyöristä, mutta turhaan. Toisaalta kuten tmt:ssä, myös gravelissa taitaa olla yksi ainoa sääntö ja sitä voi noudattaa myös tässä. Joten sama se minulle on, missä aiheesta keskustellaan.

    Väärin pyöräilystä kommenttina vielä, että itselläni etujousitetusta 29-maasturista tuli astetta mukavampi gravel, kun laitoin siihen innerbarendsit. Saa hiukan vaihtelua ajoasentoon tiellä ajettaessa, eikä 2,2" nappularenkailla irtosorakaan haittaa. Ja kun sopiva polku osuu kohdilleen, hyppy mtb-saappaisiin käy helposti. 50 ylimääräistä grammaa ohjaustangossa ei tee hyvästä maastopyörästä huonoa kompromissia. Käyräsarvisella homma menee nopeasti epämukavuusalueelle, jos polku on hiukankin teknisempi/juurakkoisempi/kivikkoisempi/tms. Silti jostain ihmeen syystä takaraivossa muhiva ajatus 2" renkailla olevasta käyräsarvisesta talvi/gg-pyörästä ei osaa häipyä. Kukkaroon vilkaisu kyllä auttaa siinä suhteessa.

  12. #4362
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    472
    Gravel on mielestäni pyöräkategoria, johon mahtuu hyvin laaja kirjo pyöriä. Kun työmatkalla on pätkä soratietä, niin silloinhan pitää olla GravelTMT-tykki (sis.lokasuojat):

    j

  13. #4363
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Joo luet varmaan väärin. Tuossa edellisellä sivulla ainoastaan innoissani hehkutin, miten mukavaa vannejarrupyöräilijän elämä on nykymaailmassa, kun hyvää tavaraa saa edullisesti. Muiden valintoihin en puutu, mutta ihmeellisen paljon joudun perustelemaan omia valintojani. Joillekin tuntuu olevan ylitsepääsemättömän vaikea asia, että joku kokee vannejarrullisen (teräs)pyörän omaan makuunsa mieluisammaksi ja omiin tarpeisiinsa paremmin soveltuvaksi.
    Et puutu, mutta heittelet kaikenmaailman levyjarrukiima ja levyjarrut on turhia juttuja

    Niillä, jotka levyt haluaa voi olla ihan yhtä vahvat perusteet valinnalleen kuin sinulla

  14. #4364
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.678
    Toki jos lähdetään siitä, että gravelpyörä on pyörä jolla voi ajaa hiekkatiellä, niin mitä oikeastaan jää ulos? Täällä, suuresta kirjosta huolimatta, on päädytty siihen, että gg:ssä pitää olla kippurasarvet. Mistä moinen suoran tangon diskriminaatio? Eikö mun 29" kuiturunkoTrekki ole myös gravel? Vai pitäisikö sitten kuitenkin pysyä jossain tiukemmassa määrittelyssä?

  15. #4365
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Niin ja koska mun sähköläskillä voi ajaa maantiellä, voin kutsua sitä maantiepyöräksi

    Ei kai näitä kukaan määrää ellei ole kisalajista kyse, mutta jos haluaa tulla ymmärretyksi, pitää suunnilleen puhua samaa tarkoittavilla termeillä. Auttaa myös ymmärtämään missä pyörä on parhaimmillaan.

    Sanoo aloitteleva pyöräilijä, joka vielä äsken luuli bikepackiningin tarkoittavan mitä tahansa matkatavaroiden kanssa pyörällä matkailua

  16. #4366
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Täällä, suuresta kirjosta huolimatta, on päädytty siihen, että gg:ssä pitää olla kippurasarvet. Mistä moinen suoran tangon diskriminaatio?
    Taitaa olla suoran tangon diskriminaatio omaa keksintöäsi. Jos joku sellaisen itselleen haluaa, voi sinulle suora olla oikea valinta, eikä sitä tule kukaan kyseenalaistamaan. Toisaalta luokittelu on hankalaa sikäli, että jos sinulla on maastopyörä, sellaisena se pysyy, vaikka gravelia sillä aivan hyvin voi ajaa.

  17. #4367
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jakkok Katso viesti
    Gravel on mielestäni pyöräkategoria, johon mahtuu hyvin laaja kirjo pyöriä. Kun työmatkalla on pätkä soratietä, niin silloinhan pitää olla GravelTMT-tykki (sis.lokasuojat):

    j
    Onko tuo rungon vaihdevipu tmt-henkistä hämäystä vai totisinta totta?

  18. #4368
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    hesa
    Viestit
    423
    ^muodikasta vuonna 2019

  19. #4369
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Josko ei liikaa tingattais? Nimimerkillä sorateitä sitten 1960.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  20. #4370
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Et puutu, mutta heittelet kaikenmaailman levyjarrukiima ja levyjarrut on turhia juttuja

    Niillä, jotka levyt haluaa voi olla ihan yhtä vahvat perusteet valinnalleen kuin sinulla
    En oikein enää jaksaisi ja luultavasti mulla on vaan huono muisti, mutta kun ei tule mieleen yhtään kirjoittamaani levyjarrut on turhia -juttua, niin viitsisitkö virkistää muistiani, että missä olen tällaista kirjoitellut?

    Useampaan otteeseen olen kyllä kirjoittanut täällä niin, että jos puhutaan vaan vain jarruista, on levyjarrut monin tavoin vannejarruja parempia. Siitä huolimatta minä koen pärjääväni loistavasti ilmankin, koska pidän yksinkertaisita pyöristä ja en pidä siitä, että ne levyjarrut nostavat pyörän painoa ja vaativat paksumpiseinämäisiä ja jäykempiä putkia runkoon ja varsinkin etuhaarukkaan. Jarrujen ainoa tehtävä on hidastaa pyörää ja siksi minä en halua tehdä kompromisseja pyörän ajo-ominaisuuksien kanssa vain siksi, että saisin mahdollisesti joissain tilanteissa tehokkaammin toimivat jarrut.

    Varmasti jokaisella levyjarrulliseen pyörään päätyneellä, on omat perusteensa sille. Eiväthän he muuten levyjarruihin olisi päätyneet.

    Se, että "levyjarrukiima" aiheuttaa näin paljon keskustelua, on huvittavaa. Pyöräkuumettakin podetaan täällä ihan julkisesti ja avoimesti oman ketjun voimin peräti, mutta ei "pyöräkuume" nostata tunteita samalla tapaa. Vai oliko se niin, että se koira älähtää, johon kalikka kajahtaa..?

    Mutta koska tämä vääntäminen väsyttää ja jarruasia on nyt jostain syystä sinulle niin merkillisen kuuma peruna, niin lupaan tässä ja nyt, että vastaisuudessa yritän välttää tuomasta esiin mielipiteitäni vannejarruista ja vannejarrullisista gravelpyöristä. Pidettäköön foorumitotuutena tästä eteenpäin sitä, että gg-pyörä tarvitsee levyjarrut.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  21. #4371
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.125
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti puppy Katso viesti
    ^muodikasta vuonna 2019
    Jonnet ei tajuu

  22. #4372
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    hesa
    Viestit
    423
    Jos antaa lasten kinastella ja asiaa, graveliin liittyen, jos nyt on päädytty levyihin, Paulus https://youtu.be/SCtEXrEk1bM?t=251 uusimmalla videolla asiaa sivusi, itselläni ollut kummatkin eli mekaaniset ja öljyiset levarit, nykyiset mekaaniset toiminut tosihyvin, olen ollut tyytyväinen....

  23. #4373
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Minusta gravel pyörässä kuuluu olla kippura sarvet ja leveämmät renkaat mitä cyclo kisoissa sallitaan. Kaikki muu on vapaata. Mutta se on vaan mun mielipide ja mitäpä väliä sillä on

    ^ ja etten heti vie ot:hen juttuja niin ite tappelin huonojen mekaanisten levyjarrujen kanssa pari vuotta. Lopulta meni hermot ja vaihdoin pikkasen paremmat sekä 160mm levyt vanhojen 140mm tilalle. Ongelmat loppu siihen paikkaan. Ei nuo vieläkään mitkään mtb nestelevyjarrut ole mutta soratie ajoon täysin riittävät.

  24. #4374
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Millähän renkailla Samulione ajaa kun tää oli jo toinen (tupla?) flätti tämän kesän gravel videoissa. Tai sitten hän ajaa vaan niin kovaa. Itellä kolmatta kesää 40mm gravel kingit sisureilla alla ja flättejä koko historiassa nolla ja on noilla nyt melkoista mursketta tullut ajettua. (kuva viime viikonlopulta)

  25. #4375
    ^
    Tuon kuvan kaltaisia olosuhteita varten mullakin on 40mm renkaat. Mutta yleensä ajan 32 millisillä. Niillä sujuu asvalttisiirtymätkin kivasti. Ainiin ja teräsrunko missä on sellaiset v-jutskat.


  26. #4376
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    472
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Onko tuo rungon vaihdevipu tmt-henkistä hämäystä vai totisinta totta?
    Kyllähän tuolla kivasti vaihteet naksahtelee ja mahtuu sitten retkellä kunnon laukku tuonne droppitangon kahvojen väliin...

    j

  27. #4377
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Toki jos lähdetään siitä, että gravelpyörä on pyörä jolla voi ajaa hiekkatiellä, niin mitä oikeastaan jää ulos?
    Just tajusin, että mullahan on tällänenkin graveli, jota kukaan ei ole nähnyt (joku saattaa jopa toivoa ettei koskaan näkisikään):



    Tästä löytyy sekä vanne- että levyjarrut, tan wall renkaat, sähköiset Di2 rumpuvaihteet, gravel-optimoitu comfort riser-tanko, inner bar endsit, irrotettavat flättipolkimet, titaaninen satulatolppa, lokasuojat ja bike packing laukkukin. Täydellinen, kompromissiton pitkän matkan gravel. Kuvassa näkyvät tyylikkäät letku- ja kaapelivedot kestivät kasassa ainakin 20 km koeajon.

  28. #4378
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vivve Katso viesti
    Jonnet ei tajuu
    Voitko auttaa ymmärtämään?

  29. #4379
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jakkok Katso viesti
    Kyllähän tuolla kivasti vaihteet naksahtelee ja mahtuu sitten retkellä kunnon laukku tuonne droppitangon kahvojen väliin...
    Ok, hyvä jos on tarkoituksen mukainen ratkaisu. Itse en noita vipuja ole kaivannut sen jälkeen, kun niistä eroon pääsin. Joskus on harmittanut, että rälläköin vanhan pyöräni ja laitoin sen metallinkeräykseen. Myöhemmin tuli tarvetta arvottomalle pyörälle, josta varkaat eivät ole kiinnostuneet tai vahinko ei ole suuri jos viedään. Toisaalta kun muisteli sillä ajamista, ratkaisu oli oikea. Siinä oli surkeaakin surkeammat jarrukahvat ja varmaan jarrutkin, se ehkä eniten ajamista haittasi. Sinulla tuo puoli näyttää olevan kunnossa.

    Sinänsä huvittava juttu tuo vanha pyöräni. Vaihdoin siihen aikoinaan kuluneiden 32 mm kesärenkaiden tilalle jonain syksynä 35 mm talvirenkaat ja kun keväällä en uusia kesärenkaita jaksanut ostaa/vaihtaa, ajoin kesälläkin talvirenkailla. Olihan ne sopivat soralle. Tuolloin cyclo-buumin ollessa käynnissä, ajattelin siinä olevan minun budjettini mukainen cx-pyörä. Mutta kun se oli oikeastaan retkipyörä, gravelihan siitä tuli! Elettiin suunnilleen vuoden 2006-2010 aikoja. No, tuon tilalle sitten tuli "oikea" gravel vuonna 2014.

  30. #4380
    Pelago Sibbo 62cm: (mahtuu 47mm!, nyt edessä 42-622 Land Cruiser ja takana 47-622 Range Cruiser) kaipaisi tiheämpää välitystä, nyt Shimano 105 5800 48/32 ja 11-32, mikähän olisi vaivattomin/edullisin tapa päivittää, eteen pikkurattaaksi 30?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •