ElectrobikeGiantGarminHepha
Sivu 5 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 165

Aihe: Pyöräkuumetta potevien tukiryhmä

  1. #121
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.147
    Se on harmillista kun sairastaa, mutta iloista kun paranee.

    Onnitelut kaakulle ja LJL:lle iloisen perhetapahtuman johdosta.


  2. #122
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.690
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Jotain pitäisi hävittää, ei sovi enää uusi.
    Mulla oli sama ongelma vuosi sitten keväällä. Ratkaisin ongelman rakentamalla pihavaraston sisäpuolelta uudelleen niin, että mahtuu... Nyt siellä on viisi fillaria sulassa sovussa ja vielä puolet lattiapinnasta käyttämättä. Olisko joku 4 neliön varasto kyseessä.

  3. #123
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.709
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Se on harmillista kun sairastaa, mutta iloista kun paranee.

    Onnitelut kaakulle ja LJL:lle iloisen perhetapahtuman johdosta.
    Kiitos. Perheenjäsenten määrä pysyi kuitenkin vakiona kun 29" täysjousto vaihtoi omistajaa. Eli pyöräkuume laski myös toisaalla.

  4. #124
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Se on harmillista kun sairastaa, mutta iloista kun paranee.

    Onnitelut kaakulle ja LJL:lle iloisen perhetapahtuman johdosta.
    Kiitos ja sopii varmaan myös Ojaa onnitella, kun roska et. al. -pyörän runko vaihtunut on. Kuva olisi kiva
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  5. #125
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Mulla oli sama ongelma vuosi sitten keväällä. Ratkaisin ongelman rakentamalla pihavaraston sisäpuolelta uudelleen niin, että mahtuu... Nyt siellä on viisi fillaria sulassa sovussa ja vielä puolet lattiapinnasta käyttämättä. Olisko joku 4 neliön varasto kyseessä.
    Tuollainen ratkaisu ei käy, mutta lopullinen ratkaisu syntyi kuin Hitlerin aikaan saksassa, poika vei, osaa arvostaa hyvää pyörää niin paljon, että kahjoitin hänelle, nyt on paikka. Vain neljä omassa tilassa ja kaksi kolmasosaa tilasta tyhjänä, tosin se onpään yläpuolella!

  6. #126
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.257
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Ei ku alkaa vaan naurattaa tää homma, että soralla ajaminen on jotenkin niin mystistä ja hifiä hommaa, että joka reitille pitää kohta olla oma pyörä tai mielellään huoltoauto peesissä, että voi tien pinnan muuttuessa ottaa toisen mankelin alle. Tuollainen asfalttipainotteisempi lenkki nyt ei luulis olevan sen erikoisempi homma, että siitä mitään oikeaa eroa muuten toimivan gravelgeon pyörään tulee, jos siihen vaihtaa slicksimmät tossut.
    Jos näin ymmärsit, niin ymmärsit tyystin väärin. Kyse ei nimenomaan ollut siitä, että jotain pitäisi olla, vaan siitä, että jotain haluaisin ja vähän puoliväkisin yritän keksiä, mitä se olisi. Vaimoltakin tuli taannoisten 50-vuotispäivien johdosta peräti suositus hommata jotain. Kaikki jäljellä olevat nykyiset pyörät on sen verran mieluisia ja niihin on ajettu vuosien aikana sen verran sielua, että ne ovat keepereitä. Siksi uuden pyörän hommaaminen jonkun nykyisen tilalle on pois suljettu vaihtoehto. Siitä seuraa, että jos jotain uutta haluaa, pitäisi keksiä sellainen konsepti, jonka käyttötarkoitus poikkeaa nykyisistä.

    Ensin meinasin, että ostan nyt sitten sellaisen nykyrensselein varustetun hiilikuitu-CXGG:n lähinnä sen takia, että mini-V-jarrut (ja osin myös 2x-voimansiirto) on aiheuttanut vähän haasteita kaikkein mutaisimmissa heinikkokrosseissa. Jarrujen pidon suhteen ei ole koskaan ollut ongelmia, mutta ne tukkeutuvat ja hidastavat menoa. Hidastaako ne oikeasti niin paljon, että sillä on mulle jotain merkitystä? No ei. Muuttuuko pyörän luonne jotenkin niin olennaisesti nykyisestä, että sille varmasti tulee käyttöä? Uskoisin, että ei. Meillä on jälkikasvun sponssipyörinä ollut ihan riittävästi high tech -hipopyöriä maastureista aika-ajopyöriin, jotta pystyn sanomaan, että ei se ajaminen niitten kanssa kuitenkaan loppupeleissä ole niin paljon kummallisempaa ja joiltain osin jopa vähemmän houkuttelevaa. Suunnitelma kuopattu.

    No sitten helteiden myötä tuli sellainen olo, että gravelpöly alkoi maistumaan pelkästään pölyltä ja ajatus osittain asfaltille palaamisesta alkoi kiinnostamaan. Virittelin mielikuvia vauhdikkaista maantielenkeistä auringon paahtaessa ja ajoviiman vilvoittaessa. Mutta olen maantiepyörän aikoinaan omistanut ja myynyt pois, koska se ei tuntunut omalta jutulta, piti konseptin olla joku muu. Siitä lähti ajatus mahdollisimman maantiepyörämäisestä gravelkiiturista. Putket voisi olla ohuempaa kamaa kuin cx- ja kevyttä maastoajoa kestäviksi suunnitelluissa "oikeaoppisissa" gravelpyörissä, koska ei paksujen renkaiden kanssa ajettavaksi suunniteltu gg-pyörä ole oikeasti kovin mukava, jos siihen laittaa 30-milliset sliksit 4-5 barin paineilla alle. Maantiejarrujen etu on, että niiden kanssa takahaarukan putket voi tehdä joustavammiksi kuin canti- tai v-jarruilla, koska jarrutusteho ei heikkene putkien joustaessa samoin kuin noilla ensin mainituilla.

    Päätin testata ajatusta ja kävin kokeilemassa nykyistä rosteri-Gravaa niin, että laitoin siihen varaston perukoilta löytyneet kapeammat sileähköt renkaat alle. Tuntui siltä, että meen kauheen kovaa, mutta mittari kertoi vähän toista. Loppujen lopuksi Steilacoomit vähän reilun 2 barin paineilla rullaa asfaltillakin niin hyvin, että ei kovaksi pumpatuilla slikseillä pääse niin paljon kovempaa, että sillä olisi mitään merkitystä, ellei aja maantiellä kilpaa. Huomattavasti paljon epämukavammaksi meno muuttui kyllä. No renkaat ei olleet mitkään huippurenkaat eli vertailu ei ole ihan reilu, mutta suuntaa-antava kuitenkin. Suunnitelma ei ole vielä täysin kuopattu, mutta melkein.

    Ehkä mä vaan toteutan sen viidenkympinvillityksen ja hommaan elämäni ensimmäisen fiksin - tracklocross-fiksin, jolla vois graindata silloin, kun kaikki muu maistuu puulta ja jolla ajelisi duunimatkaa ilman tekniikka- yms. ongelmia talven kaikkein paskimmat kelit. Ehkä vois jopa käydä velolla kokeilemassa joskus, kun sekin vähän kiinnostelisi.

    Pahin pyöräkuume on sellainen pyöräkuume, jossa jotain pitäisi saada, mutta ei ole hajuakaan, mitä haluaisi...
    stenu muokkasi tätä : 31.07.2019 at 17.57 Syy: typot siivottu
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  7. #127
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.257
    Joo oli jo ostoskorissa Surlyn 130 mm fix/free -napa ja muut tarvittavat rensselit fiksikiekon kasaamiseksi, mutta haluisin pitää Crosshairsin vapaarattaallisena, jarrullisena ja droppitangollisena, koska se on paras juuri sellaisena ja ajattelin taas joka tapauksessa ajaa tulevan syksyn krosseista ainakin osan sillä. Fiksiä varten olisi etuhaarukka, vähän pitempi stemmi ja kiva riseri, ehkä etukiekkokin ja kammetkin jo olemassa ja lisäks olen antanut itseni ymmärtää, että fiksissä vähän korkeampi keskiö olisi fiksumpi, niin ei hakkaa kammet tantereeseen ihan niin helposti. Ei se uusi pyörä ihan vaan itseisarvoisesti ole kuitenkaan se juttu. Uusissa pyörissä on aina se vika, että vähän ajan kuluttua ne ei enää kuitenkaan ole uusia. Pelkkä uutuudenviehätys on sen takia huono syy hankkia uusia pyöriä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  8. #128
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Pahin pyöräkuume on sellainen pyöräkuume, jossa jotain pitäisi saada, mutta ei ole hajuakaan, mitä haluaisi...
    Tämä kiteyttää sen pahimman pyöräkuumeen. Ei ole helppoa jos on erityisiä vaatimuksia pyörältä ja ihan lompsa auki ei viitsi ratkaista ongelmaa. Ja kaikki muu saavutettavissa olevat vaihtoehdot ei pysty korvaamaan jo olemassa olevaa ja tuomaan samanlaista vau-fiilistä. Mitään todellista tarvetta ei ole, mutta silti harrastus vaatii uusia välineitä ja onhan se kiva testata erilaisia vaihtoehtoja. Tässä tilanteessa tosin kuume on vielä pahempi, kun ei tiedä edes millaista pyörätyyppiä hakee. Onneksi itselläni ei ollut sitä ongelmaa.

    Itselleni toimi kytätä käytettyjen ja tarjousten tarjontaa ja sit iskeä heräteostosmäisesti, kun vaatimukset täyttävä tuli vastaan.

  9. #129
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.257
    Tossa videon loppupäässä Santtu näyttää mallia, miten fixed bunnyhopataan. Riippuen siitä, miten pyöräilyyn suhtautuu, voi kyseisen videon katsomalla kehittää itselleen vielä kovemman kuumeen tai sitten parantaa tyystin sen

    https://youtu.be/W6qpqeQwHSg
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  10. #130
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.257
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ehkä pysytään sinkuloissa
    Sitä mieltä mun vaimokin on..
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  11. #131
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Nyt on mennyt pähkäilyn takia ohi parit kiekot ja yksi makuupussi. Halpaa toki, mutta kun avaa koneen huomatakseen ollensa liian hidas, rahan säästö ei ole ensimmäinen mieleen tuleva ajatus. Onneksi tavara ei tästä maasta ole vielä kertaakaan loppunut. Voi jatkaa kuumeessa hourailemista

  12. #132
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Alaska
    Viestit
    21
    Antakaa anteeksi. Ostin uuden pyörän. Muovia. Kuttaperkaa teräspyörän tilalle. Minne unohtui steel is real? Sorruin mainstreamiin, muotiin ja blingblingiin.
    Eikä kaduta yhtään

  13. #133
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Oobu
    Viestit
    219
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JMI71 Katso viesti
    Antakaa anteeksi. Ostin uuden pyörän. Muovia. Kuttaperkaa teräspyörän tilalle. Minne unohtui steel is real? Sorruin mainstreamiin, muotiin ja blingblingiin.
    Eikä kaduta yhtään
    Annan anteeksi (tosin voin puhua vain omasta puolestani), jos lupaat, ettet heitä sitä mereen tai muuhun vesistöön.

  14. #134
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    303
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikkomoe Katso viesti
    Hauska aihe minullakin on kuumetta. Haluan tosi kevyen hiilikuituisen maantiepyörän mutta tavoitteena on sinnitellä heinäkuuhun, koska aion ensin pyöräillä reissut painavalla retkipyörälläni. Sitten kun reissut tehty niin heti ostamaan maantiepyörä, on varmasti mahtava tunne, lennossa vaihtaa kuormatusta retkipyörästä kevyeen maantiepyörään, ikäänkuin virittynyt kuminauha vapautuu ja ampaisee kiitämään lujaa vauhtia..

    Ellei sitten kuume nousee niin pahaksi ettei jaksa enää odottaa mutta uskon että parempi pitää itsensä kurissa ja odottaa reissujen päättymistä, se olis palkitsevampaa.
    Onnistuin tavoitteessani. Tosin tilasin jo keväällä Rose four team gf pyörän ja sain sen kuukausi ennen pyörä reissua. Vain alle 1km maistiaiset sit seisoi tallissa käyttämättömänä. Korkkasin sen viikko sitten, kun pyöräretkeilyt oli suoritettu. Oli se aikamoinen kokemus, painavasta lastatusta retkipyörästä alle 8kg pyörään, tuntui niin levottoman herkällä, kadenssit jatkuvasti karkaili liian korkealle, ei uskaltanut ihan heti ylämäessä nousta seisaalle polkemaan .. ja sykkeetkin nousi tosi korkeiksi ja puuskutin kovaa.. ihan toisenlaista. Kyl keskinopeudetkin nousi. Aika erikoista, vanhalla pyörällä on helppoa polkea rennosti pienillä sykkeillä, kevyellä maantiepyörällä se ei onnistu niin hyvin.

  15. #135
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.690
    ^Kyllähän tuollainen ralliauto suorastaan pakottaa ajamaan kovaa Saman huomannut itse kun ajelee välillä vaikka fätillä vs gravel.

  16. #136
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Juuri näin, mitä kevyempi pyörä, sitä korkeammat sykkeet. Kumma juttu

  17. #137
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.185
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Juuri näin, mitä kevyempi pyörä, sitä korkeammat sykkeet. Kumma juttu
    Ja joskus sykkeet nousee vaikka ei ole edes ajanut, kunhan vaan päässyt kuolaamaan vierestä.

  18. #138
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Oobu
    Viestit
    219
    Näköjään seuraan käytettyjen markkinoita ja alennusmyyntejä toisella silmällä siltä varalta, että vastaan tulisi joku kiva paketti tai aihio ikääntyvän 29erin korvikkeeksi. Onneksi rahalle on edelleen niin paljon muuta käyttöä ja toivomuslista niin spesifi, että tuskin löydän mitään mikä johtaisi ostopäätökseen.

  19. #139
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.667
    Hirvee täpärikuume ja periaatteessa päättäny semmosen hommata. Joka kerta vaan kun tuun pyöräilemästä nykyisellä jäykkäperällä niin mietin, että on tää pirun hyvän ja hauskan tuntune pyörä ajaa. Siks mietin, että onko siinä kuumeessa mitään järkeä, enkä haluis luopua tästäkään, mutta en tiedä olisko tilaa säilöä molempia.. vähän myös pelottaa että täpäri oiskin tylsä

  20. #140
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Älä luovu noin hyväksi kokemastasi jäykkäperästä, vaan siirrä se ihan tiepyöräksi, vähän pienempiportainen pakka taakse, vähän säätöjä tielleajoon ja uusi pyörä ihan maastoon!
    Helpottaako?

  21. #141
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    ...olisko tilaa säilöä molempia...
    Olis


  22. #142
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.667
    No sitä mä vähän mietin et jäis työmatka ja hyötypyöräks ja mettäänki toki jos täpäri ei aina nappais, mut puoliso oli vahvasti sitä mieltä että ei olis tilaa Ehkä sitä pitää vaan järjestää.

  23. #143
    Liittynyt
    05/2018
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    1.026
    Sätänä, tulikin pyöräkuume kun katselin velogin videon pyhäjärvireitin kiertämisestä. Nyt vaa funtsin oisko oikee valinta cyclocross vai gravel.

  24. #144
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.690
    Gravel tietysti. Cyclon ehtii hankkia sitten myöhemminkin...

  25. #145
    Kirjoitan ensimmäisen viestini tälle foorumille, koska tilanne on vakava. Päällä on pahemman luokan täpärikuume. Ongelmana on, että parvekkeelta ei löydy enää tilaa viidennelle pyörälle (minun cc ja jäykkäperä sekä miehen maantiekiituri ja täpäri). Puoliso uhkailee, että jos vielä pyörä tulee taloon, niin samalla on edessä paritalo-asunnon tai omakotitalon ostaminen. Eli kalliiksi tulisi täpärin hankinta, varsinkin kun sijainti on pk-seutu.

    Tietty voisin luopua jäykkäperästä, mutta sillä on ollut niin pirun kiva ajella ja toisaalta ajelen sillä talvisin 17 km työmatkat suuntaansa silloin kun cc ei kelin puolesta sovellu. Jotenkin en näe itseäni polkemassa tuota työmatkaa täpärillä. Vai näkisinkö?

  26. #146
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.690
    ^Annat äijälle kenkää, jolloin välittömästi vapautuu tila kahdelle pyörälle parvekkeelta ja yhdelle sängyn toiselta laidalta. Ongelma ratkaistu. Next.

    Itse en tykkää täpärillä polkea "tasamaalla", mutta kaikkia se ei häiritse.

  27. #147
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488

    Pyöräkuumetta potevien tukiryhmä

    Sanoisin, että tässä tarvitaan kuva parvekkeesta pyörineen, niin eiköhän sinne säilytysratkaisu keksitä.. esim. joku tällainen:



    (Tautiinhan on siis useampi tunnettu lääke, ja säilytysratkaisun löytyminen edesauttaa yhden niistä käyttämistä).

  28. #148
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Sanoisin, että tässä tarvitaan kuva parvekkeesta pyörineen, niin eiköhän sinne säilytysratkaisu keksitä.. esim. joku tällainen:



    (Tautiinhan on siis useampi tunnettu lääke, ja säilytysratkaisun löytyminen edesauttaa yhden niistä käyttämistä).
    Peukku tälle. Kenties kaiteeseen voisi väsätä telineen, jotta saisi muutaman fillarin roikkumaan kaiteen ulkopuolelle..
    Miten niin tyhmä kysymys??

  29. #149
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Sanoisin, että tässä tarvitaan kuva parvekkeesta pyörineen, niin eiköhän sinne säilytysratkaisu keksitä.. esim. joku tällainen:



    (Tautiinhan on siis useampi tunnettu lääke, ja säilytysratkaisun löytyminen edesauttaa yhden niistä käyttämistä).
    Parvekkeella on nyt kaksi lattian ja katon väliin kiilattavaa topeakin telinettä, joissa kaksi pyörää päällekkäin per teline. Oikeastihan sen yhden pyörän saisi helposti mahtumaan, jos vain omistaisi koko parvekkeen pyörille. Nyt siellä on tilaa viemässä kaksi mukavaa terassituolia, jotka on oikeasti kovalla käytöllä kesäaikaan. Ilmeisesti täpärikuume ei sitten ole vielä riittävän kova, kun en niistä halua luopua...

    Joku ehdotti ukosta luopumista, mutta kenes kanssa mä sit pyöräilisin.

  30. #150
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488

    Pyöräkuumetta potevien tukiryhmä

    Kuulostaa siltä, että parveketila on aika hyvin käytetty. Suosittelen cc myyntiä ja gg pitää nykyisin olla..

    Ajoseuran poistamista kuviosta en suosittele, varsinkin jos pyörähuoltopalvelu pelaa.

Samanlaisia aiheita

  1. Pyöräkuumetta(maantie)
    By hansibal in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 30.07.2018, 08.55

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •