ElectrobikeHephaGarminGiant
Sivu 135 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35 85 125 133 134 135 136 137 145 185 235 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.021 - 4.050 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #4021
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    125
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mä olen viime viikot ajellut gg-lenkit gg-slickseillä (Hutsun Overide). Assut, sorat, laidunväylät, polut ja kaikki muukin menee sujuvasti ja olen alkanut ihmetellä mihin niitä renkaiden nappuloita tarvittiinkaan.
    Itellä kanssa gravelking slicksit 38mm, sekä WTB:n resolutet 42mm. Resolutella uskaltaa ajaa mäet täysiä alas ja huomattavasti lujempaa mutkiin. Mutkassa etenkin gravelkingin pito katoaa siinä missä resolutella uskaltaa vielä pidättää vauhtia. Jos ajaa tasaista suoraa hyvää (hiekka)tietä niin ei huomaa eroa. Gravelking rullaa asfaltilla paremmin.

    Molemmat olleet tubelessina asiaankuuluvin painein.

  2. #4022
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Muuttivat vissiin tuota satulan kiristystä tämän vuoden malliin paremmaksi.
    Juu, uudemman mallin tunnistaa helposti siitä että kiristysruuvi on vaakaputken yläpuolella.
    The older I get the faster I was

  3. #4023
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Heh, mä taas vakavasti rupesin harkitsemaan Cinellin Mashia (yksivaihteen puolella parikin runkoa myynnissä), joka on niin väärä pyörä mulle kun vain voi olla... mutta näin ne kiinnostukset heittelee.
    Tuli muuten mieleen, että Steamrollerista tulis parempi gravel grinderi. Mahtuu muodikkaasti 650bx47-renkulat ja ilmeisesti pitkälänkisillä jarruilla saa vielä jarrutkin, jos ei usko brakeless-hommiin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  4. #4024
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Etuhaarukan lugi näyttää potentiaalisesti vähän pelottavalta. Muuten tommonen low tech FGGG ratkaisee aika monta modernien graindereiden ongelmakohtaa; vannejarrumukava runkokonstruktio ilman levyjarrujen painolisäystä ja vannejarrujen kuluvia vanteita, 1x-vaihteisto ilman vinojen ketjulinjojen aiheuttamia tehohäviöitä jne...
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  5. #4025
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Voisko satulaklampin kääntää oikein päin, samoin stemmin, vai meneekö pitkäksi?
    Ulkonäkö paranis, tosin hälläkö väliä, ajomiellyttävyys ajaa edelle.

  6. #4026
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Oma käsitys on jotta jos ekaa gravelia hommaa niin tähän geometria suohon helposti uppoa.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  7. #4027
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Ä-Svihiss-Krhhohohhss shaatthhhaaihisisihh olla taikka eikö olla ssssfilhhhharithhoorrrillhha khauhauhapan (pahoittelut salakielisestä viestinnästä)
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  8. #4028
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    134
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Maantiegravel. Anna mun kaikki kestää.
    Kun perinteiseen CAAD5 alumiinirunkoon laittoi kompaktikammet ja kiekoille 28 mm Contit niin siitähän tuli maantiegravel. Muistelin että olisi ollut epämukava ajaa mutta ei tuo tuntunut pahalta edes Pikkalan kartanon mukulakivillä.





    Sent from my iPhone using Tapatalk

  9. #4029
    Mistäs Salsa Fargoa voisi alkaa kyselemään Suomesta joko kompliittina tai sitten runkosettiin valmiiksi kasattuna? Ei kyllä guuglettelu paljon auttanut tai sitten en vaan osaa...

    Lähetetty minun XT1635-02 laitteesta Tapatalkilla

  10. #4030
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petri Väisänen Katso viesti
    Mistäs Salsa Fargoa voisi alkaa kyselemään Suomesta joko kompliittina tai sitten runkosettiin valmiiksi kasattuna? Ei kyllä guuglettelu paljon auttanut tai sitten en vaan osaa...

    Lähetetty minun XT1635-02 laitteesta Tapatalkilla
    https://foxcomp.fi/tuotteet/?q=Salsa+fargo

    Salsasta tiedän vain sen, että Foxcomp edustaa Suomessa ja sieltä lähtisin tarjousta kyselemään.

  11. #4031
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teppo Katso viesti
    CAAD5
    Asenne-Cannari. Tuttu paikkakin tuo oikoreitti Pikkalanjoen sulun yli.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  12. #4032
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Tää LJL:n viesti nollaakin typeryydessään säikeen järkevyyden.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  13. #4033
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Sori, tiedän että ei oo sexy, mutta postaan vielä yhden kuvan.
    TERUn vinkkaamat muutokset ja 42mm kumit
    Sexy tai ei sexy, narskuttelee tuolla soraa, tai sitten hetekaa.

  14. #4034
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Tää LJL:n viesti nollaakin typeryydessään säikeen järkevyyden.
    Jokos siellä on perjantaipullo korkattu?
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  15. #4035
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Se ei osannut lukea koodia
    Vaikka koodasin sen nimenomaan puliukkokielelle..? Noh, enempää ei voi tehdä
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  16. #4036
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    J
    Niin oliko siinä jotain ihmeellistä vai mistä hyvästä tämä kommentti?
    Ei ku alkaa vaan naurattaa tää homma, että soralla ajaminen on jotenkin niin mystistä ja hifiä hommaa, että joka reitille pitää kohta olla oma pyörä tai mielellään huoltoauto peesissä, että voi tien pinnan muuttuessa ottaa toisen mankelin alle. Tuollainen asfalttipainotteisempi lenkki nyt ei luulis olevan sen erikoisempi homma, että siitä mitään oikeaa eroa muuten toimivan gravelgeon pyörään tulee, jos siihen vaihtaa slicksimmät tossut.

  17. #4037
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Ei ku alkaa vaan naurattaa tää homma, että soralla ajaminen on jotenkin niin mystistä ja hifiä hommaa, että joka reitille pitää kohta olla oma pyörä tai mielellään huoltoauto peesissä, että voi tien pinnan muuttuessa ottaa toisen mankelin alle. Tuollainen asfalttipainotteisempi lenkki nyt ei luulis olevan sen erikoisempi homma, että siitä mitään oikeaa eroa muuten toimivan gravelgeon pyörään tulee, jos siihen vaihtaa slicksimmät tossut.
    Sitten jos joskus ajat maantiellä, niin ehkä ymmärrät, että eroa oikeasti on. Ja paljon.

  18. #4038
    F. Kotlerburg Guest
    Onhan tuota tullut vuosien saatossa asfalttiakin höylättyä. Enää ei ole aikoihin kiinnostanut. Yhden satkun ajanut näille sulille. Ei sitä eroa niin paljoa ole etenkin kun osa lenkistä mennään edelleen soralla.

  19. #4039
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Onhan tuota tullut vuosien saatossa asfalttiakin höylättyä. Enää ei ole aikoihin kiinnostanut. Yhden satkun ajanut näille sulille. Ei sitä eroa niin paljoa ole etenkin kun osa lenkistä mennään edelleen soralla.
    Erohan on luokkaa älytön, jos siis verrataan näitä nykyisiä muodikkaita gravell pyöriä, joissa on 30cm korkea emäputki, vaikkapa tuohon exlporoon tai ihan perinteiseen cycloon, joissa on aina ollut "normaali" ajoasento.

    Onkin pirun hienoa, että myös gravell pyöriä alkaa saamaan järkevällä matalalla ajoasennolla. Matala keskiö ja rengastila on kuitenkin plussaa sihen cycloon verrattuna.

    Tietystikkin ihan sama miksi sitä pyörää kutsuu, kunhan vaan nuo kammotukset korkeilla emäputkilla ja 30ast sloupatuilla yläputkilla häviäisi äkkiä myynnistä

  20. #4040
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Jos mulla jotakin järkevää tälle säikeelle asiaa niin jäsen LJL kerätessään bannipisteitään niin eihän puliukko voi mitään tietää.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  21. #4041
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Vähän ehkä kevyesti helteen korventama meno täällä, vaikka helteet meni jo...

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Ei ku alkaa vaan naurattaa tää homma, että soralla ajaminen on jotenkin niin mystistä ja hifiä hommaa, että joka reitille pitää kohta olla oma pyörä tai mielellään huoltoauto peesissä, että voi tien pinnan muuttuessa ottaa toisen mankelin alle. Tuollainen asfalttipainotteisempi lenkki nyt ei luulis olevan sen erikoisempi homma, että siitä mitään oikeaa eroa muuten toimivan gravelgeon pyörään tulee, jos siihen vaihtaa slicksimmät tossut.
    Vastasin Pyöräkuumeisten tukiryhmään, kun kuuluu ehkä ennemmin sinne.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Erohan on luokkaa älytön, jos siis verrataan näitä nykyisiä muodikkaita gravell pyöriä, joissa on 30cm korkea emäputki, vaikkapa tuohon exlporoon tai ihan perinteiseen cycloon, joissa on aina ollut "normaali" ajoasento.

    Onkin pirun hienoa, että myös gravell pyöriä alkaa saamaan järkevällä matalalla ajoasennolla. Matala keskiö ja rengastila on kuitenkin plussaa sihen cycloon verrattuna.

    Tietystikkin ihan sama miksi sitä pyörää kutsuu, kunhan vaan nuo kammotukset korkeilla emäputkilla ja 30ast sloupatuilla yläputkilla häviäisi äkkiä myynnistä
    Mulla tuota ongelmaa ei ole, koska Grava on tietoisesti speksattu melkein suoralle vaakaputkelle ulkonäkösyistä ja emäputki niin lyhyeksi, että gg-asennosta stemmin slämmäämällä saa tangon pari senttiä tiputettua helposti. Etuhaarukkakin on 10 mm matalampi kuin standardi cx-haarukat ja jotkut gg-spesifit kuituhaarukat taitaa olla vielä pitempiä. Muita ongelmia sen sijaan on. Niistä lisää tuolla toisaalla.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  22. #4042
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Erohan on luokkaa älytön, jos siis verrataan näitä nykyisiä muodikkaita gravell pyöriä, joissa on 30cm korkea emäputki, vaikkapa tuohon exlporoon tai ihan perinteiseen cycloon, joissa on aina ollut "normaali" ajoasento.

    Onkin pirun hienoa, että myös gravell pyöriä alkaa saamaan järkevällä matalalla ajoasennolla. Matala keskiö ja rengastila on kuitenkin plussaa sihen cycloon verrattuna.

    Tietystikkin ihan sama miksi sitä pyörää kutsuu, kunhan vaan nuo kammotukset korkeilla emäputkilla ja 30ast sloupatuilla yläputkilla häviäisi äkkiä myynnistä
    Onhan noita ihan muitakin gravel-pyöriä kuin metrin emäputkella, mutta tietenkin sitä voi verrata ihan mihin haluaa, että eroa saa aikaan.

  23. #4043
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Erohan on luokkaa älytön, jos siis verrataan näitä nykyisiä muodikkaita gravell pyöriä, joissa on 30cm korkea emäputki, vaikkapa tuohon exlporoon tai ihan perinteiseen cycloon, joissa on aina ollut "normaali" ajoasento.

    Onkin pirun hienoa, että myös gravell pyöriä alkaa saamaan järkevällä matalalla ajoasennolla. Matala keskiö ja rengastila on kuitenkin plussaa sihen cycloon verrattuna.

    Tietystikkin ihan sama miksi sitä pyörää kutsuu, kunhan vaan nuo kammotukset korkeilla emäputkilla ja 30ast sloupatuilla yläputkilla häviäisi äkkiä myynnistä
    Laitatko muutaman kuvan tai linkin näistä kammotuksista, joissa on tuo 30 sentin emäputki ja 30 astetta sloupattu yläputki? Mulle ei tuollaisia ole vastaan tullut missään, ehkä onneksi. Siitä olen samaa mieltä, että pitkällä emäputkella oleva pyörä on yleensä melko kummallisen näköinen, mutta slouppaus ei juuri taida asiaa pahentaa.

    Isot rungot (=pitkä emäputki) on ylipäänsä monesti suhteettoman näköisiä, varsinkin ohuesta teräsputkesta hitsaillut romut, joista isossa koossa tulee helposti sellainen oljenkorsista-kyhätty-fiilis. Noihin kun sitten vielä ymppää paksut renkaat niin voi morjens.

    Mutta noin ylipäänsä tämä gravel-pyörien buumi ja runsas valikoima on mun mielestä pelkästään hyvä asia. On hienoa, että maantiepyörien markkinoille tulee muitakin kuin kilvanajo-orientoituneita vehkeitä. Itsellenikin löytyi uusia romuja, joilla pystyy mukavasti ajamaan.

  24. #4044
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Korkeusero oli juuri keskiössä, selittää varmaan tuntumaa. Oma 2014 Kona Rove tuntuu mielestäni silti vakaalta myös 40mm kumeilla, vaikka bb-droppia on ”vain” 65mm. Loivahko keula ja lyhyt rake (ja sitä kautta yli 70mm trail) vaikuttanevat tähän. Tai sitten olen itse tunnoton noiden erojen suhteen ja ajelen tyytyväisenä pyörällä kuin pyörällä.
    Keskiöiden korkeuden merkitystä tuli googlailtua, kun harkinnassa olevista malleista löytyy 65 tai 80 mm BB droppia. Siihen tulokseen tulin nettilähteiden perusteella, ettei sillä ajotuntumaan ole juuri vaikutusta. Painopiste ajaessa on joka tapauksessa korkealla, eikä yhden prosentin luokkaa oleva muutos siihen ole merkityksellinen tuntuman suhteen. Vaikutus ei muutenkaan ole samanlainen kuin kolmi- tai nelipyöräisessä ajoneuvossa, joista matalampi painopiste tekee vakaampia. Tältä pohjalta asiaa perustelee mm. ilmeisen tunnettu custom-runkojen tekijä Dave Moulton, http://davesbikeblog.squarespace.com...et-height.html.

  25. #4045
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.691
    Kyllä näitä korkealla etupäällä slouppirungolla varustettuja pyöriä löytyy. Kohdemaasto lienee tällaiselle jotakin hieman hiekkatietä teknisempää tai varmaan talvipyöräksi sopisi hyvin.

    Oma preferenssi gravel-pyörästä on juuri maantiepyörä, johon saa leveämmät renkaat. Ajoasento matala.

    Kona Libre DL


    Salsa Joyrneyman



  26. #4046
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.020
    Lukasin pari sivua ja aika vahva meno täällä. Sen takia uskallan laittaa kuvan pyörästä, jolla olen ajanu varmaan sitä grävelii.
    Mutta ainakin hiekkaa, soraa, polkua. Juurakkoa ja mutaakin Kulmalan krossilenkeillä.
    Kieli poskella.



    No ihan just tolla setupilla en.

  27. #4047
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Twinning Katso viesti
    Keskiöiden korkeuden merkitystä tuli googlailtua, kun harkinnassa olevista malleista löytyy 65 tai 80 mm BB droppia. Siihen tulokseen tulin nettilähteiden perusteella, ettei sillä ajotuntumaan ole juuri vaikutusta. Painopiste ajaessa on joka tapauksessa korkealla, eikä yhden prosentin luokkaa oleva muutos siihen ole merkityksellinen tuntuman suhteen. Vaikutus ei muutenkaan ole samanlainen kuin kolmi- tai nelipyöräisessä ajoneuvossa, joista matalampi painopiste tekee vakaampia. Tältä pohjalta asiaa perustelee mm. ilmeisen tunnettu custom-runkojen tekijä Dave Moulton, http://davesbikeblog.squarespace.com...et-height.html.
    Noin äkkiseltään ihan vaan lähdekritiikkimielessä kiinnittäisin ensimmäiseksi huomioni siihen, että herran blogin esittelytekstissä lukee "Ex-bicycle framelbuilder's jne.". Ehkä siihen ex-sanaan on syynsä...

    On nimittäin aika paljon niitäkin runkomaakareita, jotka kertovat täysin päinvastaista ja he eivät tituleeraa itseään ex-maakareiksi. Internetin ihmemaailmassa kannattaa pitää mielessä, että kuka vaan voi kirjoittaa sinne mitä vain. Minä kirjoitan, että viiden millin eron dropissa tuntee pyörän käyttäytymisessä ja 65 mm ja 80 mm bb-dropilla varustetut pyörät ovat jo melko erilaisia tuntumaltaan.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  28. #4048
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Kyllä näitä korkealla etupäällä slouppirungolla varustettuja pyöriä löytyy. (Kona Libre, Salsa Journeyman)
    Kummassakin noin 17 asteen slouppi. Libressa suurimmassa koossa 23 cm emäputki, Journeymanissa 21 cm. 30 asteeseen ja senttiin on vielä matkaa.
    Explorossa slouppi on noin 8 astetta.

    Kona Libren 2019 mallia olen jopa koeajanut. Geometria oli sen verran poikkeava, että sen tosiaan tunsi ajossa, korkea mutta pitkä.

  29. #4049
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.687
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Laskin pikkasen satulaa (vasaralla.. aika jumissa tuo tolppa),
    Jahs... vanha kunnon venäläinen hissitolppa Minityökaluna maastoon 3 kilon pajavasara ja isompiin säätöihin sitten 6-kiloinen.

    Josta kukkaruukkuun, olin Sipoolta kaapatussa Talosaaressa ajelemassa ja välillä eksyin räävelilläni ihan metsäänkin. Täytyy sanoa, että hissitolpasta oli paljonkin iloa. Toki olisihan saman lopputuloksen saanut pikalinkulla varustetulla normitolpallakin, mutta ajeltiin hissillä kun sellainen kerran on.

    Tosin mulla on hissitolppa ja pikalinkku... vyö ja henkselit?

  30. #4050
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ... olin Sipoolta kaapatussa Talosaaressa ajelemassa ja välillä eksyin räävelilläni ihan metsäänkin. ...
    Mäkin ajelin joskus niitä polkuja ja heppareittejä grainderilla. Vähän tunnettu pyöräilykohde. Onhan se toki sellainen pussinperä. Ribbingössä polkuja myös.


Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •