Kun se pyörä kotiutuu alkaa armoton speksauskuume.
Nimim. juuri vaihdoin uudet kiekot ja renkaat pränikkään kommuutteriin.
Kun se pyörä kotiutuu alkaa armoton speksauskuume.
Nimim. juuri vaihdoin uudet kiekot ja renkaat pränikkään kommuutteriin.
ostin vahingossa pojalle mavicin hiilarikiekot tubeless versiona ja itselle alumiiniset, perusteluja ei ole, retkahdin.
omiin ja pojan renkaisiin oli kyllä sisurit valmiina x2, että mitähän nyt sitten pitäisi tehdä?
^"ostin vahingossa" Hmm. tuota pitää joskus itsekin käyttää.
Terve
Nyt tarvitaan tukiryhmän vahvaa tukea. On nimittäin alkanut kuumottamaan Bromptonin M6L mallin hankinta. Lisävarusteeksi irroitettavat valot ja pari erilaista etulaukkua. Mitään tarvetta tuolle pyörälle ei ole, mukamas voisin käyttää sitä työmatkalla ( pyörä - juna - pyörä; ajansäästö luokkaa 20 min ), kauppareissulla ja muutoin vaan Hgin Kaivarin ranta-ajelulla yms nautiskelupyöräilyyn, mihin liittyy joukkoliikenteen käyttö. Alle parin tonnin olisi kuume selätetty. Tuohon voisi soveltaa myös ”ostin vahingossa’ perustetta.
Joskohan kuumeen saisi selätettyä tukiryhmän villeillä ja sarkastisilla järkiperusteilla. Säästyisi tuo rahakin perillisille tai johonkin muuhun tarpeelliseen. Eikös tuo Brompton ole törkeän kallis, huonoilla osilla varustettu, huono ajaa ja muutoinkin aivan p..ka tekele? Kaikkihan tuosta ohi menee, joten ainakin työmatkapyöräily olisi tappioiden vuoksi lähes kestämätöntä.
Avustanne kiittäen ja apuanne arvostaen.
Jos tappioita pelkäät, niin älä ainakaan säästä niitä rahoja perillisille. Tappioiden aiheuttama alkoholismi periytyy myös ja ne ryyppää ne rahat. Ei todellakaan mene parempaan käyttöön. Pilaat lastesi elämän, jos et osta pyörää. Eli Osta se, älä selittele ja keksi tekosyitä.
Miten niin tyhmä kysymys??
Mun käsittääkseni mitään alle parin tonnin hankintaa ei teknisesti käsitellä hankintana, vaan normaaliin elämään kuuluvana pakollisena kuluna. Siksi munkin grävel + kypärä + seinäteline maksoivat yhteensä 1 928,05€.
Yleensä jos tauti on siinä vaiheessa, että tänne on avauduttu, keskustellaan enään aiheesta milloin. Eikä enää että miksi tai mitä tai minkä vuoksi.Joskohan kuumeen saisi selätettyä tukiryhmän villeillä ja sarkastisilla järkiperusteilla. Säästyisi tuo rahakin perillisille tai johonkin muuhun tarpeelliseen. Eikös tuo Brompton ole törkeän kallis, huonoilla osilla varustettu, huono ajaa ja muutoinkin aivan p..ka tekele? Kaikkihan tuosta ohi menee, joten ainakin työmatkapyöräily olisi tappioiden vuoksi lähes kestämätöntä.
Avustanne kiittäen ja apuanne arvostaen.
Kun tuossa tuli hinta käsittelyyn, niin siinäkin tulee muistaa, ettei puhuta rahasta vaan harrasteyksiköistä. Vakiintuneen vaihtokurssin mukaan 1000€=1 harrasteyksikkö. Ja kun harrasteyksikkö pyöristyy aina alaspäin, puhutaan tässäkin tapauksessa vain yhdestä harrasteyksiköistä, eli ei juuri mitään.
Miten niin tyhmä kysymys??
Fillaritorille ilmestyi sellainen pyörä jota oon odottanut ja säästäny rahatkin siihen... Mutta ostin tossa lopputalvesta uuden grävelin ja jotenki ei vaan kehtaa ostaa n+1.
Toinen tapahan on hinnoitella ns. toimintatonnin kautta. Koska se toimintatonni menee joka tapauksessa, niin kaikki alle kahden tonnin on hyväksyttävää, koska vain kokonaiset 1000 € summat huomioidaan.
No, alkoholin käytön lopettamisen jälkeen on tässä nyt jo säästetty pyörä tai kaksi. Ja eiköhän noista käytettynäkin saa saman verran kuin mitä tulisi tyhjistä pulloista.
Tänne postaaminen on jo hyvä alku. Nyt ei muuta kuin omatunto nurkkaan häpeämään ja kuvittelet itsesi polkemassa leppeässä kesäillassa tyyntä joen rantaa tällä uudella fillarillasi. Tai jos se on maastorymistelylaite, niin seisomassa korkean, lähes ajamattoman jyrkän kallion huipulla katsomassa laskevaa aurinkoa samalla kun maakotkapari kaartelee ylläsi. (todellisuus tosin on, että olet rättiväsyneenä eksyksissä jossain hakkuuaukiolla ja ylläsi pörrää paitsi miljoona hyttystä niin myös kolme korppikotkaa)
Käytiin mattolaiturilla pyörillä vaimon kanssa, vahingossa huomasin ihan kivoja veneitä ja polkupyöriä siinä viiniä nauttiessa.
Bromptonia en nähnyt...
Terassitempoiluun aivan hyvä
älä osta
ole hyvä
Taiga kummasti pyörii mielessä vaikken ole edes kokeillut moista. Onneksi 2Fat Prosta ei kukaan enää maksa mitään eikä pikalinkku-kiekotkaan käy Taigaan.
Pieni kuumepiikki tuli tuosta shimanon uudesta xt-sarjasta. Tömatkapyörä tarvitsee oikeasti voimansiirron, vain kammet löytyvät. Alunperin ajattelin, että ostaisin vanhat xteet "halvalla".
Koska ykkös maastopyörässä on 10vaihteinen xtr, voisin sen siirtää työmatkatykkiin ja ostaa uuttaa 12x-palikkaa maasturiin.
Järkeilin sellaisen kokoonpanon, jossa vaihteisto xteetä ja pakka xtr. Hinta karvan alta 500€.
Miksi ostaa vanhaa tekniikkaa. Onhan ne pakko olla paremmat. Vaikeuksia arvottaa tuo painon lisäys vs toimivuus/2vaihdetta lisää.
Vanha xtr10pakka painaa n.260g, xt12 n.460g ja xtr12 n.360g.
^no tuossa ei ole rahallisesti mitään järkeä, joten oikeassa ryhmässä oletJa sadat grammat sinne tänne ovat merkityksettömiä ellei ole tärkeää päästä mainitsemaan pyöränsä paino.
Nyt on paha paikka. Ostin juuri muutama kuukausi sitten tälle kaudelle uuden Commencalin Meta Trail 29:n (150/130mm joustot) ajatuksena ajaa peruspolkuajot ja hoitaa satunnaiset bike park päivät samalla pyörällä. Viime viikolla tuli ajettua kaksi täyttä päivää Sappeella ja homma maistui niin hyvin, että nyt olen löytänyt itseni selailemasta Commencalin sivuilta tuota 170/160 joustavaa AM mallia..
^Kannattaa käydä kokeilemassa että miltä tuollainen pitkäjoustoinen tuntuu metsässä ja sen jälkeen päättää, että a) haluaako vielä b) myykö vanhan vai c) on sitten kaksi fillaria.
Tuli kuume selätettyä yllättävän helposti - Brompton tilattu.
Pureskelin asiaa perusteellisesti eri kanteilta, joita tukiryhmä on ansiokkaasti tällä palstalla tuonut esille.
Aloitin toimintatonnista: Kun tuo toimintatonni menee joka tapauksessa, niin pyörähän tuli maksetuksi pelkästään toimintatonnin kohdennuksella. Näitä tonneja kului vain yksi alaspäin pyöristämisen vuoksi. Harrasteyksikön kautta pohdittuna hankinta oli vain tuon yhden yksikön suuruinen eli suorastaan mitätön. Pyörien lukumääräkin pysyi ennallaan, koska mökkipyöriä eikä kauppa/baaripyöriä lasketa mukaan pyörien kokonaismäärään eli yhdellä pyörällä mennään edelleen - tuo periaate ei kyllä pudonnut kotona täysin varauksettomasti. Anteeksi on kuitenkin paljon helpompi saada kuin lupa.
Hankinassa painoi merkittävästi myös perilliset, jotka kumminkin olisivat nuo pyörärahat ryypänneet kuten täällä tukiryhmässä todettiin. Nyt on itselläni hieno mahdollisuus painua uudella fillareille mattolaiturille ja nauttia elämästä jalojen juomien äärellä. Jos nauttiminen venähtää pitkäksi, niin fillari kasaan ja taksilla kotiin.
Oikeastaan hankinta toi hienon fiiliksen. Miksiköhän noita itsestään selviä hankintoja noin tarmokkaasti tarvitsee imeskellä.
JouniJK muokkasi tätä : 11.07.2019 at 19.12
Täähän muuten ratkesi jo muutama viikko sitten kun FTorilla sattui olemaan sopivan lähellä ja edukkaasti CC niin ilmon näkemisestä ei ehkä tuntiakaan mennyt kun jo poljin sitä. Silleen onnekkasti kävi että samoihin aikoihin pihasta lähti vanha 3v mummopyörä niin ei tullut lisää pyöriä ja siitä saadulla rahallakin pienen osan tuota uushankintaa budjetoi. Tälleen tää nyt meni. Voi kyllä olla että se CC on pikkusen iso että saattaa joutua vielä ...
Tänäkin kesänä iski armoton (maasto)pyöräkuume, kun kesän reissulla sain seurata toisten ajelua ala/ylämäkeen alppimaisemissa. Illat kuluivat uutta pyörää pohtiessa. Kuume kyllä laski erittäin tehokkaasti tänne Suomeen palattua, kun upea sää ja mahtavat maastot vaihtuivat eteläisen Suomen koleuteen ja risukoihin.
Rule #1: Obey The Rules
Mulla tällaista kesäreissua ei ole ollut, joten maasturin päivittäminen droppitankoiseen ja nykyaikaisempaan kutkuttaisi. Oon saanut päähäni, että Salsa Cutthroat olis mulle just oikea valinta, mutta haluaisin metallirungon eli pitäisi etsiä tai kasata vastaava.
Onneksi ei oo varaa eikä aikaa ryhtyä mihinkään noin isoon. Ehkä vaan tilaan ne droppikamat, itken ne vanhaan maasturiin kiinni ja siirrän uuteen runkoon, jos sellaiseen pääsen joskus ryhtymään.
Nyt on paha. Toivottavasti huomenna helpottaa.
Kattelin tännään ku pojanpoka, n 10 v, ajoi uudehkolla 27,5" keulailmajousitetulla mukavan näköisesti polkuja, juuria, kivenmuhkuroita, mutaa ja sellaista. Ite ajoin omiin ajoihini hyvällä krossarilla, nyt puraisi maastopyöräkärpänen! Jotain pitäisi hävittää, ei sovi enää uusi. En tässä apukaan pyydä, ite olis päätettävä, tuollaisen kaltaisen 800,- maksavan saattais hommatakin.
Eilen lenkillä ollessani satuin ohimennen kuulemaan sivusta pyörällä liikkuneen nuoren parin keskustelua, nainen kysyi "Oisko paha jos ihmisellä ois kaksi pyörää, yksi kaupunkiin ja ...". Enempää en kuullut mutta teki mieli huutaa perään että N+1 on hyvä määrä![]()
Maastopyöräkuume on vaivannut kuukauden päivät ja isoimmaksi ongelmaksi on muodostunut lääkkeen valinta, koska vaihtoehtoja on liikaa, sekä tietysti hinta. Parantavat ovat melkoisen kalliita ja oireita helpottavaan ei viitsisi rahoja laittaa.
ikispessu muokkasi tätä : 17.07.2019 at 08.06 Syy: Typo
Koin runkokuumetta tuhoisin seurauksin. Nyt odotellaan.
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Kirjanmerkit