Joo juurikin XT (ja SLX?) jossa keraamiset männät. Talvella erityisesti valskaavat. Jotain asiassa ovat kaikessa hiljaisuudessa korjanneet.
Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Joo juurikin XT (ja SLX?) jossa keraamiset männät. Talvella erityisesti valskaavat. Jotain asiassa ovat kaikessa hiljaisuudessa korjanneet.
Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
Ok, eli ehkä on sitten itsellä tarpeeksi uusi malli, 2018 pyörä. Ei viime talvenakaan ollut ongelmia.
Olen muokkaamaan pyörää 2x -> 1x vaihteiseksi. Onko järkeviä tulppia ostettavissa tilkitsemään etuvaihtajan rungon sisäisiin kaapeliveto reikiin? Tai mitä olette käyttäneet tähän hommaan? Kyseessä 2017 alumiini Canyon Inflite
Tarviiko niitä tulpata?
Ainakaan Shimpan männät ei siirry ulos palojen kuluessa vaan kahvan liike pitenee (ainakin minun neljässä pyörässäni, joissa kaikissa Shimanot). Toimii siis fillarissa eri logiikalla kuin autoissa tai moottoripyörissä, jossa pääsylinteriin tulee "korvausilmaa". Tämä on hyvä / kaiketi suunniteltukin ominaisuus, jotta palat eivät jää laahaamaan jarrutuksen jälkeen. Tuolla logiikalla vuotava työsylinteri aiheuttaa myös ilman pääsyn/imeytymisen jarruihin.
Vaihtelevaa vastatuulta...
Kyllähän maastopyörienkin jarrunestesäiliössä on reikä tuota "korvausilmaa" varten, jotta palojen kuluessa männät voivat liikkua ulospäin (ja jäädä sinne). Ilma on nestesäiliöstä löytyvän kumikalvon toisella puolella, jotta riski ilman pääsystä pääsylinteriin ja eteenpäin järjestelmään olisi mahdollisimman pieni.
Ja samalla tavalla mäntien tiivisteet näissäkin osallistuvat liikkeen palauttamiseen. Jos männät tahmaavat tiivisteiden kanssa niin kahvan liike kasvaa -> tällöi itse ainakin herkistelisin männät.
![]()
Ja joidenkin asiantuntijoiden mukaan mikään mikä ei heille ole juuri henkilökohtaisesti tapahtunut, ei ole edes mahdollista.
Onko näin että sramin vaihdeliipaisimissa vaihdetta saa vaihdettu vain peukalolla? Ei ole molempiin suuntiin toimivat vivut? Arvelin tuon pyöritettävän rullan viskata pois ja vaihtaa normaalin triggerin tilalle..
Vein Zippin hiilikuitukiekot paikalliseen rihdattavaksi, niin eivät kuulemma saisi niitä rihdata, vaan ne pitäisi lähettää jonnekin Cycle Service Nordiciin, jos haluaa takuun säilyvänOnkohan tämä ihan normi käytäntö?
Cube Stereo 160 SL 27.5" taka-akselia vaille. Spekseissä lukee vain 12x148, eli boost. Pituus ja kierre pitäisi selvittää että voisi ostaa akselin jostain. Ilmeisesti Cubeissa on ainakin vanhemmissa 142mm käytetty 1mm pitchiä. Tästä en tiedä kun malli on 2018.
Sori jos väärä ketju. En löytänyt pienet kysymykset -ketjua akseleille.
Et sitte oo kehannu kysyy RTech:ltä.https://rtech.fi/rtech/yritys/yhteystiedot/
Kiitos! Näköjään pitäisi useammin etsiä suomeksi tietoa. Tuollahan tuo https://rtech.fi/cube_x12_jd_142148_...tml?attr1_id=0
Ei tosin tietoa pituudesta mutta pitääpä varmistaa.
http://www.rczbikeshop.com/default/p...8mm-black.html
Onko kenelläkään kokemusta Progress merkkisistä maastopyörän vanteista? Uskaltaako tuollaisia hommata?
Mistä tietä milloin pakka lopussa? Vaihtaja menee uusiksi ja sattuneesta syystä myös ketju, pelaako uus ketju vielä ton kanssa vai pitäskö vaihtaa pakka myös? Nykynen sramin pakka nx 11-42, voiko laittaa isompi lehtistä sunracea tilalle?![]()
Pakka on finaalissa viimeistään, kun ketju lyö kaikilla rattailla yli. Sitä ennen ongelmaksi tosin muodostuvat vaihteiden hyppimiset ja ylilyöminen käytetyimmällä rattaalla. Lisäksi rutiseminen alkaa jo hyvissä ajoin vaikka ketjuja kierrättäisikin.
Uuden ketjun toimiminen selvinnee koittamalla. Monesti hakee kyllä paikkansa parin kymmenen kilometrin aikana.
Isompi pakka riippuu vaihtajan kapasiteetista. Jatkopalalla saa toimimaan.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kanuuna muokkasi tätä : 02.08.2019 at 09.29
Mitä meinaa tuo yli lyöminen? Vaihteet toimineet mielestäni normaalisti, pakkaa tai ketjuja en ole tosin vielä ikinä vaihtanut ja pyörällä menossa vissiin kolmas kausi, niin voishan sen ehkä varuilta vaihtaa![]()
Kirjanmerkit