GarminElectrobikeHephaGiant
Sivu 79 / 352 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29 69 77 78 79 80 81 89 129 179 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.341 - 2.370 / 10539

Aihe: Jarrut, vaihteet, vanteet... pikakysymykset

Joo juurikin XT (ja SLX?) jossa keraamiset männät. Talvella erityisesti valskaavat. Jotain asiassa ovat kaikessa hiljaisuudessa korjanneet.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Ok, eli ehkä on sitten itsellä tarpeeksi uusi malli, 2018 pyörä. Ei viime talvenakaan ollut ongelmia.

Olen muokkaamaan pyörää 2x -> 1x vaihteiseksi. Onko järkeviä tulppia ostettavissa tilkitsemään etuvaihtajan rungon sisäisiin kaapeliveto reikiin? Tai mitä olette käyttäneet tähän hommaan? Kyseessä 2017 alumiini Canyon Inflite

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Karvapallo Katso viesti
    Olen muokkaamaan pyörää 2x -> 1x vaihteiseksi. Onko järkeviä tulppia ostettavissa tilkkitsemään etuvaihtajan rungon sisäisiin kaapeliveto reikiin? Tai mitä olette käyttäneet tähän hommaan? Kyseessä 2017 alumiini Canyon Inflite
    Voisit vaikka Canyonilta kysyä? Radon Jealousiin löytyi -discountilta hyllystä hissitolpan vaijerin reiälle tulppa, tosin ensin piti emailata kunnen sivuiltaan löytänyt.

Gorillateipillä ens alkuun peitin josta muuten jää liimajäämiä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Tarviiko niitä tulpata?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kalasatu Katso viesti
    Sopiva määrä öljyä jarrupaloissa/levyllä aiheuttaa jarrujen huutamista. Itsekin joskus möhlinyt ketjuja voidellessa. Onneksi levyn voi puhdistaa liuottimella ja jarrupalat voi polttaa puhtaiksi sopivassa lämmössä.

Minimalistisen pieni vuoto jarrusatulassa ei pitäisi vielä aiheuta jarrukahvan painumista tankoon. Jarrukahvassahan on nestesäiliö, jossa on ylimääräistä jarrunestettä. Tuo ylimääräinen neste valuu normaalisti jarrusatulaan, kun jarrupalat kuluvat ja jarrumännät siirtyvät.
    Ainakaan Shimpan männät ei siirry ulos palojen kuluessa vaan kahvan liike pitenee (ainakin minun neljässä pyörässäni, joissa kaikissa Shimanot). Toimii siis fillarissa eri logiikalla kuin autoissa tai moottoripyörissä, jossa pääsylinteriin tulee "korvausilmaa". Tämä on hyvä / kaiketi suunniteltukin ominaisuus, jotta palat eivät jää laahaamaan jarrutuksen jälkeen. Tuolla logiikalla vuotava työsylinteri aiheuttaa myös ilman pääsyn/imeytymisen jarruihin.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

Kyllähän maastopyörienkin jarrunestesäiliössä on reikä tuota "korvausilmaa" varten, jotta palojen kuluessa männät voivat liikkua ulospäin (ja jäädä sinne). Ilma on nestesäiliöstä löytyvän kumikalvon toisella puolella, jotta riski ilman pääsystä pääsylinteriin ja eteenpäin järjestelmään olisi mahdollisimman pieni.

Ja samalla tavalla mäntien tiivisteet näissäkin osallistuvat liikkeen palauttamiseen. Jos männät tahmaavat tiivisteiden kanssa niin kahvan liike kasvaa -> tällöi itse ainakin herkistelisin männät.

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Ok, eli ehkä on sitten itsellä tarpeeksi uusi malli, 2018 pyörä. Ei viime talvenakaan ollut ongelmia.
    Näiden asiantuntijoiden mukaanhan kaikissa on aina ongelmia. Itse olen pultannut fattiin 2016 tammikuussa Shimanon XT M785:t eikä nille ole sen jälkeen mitään muuta tehty kuin kerran vaihdettu palat.

Ja joidenkin asiantuntijoiden mukaan mikään mikä ei heille ole juuri henkilökohtaisesti tapahtunut, ei ole edes mahdollista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti villho Katso viesti
    Kyllähän maastopyörienkin jarrunestesäiliössä on reikä tuota "korvausilmaa" varten, jotta palojen kuluessa männät voivat liikkua ulospäin (ja jäädä sinne). Ilma on nestesäiliöstä löytyvän kumikalvon toisella puolella, jotta riski ilman pääsystä pääsylinteriin ja eteenpäin järjestelmään olisi mahdollisimman pieni.

Ja samalla tavalla mäntien tiivisteet näissäkin osallistuvat liikkeen palauttamiseen. Jos männät tahmaavat tiivisteiden kanssa niin kahvan liike kasvaa -> tällöi itse ainakin herkistelisin männät.
    Juu. Varmaa noita voi olla erilaisia, mutta Shimanon perusjarruissa (ainakin omissa fillareissa) tuota korvausilmaa ei sinne pääsylinteriin pääse mitään "rakennettua reittiä". Siksi männätkin "peruuttavat".
    Vaihtelevaa vastatuulta...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Voisit vaikka Canyonilta kysyä? Radon Jealousiin löytyi -discountilta hyllystä hissitolpan vaijerin reiälle tulppa, tosin ensin piti emailata kunnen sivuiltaan löytänyt.

Gorillateipillä ens alkuun peitin josta muuten jää liimajäämiä.
    Kiitos vinkistä!

En jostain syystä tajunnut kysyä Canyonilta. Laitoin eilen illalla viestiä ja laittoivat tänään pari tulppaa veloituksetta postissa tulemaan. Hyvää palvelua!

Onko näin että sramin vaihdeliipaisimissa vaihdetta saa vaihdettu vain peukalolla? Ei ole molempiin suuntiin toimivat vivut? Arvelin tuon pyöritettävän rullan viskata pois ja vaihtaa normaalin triggerin tilalle..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Karvapallo Katso viesti
    Kiitos vinkistä!

En jostain syystä tajunnut kysyä Canyonilta. Laitoin eilen illalla viestiä ja laittoivat tänään pari tulppaa veloituksetta postissa tulemaan. Hyvää palvelua!
    Mun piti maksaa!
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Koska mitään korjaussarjaa tiivisteille ei ole, niin halvin keino on vaihtaa koko satula.
    Teitkö itse vaihdon? Vaihdoitko letkun osia (olive/helmi) vai käytitkö vanhoja?

Sent from my iPhone using Tapatalk

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keukeu Katso viesti

Satulan päässä on banjopultti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Näiden asiantuntijoiden mukaanhan kaikissa on aina ongelmia. Itse olen pultannut fattiin 2016 tammikuussa Shimanon XT M785:t eikä nille ole sen jälkeen mitään muuta tehty kuin kerran vaihdettu palat.
    No niin pitäis ollakkin. Oli kuitenkin kyse 8000-sarjan jarruista.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Vein Zippin hiilikuitukiekot paikalliseen rihdattavaksi, niin eivät kuulemma saisi niitä rihdata, vaan ne pitäisi lähettää jonnekin Cycle Service Nordiciin, jos haluaa takuun säilyvän Onkohan tämä ihan normi käytäntö?

Cube Stereo 160 SL 27.5" taka-akselia vaille. Spekseissä lukee vain 12x148, eli boost. Pituus ja kierre pitäisi selvittää että voisi ostaa akselin jostain. Ilmeisesti Cubeissa on ainakin vanhemmissa 142mm käytetty 1mm pitchiä. Tästä en tiedä kun malli on 2018.

Sori jos väärä ketju. En löytänyt pienet kysymykset -ketjua akseleille.

Et sitte oo kehannu kysyy RTech:ltä.https://rtech.fi/rtech/yritys/yhteystiedot/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SSGT-92 Katso viesti
    Et sitte oo kehannu kysyy RTech:ltä.https://rtech.fi/rtech/yritys/yhteystiedot/
    Kiitos! Näköjään pitäisi useammin etsiä suomeksi tietoa. Tuollahan tuo https://rtech.fi/cube_x12_jd_142148_...tml?attr1_id=0

Ei tosin tietoa pituudesta mutta pitääpä varmistaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keukeu Katso viesti

En, mutta tosiaan kuten todettu siinä on se banjo -liitin. Siihen ei tarvita kuin uudet o-renkaat (kumitiivisteet banjon molemmille puolille).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Mun piti maksaa!
    Et vaan ole tarpeeksi tärkeä asiakas.

Jarrujen vinkuminen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kalasatu Katso viesti
    Sopiva määrä öljyä jarrupaloissa/levyllä aiheuttaa jarrujen huutamista. Itsekin joskus möhlinyt ketjuja voidellessa. Onneksi levyn voi puhdistaa liuottimella ja jarrupalat voi polttaa puhtaiksi sopivassa lämmössä.

Minimalistisen pieni vuoto jarrusatulassa ei pitäisi vielä aiheuta jarrukahvan painumista tankoon. Jarrukahvassahan on nestesäiliö, jossa on ylimääräistä jarrunestettä. Tuo ylimääräinen neste valuu normaalisti jarrusatulaan, kun jarrupalat kuluvat ja jarrumännät siirtyvät.

Itse en spray öljypurkkia tuo enää metriä lähemmäksi pyörää. PTF viimeksi laittelin niveliin, sehän hyppäsi laikoille. Tehot pois ja hirveä huuto.

http://www.rczbikeshop.com/default/p...8mm-black.html

Onko kenelläkään kokemusta Progress merkkisistä maastopyörän vanteista? Uskaltaako tuollaisia hommata?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rawjunk Katso viesti
    Vein Zippin hiilikuitukiekot paikalliseen rihdattavaksi, niin eivät kuulemma saisi niitä rihdata, vaan ne pitäisi lähettää jonnekin Cycle Service Nordiciin, jos haluaa takuun säilyvän Onkohan tämä ihan normi käytäntö?
    Näin mullekin eräästä huollosta sanottiin. Saivat siellä itse vain tarkistaa Zippit mutta kaikki huollot CSN:ssä. Mulla meni 5 viikkoa sillä reissulla.
    - Heavy Metal will never die!! -

Canyon Endurace CF custom

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Warlord Katso viesti
    Näin mullekin eräästä huollosta sanottiin. Saivat siellä itse vain tarkistaa Zippit mutta kaikki huollot CSN:ssä. Mulla meni 5 viikkoa sillä reissulla.
    No onpa prkl kätevää. Pitääköhän tässä unohtaa takuut ja kirjottaa noille joku vastuuvapautuslomake

Mistä tietä milloin pakka lopussa? Vaihtaja menee uusiksi ja sattuneesta syystä myös ketju, pelaako uus ketju vielä ton kanssa vai pitäskö vaihtaa pakka myös? Nykynen sramin pakka nx 11-42, voiko laittaa isompi lehtistä sunracea tilalle?

Jarrut, vaihteet, vanteet... pikakysymykset

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Mistä tietä milloin pakka lopussa? Vaihtaja menee uusiksi ja sattuneesta syystä myös ketju, pelaako uus ketju vielä ton kanssa vai pitäskö vaihtaa pakka myös? Nykynen sramin pakka nx 11-42, voiko laittaa isompi lehtistä sunracea tilalle?
    Pakka on finaalissa viimeistään, kun ketju lyö kaikilla rattailla yli. Sitä ennen ongelmaksi tosin muodostuvat vaihteiden hyppimiset ja ylilyöminen käytetyimmällä rattaalla. Lisäksi rutiseminen alkaa jo hyvissä ajoin vaikka ketjuja kierrättäisikin.

Uuden ketjun toimiminen selvinnee koittamalla. Monesti hakee kyllä paikkansa parin kymmenen kilometrin aikana.

Isompi pakka riippuu vaihtajan kapasiteetista. Jatkopalalla saa toimimaan.

Kanuuna muokkasi tätä : 02.08.2019 at 09.29

Mitä meinaa tuo yli lyöminen? Vaihteet toimineet mielestäni normaalisti, pakkaa tai ketjuja en ole tosin vielä ikinä vaihtanut ja pyörällä menossa vissiin kolmas kausi, niin voishan sen ehkä varuilta vaihtaa

Samanlaisia aiheita

1. Pikakysymykset.
    By lynxlynx in forum Varusteet
    Vastaukset: 7215
    Viimeinen viesti: 18.10.2025, 06.21

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •