HephaElectrobikeGarminGiant
Sivu 128 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28 78 118 126 127 128 129 130 138 178 228 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.811 - 3.840 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #3811
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.253
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Kaksi jälkimmäistä lähinnä, koska puhtaasta krossarigeometriasta on selkäytimessä hieman vehkeinen sivumaku.
    Meinaaks vehkeisellä viiksitompparunkoa vai jotain muuta? Swiss Crossissa on aika korkea keskiö, muutenhan siinä on ihan oiva geo. Joku vastaavantyyppinen, mutta n. 70 mm bb-dropilla, niin kulkee gravelilla siinä, missä mikä tahansa dedikoituneempikin gg-pyörä, mutta taipuu tarvittaessa vielä krossiradallekin. Kovin extreme gg-geo ei enää oikein krossiradalle kunnolla taivu, vaikka muistaisit jättää ne irtolahkeet himaan. =)

    Meillä on huushollissa (jälkikasvulla) semmonen Orbea Terra (tosin mainittakoon ääneen, että syynä siihen, että se on juuri tuo, on noita myyvän hesalaisfirman naistiimiin kuuluminen eli ei ole tarkoitus harrastaa, mitään piilomainontaa..). Joka tapauksessa se voisi osua tuon tyyppisiin spekseihin aika hyvin. Taisikohan saada runkosetteinäkin niitä. Enkä kyllä kovin tarkkaan ole Openin tai Exploron geometrioita tutkinut, eli voihan nekin osua tohon slottiin, mutta yhtään Openia tai Exploroa ei kyllä ole ainakaan Hel CX:ssä sattunut mun silmiin.

    Toisaalta, jos talvikäyttöä ajattelee, niin kyllähän joku sellainen runko, mihin saisi mahtumaan 27,5-tuumaiset Ice Spikerit olis aika kova, varsinkin kun Gravdalien saatavuus tulevaisuudessa lienee edelleenkin epävarmaa.

    Onko kukaan koskaan missään muuten tutkinut sitä, mitä kuiturunkojen ominaisuuksille ja kolhunkestävyydelle tapahtuu pakkaskeleillä? Luulisi hartsien kovettuvan kylmästä ja menettävän joustavuuttaan.

    Ps. Uppi-rungon hinnalla teettää parikin rosterirunkoa ihan omien speksien mukaan, vaikka ymmärrän gg+levarit+kuitu-yhdistelmän kaipuun kyllä ihan hyvin. Uus Stigmata polttelee täällä suunnalla välillä aika pahasti. Etupään kovahko tuntuma (olettaen, että haarukka on sama kuin edellisessä evoluutioversiossa) nykyisiin verrokkeihin verrattuna on pitänyt sormen poissa enteriltä toistaiseksi.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  2. #3812
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti

    Olen lukenut nuo arviot. Monesti olen miettinyt, että mikä h*lvetti Explorossa muka on niin epämukavaa, ei minusta ole ollenkaan. Olen laittanut siihen prikulleen saman ajoasennon kuin maantiepyörässä, eli on varmaan totta tuo "Exploro on maantiekuskin gravel-pyörä". Jonkun kuuden tunnin rymistelyn jälkeenkin olo on ihan hyvä, ei kivistä paikkoja. Suoraan se kulkee myös erittäin vakaasti kuin juna, sen olen minäkin huomannut, mutta silti tuntuu ketterältä.
    Samaa mieltä. "Maantiekuskin gravel-pyörä" on osuva kuvaus. Tuo vakauden ja ketteryyden yhdistelmä on jännä; voit pommittaa alamäkeä naama virneessä, vahingossa kääntyä väärälle uralle, tehdä nopean u-käännöksen ja muutamalla reippaalla polkaisulla oletkin jo taas vauhdissa oikealla uralla.
    The older I get the faster I was

  3. #3813
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.895
    ^^^^ Gianttia voi käydä kyselemässä Cycle Centerin Tomilta.

    BMC URS hinnat alkaen malli on vähän reilut 3000€, joten siitä saisi hyvän rungon alle, mutta ehkä itse haluaisin tuohon rahaan jotain muuta osaa, kuin Apexia.. Ja tästä päästäänkin siihen, että itselläni työmatkakäytössä oleva, edelläkin mainittu Orbea Terra M21 Sramin Forcella on erittäin pätevä vaihtoehto. Terra löytyi myös ennen ainakin MYO-ohjelmasta, joten jos ja kun asialla ei ole kiirettä, niin saisi sen tilattua omaan silmään sopivalla värillä. Itse ostin tuon valmiin pyörän pois toni&tonilta silloin lopputalvellua, koska tarvetta oli, hinta oli kohdallaan(tosin meni puolitoista tonnia yli alunperin kaavailemani budjetin) ja pyörä täytti kaikki vaatimukseni(lokaripaikat, rengastila, 1x11, hydrojarrut).

  4. #3814
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Reilulla kolmella tonnilla sai kotimaasta Giant Revolt Advanced 0:n kuitukiekoilla ja Ultegran osilla, siihen loppui Explorosta ja Openista haaveilu meikäkäisen kohdalla...
    Revolttia vähän itsekin katselin, mutta en ihan noin raskaasti varusteltua mallia. Kestääkö kysyä mistä hankit?

  5. #3815
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.253
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Onko kukaan koskaan missään muuten tutkinut sitä, mitä kuiturunkojen ominaisuuksille ja kolhunkestävyydelle tapahtuu pakkaskeleillä? Luulisi hartsien kovettuvan kylmästä ja menettävän joustavuuttaan.
    Tätä sivuten: "Rest of life" -kuiturunko? Vai vieläks ne kuitenkin delaminoituu ja löystyy ajossa pikkuhiljaa niin kuin ennenvanhaan?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Myös kolme vuotta ja reilut 10tkm tuolla SwissCrossilla alkavat lievästi kyllästyttää ja olisi mukava kokeilla jotakin muuta.
    Piti muuten kuriositeettinä tähän vielä, että Rosthairs taitaa olla mulla yhdeksättä vuotta ja keksimäärin noin 5000 km/vuosi eikä kyllästytä vielä edes lievästi
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  6. #3816
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Revolttia vähän itsekin katselin, mutta en ihan noin raskaasti varusteltua mallia. Kestääkö kysyä mistä hankit?
    Urheiluhullusta Rovaniemeltä


  7. #3817
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.146
    ^Urheiluhullu on mainio kioski. Pyrin käymään siellä aina kun Rovaniemellä.

    Kahdet sukset jo perheeseen hankittu hullulta.


  8. #3818
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Se oli nopea case, tilannearvion jälkeen tilasin Edelradista Exploro LTD:n runkosetin M-koossa. Posteineen Saksan 19% alveilla 2.700e. Ainoat uudet osat mitä runkoon tarvitsee tällä tietoa hankkia ovat keskiölaakeri, uudet vaijerit ja ehkä sovite ovaalikiskolle, muut saan siirrettyä vanhasta. Kokonaista pyörää Sramin osilla en halunnut, aivan liikaa säätöä ja valkoinen ei-LTD runko ei ollut mieleinen.

    https://edelrad.de/sale/rahmensets/3...nset-postmount

    Kun työt sallivat lupaan palata Stenulle tarkemmin perusteluin miksi SwissCross sai, ei ehkä miehen kyyneliin, mutta sai miehen haluamaan jotakin muuta
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  9. #3819
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.253
    Nopeaa toimintaa. Erittäin suurella mielenkiinnolla jäämme odottelemaan subjektiivista mukavuusvertailua "steel is real", luddiittistandardeilla varustetun viiksirungon ja täältä luetun perusteella joissain testeissä kovaksi haukutun, modernien standardien kuiturungon välillä. Jotta subjektiivinen olisi edes aavistuksen objektiivista, joudumme ehkä odottelemaan isoimman uutuudenkiiman kaikkoamista..

    E: onpa muuten todella lyhyt perä Explorossa. Mietin jo, että mahtuuko siihen edes 700c-kiekot millään järkevillä renkailla, mutta kyllä ne näyttäis mahtuvan. Mutatilaa tosin ei kovin jää.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  10. #3820
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Se oli nopea case, tilannearvion jälkeen tilasin Edelradista Exploro LTD:n runkosetin M-koossa. Posteineen Saksan 19% alveilla 2.700e. Ainoat uudet osat mitä runkoon tarvitsee tällä tietoa hankkia ovat keskiölaakeri, uudet vaijerit ja ehkä sovite ovaalikiskolle, muut saan siirrettyä vanhasta. Kokonaista pyörää Sramin osilla en halunnut, aivan liikaa säätöä ja valkoinen ei-LTD runko ei ollut mieleinen.

    https://edelrad.de/sale/rahmensets/3...nset-postmount

    Kun työt sallivat lupaan palata Stenulle tarkemmin perusteluin miksi SwissCross sai, ei ehkä miehen kyyneliin, mutta sai miehen haluamaan jotakin muuta
    Onnea hankinnasta! Mä oon samaa mieltä, eli jos on tiedossa, että rungosta on olemassa parempikin versio, niin se on vaan saatava. Muuten tuo tulee jäytämään takaraivossa aina.

  11. #3821
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    https://cyclingtips.com/2019/06/pivo...t-ride-review/
    Vaikuttaa melko kiinnostavalta, jos hinta olisi hiukan alhaisempi

  12. #3822
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    892
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Se oli nopea case, tilannearvion jälkeen tilasin Edelradista Exploro LTD:n runkosetin M-koossa. Posteineen Saksan 19% alveilla 2.700e. Ainoat uudet osat mitä runkoon tarvitsee tällä tietoa hankkia ovat keskiölaakeri, uudet vaijerit ja ehkä sovite ovaalikiskolle, muut saan siirrettyä vanhasta. Kokonaista pyörää Sramin osilla en halunnut, aivan liikaa säätöä ja valkoinen ei-LTD runko ei ollut mieleinen.

    https://edelrad.de/sale/rahmensets/3...nset-postmount

    Kun työt sallivat lupaan palata Stenulle tarkemmin perusteluin miksi SwissCross sai, ei ehkä miehen kyyneliin, mutta sai miehen haluamaan jotakin muuta
    Swisscrossim rungosta kiinnostunut ilmoittautuu täältä!
    Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken

  13. #3823
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kyrdis Katso viesti
    Swisscrossim rungosta kiinnostunut ilmoittautuu täältä!
    Hyvä kun sanoit! Viestitellään kun oon suorittanut "OjaBauerit" eli saanut osat vaihdettua rungosta toiseen. Aina parempi kun ei tarvitse värkätä myynti-ilmoitusta
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  14. #3824
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    One One Space Chicken Rival alkoi kiinnostaa , tavaratelineellekin mahdollisuus ja ekonomiakin sallisi. Kertokaa hyvät ihmiset miksi en tuota ostaisi. Toki 1x on mulle kippuratankoisissa uutta, maastopuolella erittäin hyväksi koen.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  15. #3825
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.685
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    E: onpa muuten todella lyhyt perä Explorossa. Mietin jo, että mahtuuko siihen edes 700c-kiekot millään järkevillä renkailla, mutta kyllä ne näyttäis mahtuvan. Mutatilaa tosin ei kovin jää.
    Näyttäisi olevan sama kuin Marin Gestalt X11 (415). Taitaa olla aika lailla minimimitta 700c-renkaille, jos pitää mahtua gravel-leveyksiä.

  16. #3826
    Onkos teillä mielipidettä tästä? https://www.giant-bicycles.com/us/tcx-slr-2 1449€.

  17. #3827
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.146
    ^joo, sehän on ihan läpeensä cyclocrossari eikä GG. Mutta voihan silläkin graindaa, niinkuin millä tahansa pyörällä.


  18. #3828
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    ^ näyttää vanhan liiton cyclocrossarilta ja on sitä myös tuotekuvauksen mukaan. Väärä thread. Ja olin hidas, Jack oli nopeampi.

  19. #3829
    Itse en kyllä huomaa mitään eroa CC ja GG-pyörien välillä, yleensä ovat verkkokaupoissa saman kategoriankin alla.

    Tuokin pyörä minkä perään kaikki täällä kuolaavat langan edellisellä sivulla on Cyclocross-kategorian alla:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Jumaliste... Ei tämmöisiä linkkejä Täytyy laittaa nyt jäitä hattuun ja olisi toki mukavaa siirtää mahdollisimman paljon hyväksi havaittua palikkaa nykyisestä pyörästä uuteen.

    Signaturessa voisi piipahtaa. Mistä Gianteja kannattaa kysellä? Jos saisi tuollaisen ^ diilin niin ei tosiaan tarvitse miettiä runkosetin hankintaa.
    Edes specseissä ei mainita mitään graveliydestä, niin millä perusteella tuo on nyt enempi gravel kuin se minun linkkaamani? Ja toiseksi, mitä merkitystä sillä edes on? Minä vaan kysyn.

  20. #3830
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.146
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ivLKzV1lG78U3SlzVxfJzqkg2 Katso viesti
    Itse en kyllä huomaa mitään eroa CC ja GG-pyörien välillä...
    Eihän sillä sitten mitään väliä sinulle ole, siitähän tulee sun pyörä.

    ....yleensä ovat verkkokaupoissa saman kategoriankin alla...
    Se kertoo enemmän verkkokaupasta itsestään ja vaikkapa pyöräskenen muotivirtauksista kuin pyörätyyppien eroista. Eilen hottia oli cx sekä läskit ja tänään gg.

    ...mitä merkitystä sillä edes on?.
    Ei mitään. Sehän on todettu miljoonia kertoja tässä topicissa. Graindata voi millä vehkeellä vaan ja kukin saa ostaa sellaisen filon kuin haluaa.


  21. #3831
    Voisitko sitten hieman valottaa, mikä ero siinä on? Ja edelleen ihmettelen, miksei kukaan marissut siitä tämän pyörän linkkaajalle.

  22. #3832
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    No ei tuota 3t:tä kyllä tanelikaan sekoita nornaaliin cyclocrossariin. Se on vaan muuten niin penteleen hyvän oloinen paketti. Liian moneen muodikkaaseen gravell pyörään on sotkettu mukaan laiska ja korkea geometria.

  23. #3833
    Sitten oon kai taneli. On se kumma ettei täällä "fillarifoorumilla" aloittelijaa haluta auttaa lainkaan fillareiden suhteen vaan vain solvataan, tämä vaikuttaa pikemminkin lähinnä 5k+ setäpostaajien circlejerk-alustalta menneen vuosituhannen UI:lla.

  24. #3834
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ivLKzV1lG78U3SlzVxfJzqkg2 Katso viesti
    Sitten oon kai taneli. On se kumma ettei täällä "fillarifoorumilla" aloittelijaa haluta auttaa lainkaan fillareiden suhteen vaan vain solvataan, tämä vaikuttaa pikemminkin lähinnä 5k+ setäpostaajien circlejerk-alustalta menneen vuosituhannen UI:lla.
    Trollit saa trollien kuittalua. Oisko muuta kysymistä?

  25. #3835
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.709
    Heippa vaan nimimerkkihirviö. GG:n ja syklon ero on geometriassa, käytännössä nää hiekkatiepelit on vakaampia ajettavia, ottaa isompaa rengasta (tai sitten niissä on 27,5" kiekot ja vielä leveemmät renkaat) ja kiinnityspisteitä on enemmän. Syklo on ketterämpi ja kiikkerämpi ja renkulat on kapeammat.

    Näin niinku pääpiirteittäin. Kannattaa myös lukea aiheesta ennen ku alkaa närkästymään siitä ettei just SUN kysymykseen vastata alle nanosekunnin etenkin kun sama kymysys on kysytty jo piljoona kertaa aiemmin. Ja johon vastauksen löytää googlesta tosi helposti. Voi vaikka löytyä sivusto jossa ammattikirjoittaja on avannut asiaa.

  26. #3836
    Minä en tiedä polkupyöristä mitään, mutta sinä et kyllä tiedä mikä trolli on.

    Parasta siirtyä moderniin keskustelualustaan hankkimaan tietoa ja keskustelemaan aiheesta, nauttikaa keski-iän kriiseistänne, älkää unohtako cialista.

  27. #3837
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.146
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ivLKzV1lG78U3SlzVxfJzqkg2 Katso viesti
    Voisitko sitten hieman valottaa, mikä ero siinä on?
    Siinä? Crossarissa ja grainderissako? Lyhyesti sanottuna grainderissa pääsääntöisesti 1) pidempi takahaarukka 2) matalampi keskiö 3) loivempi keulakulma 4) isompi rengastila kuin crossarissa. Crossarin pitää olla ketterä kun taas grainderin vakaa etenijä.

    Tuosta linkkaamasi Giantin profiilikuvasta näkee mittojakin katsomatta, että on lyhyen ja korkean näköinen, eli crossari. Hienon näköinen fillari, osta pois. Pikkusen mietityttää Giant-brändin jarrut.

    Ja edelleen ihmettelen, miksei kukaan marissut siitä tämän pyörän linkkaajalle.
    En osaa sanoa kuka täällä marisee, mutta tuohon fillariin en ota kantaa. Ei ole minun makuuni ollenkaan enkä ole perehtynyt sen kummemmin.


  28. #3838
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    472
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ivLKzV1lG78U3SlzVxfJzqkg2 Katso viesti
    Itse en kyllä huomaa mitään eroa CC ja GG-pyörien välillä, yleensä ovat verkkokaupoissa saman kategoriankin alla.

    Edes specseissä ei mainita mitään graveliydestä, niin millä perusteella tuo on nyt enempi gravel kuin se minun linkkaamani?
    Cyclocross kisoissa saa olla maks 35mm leveät renkaat, jolloin runko ei monesti niele tuon leveämpiä renkaita. Tuossa 3T:ssä näyttäisi nyt lähtöjään olevan 47mm renkaat alla. Se on mielestäni isoin ero GG vs CC pyörissä.

    Ei tuo Giantkaan varsinainen vanhan liiton CC-pyörä ole noilla jarruilla...

    j

  29. #3839
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.709
    Hetkinen.. servattiinko meidät just äsken??

  30. #3840
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    472


    j

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •