HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 125 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 75 115 123 124 125 126 127 135 175 225 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.721 - 3.750 / 15441

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Olisko vaikka tollanen Charge Plug1 sopiva: http://www.chargebikes.com/plug-1/
    Chargea en oo nähny hetkeen missään myynnissä.

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vivve Katso viesti
    Chargea en oo nähny hetkeen missään myynnissä.
    Ei taida olla enää firma edes hengissä. 2017 jälkeen ei ole tapahtunut mitään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Näin minäkin luulen. Maantiellä en hirveästi tykkää ajaa, mutta gg- ja/tai lähiseudun seikkailujutut kiinnostelee. Pyörän pitää olla rento ja helppo ajaa. Antaa vähän anteeksi kuskin laiskuutta. Siksi leveämpää rengasta ja levyjarrut. Ei hirveästi innosta ne tilanteet, että metsäautotiellä mutalikon läpi ajon jälkeen ei ole ensimmäisessä jarrutuksessa jarruja. Vannejarruilla on joskus noin käynyt. Laiton kisakireän kuitupyörän myyntiin. Saa nähdä mitä tulee tilalle vai tuleeko mitään. Jos haluttaa suorittaa ja ajaa äärirajoilla otan maastotykin tallista ja menen pommittamaan polkuja ja jumppamaan kivikoita. GG on mulle rentoa cruisailua siellä täällä ja joskus vasta lanatuila sorateillä tai metsäautoteillä kapeilla kumeilla se ei onnistu.
    Enpä malttanut pyysyä poissa.

Tismalleen samassa veneessä ollaan. Paitsi, että mä myin maantiepyörän pois jo seitsemän vuotta sitten. Mulle rentouteen ja helppouteen kuuluu mukavuus. Ilman jousitusratkaisuja ei levyjarrupyörän etuhaarukasta saa koskaan yhtä mukavaa kuin vannejarrupyörän. Koska jarruvoima tulee kiekkoon toispuoleisesti, jarruttaessa levarihaarukka ohjaa vasemmalle, jos se joustaa. Tästä seuraa, että levarihaarulat on ajossa kovempia. Piste. Just mietiskelin, että jos mun gg-lenkit olis täysiä vetämistä ja kunto riittäisi soralla +30 km/h keskareihin, voisi levareille olla oikeasti isompikin tarve. Mutta mun lenkit ei ole sellaisia ja pitkillä lenkeillä arvostan mukavuutta sekä keveyttä, niin mun grainderi on toistaiseksi sellainen kuin se nyt on.

Ilman levareita etuhaarukasta on mahdollista tehdä sen verran mukava, että vielä en ole törmännyt sellaiseen louhikkoon tai nimismiehenkiharaan, jota a) pystyy droppitankopyörällä ylipäätänsä ajamaan ja b) jota en olisi selvittänyt riittävän mukavasti noin 40-millisillä renkuloilla tai välillä kapeammillakin. Levyjarrujäykkyisen etuhaarukan kanssa saattaisin minäkin kaivata paksumpaa kumia alle. Kenties jonkinmoista jousitustakin. En ole niin paljoa kuitugraindereilla ajanut, että osaisin vielä sanoa varmasti.

Mä olen ajanut nyt 7 tai 8 vuotta VPCX:iä ja HELCX:iä vannejarrullisilla pyörillä ja niissä touhuissa jarrujen tarve on huomattavasti rentoa gg-lenkkeilyä suurempi, samoin mudan määrä. Silti vannejarrut ei ole pettäneet kertaakaan. Suurin ongelma niiden kanssa on ollut se, että mutapeltokrosseissa ne kerää julmetut muta- ja heinäkakut vaijereihinsa ja tukkivat haarukat siinä määrin, että kiekot ei tahdo enää kunnolla pyöriä.

Kuten jo siinä kieli poksella rustatun "stenun listan" sisältämässä postauksessa mainitsin, olen useampaan otteeseen ollut ostohousut jalassa sen kuituisen ja levyjarrullisen gg/cx-pyörän kanssa edellä mainitusta syystä. Mutta koska tykkään enemmän teräspyöräistä, en ole vielä ainakaan ostonappia painanut. Teräspyörään taas en levareita halua, koska paino ja kompromissit mukavuuden suhteen.

Se, mikä ihmetyttää eniten on se, että tämä jarruasia toistuvasti herättää niin tolkuttomasti keskustelua ja että joillakin niillä, jotka ovat ostonappia jossain vaiheessa painaneet, on niin julmettu tarve yrittää epätoivoisesti todistaa, että ilman kaikkia mahdollisia nykypyörien "pakollisia" varusteita ajaminen olisi jos ei mahdotonta, niin ainakin vaikeaa, ikävää ja epämukavaa. Todistettavasti ei ole. Kuka vaan jolle uskominen tuottaa vaikeuksia saa tulla mun pyörää kokeilemaan. Joku voisi jopa yllättyä positiivisesti.

Vivve: vannejarrullisia gg-pyöriä ei varmaan tee kukaan (paitsi Surly, CrossCheck, tosin ei varmaan ole luokiteltavissa puhtaasti gg-pyöräksi), koska harvat sellaisia enää ostaisi ja lopulta ne harvat, jotka niitä vielä ostavat ovat yleensä riittävän partaisia teettämään mielensä mukaisen. Eikä vannejarrupyörän ostamisessa enää varmaan olisi järkeäkään. Eikä varmaan muuten teräs- tai titaanipyöränkään yhtään sen enempää. Mun pointti asiaan on se, että jos satut omistamaan pyörän, jossa vannejarrut on tai, jossa ei ole yli 40-millisiä renkkaita tai hissitolppaa tai Laufia tai sähkövaihteita tai jotain muuta, niin silläkin pärjää tuolla graveleilla oikeassa elämässä aivan hyvin - ja välillä jopa paremmin.

Asiat ei ole niin mustavalkoisia kuin millaisina niitä markkinoidaan ja pyörät ei muutu pelkästään paremmiksi niillä parannuksilla, mitä niihin myydään. Polkupyörien evoluutio on jo moneen otteeseen näyttänyt toteen, että jokainen tekninen innovaatio aiheuttaa myös jonkinmoisen ongelman, jonka ratkaisemiseksi tarvitaan uusi tekninen innovaatio.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Se, mikä ihmetyttää eniten on se, että tämä jarruasia toistuvasti herättää niin tolkuttomasti keskustelua ja että joillakin niillä, jotka ovat ostonappia jossain vaiheessa painaneet, on niin julmettu tarve yrittää epätoivoisesti todistaa, että ilman kaikkia mahdollisia nykypyörien "pakollisia" varusteita ajaminen olisi jos ei mahdotonta, niin ainakin vaikeaa, ikävää ja epämukavaa. Todistettavasti ei ole.
    Mun on ainakin tästä ketjusta vaikea löytää yllämainittua käyttäytymistä. Toki rivien väliin jokainen voi kuvitella haluamiaan piilomerkityksiä.

Ihan samalla tavalla jos joku kokee tarvitsevansa tai hyötyvänsä vaikka niistä levyjarruista, niin ollaan todistamassa, että niitä ei tarvita. Kuten vaikka Pexi ylempänä kirjoitti, levyjarrut mahdollistavat erikokoisten kiekkojen käytön, joka taas mahdollistaa näissä vehkeissä erilevyiset renkaat. Jossain muussa genressä tilasta ei ole niin puute, jolloin samalla kiekkokoolla voi käyttää vapaammin erilaisia renkaita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Eikös muuten noissa mini-V-jarruissakin ole aika rajoittunut rengastila, ei kai niihin mitään paksuja renkaita ja lokasuojia voi laittaa?

Vannejarruilla kyllä pärjää, mutta miksi pärjääminen riittäisi? Jos hankkii vannejarruisen gravelin (jostain), niin eikö samalla luovu mahdollisuudesta käyttää eri kokoisia kiekkoja?
    Juu se on se noin 40 mm, mitä mahtuu maksimissaan lokareiden kanssa. Jos kokee tarvitsevansa sitä paksumpaa, tai useamman vannekoon kiekkoja, niin levarit (tai jarruton fiksi) on vaihtoehdot.

Kompromisseja nämä on aina johonkin suuntaan. Mun unelmapyörä olisi alle 9-kiloinen teräsrunkoinen ja -keulainen, levyjarrullinen joka kelin ja joka käytön pyörä, jossa on klassisen kaunis runko, mutta mukavuuden takia pitkä satulatolppa ja vannejarrujoustava etuhaarukka ja sellainen geometria, että se olisi ideaali sekä soragrindaukseen että cyclocrossiin. Joistain toiveista on kuitenkin pakko luopua. Omien preferenssiensä mukaan kukin speksatkoon oman kompromissinsa. Preferenssien suhteen kuitenkin kannattaa olla rehellinen itselleen. Markkinointi luo tehokkaasti näennäisiä tarpeita.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vivve Katso viesti
    Mistä saa uuden vannejarrullisen gravelpyörän?
    Vaikkapa täältä

https://blackmtncycles.com/

https://www.instagram.com/p/BtEg_IGFLBy/

F. Kotlerburg Guest
    Ilman levareita etuhaarukasta on mahdollista tehdä sen verran mukava, että vielä en ole törmännyt sellaiseen louhikkoon tai nimismiehenkiharaan, jota a) pystyy droppitankopyörällä ylipäätänsä ajamaan ja b) jota en olisi selvittänyt riittävän mukavasti noin 40-millisillä renkuloilla tai välillä kapeammillakin. Levyjarrujäykkyisen etuhaarukan kanssa saattaisin minäkin kaivata paksumpaa kumia alle. Kenties jonkinmoista jousitustakin. En ole niin paljoa kuitugraindereilla ajanut, että osaisin vielä sanoa varmasti.

Mä olen ajanut nyt 7 tai 8 vuotta VPCX:iä ja HELCX:iä vannejarrullisilla pyörillä ja niissä touhuissa jarrujen tarve on huomattavasti rentoa gg-lenkkeilyä suurempi, samoin mudan määrä. Silti vannejarrut ei ole pettäneet kertaakaan. Suurin ongelma niiden kanssa on ollut se, että mutapeltokrosseissa ne kerää julmetut muta- ja heinäkakut vaijereihinsa ja tukkivat haarukat siinä määrin, että kiekot ei tahdo enää kunnolla pyöriä.

Kuten jo siinä kieli poksella rustatun "stenun listan" sisältämässä postauksessa mainitsin, olen useampaan otteeseen ollut ostohousut jalassa sen kuituisen ja levyjarrullisen gg/cx-pyörän kanssa edellä mainitusta syystä. Mutta koska tykkään enemmän teräspyöräistä, en ole vielä ainakaan ostonappia painanut. Teräspyörään taas en levareita halua, koska paino ja kompromissit mukavuuden suhteen.
    Tuohan on ihan selvä asia, että levyjarrupyörä vaatii jäykemmän etuhaarukan. Kyse ei ole myöskään siitä, että pystyykö jotakin paikkaa selvittämään. Joo kyllä olen minäkin kaikki paikat mitkä kohtuudella pystyy droppitangolla ajamaan selvittänyt, mutta kapealla kumilla se ei ole enää mukavaa ja rentoa, kuten vaikka tuo vasta lanattu karkea soratie. Sen kyllä ajaa, mutta eteneminen on takkuista. Kuitenkin kun tulee näitä Vaara-Suomen pieniä sorateitä ajeltua niin vastaan tulee sellaisia laskuja, joissa polkemattakin on 50-60km/h mittarissa. Mä en vaan tunne sellaisissa itseäni kovin varmaksi ilman levyjarruja ja vielä hydraulisia sellaisia, kun pystyy puristamatta annostelemaan tarvittavan jarruvoiman. Se mukavuuspuute pitää sitten paikata jollain muulla. Maisemat ja käyttötarpeet eroaa. Täällä saattaa olla kaiken näköistä jäkälän syöjääkin tiellä joiden takia joutuu noissa laskuissa jarruttelemaan.

Kuitupyörää en varmaan enää osta ja painonkaan kanssa en ole niin tarkka, mutta saapa nähdä. 650b x 47 tossut on se mitä haluttaisi kokeilla. Nykyiseen pyörään ei mahdu. Jousituksia tai hissitolppaa en gravel-pyörään kaipaa ja enkä kyllä 1x voimansiirtoakaan. Ribblen CGR joko 725 tai Ti ja 105-sarjalla kuumottaisi eniten tällä hetkellä. Oma tausta kun on maastopyörien puolelta niin pikalinkku tuntuu levyjarrun kanssa joskus vähän liian joustavalta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Tässähän olisi Fillari-lehdelle hyvä juttuaihe: Mitä tarvitsee missäkin GG-pyörässä. He kävisivät vannejarruisella retrohenkisellä teräs GGllä ja modernilla levari + pillit ja viheltimet GGllä ajamassa erilaisia maastoja.
    No, SamuliOne kävi Klaukkalassa vetämässä DH Suomi Cupin avoimessa sarjassa Polen jäykkäperällä. Eikä tainnut olla sarjassaan viimeinen.

Eli kuka tarvitsee mitäkin. Mutta tuskin Samulikaan on sanomassa, että täpärit DH:ssa on turhia.

Mutta kyllähän tuollaisessa vertailussa voisi olla juonen juurta: miten retro-gg eroaa tämän päivän kuitu-gg:stä. Kumpi parempi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Mutta kyllähän tuollaisessa vertailussa voisi olla juonen juurta: miten retro-gg eroaa tämän päivän kuitu-gg:stä. Kumpi parempi.
    "Paremmuus" näissä asioissa on aina ainoastaan jonkun henkilön tai henkilöiden subjekstiivinen näkemys. Siksi esimerkiksi foorumitotuus on ihan yhtä totta kuin jonkun nimellisesti sertifioidumman testaajan näkemys.

650b x 47 tossut on se mitä haluttaisi kokeilla.
    Mä olen kokeillut ja musta siinä ei ole mitään olennaista eroa tai ainakaan parannusta 700c x 40 -renkaisiin verrattuna. Sen, mitä renkaan vähän isommassa ilmatilassa voittaa, pienemmässä ulkohalkaisijassa häviää. Jos haluaisi olennaista eroa maasto-ominaisuuksien suhteen joku 2,1-tuumainen maastorengas olisi oltava, mutta sitten saattaa alkaa tulla jo muunlaisia haasteita esim. voimansiirron suhteen. Toisenlaisiakin mielipiteitä löytyy, esimerkiksi John "Radavist" Prolly on vaihtanut kaikissa droppitankopyörissään pyörissään (joita on lukuisia) 650b-kiekkoihin.

E: Tommi, juu pitää paikkansa ja Gevenallen kanssa saa naitettua mtb-vannejarrut ja droppikahvatkin tarvittaessa.

Mä olen kokeillut ja musta siinä ei ole mitään olennaista eroa tai ainakaan parannusta 700c x 40 -renkaisiin verrattuna. Sen, mitä renkaan vähän isommassa ilmatilassa voittaa, pienemmässä ulkohalkaisijassa häviää. Jos haluaisi olennaista eroa maasto-ominaisuuksien suhteen joku 2,1-tuumainen maastorengas olisi oltava,
    Ehkä jatkan tässäkin kohtaa kahden pyörän taktiikalla vs. kahden kiekon taktiikka. Eli mulla on se jäykkä 29" maasturi 2.1" (vai 2.2")-tuumaisilla ja sitten tämän gg:n voi pitää 700C x 37.

Aikanaan (siis vielä viime kesänä) kun mulla oli cyclo, niin en saanut sen kanssa yhtään nopeampia keskareita lenkillä kuin tuolla maasturillakaan. Vika tässä kohden on ollut varmasti kuskissa, mutta yllättävän nopea myös tuollainen jäykkä mtb.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    No, SamuliOne kävi Klaukkalassa vetämässä DH Suomi Cupin avoimessa sarjassa Polen jäykkäperällä. Eikä tainnut olla sarjassaan viimeinen.
    Nusnus... Se oli kyllä Pässilän Rämäkkä

^Totta puhut. Mä ajelin 29erillä maantielenkkejä, kunnes ostin maantiepyörän, vaan enpä rikkonut maantiepyörällä enkkojani. Ajajassa on myös vikaa, maantie ei ole omin lajini, mutta silti.
    Jos rengastus on kohdallaan cyclolla ajaa vähintään 2 km/h lujempaa kuin 29er:llä ja taas maantiepyörällä vähintään 2 km/h kovempaa kuin cyclolla. Ja taas aika-ajopyörällä sen vähintään 2 km/h kovempaa kuin maantiepyörällä. Samaa tehoa käyttäen. Mutta enemmän vaikuttaa tosiaan renkaat kuin runko tai kategoria mitä se edustaa...

F. Kotlerburg Guest
    Maastopyöräilypuolella (sitä kuitenkin työmatkan ohella ajan eniten) olen usein miettinyt, että ovat ne maastot muuttuneet 20 vuodessa tosi paljon, kun entisellä fillarilla ei tekisi enää mitään siellä.
    Eipä varmaan ole, mutta veikkaan, että vauhdit on vähän erit nykyaikaisella kalustolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Jos rengastus on kohdallaan cyclolla ajaa vähintään 2 km/h lujempaa kuin 29er:llä ja taas maantiepyörällä vähintään 2 km/h kovempaa kuin cyclolla. Ja taas aika-ajopyörällä sen vähintään 2 km/h kovempaa kuin maantiepyörällä. Samaa tehoa käyttäen. Mutta enemmän vaikuttaa tosiaan renkaat kuin runko tai kategoria mitä se edustaa...
    Eniten vaikuttaa kuitenkin ilmanvastus ja sitä myöten ajoasento.

Eniten vaikuttaa kuitenkin ilmanvastus ja sitä myöten ajoasento.
    Totta tuokin. Tosin vaikuttaa hieman millä nopeuksilla ajetaan. Fillari-lehden rengas testissä oli yleistys että alle 30 kmh nopeuksissa rengas vaikuttaa enemmän, yli sen ilmanvastus. Oletan että valtaosa täällä vetelee lenkit alle kolmenkympin keskarilla.

Secan taas ajossa! Tilattu joskus syksyllä, ajokunnossa maaliskuun ja "ajokiellossa" siitä lähtien. Ilmoittivat Fairlightilta, että löytäneet valmistusvirheen haarukasta ja kehoittivat olemaan ajamatta. Aluksi lupasivat uusien haarukoiden saapuvan heille toukokuun 17. Sain omani siis eilen, 8.7...

Vain tietty 70 kappaleen erä oli kyseessä. Foorumilla näitä on muillakin, onko teillä tästä minkälaisia kokemuksia? Firman puolesta ei ole hirveästi kehuttavaa. Tiedottaminen huonoa ja uudesta keulasta uupui luvattuja osia. Myös rungossa oli hieman siivottavaa keväällä kun se saapui.

Mutta itse pyörähän on mahtava ajaa, enkä viitsi hehkuttaa sen enempää. Miinuksia en ole kuitenkaan löytänyt. Eilen tuli vahingossa polkaistua satku rikki ekalla kuivan kelin lenkillä. Yli puolet asvaltin ulkopuolella, hieman reitti 2000:a, pari polkuakin, keskuspuistoa ja myös asvalttia hirmuiseen vastatuuleen. Renkaat aivan mahtavat joka alustalla, Vittoria Terreno Dry 40 mm. Tällä kertaa paineet jo alle kolmessa, n. 2,6 ja 2,9 bar.

Kuvaspämmiä. (huom!, sisältää gg:n väärinkäyttöä!)

Nusnus... Se oli kyllä Pässilän Rämäkkä
    Totta... ei pitäisi näissä sekoilla.

Kippurasarvella en enää tuossakaan maastossa mene (reipas alamäki, vaikka ei tietenkään kuvasta avaudu). Samoin se joidenkin perusparannettujen metsäautoteiden louhikko, ei toimi. Olipa sitten vaikka 40+ renkaat ja levyjarrut, niin aika pian tulee suoraa tankoa ikävä. Maantielle ok, olipa sitten hiekkaa tai jotakin muuta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PTS Katso viesti
    Secan taas ajossa! Tilattu joskus syksyllä, ajokunnossa maaliskuun ja "ajokiellossa" siitä lähtien. Ilmoittivat Fairlightilta, että löytäneet valmistusvirheen haarukasta ja kehoittivat olemaan ajamatta. Aluksi lupasivat uusien haarukoiden saapuvan heille toukokuun 17. Sain omani siis eilen, 8.7...
    Oman Secanin keula ei onneksi kuulunut tuohon takaisinkutsuttuun erään, joten ajoa on kertynyt tasaisesti ja jokaisesta kilometristä olen nauttinut täysillä. On tuo kyllä itselle ja omaan käyttöön todella sopiva peli. Olisikohan vähän kasvukipuja ja sen myötä aikataulut pettää yms. Tuo ei tietenkään ole hyväksyttää asiakkaan kannalta.

Renkaina on nyt kesän ajoissa olleet Gravelkingin slicksit, jotka ovat mukavat ja nopeahkotkin, mutta huonolla pinnalla pito on kyllä aika rajallinen kuvion (tai tietysti sen puutteen) takia. Keväällä ja syksyllä alla ovat olleet Gravelkingin SK versiot, mutta kiinnostaisi tulevana syksynä kokeilla jotain muuta rengasta. Omani on vielä mekaanisilla levareilla, mutta ne siirtyvät takaisin vaimon pyörään ja tilasin Secaniin neste Ultegran osat. Pysähtyminen ei ole ollut normilenkeillä ongelma, mutta joskus hektiseenkin työmatka-/kaupunkiajoon olen kaivannut enemmän jarrutehoa, tai oikeastaan tehon parempaa säädeltävyyttä. Myös Teneriffan pitkissä alamäissä nestejarruilla on etunsa, kunhan ei kiehauta nesteitä...

Eilen kävin taas ulkoiluttamassa Sutraa, jossa on 45mm WTB Riddlerit. Voi olla, että taakse tulee vaihdettua joku rullaavampi rengas. WTB:llä olisi uutuutena Venture, joka näyttää omaan silmään mukavan monipuoliselta gummilta: https://www.wtb.com/collections/grav...28317937631309

Oli muuten hämmentävä ensimmäisen tubelesskokemus näissä "kapeissa" renkaissa. Eturengas nousi jalkapumpulla ilman hikoilua vanteelle kuin itsestään. Takarengasta en saanut edes napsauttimella, vaikka olin sisurilla asettanut toisen puolen kyljen vanteelle. Pitää varmaan koittaa vielä ilman prestan sielua napsauttimella, kun jaksan uudestaan taistella. Toistaiseksi eturengas on siis tubeless ja takana mennään sisurilla.

Täällä kun on useammalla teräsrungot, niin miten olette suojanneet (jos olette) pyörien runkoja ruosteen varalta? Kävin hakemassa motonetistä Dinitrolia, mutta jäin vielä miettimään, että miten tuon luotettavasti saisi kriittisiin paikkoihin. Samoin sitä ei varmaan keskiön kierteisiin saisi mennä, eli niihin joku teippisuojaus käsittelyn ajaksi? Kierteisiin sitten reilummin rasvaa päälle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilkkaluukkonen Katso viesti
    Eilen kävin taas ulkoiluttamassa Sutraa, jossa on 45mm WTB Riddlerit. Voi olla, että taakse tulee vaihdettua joku rullaavampi rengas. WTB:llä olisi uutuutena Venture, joka näyttää omaan silmään mukavan monipuoliselta gummilta: https://www.wtb.com/collections/grav...28317937631309

Täällä kun on useammalla teräsrungot, niin miten olette suojanneet (jos olette) pyörien runkoja ruosteen varalta? Kävin hakemassa motonetistä Dinitrolia, mutta jäin vielä miettimään, että miten tuon luotettavasti saisi kriittisiin paikkoihin. Samoin sitä ei varmaan keskiön kierteisiin saisi mennä, eli niihin joku teippisuojaus käsittelyn ajaksi? Kierteisiin sitten reilummin rasvaa päälle.
    Mielestäni ei tarvitse kierteitä suojata. Pyyhkii vaan tuoreena liiat pois.

Vihdoin BMC:n uudesta gravel sarjasta, URS, on tullut juttua julkisuuteen. https://road.cc/content/tech-news/26...vel-bike-range

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ikispessu Katso viesti
    Vihdoin BMC:n uudesta gravel sarjasta, URS, on tullut juttua julkisuuteen. https://road.cc/content/tech-news/26...vel-bike-range
    Kaunis kuin mikä. Todennäköisesti myös hinta kohdallaan

Kaunis kuin mikä. Todennäköisesti myös hinta kohdallaan
    Nättejä on. Neljä eri versiota ja hinnat 2999€, 3999€, 5999€ ja 8999€. Onhan siinä kasa euroja.

Hain tänään kyseisen työmatkagravelin. Purin, putsasin ja kasasin uudestaan.

Ja vielä vannejarruilla. Uskallat kuitenkin ajaa ketjun lukemisen jälkeen

Tokitoki Hyvinhän nuo tuntuu jarruttavan mutta melkoisen säätämisen vaatii.

Eikö tuo ole crossari?

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Eikö tuo ole crossari?
    Juu sellainenhan se.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Eikö tuo ole crossari?
    Vaatinee tiukkaa väärin ajoa, että taipuu graveliin.

Sama se, polkupyörältä näyttää minusta

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •