ElectrobikeGiantHephaGarmin
Sivu 116 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 66 106 114 115 116 117 118 126 166 216 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.451 - 3.480 / 15441

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #3451
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Tutustuupahan sitten mahdolliseen tulevaan työympäristöönsä. Pyyhekö siihen pitäisi laittaa?
    Joo, en tiedä enkä ymmärrä mitään bikepackingista, joten en ainakaan neuvo pakkaamisessa.

    Mutta renkaista luulen sen verran, että siellä renkaan sisäpinnalla oleva paska ja kivimurut ei välttämättä ole normimeiningillä kovinkaan hyvä asia. Vaan jos/kun se on gravel attitudea... niin sama asia kuin tuossa mukissakin.

  2. #3452
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Tattista. Siinä renkaan alapuolella on lokasuojan asennusrauta ja se sai ajatuksen lentämään.

    Tuosta painosta(si) sen verran, että lienevät nuo kiekot pikemminkin vaaravyöhykkeessä ellei joillain rungoilla ole erityisrajoituksia. Jos harrastelet kamojen pakkaamista reissuillasi niin harkitse etuhaarukkaa, jossa on kiinnikkeille tilaa. Ostaessani tuota omaa runkoani en koskaan ajatellut sitä retkikäyttöön.

    Sent from my iPad using Tapatalk
    Kiekkojenkin rajat on ollut mietinnässä. Kauhean huonosti löytyy sellaisia vanteita, jolle luvattaisi korkeaa kuormattavuutta. Olen kaivellut eri manuaaleja ja kysellyt valmistajilta painoja ja yllättävän monessa on melko matalat rajat tai rajoja ei ole tiedossa. Konalla sentään ne on luokkaa 150kg+. Herättää enemmän luottamusta, kun valmistaja osaa sanoa, mitä kuormaa runko on suunniteltu kestämään.

    Etuhaarukkaan juu haluan kiinnikkeet ja mielellään vielä mahdollisuuden etutarakalle. Olen vähän haaveilluit, että ostaisin tasomaisen tarakan, johon olisi hyvä viritellä kuvausreissujen kalusto ja telttareissuilla sitten telttaa sun muuta. Nykyiseen pyörään olen laittanut nippusiteillä juomapullotelineet kiinni retkille. Hyvin sekin toimii, mutta haluisaisin ennemmin mahdollisuuden laittaa esim. Blackburnin Cargo Caget.


    Tässä kuva omasta setupista tältä keväältä:

  3. #3453
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Tuo reach on ainakin melkein sama kun ottaa toisesta L-koon ja toisesta M-koon, mutta varmaan tuo pidempi runko selittää sen ja ehkä stemmillä saa tuonkin eron säädettyä.
    Jotkut valmistajat tykkää mennä maastopyörien suuntaan hiekkatiemalleissa pidentämällä reachia ja lyhentämällä stemmiä. Ohjaamon pituus pysyy samana, mutta painojakauma siirtyy hiukan taakse päin. Lienee makuasia, että kummasta tykkää ja kai se käyttötarkoituskin hiukan vaikuttaa.

  4. #3454
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilkkaluukkonen Katso viesti
    Etuhaarukkaan juu haluan kiinnikkeet ja mielellään vielä mahdollisuuden etutarakalle. Olen vähän haaveilluit, että ostaisin tasomaisen tarakan, johon olisi hyvä viritellä kuvausreissujen kalusto.
    Topicci on aavistuksen väärä, mutta mikähän olisi hyvä bikepacking-henkinen etulaukku kameralle ja/tai kiikareille? Olen kantanut kiikareita toistaiseksi kaulassa ja repussa, mutta jos ei ole reppua? Katselin mm. Arkelin pehmeää minilaukkua, ja sitten on tietysti perinteisemmät kovat etulaukut, esim. Ortlieb ja Arkel. Mutta miten Ortlieb esim. maastossa kestää ja heiluu? Huonosti?

  5. #3455
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilkkaluukkonen Katso viesti
    Tässä kuva omasta setupista tältä keväältä:
    Komia keko sinullakin. Mites on painan jakautuminen? Kokeilin vaihtaa omaa asetelmaa ja laitoin teltan ja keittimen taakse. Eteen tuli stongan alle alusta, makuupussi ja vaatetta. Keula tuntui keventyvän ja samalla ajotuntuma parani merkittävästi.

  6. #3456
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    217
    Aika hurjan näköisiä nämä nykyiset bikepackingviritykset...ei niin kauan sitten ja varmaan pääsääntöisesti nykyäänkin retkipyöräilyssä kuorman painopiste on yritetty saada mahdollisimman alas molempiin päihin jakautuen. Nyt kuorma taas teippaillaan ja sidotaan niin ylös kuin mahdollista, miten tommosta viritystä voi edes polkea putkelta..🤔. H..vetin rumiakin, makuasia tietty ja jos on muoti noin määrää niin noilla kai sitten mennään..

  7. #3457
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    Saako näihin gravel pyöriin vaihdettua 1x11 setuppia jälkeenpäin, niin että ei tarvitsia koko osa sarjaa vaihtaa? Esim. jos pyörässä on shimanon 105, niin mikä isompi kasetti siihen käy vai toimiiko vaihtajan häkin kanssa? Pitääkö edessä olla nw ratas ettei ketju pomppaa pois paikaltaan ja saako niitä näihin kampiin? Ainakin mulle olleet aina vaikeita säädettäviä tai sitten olen vaan halvempien osasarjojen kanssa tapellut.

  8. #3458
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Saako näihin gravel pyöriin vaihdettua 1x11 setuppia jälkeenpäin, niin että ei tarvitsia koko osa sarjaa vaihtaa?
    Se riippuu ihan siitä fillarin kokoonpanosta. Joihinkin vaihtuu helpommin ja joissain tapauksissa on kokonaisedullisempaa ja ketterämpää uusia kaikki.

    JOS 1x on kiikarissa mielestäni kannattaa ostaa 1x -fillari heti valmiiksi.

    Esim. jos pyörässä on shimanon 105, niin mikä isompi kasetti siihen käy vai toimiiko vaihtajan häkin kanssa?
    Riippuu ihan siitä mikä vapaaratas ja vaihtajaversio siinä on. Mutta jos joku perus-105 niin mikään 42T kasetti ei onnistu.

    Pitääkö edessä olla nw ratas ettei ketju pomppaa pois paikaltaan...
    Mielellään. Jotkut ovat sitä mieltä, että tarvitsisi myös lukittavan/kytkimellisen takavaihtajan, mutta itselläni on ketjut pysyneet paikallaan ilmankin.

    ja saako niitä näihin kampiin?
    "Näihin kampiin"? Todennäköisesti, mutta voihan "nämä kammet" olla jotain erikoista erikoisella pulttijaolla ja ei onnistukaan.


  9. #3459
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    JOS 1x on kiikarissa mielestäni kannattaa ostaa 1x -fillari heti valmiiksi.
    En toisaalta tykännyt sramin apex vaihteenvaihto mekanismista, kun yhtä pyörää testasin. Samalla vivulla vaihdettiin pienemmälle ja isommalle, piti vaan painaa syvemmälle. Shimanossa lookisempaa, mutta sitä ei taida vielä saada 1x11.

  10. #3460
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    En toisaalta tykännyt sramin apex vaihteenvaihto mekanismista, kun yhtä pyörää testasin. Samalla vivulla vaihdettiin pienemmälle ja isommalle...Shimanossa lookisempaa...
    Niin, tuohan on nimenomaan erinomainen asia Shimanoon verrattuna. Makuasioita.

    ... mutta sitä ei taida vielä saada 1x11.
    Elokuussako se olikaan kun GRX-osasarjaa alkaa saada jälleenmyyjiltä? Luultavasti kompliittifillareissa alkaa näkyä hieman aiemmin vaihtoehtona. Odottaa sitten sinne tai tekee Shimanofillarista oman 1x -kasauksen, onhan noita nähty.


  11. #3461
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Tykkäämättömyyttä voi tietysti olla monenlaista ja jos se on syvempää ja periaatteellisempaa, niin lienee turha kertoa että lyhyehköllä testilenkillä ei välttämätt ehdi saavuttaa sellaista luontevuutta ja tottumusta vaihteiden käytössä mitä tarvittaisiin ennen kuin on syytä muodostaa kovin lopullista kantaa sramilaisesta systeemistä.

    Mutta sikäli kuin sillä on merkitystä, niin mä en etukäteen tykännyt ja mua arvelutti kovastikin miten Shimanon (usein hivenenen tunnottomaksi haukuttuun, mutta selvään ja sanotaanko idioottivarmaan) systeemin sisäistänyt kuski pärjäisi (etenkään silloin kun ei siirtyisi kokonaan uuteen systeemiin vaan ajaisi vuoroon kumpaisellakin) - mutta jo muutaman lenkin jälkeen oli myönnettävä ettei minkäänlaisia ongelmia ollut.

    Eli jos on saanut päähänsä että omalla kohdalla 1 x 11 on se juttu joka gravelpyörässä on oltava niin mielestäni kannattaa rohkaista mielensä. Ymmärtääkseni Apex ei ole sen vika-alttiimpikaan kuin saman hintaluokan Shimano (joiden takavaihtajan kahvasta ennemmin tai myöhemmin, yleensä myöhemmin, hajoaa jokin osa jota ei kannata tai voi korjata).

  12. #3462
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.681
    Nyt kun tuli tuommoinen gravel-pyörä(kin) hankittua, niin mikähän mahtaa olla se hyväksytty pukeutumiskoodi näillä ajaessa? Kippurasarvet huutavat lycraa, mutta maastoajo vaatii lökäshortseja.

    Lipaton kypärä luonnollisesti (ref. kippurasarvet). Lyhyt- vai pitkäsormiset hanskat? Maasto-lukkopolkimet varmaankin. Saako olla juomareppu?

    ---
    Mitä tulee tuohon SRAM-vaihtajiin tulee, niin kaverin pyörää kokeiltuani se tuntui kolmannen vaihtamisen jälkeen aivan luonnolliselta. Ja tekeehän se jarrukahvoista jämäkämmät. Mun tulevassa fillarissa on lisäksi 1x11-vaihteisto ja vasen liipasin on modattu hissitolpan(!) käyttökytkimeksi...

  13. #3463
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.329
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Nyt kun tuli tuommoinen gravel-pyörä(kin) hankittua, niin mikähän mahtaa olla se hyväksytty pukeutumiskoodi näillä ajaessa? Kippurasarvet huutavat lycraa, mutta maastoajo vaatii lökäshortseja.

    ..
    Huoli pois, Rapha, Assos, 7Mesh, Kitsbow yms tarjoavat tähän pulmaan helpotusta Gravel-ajovarusteillaan. Ja kassan kautta ulos.

  14. #3464
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ...mikähän mahtaa olla se hyväksytty pukeutumiskoodi näillä ajaessa?...
    Ihan mitenkä vain.

    Kippurasarvet huutavat lycraa, mutta maastoajo vaatii lökäshortseja.
    Mulla on tyypillisesti jotkin lökäsortsit jalassa, joskus harvemmin pelkät lycrat. Talvikaudella spandexien päällä sortsit. Uusin ostos vaatesaralla on GG-sortsit. Sellaiset hieman kapeampilahkeiset kuin maastolökät keskimäärin. Eivät varsinaisesti näytä pyöräilyhousuilta vaan kelpaa tassutella kahvilan jonossakin. Mä olen siinä mielessä vammainen, että tunnen itseni alastomaksi ihonmyötäisissä asusteissa "ihmisten ilmoilla".

    Enempi matka- tai retkiajossa joku metsuripaita koska se on coolia vaikka partaa ei olekaan. Parta olis hyvä lisä, mutta esim. mun vaimo ei tykkää.

    Lipaton kypärä luonnollisesti (ref. kippurasarvet). Lyhyt- vai pitkäsormiset hanskat? Maasto-lukkopolkimet varmaankin.
    Lipaton. Itse käytin vahingossa lipallista ennenkuin tajusin. Hanskoilla ei väliä, talvella kannattaa olla pitkäsormiset. Maastopolkimet.

    Saako olla juomareppu?
    No tjaa... ehkä varauksin joku pieni... mut mielummin ilman. Pari juomapulloa runkoon on hyvä.


  15. #3465
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.125
    Trek Checkpoint kiinnostelee mutta koeajomahdollisuutta ei ole lähellä. Mahtaakohan jollakin suht samankokoisella(pituus 179/inseam 84cm) olla ja mitä kokoa?

  16. #3466
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    niin mikähän mahtaa olla se hyväksytty pukeutumiskoodi näillä ajaessa?
    Sen verran voi olla lajityypillinen pukeutumisessaan että katsoo H. sapienssista vähän mallia eikä esim. laiduntavista lehmistä.

  17. #3467
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Nyt kun tuli tuommoinen gravel-pyörä(kin) hankittua, niin mikähän mahtaa olla se hyväksytty pukeutumiskoodi näillä ajaessa?...
    Jaa-a, itellä päällä jopa dh-paitaa ja kukaan ei ole vielä asiasta mitään maininnut, vaikka vastaan on tullut spandexiin ja lycraan pukeutunutta kanssapyöräilijää, joiden kanssa jääty jopa hetkeksi jutulle.

  18. #3468
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.681
    Kumman leväperäisesti tässä grävel-genressä suhtaudutaan pyöräilyn syvimpään olemukseen: ulkonäköön ja käyttäytymiseen. Jopa lokasuojat ovat sallittuja.

  19. #3469
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vivve Katso viesti
    Trek Checkpoint kiinnostelee mutta koeajomahdollisuutta ei ole lähellä. Mahtaakohan jollakin suht samankokoisella(pituus 179/inseam 84cm) olla ja mitä kokoa?
    Ei ole, mutta perehdyin mittoihin. 54 ja 56 käyvät molemmat sulle. 54 saa sporttisemman, mutta vaatii pitkähkön stemmin. Itse ottaisin 54.

    Jos tykkäät rennommasta asennosta, niin ota 56, sitä trekin taulukkokin taitaa suositella.

  20. #3470
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Kumman leväperäisesti tässä grävel-genressä suhtaudutaan pyöräilyn syvimpään olemukseen: ulkonäköön ja käyttäytymiseen. Jopa lokasuojat ovat sallittuja.
    Ei tuo ole leväperäisyyttä, vaan tiukasti gg:n hengen mukaista toimintaa.

  21. #3471
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    En toisaalta tykännyt sramin apex vaihteenvaihto mekanismista, kun yhtä pyörää testasin...
    Olen aina ajellut Shimanolla ja nyt vuoden puolitoista Apexilla. Enkä ole siihen tottunut, vaikka jarrutuntuma niissä kahvoissa on kyllä hyvä. Mutta vaihteita vaihtaessa 1 kerrallaan menee napakasti, mutta 2 vaihdetta kerrallaan on sellainen vaihdetaan "kourallinen" fiilis. Eli ketju siirtyy noin 2-3 ratasta. Minusta se on paljon kehnompi kuin Shimanon vastaava....

  22. #3472
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.613
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Nyt kun tuli tuommoinen gravel-pyörä(kin) hankittua, niin mikähän mahtaa olla se hyväksytty pukeutumiskoodi näillä ajaessa? Kippurasarvet huutavat lycraa, mutta maastoajo vaatii lökäshortseja.
    Oikea vastaus on tietenkin cargo bibsit


  23. #3473
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.681
    Hmmm... "banaanit" pullottaa sitten monesta paikkaa... no, suosio on taattu jos sattuu tanssilavan kohdalla pysähtymään kesäyössä

  24. #3474
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    298
    Kävin kokeilemassa Cannondale Topstone Soraa 999€ L-koossa (hintaa varmasti saa pudotettua ) ja White GX LTD Apex 19:ää 55cm koossa (1299€). XXL:n tuntien tuo hinta voi hyvästä tarjouksesta lähteä alta tonnin.

    Topstone tuntui mieluisammalta (heti ajokunnossa). Toisekseen tämä olisi heti ostettavissa kun ei tarvitsisi tarjousta odotella
    White vaatisi ainakin satulan vaihdon välittömästi ja drop barissa oli jotain outoa alkuunsa.

    Kuitenkin näissä on suuri ero voimansiirrossa. Soralla oon tullut ennenkin toimiin fitness-hybridissäni mutta noi promaxin jarrut topstonessa tuntu paskoilta. Oisko tähän joku halpa upgrade? Apex-setti olisi kuitenkin paljon mieluisampi eikä meikäläisen käytössä tarvetta olisi koskaan päivitellä.
    Topstone painaa 11,25kg (punnittu L-koko polkimien kanssa). White sivujen mukaan 9,3kg ilman polkimia(?)

    Tarvisi vähän raatilta apua siihen, että kannattaako Topstonea harkitakkaan, kun toinen näyttää paperilta kovemmalta. Cannondale Topstone apex-mallihan maksaa jo yli 2k (sama runko)... Voisko näissä runko olla mitenkään selkeästi laadukkampi kuin whitessä. Whitessäkin lienee 12mm läpiakselit vähintään.
    Samat topstonen kiekot cx2.0 löytyy esim . Caadx ultegra mallista, joten tuskin ihan paskimmasta päästä? Whitessä DT-Swiss RR522.

    Näiden lisäksi olen kokeillut myös Kona Sutra LTD 56cm, joka ihan kiva mutta hinnan vuoksi pois laskuista. Jotain jos alta tonnin saisi ja mielellään koeajettua Oulun seudulla.

    https://www.cannondale.com/en/Intern...ntid=undefined
    http://whitebikes.fi/bikes/gx-ltd-apex-19/
    https://www.xxl.fi/white-gx-ltd-apex...156896_1_style
    palikka muokkasi tätä : 19.06.2019 at 22.55

  25. #3475

    "Gravel Grinding" -fillarit

    https://www.merlincycles.com/merlin-...20-147541.html

    Merlin Malt G1 gravel, 10v tiagraa, tektron mekanista levaria jne.. Runko varmaankin samalla viivalla Whiten kanssa.

    Kotiin tuotuna alle 1000e.

  26. #3476
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.125
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ei ole, mutta perehdyin mittoihin. 54 ja 56 käyvät molemmat sulle. 54 saa sporttisemman, mutta vaatii pitkähkön stemmin. Itse ottaisin 54.

    Jos tykkäät rennommasta asennosta, niin ota 56, sitä trekin taulukkokin taitaa suositella.
    Näin mä juu ajattelinkin

  27. #3477
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    298
    Mulla on sellanen tilanne, että ensimmäistä käyräsarvista ostamassa niin haluan ainakin olla koeajanut pyörän mikäli pitäisi jostakin tilata. Lisäksi näissä monesti menee, että 2 runkokokoa olisi testattava. Esim. Marin Gestalt X10 olisi myös mieluinen paperilla muttei mitään hajua olisiko se 56 vai 58 meikäläiselle. 183cm pituus ja inseamia en muista.. 87+-1cm? Vaan vaikuttaapa se selän ja käsienkin pituus vielä soppaan..

    https://marinbikes.frb.io/fi/bikes/2019-pavement-drop-bar-beyond-road-gestalt-x10

    https://www.bikester.fi/marin-gestal...si-878904.html ja tuosta -15% hinnasta.

    Joka tapauksessa siitä ilosta, että tietää pyörän sopivan ja sen saa heti on se ainakin 100-200€ väärti meikäläisenki budjetilla

  28. #3478
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.613
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti palikka Katso viesti
    Tarvisi vähän raatilta apua siihen, että kannattaako Topstonea harkitakkaan, kun toinen näyttää paperilta kovemmalta. Cannondale Topstone apex-mallihan maksaa jo yli 2k (sama runko)...
    Topstonen mallien hinnoittelut on ihan kummalliset. Miksi Topstone Apex on 400€ kalliimpi kuin Topstone 105, kun ainoa upgrade on käytännössä dropper-satulatolppa? Tai jos ostaa Topstone Soran, niin 1250€ erotuksella saapi päiviteltyä pyörän aika helposti huomattavasti paremmaksi kuin tuo Topstone Apex on.

  29. #3479
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    ^^ Henkselihousut eli bibsit on oikeesti melkoisen epäkäytännölliset, kun siellä erämaassa puskassa käydessä (isommalla) on poistettava yläkropan paidat ja takit. Ei Gravel käyttöön.

  30. #3480
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.125
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti palikka Katso viesti
    Mulla on sellanen tilanne, että ensimmäistä käyräsarvista ostamassa niin haluan ainakin olla koeajanut pyörän mikäli pitäisi jostakin tilata. Lisäksi näissä monesti menee, että 2 runkokokoa olisi testattava. Esim. Marin Gestalt X10 olisi myös mieluinen paperilla muttei mitään hajua olisiko se 56 vai 58 meikäläiselle. 183cm pituus ja inseamia en muista.. 87+-1cm? Vaan vaikuttaapa se selän ja käsienkin pituus vielä soppaan..

    https://marinbikes.frb.io/fi/bikes/2019-pavement-drop-bar-beyond-road-gestalt-x10

    https://www.bikester.fi/marin-gestal...si-878904.html ja tuosta -15% hinnasta.

    Joka tapauksessa siitä ilosta, että tietää pyörän sopivan ja sen saa heti on se ainakin 100-200€ väärti meikäläisenki budjetilla
    Mitäs pyöräkauppoja lähistöltä löytyy?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •