HephaElectrobikeGarminGiant
Sivu 115 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 65 105 113 114 115 116 117 125 165 215 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.421 - 3.450 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #3421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Voiko gravel pyöriä käyttää jossain rullilla, joita pystyy käyttämään zwiftin kanssa, kun en maantiepyörää omista? Vai vaatiiko adapterin? Onko väliä onko läpiakseli vai pikalinkku?
    Entä onko suosituksia minkä levyinen rengas on hyvä monipuoliseen ajoon eri alustoilla?
    Rullien/trainereiden kanssa nyt pystyy käyttämään mitä pyörää tahansa itsellä ei tälläisistä kokemusta ole, mutta saatat tarvia erikseen trainer kumit ja läpiakseli/pikalinkku kysymys riippuu kovasti harjoituslaitteen mallista. Kuulostat ainakin siltä että vielä ei ainakaan harjoituslaitetta ole niin kannattaa hankinnassa katsoa että laite ovat sellainen että käy juuri sun pyörään. Renkaiden leveydestä nyt tästäkin ketjusta löytyy kiistelyä mutta 35-40mm on aikalailla kompromissi että toimii kaikkialla mutta aina on tilanne missä leveämpi/kapeampi olisi optimaalinen. Itse käytän mitattuna 32mm (mitattuna 34mm) renkaita ja pehmeällä tai irtonaisella soralla toivoo että olisi hieman enemmän leveyttä mutta optimaalinen koville hiekkateille ja erittäin päteviä asfaltilla.

  2. #3422
    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Entä onko suosituksia minkä levyinen rengas on hyvä monipuoliseen ajoon eri alustoilla?
    https://granfondo-cycling.com/the-best-gravel-tire/

    Tuosta löytyy gravelrengastesti ja antaa jonkinlaisen kuvan renkaista. Testissä on 37-43mm levyisiä renkaita.

  3. #3423
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jhalmar Katso viesti
    https://granfondo-cycling.com/the-best-gravel-tire/

    Tuosta löytyy gravelrengastesti ja antaa jonkinlaisen kuvan renkaista. Testissä on 37-43mm levyisiä renkaita.
    Mietin tässä pyörä vaihtoehtoina ainakin Cannondale Topstonea (105) ja Specialized Divergeä (elite). Nuo vaikuttaa vaan olevan ihan erilaisia pyöriä, toisessa valmiiksi asennettuna leveimmästä päästä renkaat ja toisessa ensiasennus renkaat menee alle tuon mainitsemasi leveyden. En tarkalleen tiedä vielä minkälaista ajoa sillä tulisi. Ainakin työmatkaa (pyöräteitä 10km suuntaansa). Sitten muut ajot joista en ole täysin varma vielä. Ehkä enimmäkseen pyöräteitä ja hiekkateitä, ei juurikaan maantietä.
    Lisäksi koko mietityttää. Diverge 54 tuntui sopivalta. Topstonen M tuntui myös sopivalta lyhyellä lenkillä, mutta kun myöhemmin aloin geometriaa vertailemaan netissä, niin noissa kahdessa pyörässähän on pikkasen eri mitat, ja tuo 54 lähempänä topstonen S joissakin mitoissa, vai onko? Onko joku juttu mitä en hoksaa koeajossa? Miten näissä käppyräsarvisissa huomaa onko pyörä liian pieni tai liian iso? Molemmilla pystyin yläasennossa katsomaan eteenpäin liikaa niskoja taittaen, kun haenkin nyt vähän rennompaa ajoasentoa.
    Topstone painavampi, nostaako tuo runko painoa vai mikä sitä nostaa verrattuna divergeen? Pitääkö mekaanisia levyjarruja olla jatkuvasti säätämässä?

  4. #3424
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478

    "Gravel Grinding" -fillarit

    Seuraavalla setillä tarkoitus lähteä juhannuksen jälkeen keskeisen Euroopan hiekkateitä (ja vähän muitakin teitä ) rymyämään periaatteella ei-sivulaukkuja-kiitos.






    Sent from my iPad using Tapatalk

  5. #3425
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    56
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Seuraavalla setillä tarkoitus lähteä juhannuksen jälkeen keskeisen Euroopan hiekkateitä (ja vähän muitakin teitä ) rymyämään periaatteella ei-sivulaukkuja-kiitos.






    Sent from my iPad using Tapatalk
    Komiaa! Kuinka leveet renkaat on alla ja onko sisureilla vai tubeleksena? Hyvää reissua!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  6. #3426
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Kiitos. 40 mm GravelKing SKt tubeleksena.

    Koepaineistin tänään tuota settiä. Loppuviikosta kokeilen vielä tarakan ja niiden perinteisten sivulaukkujen kanssa.

  7. #3427
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Kiitos. 40 mm GravelKing SKt tubeleksena.

    Koepaineistin tänään tuota settiä. Loppuviikosta kokeilen vielä tarakan ja niiden perinteisten sivulaukkujen kanssa.
    Ihan mielenkiinnosta kyselen, että miksi mieluummin ilman perinteisiä sivulaukkuja?

  8. #3428
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Ajelin tuolla laukkusetupilla viime viikolla yli 300 km mutta ei ihan yhtä paljon painoa. Oli todella nopea, mukava ja vakaa ajettava. Nyt pelkään että kun painoa on enemmän, niin laukut voisivat puolustaa paikkansa. Eli ihan kokeilunhalusta eri ratkaisuja kokeilen.

  9. #3429
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.144
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Seuraavalla setillä tarkoitus lähteä juhannuksen jälkeen keskeisen Euroopan hiekkateitä (ja vähän muitakin teitä ) rymyämään periaatteella ei-sivulaukkuja-kiitos.
    Minäkin olen mietiskellyt jos tekisi kesälomareissun ilman sivulaukkuja. Oletko punninnut paljonko sulle kertyy matkatavaraa?


  10. #3430
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Oletko punninnut paljonko sulle kertyy matkatavaraa?
    Enpä ole yksittäisiä esineitä lukuun ottamatta massoja mittaillut. Uuden teltan mukana hävisi 2,2 kg. Smokkia tuskin otan mukaan, mutta teltat nukkumisvälineineen ja keittimineen. Edellisellä reissulla (kun oli laukut mukana) oli pakkapiiskaa ja keskiötyökaluja. Rohkenen epäillä että olisiko jotain 10 kg luokkaa.

  11. #3431
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.144
    Toihan kuullostaa hyvältä. Ja mukikin on tollai coolisti framilla.

    Noilla Huntin kiekoillako uskaltaa lähteä pitkälle?

    Takapakan isoin ilmeisesti 42T? XD-vaparilla vai 1130? Itsellä alkoi tänään viikonlopun kahden pitkän lenkin perusteella tulla sellainen olo, että kevyempää välitystä tarttis. Jotain pitää nyt hankkia.


  12. #3432
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Hui, älä pelottele enempää. Kyllä nuo Huntit on toistaiseksi kestäneet. Ja arvasin, että joku bongaa tuon valtoimenaan heiluvan mukin, joka on kovin muodikkaasti siihen asetettu. Ilman tuota yksityiskohtaa ei koko hommassa ole mieltä. 42lla mennään juu kevyimmillään ja ilman XDtä. En usko että tulee olemaan ongelma Saksassa ja Alankomaissa. Norjassa (jos tulen sitä kautta) voi tulla äippää ikävä.

  13. #3433
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.144
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Hui, älä pelottele enempää. Kyllä nuo Huntit on toistaiseksi kestäneet...
    Hyvä. Muistelin vain, että olisin lukenut kasauslaadusta negatiivisiakin havaintoja. Mutta sinulle sattuneet siis hyvät yksilöt ja kaipa olisi jo tullut ilmi jos ongelmaa olisi. Ja ajaahan Ibbettkin niillä!

    Ilman tuota yksityiskohtaa ei koko hommassa ole mieltä...
    Ei niin. Ibbettkin pitää mukinsa noin ja se on siksi oikea tapa.


  14. #3434
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ajaahan Ibbettkin niillä...Ibbettkin pitää mukinsa noin ja se on siksi oikea tapa.
    Arvaa monta Ibbett-videota olen katsellut! Eivät ole näköjään hukkaan menneet. Mutta kuvissahan sitä voi ”ajaa” millä vaan. Mutta noilla omillani 1900 km kasassa ilman ongelmia jo yksistään tuolla rungolla plus aikaisemmat tuhannet kilometrit.

  15. #3435
    Hyvin on itsellä Huntit kestänyt. Ajoin vauhdilla (40 kmh) reikään tiellä, niin rengas räjähti ja jarrulevyn lockring halkesi, mutta vanne pysyi lestissään.

  16. #3436
    Liittynyt
    01/2017
    Viestit
    109
    Mistä olette noita HUNT:n vanteita ostaneet suoraan englannista vai jotain muuta kautta.?

  17. #3437
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Tour Divide-kisan kalustoa: https://bikepacking.com/bikes/tour-divide-rigs-2019/

    Kyseessä on Kanadasta Meksikon rajalle oleva 4400 km pitkä mtb-kilpailu, ja kalustosta päätellen taidetaan enimmäkseen ajaa sorateillä. Ihan cyclocross-renkailla ei tuonne kukaan ole silti lähtenyt eli myös heikompaa uraa ja polkua lienee luvassa.

  18. #3438
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.144
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nikkesi Katso viesti
    Mistä olette noita HUNT:n vanteita ostaneet suoraan englannista vai jotain muuta kautta.?
    Ei niitä saa kuin Huntin omasta suoramyyntikaupasta.


  19. #3439
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.125
    Onkos noista Ghostin Road Rage-pyöristä jollakin kokemuksia? Tällaisen voisi hommata jahka taas iskee halpuutus pyöriin https://www.xxl.fi/ghost-road-rage-2...160140_1_style

  20. #3440
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.125
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Mietin tässä pyörä vaihtoehtoina ainakin Cannondale Topstonea (105) ja Specialized Divergeä (elite). Nuo vaikuttaa vaan olevan ihan erilaisia pyöriä, toisessa valmiiksi asennettuna leveimmästä päästä renkaat ja toisessa ensiasennus renkaat menee alle tuon mainitsemasi leveyden. En tarkalleen tiedä vielä minkälaista ajoa sillä tulisi. Ainakin työmatkaa (pyöräteitä 10km suuntaansa). Sitten muut ajot joista en ole täysin varma vielä. Ehkä enimmäkseen pyöräteitä ja hiekkateitä, ei juurikaan maantietä.
    Lisäksi koko mietityttää. Diverge 54 tuntui sopivalta. Topstonen M tuntui myös sopivalta lyhyellä lenkillä, mutta kun myöhemmin aloin geometriaa vertailemaan netissä, niin noissa kahdessa pyörässähän on pikkasen eri mitat, ja tuo 54 lähempänä topstonen S joissakin mitoissa, vai onko? Onko joku juttu mitä en hoksaa koeajossa? Miten näissä käppyräsarvisissa huomaa onko pyörä liian pieni tai liian iso? Molemmilla pystyin yläasennossa katsomaan eteenpäin liikaa niskoja taittaen, kun haenkin nyt vähän rennompaa ajoasentoa.
    Topstone painavampi, nostaako tuo runko painoa vai mikä sitä nostaa verrattuna divergeen? Pitääkö mekaanisia levyjarruja olla jatkuvasti säätämässä?
    Linkit olis kivat niin ei tarvis ettiä noiden tietoja... Topstonen painoa nostaa varmasti nuo renkaat ja muutenkin vaikuttaa runko vähän pihvimmältä. Painoeroa nyt ei taida kuitenkaan kovin paljoa olla. Mekaanisia levyjarruja täytyy säätää aika-ajoin mutta ei kuitenkaan koko ajan. Aktiivisella ajolla varmaankin kerran kuussa täytyy kiristellä vaijeria. Hydraulinen on kuitenkin mielestäni tunnokkaampi, kevyempi käyttää ja talvella ei jäädy. Valitsisin pyörän missä on hydrauliset jarrut.

  21. #3441
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vivve Katso viesti
    Linkit olis kivat niin ei tarvis ettiä noiden tietoja....
    Topstone M geometria:
    https://www.cannondale.com/Internati...0-2351f893d6c1
    Diverge 54 geometria:
    https://www.specialized.com/ve/en/me...elite/p/129178

    Myös XXL:n Whiteä kävin koeajamassa. Sitä en kuitenkaan osta, mutta siinä ainakin tuo 53cm tuntui sopivalta, tosin netistä ei löydy 2019 mallin geometriaa:
    http://whitebikes.com/bikes/gx-ltd-apex-1x11-18/

  22. #3442
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Topstonessa on ensiasennuskiekot ja -renkaat melkoisen painavat. Samoin putkiosat ja satula ovat sieltä painavammasta päästä. Riippuen koosta, näkisin kevennyksen sub 9 kiloon menevän kohtalaisen helposti

  23. #3443
    Isä Nitrolle hyvää reissua, komea setuppi! Nokkelasti keksitty tuo vararenkaan paikka.


    Meikä on arponut jo pidempään uuden bikepacking/graveli/retkeilypyörän hankkimisen kanssa. Tarttisin pyörän, jolle luvataan oikeasti kuormauskykyä, koska oma elopaino on jo yksistään yli 100kg. Tällä hetkellä olen kamppailemassa Konan Libren ja Sutra LTD:n välillä. Sutra on muuten mielestäni jeppis pyörä, mutta vähän jännittää miten maastokammet ja 36t ratas riittää, kun sillä ei ole tarkotus kuitenkaan maastopyöräillä. Tampereella hiekkatielenkkeihinkin mahtuu jonkun maantietä ja telttareissuillekin sitä on joka kerta osunut melko paljon. Nykyisessä cyclossa on 2x vaihteisto ja se tuntuu tietyssä mielessä turvalliselta... Eli onko jollain ihan käytännön kokemusta 1x vaihteistosta 36t eturattaalla sekakäyttöhommissa? Konan sähköpostitiimi oli sitä mieltä, että 1x systeemissä 36t olisi maksimi, jonka Sutra LTD:n runkoon saa mahtumaan.

  24. #3444
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Topstone M geometria:
    https://www.cannondale.com/Internati...0-2351f893d6c1
    Diverge 54 geometria:
    https://www.specialized.com/ve/en/me...elite/p/129178

    Myös XXL:n Whiteä kävin koeajamassa. Sitä en kuitenkaan osta, mutta siinä ainakin tuo 53cm tuntui sopivalta, tosin netistä ei löydy 2019 mallin geometriaa:
    http://whitebikes.com/bikes/gx-ltd-apex-1x11-18/
    En ole mikään ajoasentotietäjä, mutta omaan silmään nuo rungot näyttää melko samoilta ihan vaan reachia ja stäkkiä katsoen. Cannondale on hieman pidempi. Aika paljon ajoasentoa pystyy muokkaamaan erilaisella stemmillä ja kaulaputkeakin noihin on todennäköisesti jätetty, jotta pieni korkeudensäätö on mahdollista. Itse ostin pari vuotta sitten ekan droppitankoisen pyörän ja sillon otin kokeneemman kaverin kaupoille mukaan. Toinen pyörä tuntui minusta oudon matalalta (maha otti reisiin kiinni alaotteella) ja kuulemma näytti myös liian matalalta. Toinen pyörä tuntui mukavalta lyhyellä koeajolla, mutta päädyin myöhemmin ostamaan siihen lyhyemmän stemmin, jonka käänsin ylöspäin. Rungon koko on myös kuskin notkeudesta yms. kiinni, joten kovin aukotonta vastausta tuskin kukaan voi antaa ilman Bikefittiä.

    Minä ottaisin Topstonen hydraulisten levarien takia. Ja onhan siinä paremmat voimansiirto-osatkin, vaikkei ne nyt kovin kalliita ole myöhemmin päivittääkkään. Siihen taitaa saada tarakankin, jos vaikka haluat joskus kuljettaa työmatkalla sivulaukkua mukana.

  25. #3445
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilkkaluukkonen Katso viesti
    Isä Nitrolle hyvää reissua, komea setuppi! Nokkelasti keksitty tuo vararenkaan paikka.
    Tattista. Siinä renkaan alapuolella on lokasuojan asennusrauta ja se sai ajatuksen lentämään.

    Tuosta painosta(si) sen verran, että lienevät nuo kiekot pikemminkin vaaravyöhykkeessä ellei joillain rungoilla ole erityisrajoituksia. Jos harrastelet kamojen pakkaamista reissuillasi niin harkitse etuhaarukkaa, jossa on kiinnikkeille tilaa. Ostaessani tuota omaa runkoani en koskaan ajatellut sitä retkikäyttöön.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  26. #3446
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Huhu kertoo, että Cannondale lanseeraa Topstonesta hiilikuituversion ensi vuodeksi. Perjantaina julkistus. Vankka huhu.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  27. #3447
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Siinä renkaan alapuolella on lokasuojan asennusrauta ja se sai ajatuksen lentämään.
    Voisin kyllä kuvitella, että tuhannen gravelokilometrin jälkeen tuo vararengas on melko yltäpäältä ravelissa ja lampaan papanoissa. Ihan sweet spotissa rengastöitä ajatellen?

  28. #3448
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Hyvä linkki, kiitos!

  29. #3449
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Tutustuupahan sitten mahdolliseen tulevaan työympäristöönsä. Pyyhekö siihen pitäisi laittaa?


    Sent from my iPad using Tapatalk

  30. #3450
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilkkaluukkonen Katso viesti
    En ole mikään ajoasentotietäjä, mutta omaan silmään nuo rungot näyttää melko samoilta ihan vaan reachia ja stäkkiä katsoen. Cannondale on hieman pidempi. Aika paljon ajoasentoa pystyy muokkaamaan erilaisella stemmillä ja kaulaputkeakin noihin on todennäköisesti jätetty, jotta pieni korkeudensäätö on mahdollista.
    Tuo reach on ainakin melkein sama kun ottaa toisesta L-koon ja toisesta M-koon, mutta varmaan tuo pidempi runko selittää sen ja ehkä stemmillä saa tuonkin eron säädettyä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •