HephaGarminGiantElectrobike
Sivu 18 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 16 17 18 19 20 28 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 511 - 540 / 1995

Aihe: Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kingyo Katso viesti
    Ihan mukavia nuo punaiset yksityiskohdat! Itsellä täysin mustavalkoinen niin kaipaisi vähän tuunausta tuo mopedini
    Onko parempi pintaherkkyys tuolla 160 keulalla muuten?

Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla
    On herkempi.

Ei tarvitse tokeneita, hsc säätö riittää. Vakio vaimentimella keula ei kerennyt mukaan kun tosissaan jumputettin enduro rännejä vaan muuttui kovaksi muutaman nopean iskun jälkeen.
    Uudella vaimentimella ei ole vielä tilannetta tullut jossa keula olisi pakannut tms...
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    On herkempi.

Ei tarvitse tokeneita, hsc säätö riittää. Vakio vaimentimella keula ei kerennyt mukaan kun tosissaan jumputettin enduro rännejä vaan muuttui kovaksi muutaman nopean iskun jälkeen.
    Uudella vaimentimella ei ole vielä tilannetta tullut jossa keula olisi pakannut tms...
    Aivan! Miettinyt itsekkin keulan päivitystä.. paljon tuli hintaa?

Siis keulaahan en ole vaihtanut.
    -160mm ilmaruoto saksasta n. 30€
    -charger 2.1 RC2 kotimaiselta myyjältä 340€.

Lyrikkiä ensin katselin mutta hinta olisi ollut saksassa n. 1000€.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Komia on! Onko tuossa tuo rungon musta osuus maalattu, vai onko matappa kuitupinnalla? Ja onko hissitolppa portaattomalla säädöllä
    ...
    Puunrunkojen ylityksissä kannattaa olla tarkkana. Pienen palan sain jo lohkeamaan akun muovisuojasta latauspistokkeen alta.
    Luulisin, että matta musta olis maalattu.
    Tolppa on pykälillä.
    Hyvä vinkki ton akun suojan kestosta. Pitää yrittää olla tarkka sen kanssa. Aiemmassa Haibikessa Yamahan koneella en säälinyt suojaa yhtään ja hyvin kesti.

Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla

Oma mopo .

-jarruina code r
    -kiekot dt swiss hx1501, XD vaparirungolla
    -sram 1175 pakka
    -160mm ilmaruoto keulassa
    -charger 2.1 RC2 patruuna keulassa
    -praxis wawe tech 32t etuleipä
    -spessun purgatory takarengas(airlinerilla)
    -spessun butcher eturengas(DH norrisilla)
    -esi gripit
    -tulossa 700wh paristo

Coilia tekisi mieli taakse......
    Mikä malli tuo valkoinen on?
    Aika paljon oot tuunannut.

Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pete K2 Katso viesti
    Mikä malli tuo valkoinen on?
    Aika paljon oot tuunannut.

FSR comp. Akkuineenkin vielä edullisempi kuin expert carbon. Kuiturunkoa en halunnut.

Aina näitä tulee modattua.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti villho Katso viesti
    Ehdottomasti. Se on BLevon paras ominaisuus.
    Kokeilin smart poweria + HR:ää. Ei Turbollakaan avustanut yhtään. Joko se ei toiminut tai en osannut laittaa asetuksia oikein. Veikkaan jälkimmästä. Pitää tutustua paremmalla ajalla.

Kyllä se hr ainakin mulla toimii.

Kyllä se hr ainakin mulla toimii.
    Testasin saman tien sohvalta käsin. Kyllä se HR:n mukaan ainakin muutti avustusta, kun laitoin rajaksi pienimmän eli 77 bpm. Eli en vaan osannut. Eikös tuon saa asetettua siten, että laittaa tuon smart HR:n vain ecolle, ja pitää trailin ja turbon manuaalisena? Tällöin en tarvitse teknisiin erittäin jyrkkiin nousuihin ensin kerätä sykkeitä, että saa täydet avustukset heti mäen juuresta asti?

Juuri noin olen käyttänyt Smart poweria, eli ECO on todellinen eco, eli siinä joutuu itsekin tekemään hommia, mutta kuitenkin niin, että laajempi osuus avustuksesta (7-65 %) on silläkin käytössä, ja TRAIL ja TURBO otetaan käyttöön kun edessä oleva osuus sitä edellyttää.

Mulla tuli tänään ostetun sykevyön kanssa ongelmia; Smart HR:n enablointi pisti jotain sekaisin ja aloin saamaan todella helposti myös ECOlla ulos 400-500 wattia. Piti asentaa koko appsi uudelleen, että sai pyörän toimimaan tutulla tavalla. Taidan itse tyytyä tuohon Smart poweriin.

FSR comp. Akkuineenkin vielä edullisempi kuin expert carbon. Kuiturunkoa en halunnut.

Aina näitä tulee modattua.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Koeajofillarina viime syksynä ja toisen kerran vielä talvella oli alu comp. Koeajossa jo kaipasin siihen parempaa alustaa ja jarruja. Ymmärrän siis hyvin, että lähdit päivittämään sitä. Lisäksi iso akku oli yksi must-listalla olevista. Hiilarirunkoa en niin tähdännyt, mutta osavaatimukset ajoivat expertiin. Aika näyttää, tarviiko siihen päivittää jotain vai toimiiko valmiina.

Haibikessa oli 500wh akku ja sillä piti pitemmät lenkit suunnitella akun riittävyyden mukaan ja siitä halusin päästä pois.

Mulla oli keväällä lainassa useamman viikon 2018 Comp carbon ja kokeilin Blevoa siihen.
    Kokeilin smart controllia sekä powerilla että hr-ohjattuna ja en päässyt kummallakaan makuun. Varmaan asetuksilla olisi saanut paremmaksi, mutta yksi asia, mikä häiritsi pahasti oli puhelimen akun todella nopea kuluminen. Luuri oli tangossa ja näyttö päällä, joka tietty vie akkua rajusti.
    Hr-ohjauksella avustus oli usein myöhässä.
    Power-ohjauksella toimi välillä ihan ok, mutta välillä jossain kivikossa tuuppas yllättäen. Mielestäni Levon luomumaisuus, joka on ehdoton vahvuus, kärsi Blevon ohjauksessa.

En aio enää kokeilla, vaan menen mission controllin omilla säädöillä. Mutta hyvä, jos jollain toimii toivotulla tavalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pete K2 Katso viesti
    Mulla oli keväällä lainassa useamman viikon 2018 Comp carbon ja kokeilin Blevoa siihen.
    Kokeilin smart controllia sekä powerilla että hr-ohjattuna ja en päässyt kummallakaan makuun. Varmaan asetuksilla olisi saanut paremmaksi, mutta yksi asia, mikä häiritsi pahasti oli puhelimen akun todella nopea kuluminen. Luuri oli tangossa ja näyttö päällä, joka tietty vie akkua rajusti.
    Hr-ohjauksella avustus oli usein myöhässä.
    Power-ohjauksella toimi välillä ihan ok, mutta välillä jossain kivikossa tuuppas yllättäen. Mielestäni Levon luomumaisuus, joka on ehdoton vahvuus, kärsi Blevon ohjauksessa.

En aio enää kokeilla, vaan menen mission controllin omilla säädöillä. Mutta hyvä, jos jollain toimii toivotulla tavalla.

Minä kokeilin eilen ensimmäistä kertaa ja jäi tosta smart powerista just samanlainen fiilis.. en tiedä pitäiskö jotain asetuksia ruuvata vielä niin toimisi halutulla tavalla. Välillä ei ottanut yhtään vaikka kuinka runttas polkaista ja välillä avusti jopa liikaakin. Annan vielä kuitenkin mahdollisuuden ja kokeilen vähän muuttaa jotakin asetuksia.

Tuo on jännä homma, sillä itsellä nimittäin juuri BLevo toi pyörään "luonnollisuuden": avustus on koko ajan päällä, mutta ei missään vaiheessa korostu liikaa (ellei niin halua). Ennen BLevoa minulla oli kiinteät tasot käytössä ja niitä tuli käytettyä ylimääräisen vaihteiston tapaan, mikä tarkoitti sitä, että avustustasoja tuli vaihdettua varsin usein. Nyt BLevon kanssa pystyn ajamaan lenkit pääosin ECO-moodilla niin, että tilanteissa, joissa avustusta ei tarvitse, pyörä myös säätää avustuksen todella alas ja toisaalta jos runttaan polkimia enemmän, niin avustus tulee mukaan juuri sopivalla tavalla. Uskon, että pääsisin tuolla setupilla 70 km paremmalle puolelle (viime viikolla ajoin 63 km ja perillä akkua 18 %, vauhdit luomupyörien mukaan ja mukana jonkin verran tasaisen tien siirtymää).

Ja mitä tulee puhelimen akkukestoon, niin se on varmasti noin, jos puhelimena on joku viime vuosien UltraHyperQWXHD jollain 4K-näytöllä ja näyttöä pitää koko ajan päällä. Itse hommasin Blackview BV6000s -puhelimen pelkästään tätä käyttöä varten ja sen 720p-näyttö, 4200 mAh -akku ja iskun- ja vedenpitävyys toimivatkin hyvin tähän tarkoitukseen. Puhelimessa pyörii BLevo ja OruxMaps. Akku riittää helposti vaikka koko päivän ajoon, jos nyt ei ihan koko aikaa pidä näyttöä päällä.

Jokainen kuitenkin tavallaan - itselleni BLevo on Levon kanssa 'no brainer'.

Itselläni kulutus on ollut viidestä seitsemään wattituntiin. Eli akun kulutus ei ole ongelma. Pelkällä ekolla saa kyllä mielestäni aika luonnollisen fiiliksen. Mutta pitää antaa mahdollisuus tuolle smartille. Itse asiassa 700wh akkua saa tosissaan yrittää ajaa tyhjäksi.

Itsellä ainakin hr pelaa hyvin.

Jos esim raja asetettu 140bpm, niin mid-high säädöllä alkaa annostella joka neljäs sekunti 3% lisää potkua kunnes tehoalueen säädetty yläraja saavutetaan, edellyttäen että syke pysyy yli 145(+-5bpm).

Näin se ainakin itsellä pelannut ja virtaa säästyy.

Ja muistaakseni jossain luki että hr vaikuttaa vain eco ja trail moodeihin, ei turboon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti villho Katso viesti
    Tuo on jännä homma, sillä itsellä nimittäin juuri BLevo toi pyörään "luonnollisuuden": avustus on koko ajan päällä, mutta ei missään vaiheessa korostu liikaa (ellei niin halua). Ennen BLevoa minulla oli kiinteät tasot käytössä ja niitä tuli käytettyä ylimääräisen vaihteiston tapaan, mikä tarkoitti sitä, että avustustasoja tuli vaihdettua varsin usein. Nyt BLevon kanssa pystyn ajamaan lenkit pääosin ECO-moodilla niin, että tilanteissa, joissa avustusta ei tarvitse, pyörä myös säätää avustuksen todella alas ja toisaalta jos runttaan polkimia enemmän, niin avustus tulee mukaan juuri sopivalla tavalla. Uskon, että pääsisin tuolla setupilla 70 km paremmalle puolelle (viime viikolla ajoin 63 km ja perillä akkua 18 %, vauhdit luomupyörien mukaan ja mukana jonkin verran tasaisen tien siirtymää).

Ja mitä tulee puhelimen akkukestoon, niin se on varmasti noin, jos puhelimena on joku viime vuosien UltraHyperQWXHD jollain 4K-näytöllä ja näyttöä pitää koko ajan päällä. Itse hommasin Blackview BV6000s -puhelimen pelkästään tätä käyttöä varten ja sen 720p-näyttö, 4200 mAh -akku ja iskun- ja vedenpitävyys toimivatkin hyvin tähän tarkoitukseen. Puhelimessa pyörii BLevo ja OruxMaps. Akku riittää helposti vaikka koko päivän ajoon, jos nyt ei ihan koko aikaa pidä näyttöä päällä.

Jokainen kuitenkin tavallaan - itselleni BLevo on Levon kanssa 'no brainer'.
    Vilho:

Mikä setuppi sulla siis on smart powerissa eco moodille?

Avustus min/max?
    Watti asetus?
    Mid-high herkkyys?

Testasin ensimmäistä kertaa smart poweria tänään.
    Erittäin hyvältä tuntui.

- 7-21% ecolla
    -watti asetus 185w
    -herkkyys mid high

Hieman liian reilulta tuntui avustus. Täytyy nostaa watit ainakin tasan 200w arvoon.
    Paljon parempi kuin HR ohjelma.

Minäkin kokeilin ilman hr:ää. Kyllähän se toimii, mutta teknisissä kohdissa on jotenkin häiritsevää, kun ei tiedä mitä sieltä tulee. Apuja siis. Nimen omaan jossain kivikossa kiven kierrossa, missä en halua esim trail avistuksella liikaa kulkua. Jouhevalla polulla ja tiellä ihan jees. Tosintoimiihan tuo normiavustuskin melko mukavasti esim 10/30 asetuksilla. Tottumiskysymys varmaan myös.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MaggaraMike Katso viesti
    Tuo Mucky nuts näyttää kyllä hyvältä

Sitten kun löytyis vielä taakse tosiaan vielä joku hyvä kuraläppä kaveriksi...
    Törmäsin ulkomaisella foorumilla tällaiseen: https://www.sicomtbproducts.com/prod...019-mud-guard/

Vaikuttaa kyllä hyvältä, mutta perhanan kallis :O

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MaggaraMike Katso viesti
    Törmäsin ulkomaisella foorumilla tällaiseen: https://www.sicomtbproducts.com/prod...019-mud-guard/

Vaikuttaa kyllä hyvältä, mutta perhanan kallis :O
    Ompas muuten aika fiksun näköinen! Tietääkö kukaan löytyisiköhän vastaavaa vähän edullisemmin?

Jos joku on vielä ilman experttiä, niin Pyöräliike Varustamolle on tulossa L-kokoinen. Näyttää, että tilaamalla noita ei tahdo saada, vaan tsägällä. Ja tuolla pääsee huomenna koeajamaan levoja http://saimaabikepark.fi/?p=90

Jos joku on vielä ilman experttiä, niin Pyöräliike Varustamolle on tulossa L-kokoinen. Näyttää, että tilaamalla noita ei tahdo saada, vaan tsägällä. Ja tuolla pääsee huomenna koeajamaan levoja http://saimaabikepark.fi/?p=90
    Oho!
    Nyt näyttäis, että tilausputki Suomeen olis vihdoin aukeamassa. Hyvä homma!

Veikkaan, että nämä on yksittäiskappaleita, ennakkotilausten peruutuksia tai jotain, jota maailmalta vapautuu. Eli en laittaisi toivotaan toivotaan tilausta sisään, vaan tarttuisin tilaisuuteen, jos tuollaista halajaa.

Juuri näin.
    Tehdashan ilmoitti jo keväällä, että kaikki expertit on tälle vuodelle myyty.

Ei ne enää ota tilauksia, syksyllä sitten seuraavan vuoden mallit.
    Miten niin tyhmä kysymys??

Vissiin molemmat myyty

Ei mitään tietoa, mutta soittamalla tai sähköpostilla selvinnee.

Seinäjoen cyclistä löytyi itselle L koon expertti unelma värissä storm grey.

Sinne jäi vielä vastaava M koossa. Vink vink.

Joko on ehditty testata? Varustamon L koko näyttäs FB:n mukaan olevan vihreä. Hieno sekin.

Samanlaisia aiheita

1. Specialized s-works turbo ONGELMA
    By Riksha in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 03.05.2018, 15.35
  2. Specialized Fatboy
    By jaksu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1041
    Viimeinen viesti: 15.03.2017, 10.45
  3. Specialized turbo sähköfillarin omistajat
    By juha_l in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 12