Gravelpyörän ero cyclocrosspyörään voi näkyä tai siis tässä tapauksessa myös tuntua juuri noin. Jotta ne leveämmätkin eli vähintään 40-milliset gravelrenkaat mahtuisivat taakse, niin takahaarukan alaputket täytyy "muotoilla leveämmiksi".
45-numeron kengällä voi kantapää jo helposti ruveta hankaamaan maalipintaa paljaaksi, etenkin jos pitää klosseja edessä ja/tai ajaa polvet/varpaat hieman ulos- ja kantapää vastaavasti hieman sisääpäin käännettyinä.
Eli White tuskin on ainoa gravelpyörä jossa tuohon ilmiöön voi törmätä, mutta lienee myös gravelpyöriä joissa moista ongelmaa ei isojalkaisellakaan ole?
PS Mulla on se käsitys että pitkäjalkainen eli se jolla inseam on pituuteen nähden korkeahko selviää usein sillä että nostaa satulaa (mutta kannattaa varmistaa että nostovaraa on ja ettei satulan ja ohjaustangon etäisyys samalla kasva liian pitkäksi), mutta kun korkea inseam merkitsee lyhyttä selkää voi olla ettei pitkärunkoisesta eli matalalla geometrialla olevasta pyörästä saa oikein sopivaa (ellei kuskilla satu olemaan myös pitkiä käsiä).
Kirjanmerkit