HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 109 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 59 99 107 108 109 110 111 119 159 209 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.241 - 3.270 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #3241
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.125
    Itse en juurikaan kokenut Kona Rove NRB:tä hitaammaksi 650b rengastuksella kuin esim. Canyon Enduracea 25mm renkailla. Lisäksi paljon mukavampi ajaa muhkeilla renkailla.

  2. #3242
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Miksi?

    Kysyn kun en itse tiedä missä vaiheessa ajelua pikkukiekko olisi parempi.
    Katsos kun maastopyörät myydään isolla kiekolla niin nyt taas kippura sarvet pitää myydä pienellä että saadaan kaikki variaatiot.

    Lähetetty minun COL-L29 laitteesta Tapatalkilla

  3. #3243
    Fuji Jari 1.1 saapuu talliin ensi viikolla. Törkeän hieno minun puusilmään, mutta etunimeni onkin Jari.


  4. #3244
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.897
    ^ On myös minun silmään hieno, vaikka etunimeni onkin Jaakko.

  5. #3245
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    On kyllä munkin silmään tyyltä Jarissa!

  6. #3246
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Tämä on juurikin se syy, minkä vuoksi minä myin maantiepyörän pois jo vuosia sitten. Sen kanssa ahdisti aina, kun jokainen tuttu ja tuntematon sivutie huuteli, että "hei täällä olis kivempaa"... #neverstopexploring
    Täyttä asiaa! Juuri tämän pyörätyypin tangoissa olen kokenut olevani jälleen se pikkupoju, joka haluaa katsoa mihin tämä tie johtaa. Maastovehkeillä ei taas jaksa ajaa niin kauas, että löytyisi jotain löudettää. Ja jos maantiepuolella ei olisi porukkalenkkejä, jäisi asfaltti sangen vähälle.

  7. #3247
    Oon etsimässä gravel/cyclocross pyörää työ- ja koulumatkakäyttöön sekä harrastekäyttöön maastopyörän rinnalle.
    Budjettina olisi noin ~1000€. Olisiko vinkkiä antaa, mistä löytäisin hyvän pyörän tuohon hintaan?

  8. #3248
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    186
    Menee vähän alle budjetin , mutta suomalaisista kivijaloistakin löytyisi ainakin tällainen: https://www.nummenpyora.fi/tuotteet/...topstone-sora/

    Kävin itse jokin aika sitten koeajelemassa tällaista runkoa, vaikutelma oli positiivinen. Eikä tuo kokonaisuuskaan huonolta diililtä vaikuta.

  9. #3249
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Tai sitten fillaritoria väijymään: https://www.fillaritori.com/forum/55-cyclocross/

  10. #3250
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    Fillaritorilta voi hyvällä tuurilla löytää käytetyn pyörän samaan hintaan millä saa uuden alennusmyynnistä.

  11. #3251


    Siitä. Sujuu houkuttelevat soratiet ja polutkin.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  12. #3252
    Hauska, mutta ehkä kuitenkin turhan pessimistinen tai kyyninen kommentti - vaikka käytetyn hintaan liittäisi uusien ja vanhojen kulutusosien laskennallisen hintaeron.

    Eivät kaikki myyjät pidä käytettyä fillariaan epärealistisen arvokkaana eivällä vaadi, pyydä eivätkä odota saavansa mahdottoman korkeaa hintaa.

    Ja sen alennusmyynnistäkin johonkin hintaan löytyvään pyörään voi tarvita hyvää tuuria, että oikeaa kokoa on myös tarjolla tai ettei joku juuri ehdi viemään viimeistä jäljellä ollutta.

  13. #3253
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Kummallista ,silloin kun olin pikkupoika niin gravelgrinkiä oppikouluun tuo 9kilsaa suuntaansa jopa rouskuilla. Ny se on oikein muotihommaa. No toki ittekin seikkailen mutta ah tää on vapaaehtoista.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  14. #3254
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Kummallista ,silloin kun olin pikkupoika niin gravelgrinkiä oppikouluun tuo 9kilsaa suuntaansa jopa rouskuilla. Ny se on oikein muotihommaa. No toki ittekin seikkailen mutta ah tää on vapaaehtoista.
    Ei se nyt välttämättä niin kummallista ole. Hiekkatiet on profiililtaan kuitenkin vaihtelevampia kuin noi isommat tiet ja nykyisillä liikennemäärillä myös paljon leppoisampaa ajettavaa kun ihan koko ajan ei ole tulossa rekkaa ja skodillakkia tuhatta ja miljoonaa ohi.

  15. #3255
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.511
    Ja jos autolla joku tuleekin soratiellä vastaan, niin kuski saattaa jopa moikata, tosi juttu!
    Pyöräily on kivaa!

  16. #3256
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Tai sitten ei tule niitä autoja vastaan. Eilen sunnuntai aamuna kahden tunnin soralenkki ja autoja nolla. Ihan sai kuninkaana ajella omilla teillä.

    Lähetetty minun COL-L29 laitteesta Tapatalkilla

  17. #3257
    Ei Arctic tainnut hiekkateiden viehätystä kummastella vaan sitä samaa kuin mitä me vanhat "ajettiin sitä ennekin" pierut olemme tainneet jo tuhasti tehdä eli gravelia muotiilmiönä, sitä miten Amerikassa muka keksitään jotain ja sikäläisen mielenlaadun ja fillarialan valmistajien ja kauppien ja median epäpyhän allianssain ja sen kaikkien osapuolten markkinointitaitavuuden ansiosta ilmiö kasvaa lumivyöryn lailla ja lyö lyhyessä ajassa läpi Euroopassa ja kaukana Suomessakin kaikki tuntuvat menneen ainakin jollain tasolla mukaan niin että omat juuret ja se mitä on tehty tuntuu unohtuvan tai sitä aletaan pitää "väärin ajettuna".

    Jotain sen suuntaista. Kai innokkaimpienkin gravelpyöräilijöiden ja asfalttitiet taakseen mahdollisimman suuressa määrin jättäneiden ja valkoisen viivan viehätystä koskaan kokemattomien on myönnettävä ettei gravelpyöräilyn ja -pyörien nykyisesssä suosiossa ole jotain joka menee yli ja ohi nyt mainittujen maanteiden ja hiekkateiden erojen?

  18. #3258
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Kyllä minulle retromiehenä oma gg-pyöräilyni edustaa 50-60 -luvun nostalgiaa. Tosin itse aloitin vasta 70-luvulla, mut silti.

    Ja jos nuorisokin tykkää niin mikäs sen hauskempaa. Ja antaa toivoa, ettei ihan kaikki ole vielä menetetty.


  19. #3259
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Itse en halua yhdistää graveliin mitään retroa. Liian vähän on aikaa siitä, kun ajelin 5-7 vaihteisilla retkipyörillä, joissa on nykyisten graveleiden piirteitä. Sen sijaan iloitsen siitä, että valmistajat vihdoin tunnustavat ja ottavat pyörämallin suunnittelun lähtökohdaksi sen, että ajoalusta ei aina ole sileää asfalttia ja että maantiepyörällä voi tehdä muutakin kuin ajaa lenkkejä trikoissa tai kantaa pyörää mutaisella pellolla, johon kapeat renkaat uppoaisivat.

  20. #3260
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Otso Warakin vaikuttais mielenkiintoiselta, rosteria vieläpä.




  21. #3261
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Mä asuin aikoinaan pikkupoikana Kirkkonumella siinä Kabanovin sillan kupeessa, hiekkatien varrella. Lähtipä sieltä mihin suuntaan hyvänsä, aina oli gravelia tarjolla. Vielä teinarina, kun poljin Kirkkonummen keskustan suunnalta silloisen tyttöystävän luokse Lapinkylään, oli iso osa Volsintiestä hiekkatietä. Ei oikein ollut muuta vaihtoehtoa kuin polkea niillä hiekkateillä. Luulen kyllä, että ne kaverit, jotka kuuluivat IK:hon ja olivat pyöräilijöitä, hakeutuivat asfalttiteille milloin se vain oli mahdollista ja hiekkatiet olivat ennemminkin pakon sanelema juttu. Onneksi Länsi-Uudellamaalla osattiin 80-luvulla katsoa tulevaisuuteen, nähtiin gravelin uusi nousu ja suurin osa maanteistä on jätettiin ilman asfalttia.

    Sellainen ero muuten USA:n ja Suomen välillä on, että USA:n gravelskene keskittyy enemmän niiden lukuisien siellä järjestettävien graveltapahtumien ympärille. Gravel-skene oli olemassa ennen kuin kukaan oli keksinyt gravelpyörää. Suomi-skene lähestyy asiaa paljon kalustokeskeisemmin. Gravel-pyörät on kaikilla ennen kuin on varsinaisesti olemassa mitään skeneä ainakaan isommassa mittakaavassa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  22. #3262
    Kattellut parin (3) tonnin teräsrunkoista maantiehenkistä all road pyörää, johon menee 38mm rengas ja ehkä myös road plus 650. Surly midnight special ja planet x tempest mielessä. Sramin voimalinja mielellään. Onko muita? Pitäisi olla suht rento ajoasento, mutta kuitenkin liukas.

    https://surlybikes.com/bikes/midnight_special

  23. #3263
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Fairlight Secan kompliitti Rival 1X:llä ja Aksiumeilla kustantaa 2300 puntaa ja Hopen kiekoilla 2500. En jaksa laskea tuleeko edullisemmaksi itse kasaten. Runko siinä lienee noin parasta, mitä tehdastekoisena on saatavissa. Kolmen tonnin budjettiin mahtuisi kyllä kustomrunkokin, jos ei ole kiire ja riittää harrastuneisuutta sellaisen speksaamiseen.

    (Mutta jos pitää olla levyjarrut, useimpien teräsrunkojen todelliset hyödyt on vähän kyseenalaisia. Kuitua saa todennäköisesti noin samalla rahalla, säästää kilon painossa, tuskin joutuu ajamaan juurikaan epämukavammalla rungolla, mahdollisesti jopa päin vastoin ja ei tarvitse välittää ruostesuojauksista jne. Graveliteräspyörä on parhaimmillaan moderneista keveistä putkista vannejarruiseksi tehtynä ja teräskeulalla varustettuna. Mutta silloin pitää tietenkin unohtaa haaveet erikokoisten kiekkojen käyttämisestä.)
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  24. #3264
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    ^joo tai Shand Stoater. En mä kolmen tonnin budjetilla mitään Surlyja kattelis. Tai saman kioskin Stooshie.



  25. #3265
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Salsa Journeyman


  26. #3266
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Tää yksi vapaaviikko per kk menee mullakin Tohmajärvi/Kiihtelysvaara/Tuupovaara seuduilla sorateillä retkeillen. Aika vähäiseksi on maantiepyöräilyn ulkoilutus jäänyt, jos ny ens vapaalla ees päiväseltään sillä Joensuussa kävisi, vaikkei senkummosempaa asiaa oo.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  27. #3267
    Hitti vai huti? Eddy Merckx Eeklo 70. Vähän löytyy taustatietoa, mitta speksit aika hyvät tuohon hintaan: https://www.merlincycles.com/eddy-me...17-111413.html

  28. #3268
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    ^Jos haluat vannejarrullisen cyclon, niin vaihtoehdot alkaa olemaan aika vähissä eli siihen nähden ihan ok. Geometria on tosi kisakireä, eli matala ja pitkä.

  29. #3269
    Liittynyt
    08/2017
    Viestit
    326
    Tän budjetin pyörillä on varmaan porttikielto tähän, mutta kysyn silti. Kaveri on pyytänyt suositusta alle tonnin pyörästä jolla ajaa arkimatkat 2-8 km suunta ja ehkä lenkkeilyä asvaltilla ja hiekkatiellä. Suosittelin hänelle tätä https://www.xxl.fi/white-gx-pro-18-m...143986_1_style
    pienin varauksin jo 999€ ja käskin ostaa heti jos saa alella. Löytääkö joku tästä jotain miksi ei ostaisi? Kaveri ei osaa huoltaa itse, joten ilmaset huollot olis hänelle hyvät. Myös hydrauliset levyt on mun mielestä sellaiset mistä ei kannata tinkiä jos ne suinkin on saatavilla.

    Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

  30. #3270
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Itselläni ainoa syy on krooninen epäilys Whiten laatua kohtaan. Osaluettelo näyttää hyvältä, mutta onko rungossa tms. kohdassa jopoiltu tai muuta selittävää syytä hinnoittelulle, sitä en tiedä.

    Mielestäni gravelin henkeen kuuluu sallivuus eli cyclokrossille ominainen luokittelu tai muu sääntöpohjainen rajaus ei tähän aihepiiriin sovi. Jos alle tonnilla löytää tarpeitaan vastaavan pyörän, on se lähinnä meriiitti ja syy laittaa sulka hattuun, ei tarve pyydellä anteeksi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •