HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 139 / 251 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39 89 129 137 138 139 140 141 149 189 239 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.141 - 4.170 / 7517

Aihe: Helsingin kuvarastit

En taida ehtiä tänään ekana tuolle uudelle rastille.

En määkään.

Eihän sinne sitten edes viitsi ajaa - vaikka aamulla ikkunasta ulos katsottuani ehdinkin jo ajatella että keli voi olla juuri sopívan haasteellinen lyhyehköllekin kuvarastilenkille - kun rasti täällä heti ja noin yleisesti tiedetään ja ilmeisen halukkaita ja kiinnostuneita hakijoita on kasapäin!

Vai onko meillä taas näitä tavanomaisia hölösuita joilla vain on joku ihmeellinen ja pakonomainen tarve tulla kertomaan että he ovat oitis tunnistaneet rastin? Ymmärränhän minä sen että jos on ajanut rastille mutta saanut todeta hävinneensä voi olla vaikeaa olla kertomatta siitä ja laittamatta kuvaa vaikkei se ketään kiinnostaisikaan - mutta etukäteen ja jos ei ole pienintäkään aikomusta todella ajaa rastille ja edes kokeilla onneaan?!

PS Ylläolevasta saattaa olla luettavissa jonkinasteista turhautumista siitä ettei eilen päässyt ajamaan ja hakemaan rasteja - etenkin kun kovin harvoin sattuu että useampi perättäinen rasti on sekä tuttu tai tunnistettava tai muuten löydettävissä ja tavalla tai toisella riittävän mielenkiintoinen haettavaksi.

PPS Smolle: kuinka monta marjapuuron - tai aprikoosin, värihan näyttää (luonnossakin eikä vain valokuvissa) joskus punaisemmalta, joskus keltaisemmalta - väristä vanhaa rakennusta, jossa olisi metriset muuratut tiiliseinät ja isot ruutuikkunat, muistat nähneesi tai keksit Helsingin alueelta?

PPPS Kuvarastien yksi jännä ja hauska piirre on juuri siinä miten kovin erilaiset rastit voivat olla niin sanotusti helppoja ja miten on miltei mahdotonta tietää tai arvata miten vaikea joku rasti on. Esimerkiksi viidestä viimeisimmästä olisin pitänyt tätä -mk:n rastia ehdottomasti hankalimpana - siis muiden kuin itseni kannalta - mutta väärässäpä olisin taaskin ollut!

Hölösuu tässä yrittää hidastella muita kertomalla ettei itse lähde nyt heti nousemaan satulaan vaan muut voivat rauhassa käydä kaupassa ja syödä päivällistä ennen kuin lähtevät rastin hakuun.

kuinka monta marjapuuron - tai aprikoosin, värihan näyttää (luonnossakin eikä vain valokuvissa) joskus punaisemmalta, joskus keltaisemmalta - väristä vanhaa rakennusta, jossa olisi metriset muuratut tiiliseinät ja isot ruutuikkunat, muistat nähneesi tai keksit Helsingin alueelta?
    Mä tiedän ainakin yhden, ja olisin laittanut sen uudeksi rastiksikin, mutta 10 km...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti -mk Katso viesti
    Assosiaatio ja nopea tsekkaus Google Earthista. Olen käynyt kartanolla kerran, joskus 90-luvun lopulla, vissiin ollut sama väri seinässä silloin 😀
    Näinhän se menee. Itselläkin oli jo listalla työmatkaa varten "käy Tuomarinkylän kartanolla". Ei sitten tarvinut.
    Fillari on keksitty kauan sitten. Silti sitä pitää joka päivä edelleen parantaa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Hölösuu tässä yrittää hidastella muita kertomalla ettei itse lähde nyt heti nousemaan satulaan vaan muut voivat rauhassa käydä kaupassa ja syödä päivällistä ennen kuin lähtevät rastin hakuun.
    Ihan hyvä taktiikka - joka on joskus toiminutkin! Miksi muuten luulit minun kertoneen etten taidakaan viitsiä lähteä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti -mk Katso viesti
    Mä tiedän ainakin yhden, ja olisin laittanut sen uudeksi rastiksikin, mutta 10 km...
    Pidetään se salassa ja varalla myöhemmin käytettäväksi!

Vaikka siinäkin saattaa käydä niin että joku muu ehtii ensin...

Lisätään valo ja värit. Sampsantie*Tapiolantie Käpylässä. Rasti 1509

Historic muokkasi tätä : 14.03.2019 at 15.27 Syy: Linkitys
    Fillari on keksitty kauan sitten. Silti sitä pitää joka päivä edelleen parantaa?

Ja tästä uusi

Olisipa ehtinyt Sampsantielle

Vanha oli Viikin Prisman lähellä

Uusi saattaa vaatia muutaman metrin poikkeamisen isommilta fillarointireiteiltä (linkin takaa saa isompaa kuvaa näkyviin)

Vanha:

Uusi:

Kolmekymmentäyksi minuuttia!

Mistäs toi vanha oli?

EDIT: eikäku onhan se jo rastikartassakin, hienoa. Aika kiva rasti siinä mielessä, että aasinsiltana lähes suora näköyhteys edelliselle, hyvin valittu!
    EDIT2: numerointi muuten nyt pielessä kun tuo Viikin Prisman rasti puuttuu välistä

Viemärin tjsp suuaukon edustalla (kuva)Saunalahden perukoilla.
    Taustalla näkyy Herttoniemi
    Toi metalliportti on ollut välillä auki. Yhdellä ue-foorumilla oli taannoin tarinaa: tuosta sisään ja yksi uloskäynti johdattaa metriksen lähelle.

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

Korjasin numeroinnin uskoakseni. Huomasin myös että se Viikin istutus on ollut aiemmin rastinumerolla 171.

Korjasin numeroinnin uskoakseni. Huomasin myös että se Viikin istutus on ollut aiemmin rastinumerolla 171.
    Sovitaan että rasti numero 171 oli Viikin Maaherranpuisto ja rasti numero 1510 Maaherranpuiston Haapagalleria.

PS Hetken ihmettelin Laren kuvaa, kunnes tajusin etta se oli vanhan rastin selitys- tai kommenttikuva

Eilen illalla olin vähällä lähteä hakemaan rastin vanhalta hepo-lenkkien lähtöpaikalta, mutta rasti ehti vaihtua aamuun mennessä, ja uudelta löytyi Laren signeeraus... Mutta palokärjen pärryytystä täällä saa kuunnella

Lähetetty minun Moto G (5) Plus laitteesta Tapatalkilla

Helsingin Polkupyöräilijät

... Viikin istutus on ollut aiemmin rastinumerolla 171.
    Sori... Katsoin mielestäni lähtiessä vielä rastikarttaakin, ettei tule tuplia.
    Aina ei voi onnistua. Ei edes joka kerta.

Minun näkökulmasta tuo on esi-historiallinen, eikä näitä tarvitse mun mielestä pyytää anteeksi. Melko tiuhaan on noita rasteja kun karttaa katsoo, eikä ole ihme että hyväksi näyttävä kohde onkin jo ollut kerran. Mielestäni on kohtuutonta vaatia että kaikki muistaisivat 1,5 k rastia tai että tarkistaisi uuden rastin käyttämättömyyttä tien päällä.

...Melko tiuhaan on noita rasteja kun karttaa katsoo...
    Zoomaa lähemmäksi niin alkaa löytyä rasteille tilaa. Niitä mahtuu helposti vielä kymmeniä tuhansia.

Mielestäni on kohtuutonta vaatia että kaikki muistaisivat 1,5 k rastia
    Samaa mieltä. Onneksi ei tarvitse muistaa kun on rastikartta.

...tai että tarkistaisi uuden rastin käyttämättömyyttä tien päällä.
    Minun mielestäni tämä taas on vähimmäisvaatimus mikäli ei muista. Helppoa kuin heinänteko.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lare Katso viesti
    Viemärin tjsp suuaukon edustalla (kuva)Saunalahden perukoilla.
    Taustalla näkyy Herttoniemi
    Toi metalliportti on ollut välillä auki. Yhdellä ue-foorumilla oli taannoin tarinaa: tuosta sisään ja yksi uloskäynti johdattaa metriksen lähelle.

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
    "kävin siellä minäkin" Hertsikan studioilta kävelin joulukuussa rantoja, enpä olis arvannut että voi metrolle oikaista Paikan taisin kyllä tietää aiemminkin

Jos kiinalaiset tai japanilaiset kykenevät muistamaan, mitä lie, 6000-8000 kirjoitusmerkkiä, niin kai meidän Helsingin kuvarastiharrastajien pitäisi muistaa vaivatta ja helposti kaikki puolitoista tuhatta rastia

Mutta joo, ei vanhan rastin käyttö vahingossa mikään katastrofi ole, haetaan se pois niin saadaan uusi ja ehompi tilalle! Kuitenkin suosittelisin vararastikuvan ottamista jos siihen suinkin on aikaa ja mahdollisuus. Tai vaikka etukäteenkin, kaiken varalta, ja tarpeen mukaan eli vuodenaikojen ym vaihtelun vuoksi päivittäen.

Itsehän en koskaan - perin laiskana ja haluttomana perehtymään älypuhelimeni ominaisuuksiin ja mahdollisuuksiin - postaa uutta rastia kuin vasta kotona läppärin ääressä, mutta olen ymmärtänyt että on olemassa joku varsin kätevä applikaatio tai joku muu jonkun (Smo?) tekemä juttu jonka ansiosta ajantasaisen kuvarastikartan saa nopeasti näkymään ja zoomattua haluamalleen kohdalle.

PS Tänään pääsisin ajamaan, vieläpä jo nyt ennen puoltapäivää - mutta *tietenkin* nyt uusi rasti on sellainen että olen mitään selittelemättä täysin pihalla. Eli pienet nokkaunet taitavat olla fiksuin ratkaisu tähän väliin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    tsehän en koskaan - perin laiskana ja haluttomana perehtymään älypuhelimeni ominaisuuksiin ja mahdollisuuksiin - postaa uutta rastia kuin vasta kotona läppärin ääressä, mutta olen ymmärtänyt että on olemassa joku varsin kätevä applikaatio tai joku muu jonkun (Smo?) tekemä juttu jonka ansiosta ajantasaisen kuvarastikartan saa nopeasti näkymään ja zoomattua haluamalleen kohdalle.
    Oli joku applikaatio tai nettilinkki joka näytti rastit. Sitten jollain muulla oli joku linkki jota klikattuani rastit ilmestyivät puhelimen Google Mapsiin. Siellä näkyi Espoon rastit, nyt Helsingin mutta ei Espoota. Vähän ne rastitäpät häiritsee tossa puhelimen näytöllä jos jotain yrittää kartalta kattoo mut ei liikaa

Mä katson rastit ja hoidan niiden lisäykset chromessa tämän kautta:
    https://www.google.com/maps/d/edit?m...5049999992&z=9

Kuvat hoituu Tapatalkilla

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Mun Google maps -sovelluksessa kuvarastikartat löytää Omat paikat -> Kartat osiosta. Jos rastit häiritsee muuta käyttöä, ne saa pois näpäyttämällä tuota mikä mulla näkyy ekassa kuvassa Vantaan kuvarasteina.

Jopas oli suosittu rasti, laitoin ison kuvan että varmasti olis tarpeeksi vihjettä kun aattelin että olis vaikea. Unohdin aamukiireessä päivittää rastikartan, anteeksi siitä.

Vanha on pieni silta hitsaajanpolulla herttoniemessä. Rasti 1512

Keksin tämän vissiin jo aamupäivällä, ja jos olisin ollut pyörällä duunissa olisi ensimmäistä kertaa ollut pieni lounaslenkki paikallaan. No, auto piti hakea jakopäähuollosta ja treenit vielä 18-20 jonka jälkeen vasta pääsi matkaan. Vähän yllätti että kukaan ei esim. työmatkallaan tätä hakenut. Sen verran ehkä sivussa pääpoluilta sitten?

Uusi

Heh, jo toinen rasti samana päivänä kohteesta, jota olen itse aikonut jossain sopivassa välissä käyttää.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •