ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 327 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 227 277 317 325 326 327 328 329 337 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 9.781 - 9.810 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #9781
    Liittynyt
    08/2017
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    353
    Dillet sähköläskissä ja kyllä ne viime talvena oli hyvät. Toki ei syvässä umpihangessa pääse mihinkään mutta en tiedä pääseekö siinä lopulta millään välineellä Minä ainakin viime talven löysin paljon jäätä reiteiltä joten nastat oli tarpeen. Heti kun luovuin nastarenkaista vedin Jumboilla lipat, kun en myöskään sopeuttanut ajotyyliä riittävän varovaiseksi. Mulla läski on ainoa siirtymäväline kelissä kuin kelissä ja alustalla kuin alustalla eli en vaihda esim ISPeihin ja täpäriin kun keli on luikas, enkä siirry autolla lähemmäs metsää.

    Haasteita tuo kanttaus (ei pitoa) ja erittäin runsas pöperö yhdistettynä pehmeään alustaan. Mutta yleens tuollaisia olen tavannut vain avoimilla pelloilla, en esim tiellä. Rullaus on järkyttävän huono, mutta onneksi sähkö korvaa reiden ja eteenpäin pääsee.

    Toki paremmat nastarengasvinkit otetaan vastaan mutta en ole kyllä vielä sellaisia kuullut.

  2. #9782
    Liittynyt
    01/2018
    Viestit
    290
    Itsellä alla nyt 27.5'' täpäriin 2.1'' Ice Spiker Prot ja läskissä taasen Bud + Nate.

    Kombo on yllättävän hyvä: 2.1'' ISP:t pärjäävät jäällä paljon paremmin kuin läskinastanakit koska painoa on suhteessa enemmän itse nastojen päällä - bonuksena polkeminen kovilla pinnoilla (sekä puuterissa!) on huomattavasti kevyempää kuin läskillä. Lisäksi mtb-nastanakit ovat puolet halvempia kuin läskien vastaavat.

    Läskillä taas mennään jos on tullut lunta tai tiet auraamatta: irtonaisessa lumessa sekä kapeilla hankipoluilla 2.1'':t vain luistelevat, elleivät pääse leikkaamaan kokonaan lumen läpi maahan asti.

    Tällä kombolla ei tarvitse myöskään tehdä kompromissia nastat vaiko hyvä hankipito: Surlyn tuotteet jättävät kilpailijat taakseen hangessa mutta niitä ei saa (valmiiksi) nastoitettuina.

  3. #9783
    Liittynyt
    02/2019
    Paikkakunta
    Suonenjoki
    Viestit
    6
    Onkos porukalla täällä kokemuksia Dunder/Flowbeist combosta? Itsellä nyt pari kuukautta olleet alla talviajossa ja tuntuvat kyllä aika raskailta ajella ainakin omilla reiteillä mitkä ovat aurattua tietä ja hiihtolatua/metsäpolkua. Renkaanpaineen säätelylläkään ei tunnu olevan ihmeellisempää merkitystä. Kyselen siksi että onko kunnon puutetta vai onko ne renkaat oikeasti raskaat polkea.

  4. #9784
    Liittynyt
    09/2017
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    8
    Alkaa olla Tampereen suunnilla jo sen verran lunta, että ei oo meikäläisestä ensimmäiseksi auramieheksi. 30 cm levyiset polut ja sivuilla oleva metrin höttö saa välillä aikaan sydänkohtauksia, jos sattuu pieni ohjausvirhe.

    Omia jälkiä kun ajaa takaisin, niin meno maistuu huomattavasti mukavammalta. Itsenastoittama Bulldozer vetää yllättävän hyvin mäet. Ehkä se pitää silkasta pelosta, kun siirtää 194 senttisellä varrella +125 kiloa painoa takarenkaalle vedon turvaamiseksi

    Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

  5. #9785
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puustinen Katso viesti
    Onkos porukalla täällä kokemuksia Dunder/Flowbeist combosta? Itsellä nyt pari kuukautta olleet alla talviajossa ja tuntuvat kyllä aika raskailta ajella ainakin omilla reiteillä mitkä ovat aurattua tietä ja hiihtolatua/metsäpolkua. Renkaanpaineen säätelylläkään ei tunnu olevan ihmeellisempää merkitystä. Kyselen siksi että onko kunnon puutetta vai onko ne renkaat oikeasti raskaat polkea.
    Kyllä kait ne on vaikka en ole kokeillukkaa. Pehmeälle lumelle nuo kait o omiaan. Ku pitoa tarvitaan ettei kaivattele

    ps. älä ajele hiihtoladulla ellei se ole sallittu

  6. #9786
    Liittynyt
    02/2019
    Paikkakunta
    Suonenjoki
    Viestit
    6
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Kyllä kait ne on vaikka en ole kokeillukkaa. Pehmeälle lumelle nuo kait o omiaan. Ku pitoa tarvitaan ettei kaivattele

    ps. älä ajele hiihtoladulla ellei se ole sallittu
    Tuntuvat niin mahottoman raskaille ajella. Moottorikelkkareitilläkin joutuu työntöhommiin melkein kokoajan. Lähelle kilon kun pistää renkaaseen painetta niin tiellä saa rullaamaan jollain tapaa. Pito kyllä häviää pienessäkin hangessa sitten. Joutuukohan sitä toisenlaista nakkia hommaamaan...?

    Ps. Pieni pätkä oikoreittiä työmatkalla on hiihtolatua 😉 eikä sitäkään kehtaa ajaa jos on kovin upottavaa

  7. #9787
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puustinen Katso viesti
    Pito kyllä häviää pienessäkin hangessa sitten.
    dunderia voi käyttää varmaan molemmin päin. Toisinpäin on vetopitoa ja toisin jarrutus.
    Lou:ssa nuo suunnat on ihan merkittykki renkaaseen.

    Toisaalta kannattee ajatella siltä kannalta että pääsiskö sielä edes kapearenkaisellä eteenpäi ennenku leimaa raskaaksi

  8. #9788
    Liittynyt
    02/2019
    Paikkakunta
    Suonenjoki
    Viestit
    6
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    dunderia voi käyttää varmaan molemmin päin. Toisinpäin on vetopitoa ja toisin jarrutus.
    Lou:ssa nuo suunnat on ihan merkittykki renkaaseen.

    Toisaalta kannattee ajatella siltä kannalta että pääsiskö sielä edes kapearenkaisellä eteenpäi ennenku leimaa raskaaksi
    Noihinkin on nuo merkinnät tehty, täytyypä siis kokeilla vaihtaa tuota pyörimissuuntaa. Katsoinkin maassa että kuvio omaan silmään olisi "väärinpäin".

  9. #9789
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Metsämuija Katso viesti
    Dillet sähköläskissä ja kyllä ne viime talvena oli hyvät. Toki ei syvässä umpihangessa pääse mihinkään mutta en tiedä pääseekö siinä lopulta millään välineellä Minä ainakin viime talven löysin paljon jäätä reiteiltä joten nastat oli tarpeen. Heti kun luovuin nastarenkaista vedin Jumboilla lipat, kun en myöskään sopeuttanut ajotyyliä riittävän varovaiseksi. Mulla läski on ainoa siirtymäväline kelissä kuin kelissä ja alustalla kuin alustalla eli en vaihda esim ISPeihin....Toki paremmat nastarengasvinkit otetaan vastaan mutta en ole kyllä vielä sellaisia kuullut.
    Komppaan. Olen ollut pari vuotta siinä luulossa, että D5 on sangen hyvä etenemään lumessa. Lumisina päivinä oli kuitenkin pakko todeta, että eihän tällä mennä. Tosin voi olla, että alkaa olla gummien purupinta jo kulunut. Että oli siis uutena paree. Tai sitten muistan väärin. Mutta eilisellä jäädyysvaiheessa olleella luistelukentällä, siis normikevlillä, jouduin hämmästelemään ko. renkaiden pitoa. Olen ollut skeptinen D5n pitoon jäällä esimerkiksi verrattuna 29” ISPeihin. Silmä ja mieli sanoi, että nyt olisi liukasta, mutta rengas ei pettänyt missään kohtaa.

    Ostin vastoin periaatettani läskiin nastat jokunen vuosi sitten. Huomasin, että täällä etelässä jäävät ajot talvisin vähiin ilman nastoja ja nyt ollaan taas siinä tilanteessa. Minä kun haluan ajaa (melkein) joka päivä ja melkein missä vain, ja aloittaa ajoni kotipihastani, niin kyllä on ollut helppoa kulkuvälineen valinta tänä talvena.



    Sent from my iPad using Tapatalk

  10. #9790
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.625
    Eilen aloin nastoittamaan D5:sia. Voin suositella sitä 45NRTH:in nastoitusavainta, se ei käy ranteelle yhtä kipeää kuin ruuvimeisselimallinen. Siihen kun vielä vetää kangaserkkaa muutaman kierroksen kahvan ympärille, niin se ei liu'u eikä kääntyile varsinkin jos käsissä on kumipintaiset hanskat.

    Siis tämä: https://r2-bike.com/45NRTH-Stud-Tool_1

  11. #9791
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.625
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Komppaan. Olen ollut pari vuotta siinä luulossa, että D5 on sangen hyvä etenemään lumessa. Lumisina päivinä oli kuitenkin pakko todeta, että eihän tällä mennä. Tosin voi olla, että alkaa olla gummien purupinta jo kulunut. Että oli siis uutena paree. Tai sitten muistan väärin.
    En oikeastaan tiedä mikä lihasvoimin ajettava rengas varsinaisesti olisi hyvä lumessa. Vitilumessa, jossa on kova pohja, kulkee kyllä rengas, joka uppoaa, mutta jos lumi alkaa kerääntymään renkaan alle, niin eihän siellä mikään pidä. Katsokaa millaiset kuviot on rinnekoneessa, niin sieltä saa mallia että mitä pitäisi olla, jos meinaisi hangessa edetä.

    Eilen sain vihdoin D5:t vanteelle ja menihän se perkele se takarengas väärin päin. Tai siis oikein, mutta kun olisi pitänyt mennä väärin. Alunperin mallasin sen kyllä oikein (siis väärin), mutta siinä kolme tuntia tapellessa ja kiroillessa ja uudelleen yrittäessä se on jossain välissä tietenkin kääntynyt. No, onneksi sentään ulkopuoli on ulospäin ja valmistajan merkki oikeassa kohtaa...

  12. #9792
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Minulla on tuossa lumietenemisessä referenssinä edessä Bud ja takana Lou. Vuosilla on tosin taipumusta kullata muistot.

    Mutta minullakin meni takana D5 vahingossa oikein päin. Mietin muuten, että olisiko tämä yksi syy siihen, miksi tuntuu että vielä viime vuonna (vai oliko toissa) möyri lumessa paljon paremmin? Ensi kaudeksi laitan kyllä sellaiset kupongit kylkeen, että varmasti menee väärinpäin. Kuten kaikki muukin elämässä.

    Jos joku nyt miettii, että mitä ihmettä tyypit hourailee, niin...

    https://45nrth.com/blog/post/pro-tip...tire-direction

  13. #9793
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    411
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Mutta minullakin meni takana D5 vahingossa oikein päin.
    Sama. Täällä on siis muitakin kuin minä.
    Canyon Ultimate 7,9 k / GT Grade 25,0 k / Cannondale Quick 4,0 k / Ridley X-Fire 48 k (Myydyt: 44 k)

  14. #9794
    Liittynyt
    08/2017
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    353
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ArtoR Katso viesti
    Sama. Täällä on siis muitakin kuin minä.
    Mä nauran teille kaksin kerroin. Viikonlopun epäonnistuneen litkutuksen seurauksena iskin vaan sisurit takarenkaaseen ja renkaan takaisin. Illalla mietin, meniköhän muuten oikein päin. Ei mennyt täälläkään niinkuin piti.

    Olen nyt ajellut sillä kaikesta huolimatta josko olisi vaikka parempi pito? Kai se täytyy kuitenkin jossain vaiheessa vaihtaa toisin päin. Sitten kun jaksan, ihan kivasti se pyörä kulkee kuitenkin.

  15. #9795
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.625
    Joo, yllätyin kuinka hyvin D5:t rullaa. Mutta painoa on tullut reilusti lisää. Sen havaitsi kun nosti fillaria varastoon.

  16. #9796
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Revenge of Dillinger! Tämä on kyllä käsittämätöntä että näin monelle on käynyt samoin. Ainahan se lohduttaa, kun muillekin käy köpelösti...

    Harkitsin jo suunnan vaihtamista, mutta sitten ajattelin että eipä taida jaksaa kun kohta vaihdetaan jo kesägummeja. Toivottavasti lopputalvelle tarvitaan enää liukkaudenestoa, josta D5t selviävät siis erittäin hyvin.

  17. #9797
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    286
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Revenge of Dillinger! Tämä on kyllä käsittämätöntä että näin monelle on käynyt samoin. Ainahan se lohduttaa, kun muillekin käy köpelösti...
    Jep, tuossa renkaassa on jokin kirous

    Mullakin Joulusta asti pyörinyt eturengas väärään ja takarengas oikeaan eli käytännössä väärään suuntaan: ei mennyt tubeless kerralla niin annoin olla

    Hyvin nuo pelaa noinkin, kääntää sitten syksymmällä

  18. #9798
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    411
    Sun pitäisi siis ajaa taaksepäin.
    Canyon Ultimate 7,9 k / GT Grade 25,0 k / Cannondale Quick 4,0 k / Ridley X-Fire 48 k (Myydyt: 44 k)

  19. #9799
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.625
    Eilen kun asentelin D5:ia, niin tietysti alussa oli aika jykevät paineet sisällä. Sitten aloin pudottelemaan niitä näppituntumalla ja vielä jäi mielestäni hieman koviksi renkaat, mutta en illalla jaksanut sitten enää tarkistaa paineita. Katsoin tänään, niin edessä 0.3 ja takana 0.4 bar... aika lailla jäykemmät nuo 4.6" D5:t verrattuna 4" JJ. Vai tekeekö tuo .6" ero niin paljon? JJ:ssä kesällä muistaakseni jotain 0.7/0.8 bar, joka oli varsinkin edessä minimi, ettei tullut sitä jäätävää itseohjautumista.

  20. #9800
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    286
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ArtoR Katso viesti
    Sun pitäisi siis ajaa taaksepäin.
    Lenkkien keskaria kun katsoo niin näin on tainnut käydäkin

    Tosin kun kuviot menee näin:

    》----《

    Ei kulkusuunnalla ole väliä

    Lähetetty minun SM-J600FN laitteesta Tapatalkilla

  21. #9801
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.625
    Pitää kehua D5:n rullaavuutta. En juuri havainnut eroa JJ:hin nyt kovalla alustalla ajettaessa. Ja hyvin pitää jäällä, mutta ei ne kesää tee. Siitä osoituksena nyt oikea peukalo paketissa... On muuten kiva ajella lenkiltä takaisin (meni tietysti kauimmaisessa paikassa), kun ei voi vaihtaa kuin isommalle vaihteelle. Pienemmälle vaihtaessa piti kikkailla, ja jarruttaminenkin oli mitä oli...

    Sen verran jo oppinut, että ajan näillä keleillä täysissä syndeissä (polvi ja kyynär) vaikka lenkki ei sitä muuten edellyttäisi. Mutta peukalot vielä näköjään tulilinjalla.

  22. #9802
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    797
    Talvi (ja osin kesä)-kumeina ollut läskeissä Bud/Lou/Kardi/IsoKnardi, joku sysipas..Vee, VanHelga, JJ 4.8, D4 ja D5. D5 menettelee takana väärinpäin, mutta laitoin vanhaan Budiin noita IKH:n kierrettäviä nastoja (120??kpl) ja toimi kyllä hyvin sekalaisessa ajossa. Nyt kun polut on muhkuraisella jäällä ja keskeltä korkeammalla, niin Bud alkoi lipsua ikävästi, D5 takana lipsui ehkä enemmän, mutta takana ei niin haittaa.
    Hain Terrene J5:n, eikä se heti noussut tubelessina Clown shoelle, joten sisurilla asettumaan, ajamaan oli päästävä. Aika loistava pito ja yllättävän hyvin rullasikin, tuntui menevän paremmin kuin nastaBud. Pito tosiaan yllätti positiivisesti noilla muhkurapoluilla, no onhan noissa 320 nastaa . Tässä tuntui olevan vielä jokin pehmeys verrattuna Budiin, vaikka Bud oli tubelessina.
    Rullaus on nyt tietysti sähköläskissä sivuseikka, mutta kyllä sen huomaa.

    Leveys; Bud n. 118mm ja J5 sisurilla n. 118mm, molemmat 100mm Clown Shoella. D5 taisi olla 112mm.

  23. #9803
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    172
    Terrene J5 tehtynä itse piikkipäiselle nastalle ( Tikka / Schwalbe ), nyt muutama kymppi ajettu, iso 👍
    Dille 5:t myyty....

  24. #9804
    Liittynyt
    08/2017
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    353
    Vaikka pääsääntöisesti olen tyytyväinen Dillingerien pitoon peilijäällä, tällä viikolla törmäsin viheliäiseen keliin. Sillä jäällä ei pitänyt oikein mikään, jotain panssaria. Totesin että edes jarruttaa ei voi kun rengas lähtee heti tasaisella alta. Jalassa oli sarvan tähtinastat jotka ovat minusta hyvät ja nekin liukastelivat alustalla. Hyvin hiljaa nilkuttelin siltä reitiltä pois.

  25. #9805
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    820
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Metsämuija Katso viesti
    Vaikka pääsääntöisesti olen tyytyväinen Dillingerien pitoon peilijäällä, tällä viikolla törmäsin viheliäiseen keliin.
    ...
    Dillingerien vahvuus ei olekaan pito jäällä, vaan monipuolisuus. Ne rullaavat kuitenkin huomattavasti paremmin kuin järeämmät nastarenkaat. Ehkä huonona puolena voi pitää nastojen kestävyys, tuntuu siltä että paljas asfaltti kuluttaa niitä nopeasti.

  26. #9806
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    On kyllä sen näköinen toi Concave-nasta että on helppo uskoa kulumisherkkyys asfaltilla. Mutta kyllä muutkin nastat, vaikka teräväkärkisetkin, menettää selvästi pitoa kun ne kuluu pyöreiksi. Eilen jäätiköllä ajellessa vähän hämmästelin Budiin ruuvattuja Best-Grippejä. Ei nekään kuluneena tuntuneet samalta mitä uutena.

  27. #9807
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Yeti Katso viesti
    Dillingerien vahvuus ei olekaan pito jäällä, vaan monipuolisuus. Ne rullaavat kuitenkin huomattavasti paremmin kuin järeämmät nastarenkaat. Ehkä huonona puolena voi pitää nastojen kestävyys, tuntuu siltä että paljas asfaltti kuluttaa niitä nopeasti.
    Vilkaisin just Dillinger 5:sta XXL:n hyllyssä ja ei ollut enää kuppinastoja, vaan tavallinen kapeahko tylppäkärki ja ulkonemaa ihan mukavasti. Voisin melkein väitää paremmiksi.

  28. #9808
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Turku->Pori
    Viestit
    1.968
    Mitä eroa on näillä JJ 4.8 kumeksilla? Yksi noista olis nyt alle 50egee...

    jumbo jim liteskin vs snakeskin vs ADDIX Speedgrip vs Evo LiteSkin PaceStar vs onko vielä muita...


  29. #9809
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    1.480

    Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti artzi Katso viesti
    Mitä eroa on näillä JJ 4.8 kumeksilla? Yksi noista olis nyt alle 50egee...

    jumbo jim liteskin vs snakeskin vs ADDIX Speedgrip vs Evo LiteSkin PaceStar vs onko vielä muita...
    Liteskin on ohutkylkinen ja kevyt, snakeskin paksukylkisempi eli kestävämpi ja hieman painavampi. Addix on sitten uusi kumiseos ja pacestar vanhempi jo poistunut kumiseos. Pacestar kumeja on nyt halvalla myynnissä kun on poistuva malli. Jotkut pitävät sitä kai parempana kuin tuota uutta Addix speedgripiä.

  30. #9810
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    314
    Nyt alkoi olla liian liukasta polulla jumbo jimeille, ylämäissä sutii perhanasti. Noin muuten olivat ehkä odotettua paremmat renkaat, eivät ole lähteneet kokonaan alta vesijäätikölläkään kertaakaan ja jos ei ole erityisen liukas tai luminen keli niin menee maastoajossa hienosti. Ensi talvena olisi mukava kuitenkin koittaa bud lou komboa kun fätillä tulee ajettua hankalan kelin aikaan

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •