GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 326 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 226 276 316 324 325 326 327 328 336 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 9.751 - 9.780 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #9751
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Melkein komppaan 100% mutta ei ihan sentään naureskellen. Verrattuna ISPeihin tulevat vitos-Dillujen rajat huomattavasti aiemmin vastaan. Koskaan ei ole mikään pyörä lähtenyt jäällä alta yhtä nopeasti kuin nastattomalla Budilla varustettu Moonlanderi.
    Joo, ISP:t on toisen fillarin alla ja ne vasta naurattavat. Mutta kun siirtyy budista nasaläskeihin uskaltaa ainakin hihitellä itselleen, ei nyt välttämättä huutonaurua jota ISP:t melkein aiheuttivat ekan kerran kun niitä kokeilin. Edelliset nastakokemukset kun on jostain hakkapeliitoista vuonna miekka ja kirves.

  2. #9752
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Jos olisi vaikkapa D5 varustettu samalla nastamäärällä suhteessa pinta-alaan kuin ISP, niin jo yksistään melun täytyisi olla jäisellä alustalla infernaalinen.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  3. #9753
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.625
    Ehkä tää sitten kaatuu sinne pankkirosvo ver. 5:n puolelle itse nastoitettuna. Suunnilleen samaan hintaan niissä pääsee kuin noissa verkkiksen lumivyöryissä.

  4. #9754
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478

    Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Ehkä tää sitten kaatuu sinne pankkirosvo ver. 5:n puolelle itse nastoitettuna. Suunnilleen samaan hintaan niissä pääsee kuin noissa verkkiksen lumivyöryissä.
    Ihan varmasti hyvä valinta. Itse ostin (muistaakseni kolme vuotta sitten) tuallaaset kun valmiiksi nastoitettujen tuolloinen tarjonta oli vähäistä ja kun olivat XXLssä reilusti alle 200 €/kpl tarjolla.

    Tsekkaapa muuten seuraava artsu koskien takarenkaan pyörimissuuntaa:

    https://45nrth.com/blog/post/pro-tip...tire-direction

    Testanneena sanoisin, että toimii! Valitettavasti en muistanut täksi talveksi tätä vinkkiä, ja pistin vahingossa ”oikein päin”.

  5. #9755
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    264
    Minulla oli aiemmin eturenkaana Dillinger 5. Olihan se erittäin mukava kapistus jäällä, mutta lumella ei niin mukava kuin Bud. Pari talvea ajelin Budilla (ja Loulla) ja menin jäisissä paikoissa nurin välillä enemmän ja välillä vähemmän. Vihdoin tälle talvelle sisuunnuin ja kaivelin kaapissa lojuneet Tikka-nastat ja Dremelin. Laittelin liiman kanssa sekä eteen että taakse kahteen riviin nastoja. Kovinkaan paljon piikkejä ei tietysti kertynyt renkaisiin ja ihmeitä en niiden takia odottanut, mutta noilla pystyy jo suht hyvin ajamaan jäällä.




  6. #9756
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478

    Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuupo Katso viesti
    Minulla oli aiemmin eturenkaana Dillinger 5. Olihan se erittäin mukava kapistus jäällä, mutta lumella ei niin mukava kuin Bud
    Tämähän se on. Juuri nyt on ikävä Buddy Budia. Siellä se lojuu kerrosta alempana, mutta ei jaksa millään vaihdella kun on muita GG-pitoisia projekteja ja Dilluilla pärjää kohtuullisesti myös sankassa lumessa. Eikä jaksa enää tällä iällä Ouluunkaan muuttaa...

  7. #9757
    Onko kukaan laittanu esim. Dunderbeistia väärinpäin? Tekis mieli laittaa rotation eri suuntaan kun kuvio näyttäs siltä, että se oikein "kauhois" kunnolla lunta. Onko tuosta paljonkin haittaa sitten tasaisemmalla, veteleekö ja meneekö kuin raskaaksi? Jarrutuspito taitaa heikentyä ainakin tuon aiemman linkin mukaan, mutta ihan varmasti sitä on silti on riittämiin.

    Maastossa enimmäkseen tulee ajettua ja eniten ärsyttää se kun matkanteko tyssää takarenkaan tyhjäänpyörimiseen...

  8. #9758
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    Verkkokaupassa on näköjään Terrenen renkaat nykyään.

  9. #9759
    Liittynyt
    09/2017
    Viestit
    249
    Onko jollain kokemusta tai tietoa että rullaako Dillinger 5 kuinka paljon paremmin kuin Snow Avalanche (nastoilla molemmat ). Snow A ei rullaa käytännössä ollenkaan matalilla paineilla.

  10. #9760
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    Aika paljon paremmin. Vaikea sanoa kuinka paljon. Sen verran että harmitti että edes kokeilin noita Snow Avalancheja.

    edit: Tuli nyt keulaan laitettua Budin tilalle takaisin Dillinger 5. Ostin tuossa toisen jarrulevyn niin vaihto menee niks ja naks. Pienen metsälenkin piti tietenkin heittää ja pari OTB tuli kun Dillinger ei ole pehmeässä lumessa yhtä suuntavakaa/lipsumista vastustava vaan se mutkissa tippui polulta pehmeään lumeen. Bud on ylivoimaisesti paras lumirengas mitä olen kokeillut, mutta jos tulee jäätä on heti nurin. Blutossa on myös ahdasta sen mudhugger lokarin kanssa, se on toinen ongelma. Nytkin pärisee kuvio kiinni lokariin. Pitäisi varmaan nastoittaa tuo Bud, niin se olisi talvirenkaana. Dillinger muuten itseohjaa tai on herkempi polanteille kuin mitä Bud. Ei paljon, mutta eron huomaa.

    Pitää tässä vähän lueskella ketjua montaka bestgrippiä Budiin menee
    harald muokkasi tätä : 23.01.2019 at 19.41

  11. #9761
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    Nyt kun on paljon pakkasta ulkona, ja lämminta työpaikan tallissa huomaa miten paineet vaihtelee lämpötilan mukaan. Onko kukaan kokeillut typpeä läskirenkaisiin? Miten käytännössä?

    edit: Jahas, eipä sillä saavuteta paljon mitään kylmässä. Jos rengas kuumenisi kuiva typpi ei muodostaisi vesihöyryä renkaan sisällä mutta tämä skenaario ei ole kovin todennäköinen helmikuussa pyörän läskirenkaassa.

  12. #9762
    Liittynyt
    09/2017
    Viestit
    249
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Aika paljon paremmin. Vaikea sanoa kuinka paljon. Sen verran että harmitti että edes kokeilin noita Snow Avalancheja.
    Tarttee varmaan nuo Dillingerit hommata. Samoin harmittaa kun tuli nuo Snow A.t hommattua , laitettava kiertoon.

  13. #9763
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    Kyllä ne snow avalanchet toimisi jos ei tarvitse siirtyä.

  14. #9764
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräilevä Hullu Katso viesti
    Onko kukaan laittanu esim. Dunderbeistia väärinpäin? Tekis mieli laittaa rotation eri suuntaan kun kuvio näyttäs siltä, että se oikein "kauhois" kunnolla lunta. Onko tuosta paljonkin haittaa sitten tasaisemmalla, veteleekö ja meneekö kuin raskaaksi? Jarrutuspito taitaa heikentyä ainakin tuon aiemman linkin mukaan, mutta ihan varmasti sitä on silti on riittämiin.

    Maastossa enimmäkseen tulee ajettua ja eniten ärsyttää se kun matkanteko tyssää takarenkaan tyhjäänpyörimiseen...
    Eka pidempi lenkki tuli heitettyä väärinpäin asennetulla Dunderbeistillä ja ei ollu kyllä pahaa sanottavaa, hyvä pito lumella ja ei tuntunu raskaalta. Vois vielä koittaa huomaako eroa oikeinpäin asennettuna ennenkuin asentaa fattystripperit, sen jälkeen ei tuukkaan enää käänneltyä.

    Onko kukaan koittanu Budia edessä propulsion suuntaan asennettuna? Senkin pyörimissuunta pitäisi päättää ennen strippereitä..

  15. #9765
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    48
    Laitoinpa alle 4.4 JJ Addixit tiistaina. Nyt olen pari lenkkiä käynyt ja huomannut, että eihän tämä uusi Addix kumilaatu rullaa yhtään, kun pakkasta on -15 ja enemmän. Oli vähän höttölunta poluilla, niin laskin vielä paineita 0.35barin tietämiin ja alamäkeen sai alkaa pyörää polkemaan. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia Addujen kanssa? Minulla on ollut useampia kokoja vanhanmallin JJ:tä vuosien varrella ja olen ollut niihin täysin tyytyväinen.

    Voiko olla vain uutuuden jäykkyyttä vai eikö toimi talvirenkaana ollenkaan? Tällämenolla ne on ensviikolla varastonhyllyjä tukkimassa.

  16. #9766
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    1.480
    Kyllä ainakin nuo Wo:n mukana tulleet 4,8 JJ:t muuttuu myös tuossa -15 kieppeillä melko raskaiksi ajella. Ilmeisesti sellainen kumilaatu ettei kovetu pakkasessa ja kitkaa sitten riittää liiankin kanssa?

  17. #9767
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    48
    Äsken testailin tuossa linkotiellä eri paineilla. Heti kun renkaassa 0,5 bar tai enemmän niin nappula "jyrrää" niin ettei paikat pysy hampaissa. Ja sitten kun lasket 0,4 renkaan pehmeämmäksi, niin rullaus loppuu kuin seinään. Pakkasta -23C.

  18. #9768
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    Vapaaratas rikki niin piti olosuhteuden pakosta laittaa tuo JJ pyörä taakse. Myös Addix. Hyvä pito tuossa on, kovalla lumipolulla jopa parempi kuin Dillinger? Mutta tosiaan, polkemiseen pitää panostaa kun on kylmää.

  19. #9769
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Tilasin r2-bikesta mielestäni sangen edullisesti eli 40 eurolla snakeskin EvoStar (ei siis Addix) renkaan. Näyttää olevan jo jonkun Transitissa:

    https://r2-bike.com/SCHWALBE-Tire-Ju...keSkin-TL-Easy

    Nyt minulla ovat alla D5t nastoilla kummassakin päädyssä, mutta pohdin jo tulevaa jäätöntä kautta.

    1.) että minkälainen kombo ylipäätään on edessä Bud ja takana tuo JJ
    2.) Ymmärtääkseni Bud & JJ kombo rullaa huomattavasti nopsemmin kuin ystävykset Bud ja Lou?
    3.) Edelleen: miten toimii Bud & JJ vaikkapa sellaisella kelillä kuin nyt pääkaupunkiseudulla vallitsee eli, että lumessa pitäisi päästä etenemään mutta jää ei ole ongelma.

    Hieman huolestuneena olen lukenut noiden Addixien lämpötilakäyttäytymisestä. Siksi tilasin ilman tuota ominaisuutta.

    Kiitos!

  20. #9770
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.891
    ^ Mulla oli addix seoksella viime talvena 4.4" jumbo jimit dudessa alla ja ei niissä kyllä mitään vikaa mielestäni ollut. En tosin aja läskillä yleensä pitkiä siirtymiä, vaan autolla yleensä suoraan poluille. Tuli noilla kuitenkin ajettua pisimmillään 60km yhden päivän aikana ja ihan mukavasti sekin meni. Tosin oma suhtautumiseni läskipyöräilyyn on sellainen, että se on hidasta retkeilyä ulkoilmassa, joten en odotakkaan mitään maantiepyörämäistä etenemistä silloin. Nyt alla on pole 2XL kumeilla ja mielestäni nyt ollaan läskipyöräilyn ytimessä, kun voi ajella renkaat rutussa helvetin hiljaa Työmatka crossarilla menee puolessa tunnissa ja polella kovilla paineilla 45min, mutta se otetaan työmatkalle alle vain valkoisen kurittajan kaltaisissa median lanseeraamissa "ääriolosuhteissa".

    Bud/Knard 4.8" on kesällä hyvin rullaava miellyttävän ilmatilan omaava combo. Surlyn kumit joustaa omalla persetuntumalla enemmän kuin schwalbet, mutta 4.4" jumboilla pärjäsi talvella erittäin hyvin, kun vaan rohkeasti laskee paineet niin alas, että melkein lyö vanteelle juurissa. Tarkkaa hommaa, mutta sen kun saa kohdilleen, niin kyllä jj:tkin riittää talvirenkaiksi.

  21. #9771
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^^Addix kesälle varsinkin märälle ja Pacestar talveen. JJ toimii ihan kiitettävästi. Paineet vaan pitää tarpeen mukaan pudottaa tosi alas, että rengas menee kunnolla kurttuun. Siirtymille sitten pumpataan lisää, kun tullaan polun raivaus hommista.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  22. #9772
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Kiitos vastanneille. Ja mahdollisille tuleville. Oli tosiaan niin halpa tuo JJ että vaikka ei vastaisi kaikkia toiveitani, niin eipä siihen paljon rahaa mennyt. Olin aivan unohtanut tuon Bud/Knard-kombon. Hieman lohduttaa se, että tuosta Knardista pitää maksaa vähintään sen 100 euroa.

    Niin ja omaan saman filosofian kuin hra Sotanorsu666. Paitsi että ajan sillä samalla läskillä suoraan polulle. Ja juuri siksi tulin tänään (jälleen kerran) läskillä töihin ja kotiin en lähde ennen kuin kunnon myräkkä on alkanut. Nyt näyttää siltä, että taitaa mennä iltahommiksi...

  23. #9773
    Ostin sulovileeninä kuun alusta XXL:n alennusmyynnistä nuo uudenmalliset 26x4.6 Dillingerit. Kolmen viikon työmatka-ajon(metsäpolkua, auraamatonta metsätietä ja kelviä) jälkeen vähän ihmettelen mitä tuli ostettua.

    Vertailukohteena Pacestar Jumbo Jimit joilla tuli ajettua myös talviolosuhteissa. Toimivat yllättävän hyvin kaikkialla muualla paitsi jäällä. Sen perusteella mitä luin netistä, en uskonut että Jumbo Jimiä huonompaa talvirengasta olisi.

    Dillingerit kantaa lumella paljon Jumbojimejä huonommin, kapeammat ja painavammat kun ovat. Paineita laskemalla kantavuuden saa jotenkuten siedettäväksi, mutta sivuttaispidon täydellinen puuttuminen tekee lumessa ajon erittäin ikäväksi.

    Ja tämä onkin syy mikä tekee näistä melko käyttökelvottomat talviajoon. Renkaat, varsinkin eturengas, lipsuu sivuttaissuuntaan jo muutamassa sentissä irtolunta. En osannut käyttäjäkokemuksia lukeneena varautua näin huonoon sivuttaispitoon lumessa talvikäyttöön tarkoitetulta renkaalta, en tiedä onko syynä näin erilaiseen kokemukseen tämän päivitetyn version korotetut sivunappulat. Jumbo Jim möyri irtolumessa ja vähän haki linjaansa mutta ei nykinyt sivusuunnassa ollenkaan tällä tavalla.

    Myös huomattavissa hieman kovettumista ja huonompaa rullausta yli 15 asteen pakkasilla. Ei ollenkaan niin pahasti kuin joillain muilla renkailla, mutta vastaavaa en Jumbo Jimillä huomannut.

    Positiivisena mainittava että rullaus ja pito erinomaiset jäällä tai pakkautuneella lumella. V-käyrä huonon ostoksen takia tuntuu olevan verrannollinen siihen kuinka tuoretta lumi poluilla on. Tavalliseen etelärannikon talveen, missä polut on suuremman osan aikaa jäiset kuin lumiset, nämä renkaat on varmaan parhaat mahdolliset.

    Tämän talven rengasbudjetti tuli ylitettyä, mutta ensi talveksi harkitsen jotain muuta, ehkä nastoitettua Budia eteen ja taakse.

    Olen vähän ihmeissäni miten nämä on niin erilaiset kuin mitä muiden kokemuksista olisi voinut päätellä. Kokemusta ikioman läskin renkaista toki on vain nämä kaksi, eli voi miettiä onko tässä kyse Dillingerien huonoudesta vai Jumbo Jimien ylivoimaisuudesta yleisrenkaana.

  24. #9774
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ahti Katso viesti
    Ostin sulovileeninä kuun alusta XXL:n alennusmyynnistä nuo uudenmalliset 26x4.6 Dillingerit. Kolmen viikon työmatka-ajon(metsäpolkua, auraamatonta metsätietä ja kelviä) jälkeen vähän ihmettelen mitä tuli ostettua.

    Vertailukohteena Pacestar Jumbo Jimit joilla tuli ajettua myös talviolosuhteissa. Toimivat yllättävän hyvin kaikkialla muualla paitsi jäällä. Sen perusteella mitä luin netistä, en uskonut että Jumbo Jimiä huonompaa talvirengasta olisi.
    Kyllä nuo Dillingerit ihan siedettävästi pöperössä etenevät, mutta Bud & Lou -kombosta jää pahasti jälkeen. Budien ollessa alla luin ilmiöstä nimeltä "self-steering" ja ajattelin, että henkimaailman juttuja. Ilmiö tuli todeksi ostettuani D5t. Lisäksi, Dillingerien kanssa pitää kuitenkin varoa liukkailla.

    ...että minäkin mietin tässä että missäs ne D5t nyt sitten loistavat? Ehkä sellaisena yleisrenkaana, jolla pääsee etenemään (aika isoin varauksin) pöperössä eikä jäätäkään saisi olla paljon. Rullaavuus nyt on sitä mitä on nastoilla ja tuossa kokoluokassa. Kulunut viikko on muuttanut suhtautumistani Dillingereihin, valitettava kyllä negatiiviseen suuntaan.

  25. #9775
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Dillet loistaa sähköläskissä. Jäätä saa olla vaikka kuinka ja ajelen huoletta vauhdilla silti. Pöperössä hyytyy, varmaan vähän ennen kuin joku leveämpi pöperöön erityisesti sopiva rengas. En pysty kokeilemaan kun ei mahdu taakse kuin D4. Sen verran painavia ovat, että en tiedä haluaisinko luomuun noita

  26. #9776
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Sen verran painavia ovat, että en tiedä haluaisinko luomuun noita
    Et...

  27. #9777
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Kyllä nuo Dillingerit ihan siedettävästi pöperössä etenevät, mutta Bud & Lou -kombosta jää pahasti jälkeen. Budien ollessa alla luin ilmiöstä nimeltä "self-steering" ja ajattelin, että henkimaailman juttuja. Ilmiö tuli todeksi ostettuani D5t. Lisäksi, Dillingerien kanssa pitää kuitenkin varoa liukkailla.

    ...että minäkin mietin tässä että missäs ne D5t nyt sitten loistavat? Ehkä sellaisena yleisrenkaana, jolla pääsee etenemään (aika isoin varauksin) pöperössä eikä jäätäkään saisi olla paljon. Rullaavuus nyt on sitä mitä on nastoilla ja tuossa kokoluokassa. Kulunut viikko on muuttanut suhtautumistani Dillingereihin, valitettava kyllä negatiiviseen suuntaan.
    Juuri näin. Itse arvioin näitä ensi tilassa nastarenkaina, missä ne Dillingerit pesee Snow Avalanchet kaikilla osa-alueilla. Ne rullaavat riittävän hyvin 0,4 bar paineilla (0,1 tn kuormaa) ja itseohjaus niillä paineilla on hallittavissa. Niillä voi ylittää jäisiä kohtia, ja rapinasta saa ainakin osviittaa että saattaa olla nyt liukasta etupyörän alla. Tällaisena seka-käyttäjänä arvostan että voin samalla renkaalla siirtyä työpaikalle sekä mennä talvisia koirankusettajien polkuja ilman pelkoa että Bud karkaa alta ja kyynärpäähän tai lonkkaan sattuu.

    Nyt on hiukan epätavallinen talvi kun on reilusti lunta ja pakkastakin. Vaparin rikkoontumisesta johtuen tuli JJ 4.8" Addix taakse, ja Bud eteen koska se toimii niin hyvin lumella. Normaalitalven aikana Dillinger 5 on varmaan hyvä kompromissi (kuten kaikki renkaat) yleisrenkaaksi.

    Tässä nyt vähän verrataan omenia ja päärynöitä. Nastarenkaiksi nuo Dillingerit on mielestäni hyvät. Mutta heti kun on reippaasti lunta eikä jäätä alla vaihdan mielelläni Budin eteen (ostin toisen jarrulevyn niin näppärästi vaihtuu). JJ vetopito lumella yllätti positiivisessa mielessä reilummassa pakkasessa. Kunhan saan takakiekon takaisin saksasta toisella navalla ja vaparilla pitää kokeilla tuon Dillingerin asentamista veto-moodiin.

    Disclaimer: ei ole Lousta kokemusta
    Disclaimer2: on sähköläski

    TL;DR: nastarenkaiksi Dillingerit OK, lumelle löytyy parempiakin

  28. #9778
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    322
    Snowstorm kiinakumi meni riekaleiksi edellisellä lenkillä. Useita isoja viillon omaisia viistoreikiä kyljissä kummallakin puolen. Viisi reikää niin isoja että mahtuu kaksi sormea sisään kustakin reiästä. Juuri saman suuntaisia kuin vekit joita tulee kun paineet liian alhaiset. Sisuskumi pullistelee rei’istä. Lienee syntynyt yhdistelmästä välillä liian pieni ja. Älillä liian iso paine ehkä.

  29. #9779
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Roiala Katso viesti
    Snowstorm kiinakumi meni riekaleiksi edellisellä lenkillä. Useita isoja viillon omaisia viistoreikiä kyljissä kummallakin puolen. Viisi reikää niin isoja että mahtuu kaksi sormea sisään kustakin reiästä. Juuri saman suuntaisia kuin vekit joita tulee kun paineet liian alhaiset. Sisuskumi pullistelee rei’istä. Lienee syntynyt yhdistelmästä välillä liian pieni ja. Älillä liian iso paine ehkä.
    Ajoitko nyt pakkaskeleillä eli kestääkö kiinakumi huonosti pakkasia?

  30. #9780
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    322
    Juu, pakkasilla mennyt.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •